Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikaSS
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 202
    • Kokkola

    e34 kytkin ääntää

    Elikkä e34 kytkin vinkaisee aina liikkeelle lähdettäessä kun vähänkin ns. luistattaa kytkintä. Edellinen omistaja vaihtanut uuden kytkinpaketin merkkiä Sachcs (asetelma,levy ja painelaakeri). Itse epäilin että asetelma jäänyt löysälle siispä vein huoltoon ja pyysin heitä ottamaan laatikon irti ja tarkistamaan mikä mahtaa olla. Vein tosiaan auton edellisenä iltana liikkeen pihalle ja jätin avaimet. No seuraavana aamuna klo 8.15 soittavat että heillä on laatikko irti eikä täällä mitään näy. Tuntuu kyl oudolta että avaavat liikkeen tasan 8.00 ja noin pian on laatikko irti :think Mistä siis voin tietää kusevatko nyt silmään ja rajusti? Sanoivat että auton saa hakea tänään iltapäivällä poies. Niin ja autohan on 525 e34 -90 m50 motilla.
    nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
    Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by MikaSS View Post
      Elikkä e34 kytkin vinkaisee aina liikkeelle lähdettäessä kun vähänkin ns. luistattaa kytkintä. Edellinen omistaja vaihtanut uuden kytkinpaketin merkkiä Sachcs (asetelma,levy ja painelaakeri). Itse epäilin että asetelma jäänyt löysälle siispä vein huoltoon ja pyysin heitä ottamaan laatikon irti ja tarkistamaan mikä mahtaa olla. Vein tosiaan auton edellisenä iltana liikkeen pihalle ja jätin avaimet. No seuraavana aamuna klo 8.15 soittavat että heillä on laatikko irti eikä täällä mitään näy. Tuntuu kyl oudolta että avaavat liikkeen tasan 8.00 ja noin pian on laatikko irti :think Mistä siis voin tietää kusevatko nyt silmään ja rajusti? Sanoivat että auton saa hakea tänään iltapäivällä poies. Niin ja autohan on 525 e34 -90 m50 motilla.
      En tuohon kytkin asiaan ota sen enempää kantaa.

      Mutta esimerkkinä kaverillani on korjaamo, kaveri on paikalla yleensä tuntia ennen kuin ovet avataan virallisesti. Ei sinua siis välttämättä sen puolesta huijata.

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        Originally posted by Dankova View Post
        Miten ne kumit saa pysymään asennuksen ajan paikoillaan ettei ne sitten lerpata sieltä iskarinkupista ulkona ja siitä seuraa tuo ärsyttävä kolina :think
        Vastaus on: uudet kumit. Vanhat on yleensä sen verta vässähtäneet että eivät mahdu jousikuppiin. Sitten jos jousikupin vielä pyöräyttää teräsharjalla ennen kuin kumia sinne laittaa. Oletkos ihan varma että ne jouset siellä kolisee, eikä esmes koiranluut?
        E39 ja E91

        Comment

        • Dankova
          BTCF Member
          • May 2011
          • 211
          • Kuortane

          Originally posted by Harri G View Post
          Vastaus on: uudet kumit. Vanhat on yleensä sen verta vässähtäneet että eivät mahdu jousikuppiin. Sitten jos jousikupin vielä pyöräyttää teräsharjalla ennen kuin kumia sinne laittaa. Oletkos ihan varma että ne jouset siellä kolisee, eikä esmes koiranluut?
          Niin no en mene nyt vannomaan että mikä siellä kolisee. Kolinaa ennen iskareiden vaihtoa ei kuulunut. Pitää vaihtaa nuo kumit kun ne tosiaan oli väsähtäneet ja venyneet. Olis vaan tajunnut samalla kertaa nekin vaihtaa
          BMW X3 E83 2.5i Automatic

          Comment

          • Neobi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 149
            • Kymenlaakso

            Haisee nimtitäin m20b25 tällä hetkellä ihan joltain volvon 240 lotkolta kun lyö lutun tiskiin.
            Vähän hävittää öljyistä mutta ei kovinkaan "huolettavasti".. Mistähän tuo paskan haju johtuu?

            Comment

            • Olpppae
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 193
              • ii

              Originally posted by Harri G View Post
              Vastaus on: uudet kumit. Vanhat on yleensä sen verta vässähtäneet että eivät mahdu jousikuppiin. Sitten jos jousikupin vielä pyöräyttää teräsharjalla ennen kuin kumia sinne laittaa. Oletkos ihan varma että ne jouset siellä kolisee, eikä esmes koiranluut?
              Tilasin tuossa juuri KW:n alustasarjan nii niiden mukana ei vissiin tule noita kyseisiä kumeja? Pitääkö noi kumit käydä tilaamassa marmorilta? Mitä kumeja pitäisi tarkalleen vaihtaa samalla? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD11&mospid=47382&btnr=31_0121& hg=31&fg=10
              Nmr 8?

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16361
                • Leppävirta

                Originally posted by Olpppae View Post
                Tilasin tuossa juuri KW:n alustasarjan nii niiden mukana ei vissiin tule noita kyseisiä kumeja? Pitääkö noi kumit käydä tilaamassa marmorilta? Mitä kumeja pitäisi tarkalleen vaihtaa samalla? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD11&mospid=47382&btnr=31_0121& hg=31&fg=10
                Nmr 8?
                numero 12
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • baijeri88
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 958
                  • Mikkeli

                  Originally posted by Olpppae View Post
                  Tilasin tuossa juuri KW:n alustasarjan nii niiden mukana ei vissiin tule noita kyseisiä kumeja? Pitääkö noi kumit käydä tilaamassa marmorilta? Mitä kumeja pitäisi tarkalleen vaihtaa samalla? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD11&mospid=47382&btnr=31_0121& hg=31&fg=10
                  Nmr 8?
                  vaihda ihmeessä kaikki mitkä on rikki, ei niitä ehjiä kannata vaihdella. Itsellä oli ainakin myös pohjaanlyöntikumit ja suojakumit rikki..
                  E36 Cab Atlantisblau
                  E92 325i


                  eX:
                  E39 525i, E36 325i
                  E34 Sedan Alpinweiss II
                  , 316 -87 & 316i -90

                  Comment

                  • Dankova
                    BTCF Member
                    • May 2011
                    • 211
                    • Kuortane

                    Originally posted by baijeri88 View Post
                    vaihda ihmeessä kaikki mitkä on rikki, ei niitä ehjiä kannata vaihdella. Itsellä oli ainakin myös pohjaanlyöntikumit ja suojakumit rikki..
                    Muistaakseni että iskunvaimentimien takuu pysyy on vaihdettava vähintään myös uuteen tuo iskarinsuojakumi eli kuvassa oleva osa 10. Sen verran työläs homma tuo vaihtaminen niin parempi tosiaan vaihtaa kaikki nuo gummit kerralla. Eikä tehdä niinkuin meikäläinen joka nyt joutuu ottamaan iskari/jousipaketin irti ja vaihtamaan nuo erikseen
                    BMW X3 E83 2.5i Automatic

                    Comment

                    • Saukko
                      Moderator
                      • Nov 2004
                      • 2098
                      • Kokkola



                      Pistetään talteen hellan tummaoptiikkavalojen ristikoiden piirrustukset.
                      Ajossa tai telakalla
                      -98 323i käyttökikkare
                      -94 ///M5 Showroom
                      -88 325i Cabrio Mtech1
                      -Official member of BTCF-Sauna team-
                      Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

                      Comment

                      • Tyramies
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 272
                        • Helsinki

                        aina kun antaa hieman kenkää tai auto seisoo paikallaan, niin rupee lämmöt nousemaan? Termari vaihdettu, ilmattu, 10 litraa nestettä sisällä, ei vuoda mistään... mistä etsiä vikaa? Tuuletin pyörii kokoajan, heti siitä lähtien kun auton lyö käyntiin. e34 525i 1991 vuoden malli, ilman vanosta.
                        ja muuten voiko renkaat muutoskatsastaa määräaikaiskatsastuksessa samalla?
                        25%lukkoperä, mistä huomaa? :think
                        -Kevin, i wanna double...
                        -Harry! ...
                        -I need a double, right now!
                        "thank you son."

                        Comment

                        • 525TurboIC
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 663
                          • Pomarkku

                          Originally posted by Tyramies View Post
                          aina kun antaa hieman kenkää tai auto seisoo paikallaan, niin rupee lämmöt nousemaan? Termari vaihdettu, ilmattu, 10 litraa nestettä sisällä, ei vuoda mistään... mistä etsiä vikaa? Tuuletin pyörii kokoajan, heti siitä lähtien kun auton lyö käyntiin. e34 525i 1991 vuoden malli, ilman vanosta.
                          ja muuten voiko renkaat muutoskatsastaa määräaikaiskatsastuksessa samalla?
                          25%lukkoperä, mistä huomaa? :think
                          Visko hajalla.

                          Comment

                          • Kal.ju
                            BTCF Member
                            • Mar 2003
                            • 2882
                            • Akaa / Toijala

                            Originally posted by Dankova View Post
                            Niin no en mene nyt vannomaan että mikä siellä kolisee. Kolinaa ennen iskareiden vaihtoa ei kuulunut. Pitää vaihtaa nuo kumit kun ne tosiaan oli väsähtäneet ja venyneet. Olis vaan tajunnut samalla kertaa nekin vaihtaa
                            Voi olla että ei johdu noista kumeista. Itellä oli samanlaista vaivaa juurikin iskari&jousi&tukivarsi rempan jälkeen. Ääni oli eräänlainen metallinen kitinä/vikinä aika kun kuskin puoli jousti. Luulin kanssa että on noista kumeissa vikaa mutta todellinen aiheuttaja olikin alatukivarsi mikä pääsi ottamaan jarrukilpeen kiinni. Hieman väänsin kilpeä sivuun niin äänet loppui.

                            Voihan siellä yläpään laakerointikin olla tiensä päässä, kun nyt on uutta tiukkaa iskaria&jousta. :think Purkamallahan tuo tosiaan selviää.

                            Comment

                            • Eetu
                              Banned
                              • Oct 2008
                              • 2843

                              Nyt hävisi puhallin kokonaan pelistä, kun toimi kk ajan vain täysillä vai onko puhaltimelle oma sulake?

                              Comment

                              • sepi79
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2010
                                • 263
                                • Nokia

                                Originally posted by Eetu View Post
                                Nyt hävisi puhallin kokonaan pelistä, kun toimi kk ajan vain täysillä vai onko puhaltimelle oma sulake?
                                Hiilet loppu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎