Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    Originally posted by Vibaa View Post
    Itse laittaisin 88-asteisen, luulisi että letkut ym. osat kestäisivät kauemmin, oli sitten vain marginaalisesti tai ei niin omaa mieltä lämmittäisi tämä kylmempi termostaatti paremmin
    Mites tämä kuumempi termari vaikuttaisi negatiivisesti letkujen tms. kestoon? :think Kummiskin puhutaan "vain" 4 asteesta. Taidan kallistua tuon 92-asteisen puolelle, oletettavasti talvella mukavampi. Kesällä jos ahdistaa niin sitten vaihtuu kylmempään.

    Comment

    • Midway
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 157
      • Hamina

      Originally posted by jepe- View Post
      Tähän mitää ihmeellistä?

      Ja lisää... Kojelaudan polttimoista, onko kaikki polttimot juotettavia? Esim. lämmönsäädinpaneeliin, valokatkaisijat yms..

      Sen verran tiedän että lämmönsäätöpaneelin polttimot eivät ole juotettuja, joku voi varmaan laittaa linkin niiden vaihto ehjeesta.

      Comment

      • Ex_FMX
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 56
        • Lappi

        M5 3.6 -90 vikakoodin luku millä bemun ohjelmalla onnistuu?
        inpa ei tuntenu autoa tunsi kyllä m3 ja uudemmat m5 muttei s38?
        autocom ei tuntenut myöskään autoa?
        Lamborghini Gallardo LP560-4

        E60 M5
        E34 M5

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2100
          • ǝɓuᴉʌʎH

          Originally posted by Vibaa View Post
          Itse laittaisin 88-asteisen, luulisi että letkut ym. osat kestäisivät kauemmin, oli sitten vain marginaalisesti tai ei niin omaa mieltä lämmittäisi tämä kylmempi termostaatti paremmin
          Yhdyn tähän lauseeseen.. Vaikkakin omassa aukeaakin 85 asteessa
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2100
            • ǝɓuᴉʌʎH

            Onko kellään tietoa mitä nämä osat tekevät ja mihin vaikuttavat?

            Osat löytyvät RealOEM sivustolta sekä Schmiedmann.fi..

            Apusimpukka helalla = 32211136450

            Pitman arm = 32211137467

            Pitman arm sijaitsee kuskin puolella keskimmäisessä raidetangossa sekä rungossa kiinni. Mietin, että en ole vaihtanut tätä osaa niin voiko tuo osa pelkästään aiheuttaa tuollaisen väljyyden tietty jos se osa on väljä niin sitten varmasti
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by SushiX View Post
              Yhdyn tähän lauseeseen.. Vaikkakin omassa aukeaakin 85 asteessa
              ei ehkä ihan oikea lanka mutta kysytään kumminki. mulla M60B30 E38:ssa lämpenee salavalikon mukaan 97-101 asteiseksi, ei ongelmia. mikähän mahtaa olla termostaattina? voiko samassa moottorissa olla eri "lämpöinen" termostaatti riippuen korimallista? :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14439
                • Oulu

                Tunnetustihan M60/M62 käy aika kuumana. 85c termaria tarjoaa perustermariksi myös E38:iin. Katittomaan ja hot climate versioon 95c.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2100
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  Originally posted by waudeville View Post
                  tohon vilkun palautumiseen on syynä varmaan ratin keskiö, mikä asennettu vinoon ja ratti suoraan(jos siinä vaan on irrotettava keskiö)
                  Mitä osaa meinaat ratin keskiöllä? Ilmeisesti sitä osaa jossa on kaikki vilkut, pyyhkimen jne vivut kiinni?

                  Mietin vaan kun toi ratti on vaihdettu niin tuskin on koskettu vipuihin.. Jos olisi koskettu niin eikö silloin vasemmalle kääntyessään vipu palautuisi yhtä heikosti kun toiseen suuntaan kun on kuitenkin samassa vivussa molemmat?

                  Onko ratin takana joku tunnistin tjk joka tunnistaa milloin ratti on tietyssä asennossa, että sen vilkun voi palauttaa?

                  Toi vilkun palautuminen on pikku vika, eikä sinänsä haittaa itseäni, mutta ihmetyttää vain. Ja OT:na jos jollain sattuu olemaan myynnissä mieluummin 3-puolaista mustaa nahkarattia bmw logolla niin tarjota saapi tai vaihtoehtoisesti jos jollain on tarvetta MOMO:n 3-puolaiselle puuratille halkasija alle 350mm tod.näköisesti..

                  Lisätääs toinen kyssäri; Mites tuo ratin takana se pitkä metallinen nimeltään taitaa olla "Steering column" "http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE61&mospid=47384&btnr=32_0645& hg=32&fg=30"

                  Siellä melkein pohjassa on 32mm mutteri, jota Lekan ohjeistuksella pystyy kiristää jos on väljyyttä. Yritin sitä kiristää vai löystinkö en muista, mutta se mihinkään liikkunut. Ratti pikemminkin kääntyi mukana kun sitä yritti kiristää, ilmeisesti pitää laittaa joku ratti lukko (lue; en puhu alkuperäisestä rattilukosta vaan metallisestu lisä rattilukosta) tai joku pitämään ratin suorassa kun tuota mutteria kiristää vai miten tuo osa pitäisi pystyä kiristämään?
                  Last edited by SushiX; 22-09-2011, 09:17. Reason: typo
                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  • asse21
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1243
                    • Tampere

                    Originally posted by SushiX View Post
                    Mitä osaa meinaat ratin keskiöllä? Ilmeisesti sitä osaa jossa on kaikki vilkut, pyyhkimen jne vivut kiinni?

                    Mietin vaan kun toi ratti on vaihdettu niin tuskin on koskettu vipuihin.. Jos olisi koskettu niin eikö silloin vasemmalle kääntyessään vipu palautuisi yhtä heikosti kun toiseen suuntaan kun on kuitenkin samassa vivussa molemmat?

                    Onko ratin takana joku tunnistin tjk joka tunnistaa milloin ratti on tietyssä asennossa, että sen vilkun voi palauttaa?

                    Toi vilkun palautuminen on pikku viku, eikä sinänsä haittaa itseäni, mutta ihmetyttää vain. Ja OT:na jos jollain sattuu olemaan myynnissä mieluummin 3-puolaista mustaa nahkarattia bmw logolla niin tarjota saapi tai vaihtoehtoisesti jos jollain on tarvetta MOMO:n 3-puolaiselle puuratille halkasija alle 350mm tod.näköisesti..
                    Olisko mahdollista, että uusi ratti asennettu vinoon ja sen jälkeen aurauskulmat säädetty??
                    E39 523i
                    i3

                    Comment

                    • SushiX
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 2100
                      • ǝɓuᴉʌʎH

                      Originally posted by asse21 View Post
                      Olisko mahdollista, että uusi ratti asennettu vinoon ja sen jälkeen aurauskulmat säädetty??
                      Tätä olen itsekkin vahvasti mieltä. Ketuttaa suoraan sanottuna nämä "tein itse, säästin" miehet jotka sitten asentavat uudet osan ihan päin...

                      Laitan kohta putkitongit ratin pulttiin kiinni ja heivaan tuon lasten rattaista varastetun ratin hemmettiin..

                      Sehän riittää kun vaihdan toisen ratin, että asennan sen suoraan ja säädän aurauskulmat, eikö?
                      Last edited by SushiX; 22-09-2011, 09:21.
                      E90 07 335D
                      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                      Comment

                      • SushiX
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 2100
                        • ǝɓuᴉʌʎH

                        Onko kellään muuten hajua mistä saisi alustan sun muiden osien oikeat vääntömomentit?:think
                        E90 07 335D
                        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                        Comment

                        • Vibaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 581
                          • Vaasa

                          Originally posted by SushiX View Post
                          Mitä osaa meinaat ratin keskiöllä? Ilmeisesti sitä osaa jossa on kaikki vilkut, pyyhkimen jne vivut kiinni?

                          Mietin vaan kun toi ratti on vaihdettu niin tuskin on koskettu vipuihin.. Jos olisi koskettu niin eikö silloin vasemmalle kääntyessään vipu palautuisi yhtä heikosti kun toiseen suuntaan kun on kuitenkin samassa vivussa molemmat?

                          Onko ratin takana joku tunnistin tjk joka tunnistaa milloin ratti on tietyssä asennossa, että sen vilkun voi palauttaa?

                          Toi vilkun palautuminen on pikku vika, eikä sinänsä haittaa itseäni, mutta ihmetyttää vain. Ja OT:na jos jollain sattuu olemaan myynnissä mieluummin 3-puolaista mustaa nahkarattia bmw logolla niin tarjota saapi tai vaihtoehtoisesti jos jollain on tarvetta MOMO:n 3-puolaiselle puuratille halkasija alle 350mm tod.näköisesti..

                          Lisätääs toinen kyssäri; Mites tuo ratin takana se pitkä metallinen nimeltään taitaa olla "Steering column" "http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE61&mospid=47384&btnr=32_0645& hg=32&fg=30"

                          Siellä melkein pohjassa on 32mm mutteri, jota Lekan ohjeistuksella pystyy kiristää jos on väljyyttä. Yritin sitä kiristää vai löystinkö en muista, mutta se mihinkään liikkunut. Ratti pikemminkin kääntyi mukana kun sitä yritti kiristää, ilmeisesti pitää laittaa joku ratti lukko (lue; en puhu alkuperäisestä rattilukosta vaan metallisestu lisä rattilukosta) tai joku pitämään ratin suorassa kun tuota mutteria kiristää vai miten tuo osa pitäisi pystyä kiristämään?
                          Saat sen ihan oikeaan momenttiin pitämällä mutterista jakoavaimella ja kääntämällä rattia kiristääksesi sitä.
                          sigpic
                          E34 530iA

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            Originally posted by zener View Post
                            Tunnetustihan M60/M62 käy aika kuumana. 85c termaria tarjoaa perustermariksi myös E38:iin. Katittomaan ja hot climate versioon 95c.
                            Ja M62/E38 malleihi tehään jo termarimodia että lämmöt saadaan alemmas.
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • SushiX
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 2100
                              • ǝɓuᴉʌʎH

                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Saat sen ihan oikeaan momenttiin pitämällä mutterista jakoavaimella ja kääntämällä rattia kiristääksesi sitä.
                              Selvä. Täytyy kokeilla tuoakin vkl. Mistä tuon tietää, että onko tarpeeksi kireällä / oikealla momentilla? Vai joutuuko ihan sattuman varaisesti tai kokeilemalla, että tuliko hyvä? Eihän ratissa saa olla yhtään väljyyttä vai saako? Kun enne tuo väljyys oli rattia kääntäessään vasemmalle ja aurauskulmien säädön jälkeen se on oikealla
                              E90 07 335D
                              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                              Comment

                              • Kal.ju
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 2881
                                • Akaa / Toijala

                                Originally posted by SushiX View Post
                                Siellä melkein pohjassa on 32mm mutteri, jota Lekan ohjeistuksella pystyy kiristää jos on väljyyttä. Yritin sitä kiristää vai löystinkö en muista, mutta se mihinkään liikkunut. Ratti pikemminkin kääntyi mukana kun sitä yritti kiristää, ilmeisesti pitää laittaa joku ratti lukko (lue; en puhu alkuperäisestä rattilukosta vaan metallisestu lisä rattilukosta) tai joku pitämään ratin suorassa kun tuota mutteria kiristää vai miten tuo osa pitäisi pystyä kiristämään?
                                Juu sitä kannattaa kiristää. On kyllä hieman jäykkää mallia. Ite tein niin että avaimet veke virtalukosta ja sitten rattilukko päälle ja kiristämään

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎