Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hemmett
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 81
    • Ylivieska

    Ykassa myös aikasemmin mainitun ppdieselin lisäksi aution auto ja mustola

    Originally posted by skubbe View Post
    Eli samallatavoin kuin mersussa, kiitoksia

    Toinen juttu onkin sitten että ei kellään olisi suositella dieselkorjaamoa pohjois-pohjanmaan alueelta? Ilmeisesti nestepää antaa vähän kakkua ohitse ja tuossa kun mittailin vähän keskikulutuksia tuommoisessa leppoisassa matka-ajossa niin 15,5l/100km :think

    Diesel Turusella kävin Oulussa vähän kyselemässä niin meinasivat että lähtevät lomille eivätkä kerkiä kuuden tunnin hommaa tekeen ennen sitä.. Pumpun tiivistely, huolto ja nestepään vaihto olisi homman juju, tietenkin jos joltakulta sattuu löytymään huollettu/ehjä pumppu 12mm nestepäällä niin tarjotkaa ihmeessä.

    ///M51

    Comment

    • Valtsude
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 739
      • Jyväskylä

      Originally posted by Valtsude View Post
      Mistä löytyy LKM M20B20-koneisesta? Ei ole sulakerasiassa, ecun boksissa eikä takapenkin alla.

      E: 2-litrasissa ei vissiin ookkaan sitä? Mikähän rele niitä ohjaa kun sulakerasian kansikin kadonnu?
      Sen verran oon edenny, että oikeakin lähivalo sammuu jos ympyröity rele ei ole paikallaan:



      Rele itsessään vaikuttaa ehjältä kun avasin. Mihin se jännite oikein on hävinnyt? Mistä pinneistä pitää mitata tullakseen viisaammaksi? Anyone?

      Hankalaa kun kaikki netin valo-ongelmaohjeet on 525:sesta ylöspäin, joissa on valon releet light control modulessa.



      Edit: Sulake nro 10 oli pimeä, vaikka ulkoisesti näyttikin virheettömältä.
      Last edited by Valtsude; 08-09-2011, 17:52.
      E34

      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        Noniin, jos joku taas viitsisi vailaista tietämätöntä..

        Taukotuuletus: Kuuluuko tuon puhaltaa oikein kunnolla sitä ilmaa? OBC:sta kun laitan tuuletuksen päälle
        (Vent ON) vilkkuu 1 punainen valo ja minkään näköistä tuuletusta ei tapahdu.
        Mistä lähteä etsimään vikaa?

        Webasto: Webaston kun lykkää päälle, rupeaa ajotietokoneessa sekunnit juoksemaan mutta pihaustakaan ei kuulu mistään.
        Kuuluuko tuon lähteä päälle vaikka kone olisikin lämmin?

        Vesiventtiili: HILLITÖN mekkala lähtee siitä kun virrat lykkää päälle, surina/rahina/kohina ja välillä myös kojelaudan sisältä kuuluu
        n.10sec sellasta "kurlutusta" Onko normaalia?
        Auto myös huuruuntuu pirun helposti ja nopeasti, mutta raitisilmasuodatin on juuri vaihdettu ja nesteitäkään ei katoa minnekkään...
        Ihme vekotin...

        Ja edittinä viälä: Tiätääkö kukhaan kuinka paljon ajoa tuollanen vekotin tarvitsee että akku pysyy latinkissa mikäli webastoa käyttää?
        Last edited by Skunkki^; 07-09-2011, 18:50.
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • Jansu
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 315
          • Pori

          Oon tuossa katsellut yhtä e34 koria sillä silmällä, että ajatus oli siirtää nykyisestä farkusta tekniikka ja alusta uuteen koriin. Ei siinä mitään, mutta kun uusi kori on sedan, JOTEN käykö näiden osat bolt-on toisiinsa? akselistot, ohjauksen kamat, jousitus, voimansiirto jne.?
          -E34 525ia Touring
          -E36 323ia Touring ///M

          Comment

          • Kal.ju
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 2883
            • Akaa / Toijala

            Originally posted by Pinxi View Post

            raitisilmasuodatin on juuri vaihdettu

            Ettei olis jääny miekasta jotain piuhoja huonosti tai jotain. Omassa ilmeni kanssa kaikenlaisia hassuja vikoja kun raittarin vaihdoin. Miekan 1 liitin oli hapettunut, niin ei saanut enää kontaktia kiinnityksen jälkeen. Kontatki spraylla rupesi toimimaan taas normaalisti.

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1996
              • Tampere

              Originally posted by Pinxi View Post
              Vesiventtiili: HILLITÖN mekkala lähtee siitä kun virrat lykkää päälle, surina/rahina/kohina ja välillä myös kojelaudan sisältä kuuluu
              n.10sec sellasta "kurlutusta" Onko normaalia?
              Auto myös huuruuntuu pirun helposti ja nopeasti, mutta raitisilmasuodatin on juuri vaihdettu ja nesteitäkään ei katoa minnekkään...
              Ihme vekotin...
              Rahina vois viitata siihen, että kiertovesipumpun moottorin akselin päässä oleva "potkuri" on mennyt halki, kuten mulla oli.

              Se kurlutus tulee tod.näk. siitä, että kennoon on jäänyt hieman ilmaa. Täyskuumalle säätö joksikin aikaa pitäisi auttaa tuohon vaivaan, ehkä.

              Lähteekö se huuru sitten pois ajallaan vai onko se lasi kokoajan huurussa?

              Comment

              • Jansu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 315
                • Pori

                Originally posted by Jansu View Post
                Oon tuossa katsellut yhtä e34 koria sillä silmällä, että ajatus oli siirtää nykyisestä farkusta tekniikka ja alusta uuteen koriin. Ei siinä mitään, mutta kun uusi kori on sedan, JOTEN käykö näiden osat bolt-on toisiinsa? akselistot, ohjauksen kamat, jousitus, voimansiirto jne.?
                tietaako kukkaa?
                -E34 525ia Touring
                -E36 323ia Touring ///M

                Comment

                • FbonE
                  BTCF Member
                  • Jun 2006
                  • 878
                  • Pori

                  Mistäs lähtis hakemaan muutamia vikoja...
                  Autona e34 535i -89
                  Vikoina nypytys ja hyppivä kulutusmittari ( lambdaa veikkaus)
                  ABS valo syttyy muutaman kilometrin ajon jälkeen ja ilmoitus Brake Linings
                  Kulkineet:E61 525döö
                  ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                  -Pori Connection-
                  bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Nyt kun kelit taas viilenee ja pitäis lämppäriä käyttää, niin tulipahan törmättyä vikaan, jota toi teki joskus jo viime talvenakin. Eli jos säätää apparinpuolen lämpötilaa siihen noin 20c kohdille, niin se heittää sen heti täysiä kuumalle. Vika ei poistu, vaikka kääntää molemmat lämpötilat täysin kylmälle. Ottaa virrat pois ja laittaa takaisin päälle ja lämpötilan säädin toiseen asentoon, niin vika poistuu. Lämpötilan säädin toimii normaalisti jos sen laittaa esim. suoraan ylöspäin, siihen noin 22c kohdille, tosin siinäkin välillä se saattaa heittää yhtäkkiä tulikuumalle apparin puolen ja auto pitää käynnistää uudelleen. Kuskin puolella ei ongelmaa ole.

                    Eihän tässä ilmastoimattomassa ole mitään lämpötilaa haistelevia antureita ? Jotenkin tuntuu villiltä, että itse vesiventtiileissä olisi mitään vikaa :think

                    Ideoita ?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Kal.ju
                      BTCF Member
                      • Mar 2003
                      • 2883
                      • Akaa / Toijala

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Eihän tässä ilmastoimattomassa ole mitään lämpötilaa haistelevia antureita ?
                      Kyllä siellä jalkatilassa pitäs molemminpuolin olla "potikka" mikä "tunnustelee" ilmaa. Se mihin menee se alipaineistettu letku.

                      Ainakin omassa ilmastoimattomassa oli.

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by Kal.ju View Post
                        Kyllä siellä jalkatilassa pitäs molemminpuolin olla "potikka" mikä "tunnustelee" ilmaa. Se mihin menee se alipaineistettu letku.

                        Ainakin omassa ilmastoimattomassa oli.


                        Jaahas, nyt kun tarkemmin muistelee, onhan siellä sellaiset Muutama vuosi vaan aikaa kun mitään tuolta suunnalta purkanut. Vikahan voisi olla siinä laitteessa siis jotenkin, pitää tutkia ja kiitos
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Jaahas, nyt kun tarkemmin muistelee, onhan siellä sellaiset Muutama vuosi vaan aikaa kun mitään tuolta suunnalta purkanut. Vikahan voisi olla siinä laitteessa siis jotenkin, pitää tutkia ja kiitos
                          Omasta korjautui juuri tuo sama vaiva vesiventtiilien puhdistuksella, eli kokeileppa että kun tuo oire on päällä niin saatko venttiilejä hakkaamalla taas toimimaan säädön.

                          Mulla tosin oli toinenkin oire, eli kun ajoi tunnin putkeen niin rupesi tulemaan kuumaan vänkärille, vaikka säätö olisi ollut nollilla alusta lähtien, en tiedä miten se sen oireen tekee, mutta sekin hävisi kun putsasi venttiilit.

                          Samalla tietysti puhdistin sähköliitoksetkin, oli huomattava määrä patinaa niissäkin.

                          Originally posted by Kal.ju View Post
                          Kyllä siellä jalkatilassa pitäs molemminpuolin olla "potikka" mikä "tunnustelee" ilmaa. Se mihin menee se alipaineistettu letku.

                          Ainakin omassa ilmastoimattomassa oli.
                          Niihin antureihin keräytyy muuten uskomaton määrä paskaa kahdessakymmenessä vuodessa, eli kannattaa ehjistäkin putsata ne vaahtomuovi filtterit.
                          Last edited by Rocla; 09-09-2011, 11:52.
                          Olli.

                          Comment

                          • tommi--fi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 1066
                            • Riihimäki

                            M20b25 lämpöanturit

                            Kukaan vaihtanut mitariston ja ECUn lämpöantureita?

                            Yhden tarvike anturin ja toisen boscin jo ostanut, molemmat vääriä. OEM ja Fans antaa ECUlle kierteen halkaisijaksi 12mm. Omassa on kuitenkin 14mm kierteellä VDOn anturi mallia tämä

                            Termostaattikotelokaan ei näytä kairatulta ja anturissa ilmeisesti vuosileima 2.89 (805/34/ 1 710 535 2.89) joka auton valmistuskuukausi/vuosi. Onko näitä koteloita ollut eri mitoilla?

                            BMWfans ja RealOEM

                            Katsoin myös vanhempia vuosimalleja, samaa 12mm kierrettä näyttää niillekin.

                            Oletan että tässäkin olisi Ecun anturi sininen ja mittariston ruskea. Vanha Ecun anturi on mustalla liittimellä, johtosarjassa taas sininen pistoke.

                            Motonet ei tarjoa ollenkaan mittariston anturin, lähin sopiva Ecun anturi mustalla liittimellä tarkoitettu listan mukaan 518/520 malleihin.
                            Auto tai moottoripyörä Virosta?

                            Comment

                            • Thuuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 380
                              • Oulu

                              Terve. Tietääkö joku minkälainen bensalinja on e34 m5 bemarissa? Eli mitä kaikkee siinä bensalinjassa on ku siellä on matkan varrella vaikka mitä pötiköitä että mitä ne on..

                              Pumpussa itsessään on heti sellanen joku pötikkä siin letkunlähdössä, sit konehuoneessa on letkussa joku pötikkä missä vissii joku ruuvi tai joku kiinni en oo ihan varma ja sit tietenkin bensakiskossa paineensäätäjä mut mitä nuo muut kaks pötkylää on?

                              Voiko nuo bensalinjat hapettua tai jotain niin tukkoon sisäpuolelta? Itsellä on sellainen vika että alle 40litraa kun on tankissa niin täyskaasulla pätkii ja kiihtyy kengurumaisesti mutta kun siihen 40litran päälle tankkaa 20 litraa niin ei mitään ongelmaa missään vaiheessa eli auto toimii normaalisti... :think

                              Where is the problem?

                              ps. uusi pumppuki laitettu
                              Me ollaan jo eellä

                              nyk. Top Sickret

                              BMW ex.

                              E34 M5
                              E36 325 Cabriolet
                              E30 325 IX
                              E34 520i Turbo
                              E34 525i
                              E30 320i
                              E21 320i
                              E21 323i
                              E21 315/320
                              E10 2002 Yellow

                              Comment

                              • Elementti
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 222
                                • Helsinki

                                M20B20, laturi heiluu kun kädellä heiluttelee. Välillä siis laturin hihna rääkyy ihanasti, vähän kun kenkää antaa niin loppuu taas hetkeksi. Huomasin kun alempaa kiinnitys pulttia kiristi, se pyörähti ympäri vain, onko pultista kierteet korkannut vai itse laturista? Onko se läpi pultti, jos siihen laittaisi mutterin toiseen päähän?

                                Leimalla oli ABS valo palanut, ei tullut mtn sanomista, nyt sähkäri oli sinne vaihtanut uuden polttimon ja se palaa nyt kokoajan. Tuleeko tästä sanomista jälkitarkastuksessa kun menen näyttämään uudet takalaakerit, levyt ja ehjän ohjaussimpukan?
                                Last edited by Elementti; 10-09-2011, 12:15.
                                e38 740d '99 Sahara-beige
                                e65 730d ’07 Black-sapphire
                                f01 730d '09 sophisto-grau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎