Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

    Nyt on pakko tulla tänne kehumaan Saksalaista laatua!

    Tulipa tuossa käyttiksestä (M60B30) vihdoin ja viimein avattua öljypohja, että pääsee kurkkaamaan kiliseviä muttereita...
    Yleisesti olen siinä käsityksessä ollut, että sieltä löytyy 1-3kpl jonkinsorttista kilisevää, mutta tämä yksilö olikin tiputellut 5kpl pultteja pohjalle lillumaan Kaksi edestä ja 3 takaa.

    Hitto kun en kameraa saanut mukaan mutta kerrankin oli onni matkassa, tässä jo 3kk hautonut tota operaatiota ja vieläkin pelaa, laatua siis
    KIA Optima PHEV

    Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by BmwPunisher View Post
      mikä mun trippiä vaivaa? menee hermot!
      Jos kaikki muu toimii niin voisihan sen napin tripistä tarkistaa...

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        Originally posted by Vibaa View Post
        Mittariston konkat? Eikö ne voinut aiheuttaa jos jonkinmoista ongelmaa.
        onko näissäkin konkka vikoja, kun luulin, että ne olis enemmänkin E30/E28 ongelmia..

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Jos kaikki muu toimii niin voisihan sen napin tripistä tarkistaa...
        täytyy siis avata mittaristo ja tarkistaa tuon napin toiminta..
        E70 X5 30d

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by Pinxi View Post
          Nyt on pakko tulla tänne kehumaan Saksalaista laatua!

          Tulipa tuossa käyttiksestä (M60B30) vihdoin ja viimein avattua öljypohja, että pääsee kurkkaamaan kiliseviä muttereita...
          Yleisesti olen siinä käsityksessä ollut, että sieltä löytyy 1-3kpl jonkinsorttista kilisevää, mutta tämä yksilö olikin tiputellut 5kpl pultteja pohjalle lillumaan Kaksi edestä ja 3 takaa.

          Hitto kun en kameraa saanut mukaan mutta kerrankin oli onni matkassa, tässä jo 3kk hautonut tota operaatiota ja vieläkin pelaa, laatua siis
          11kpl on oma ennätys.. eli käytännössä kaikki
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Incarnated
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 450
            • Seinäjoki



            tuosta hajosi osa 4, miten vaihdetaan, onnistuuko tunkilla vai pitääkö saada auto nosturille ja jousipuristimet ym käyttöön?

            http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              Originally posted by Incarnated View Post
              http://realoem.com/bmw/showparts.do?...32&hg=33&fg=45

              tuosta hajosi osa 4, miten vaihdetaan, onnistuuko tunkilla vai pitääkö saada auto nosturille ja jousipuristimet ym käyttöön?
              Tunkilla onnistuu, omat Konin iskarit eivät vaatineet puristimia mutta alkuperäiset vaatinee jos sellaset löytyy?

              Nurkka ylös tunkilla, takapenkki pois, hattuhyllyn neljä etuklipsiä irti ja vähä raottaa sitä, yläpään kolme pulttia irti. Iskarin alapäästä se yksi suuri pultti irti ja iskari on kädessäs.
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • Incarnated
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 450
                • Seinäjoki

                Tehtaan madalluksella on tämä, eli mahtanee onnistua sitten kans...

                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2882
                  • Akaa / Toijala

                  Originally posted by Incarnated View Post
                  http://realoem.com/bmw/showparts.do?...32&hg=33&fg=45

                  tuosta hajosi osa 4, miten vaihdetaan, onnistuuko tunkilla vai pitääkö saada auto nosturille ja jousipuristimet ym käyttöön?
                  - Tunkilla auto ylös ja pukit alle
                  - Takapenkki+selkänoja+hattuhylly pois tieltä
                  - 3 päällimmäistä mutteria auki
                  - iskarin ala-osasta iso pultti pois
                  - puristimilla jousi tiukaksi ja päältä pultti 10 pois (huom kannattaa jo löysätä hieman kun on autossa kiinni)
                  - sitten tuo osa 4 vaihtoon

                  Kannattaa vaihtaa pareittain. Varmasti yhtä rapsakassa kunnossa on toinenkin puoli. Aikaa menee se 1-10h riippuen kuinka tiukassa tuo iskarin ala-osa on jumahtanut kiinni ja saatavilla olevista työkakuista.

                  e: hidas.

                  Comment

                  • aakoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 777
                    • Espoo

                    Originally posted by Incarnated View Post
                    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...32&hg=33&fg=45

                    tuosta hajosi osa 4, miten vaihdetaan, onnistuuko tunkilla vai pitääkö saada auto nosturille ja jousipuristimet ym käyttöön?
                    Jousipuristimet tarvitset, mutta onnistuu kyllä tunkin varassa. Saatat tarvita aikalailla voimaa sen iskarin alapään mutterin aukaisemisessa. Varmista auto kunnolla, ettei tipu niskaan tai jalan päälle tms.

                    Edit: Voi juupeli, miten hidas.
                    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                    Comment

                    • Incarnated
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 450
                      • Seinäjoki

                      okei, eli taidan viedä suosiolla jollekki jolla on nosturi ja puristimet :think
                      ja pointtina, miksi vaihtaa pareittain kun ei auton eri puolilla kuitenkaa oo tekemistä keskenään? Sama homma teki sen kerralla tai eriksee

                      http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                      Comment

                      • Roisto
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 2542
                        • Kajaani

                        Originally posted by Incarnated View Post
                        okei, eli taidan viedä suosiolla jollekki jolla on nosturi ja puristimet :think
                        ja pointtina, miksi vaihtaa pareittain kun ei auton eri puolilla kuitenkaa oo tekemistä keskenään? Sama homma teki sen kerralla tai eriksee
                        Vaihdat toisen ja lyöt tavarat nippuun ja kovaa ajoa. Pahimmillaan pari päivää myöhemmin huomaat että toinenki paskana ni hommaa kaikki uudestaan, nosturit, puristimet yms. Pura takapenkit, vaikkei oo iso homma ni pistää vituttamaan ku ois voinu kerralla tehdä molemmat.. Ei kuitenkaan osa maksa ku parikymppiä muistaakseni
                        2001 E39 525iA
                        1992 E34 "540i/5"

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          Vikaa pukkaa.

                          1. OBC:n tiedot ei enää tule näkyviin mittaristoon vilkkuviiksen päästä painamalla. Mistä lähteä vikaa hakemaan? Vikailmoitukset kyllä tulevat siihen cc kenttään normaalisti. Kielen vaihtokaan ei onnistunut enää siitä lämpömittarin vieressä olevasta napista.

                          Sulakkeet toki olen jo tarkastanut ja yrittänyt varovasti purkaa viiksen päätä, josko vika olisi siinä, mutta ei tunnu aukeavan. Akun navatkin on käytetty irti.

                          2. Tämä vika ollut jo pidempään, mutta nyt olisi viimeinkin aika korjata. Apukuskin puoleinen pyyhkimen varsi on aivan rempula. Ilmeisesti sieltä on joku nivel kulunut juuri siitä pyyhkimen varren alta. Varsi hakkaa myös ärsyttävästi konepeltiin.

                          Minkälainen homma vaihtaa, tai voiko edes vaihtaa muuta kun koko vivuston ehjään? Tilaa ei näyttäis liikaa olevan, mikäli joutuu koko vivuston purkamaan.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • docksa
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 71
                            • Oulu

                            Originally posted by Purtsi123 View Post

                            1. OBC:n tiedot ei enää tule näkyviin mittaristoon vilkkuviiksen päästä painamalla. Mistä lähteä vikaa hakemaan? Vikailmoitukset kyllä tulevat siihen cc kenttään normaalisti. Kielen vaihtokaan ei onnistunut enää siitä lämpömittarin vieressä olevasta napista.

                            Sulakkeet toki olen jo tarkastanut ja yrittänyt varovasti purkaa viiksen päätä, josko vika olisi siinä, mutta ei tunnu aukeavan. Akun navatkin on käytetty irti.
                            Ookko kokeillu ohjelmoida niitä uudestaan, eli painat vilkkuviiksen OBC-nappia niin kauan pohjassa, että siihen tulee teksti "PROG 1" jonka jälkeen napsuttelet radion viereisestä OBC:sta toiminnot mitä mittaristoon haluat näkyviin ja kuittaat jokaisen haluamasi vilkkuviiksen painalluksella.

                            Olipas vaikia selostus, FAQista varmasti löytyis selkokielellä.

                            Comment

                            • smeagul
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 334
                              • Salo

                              Originally posted by Purtsi123 View Post
                              Vikaa pukkaa.

                              2. Tämä vika ollut jo pidempään, mutta nyt olisi viimeinkin aika korjata. Apukuskin puoleinen pyyhkimen varsi on aivan rempula. Ilmeisesti sieltä on joku nivel kulunut juuri siitä pyyhkimen varren alta. Varsi hakkaa myös ärsyttävästi konepeltiin.

                              Minkälainen homma vaihtaa, tai voiko edes vaihtaa muuta kun koko vivuston ehjään? Tilaa ei näyttäis liikaa olevan, mikäli joutuu koko vivuston purkamaan.
                              Tämä kiinnostaisi minuakin. Sit ku vauhti kasvaa yli 120km/h, ni se pyyhkijä heiluu ku hullun mulkku....
                              My BMW is using what your hybrid is saving

                              E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                              ex E34 520i 24V -91

                              Originally posted by Rockford
                              Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14446
                                • Oulu

                                Originally posted by smeagul View Post
                                Tämä kiinnostaisi minuakin. Sit ku vauhti kasvaa yli 120km/h, ni se pyyhkijä heiluu ku hullun mulkku....
                                Koko vivusto uusiksi... Maksaa n. 350e.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎