Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibaa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 581
    • Vaasa

    On muuten suht halvan näköinen jarruremppa, itselläni ei kokemusta mutta enemmän noihin palikoihin luottaisin kun motonetin vastaaviin
    sigpic
    E34 530iA

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14439
      • Oulu

      Originally posted by Cock View Post
      Mites tuo Webastohomma, mulla kyllä pöhisee kivasti ja homma pelaa muuten, mutta lämppärin moottori ei lähde kyllä pyörimään... missä vika :think ?
      Ei missään vaiheessa? Hetihän se ei tietenkään lähe pyörimään, vaan vasta sitten kun nesteet on tarpeeksi lämmenny.

      Originally posted by Vibaa View Post
      On muuten suht halvan näköinen jarruremppa, itselläni ei kokemusta mutta enemmän noihin palikoihin luottaisin kun motonetin vastaaviin
      Ex. E32:een laitoin etulevyt+palat. Niille jäi 42e hintaa. Hyvät oli ainakin minun aikana. Ei äännelly eikä hirveesti pölissy. Tilasin ne bandel-autoteileltä.
      Last edited by zener; 20-09-2011, 11:25.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • baijeri88
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 958
        • Mikkeli

        Originally posted by Vibaa View Post
        On muuten suht halvan näköinen jarruremppa, itselläni ei kokemusta mutta enemmän noihin palikoihin luottaisin kun motonetin vastaaviin
        Juu, kattelin tässä just et jos tilais firman kautta koivuselta tai örumilta.

        Mitäs merkkejä kannattaa suosia. Zimmermannin peruslevyt on varmaa iha hyviä..:think

        Mites boschin jarruosat, tekeekö mitää?

        Minkäsmerkkisiä paloja kannattaa ostaa?
        E36 Cab Atlantisblau
        E92 325i


        eX:
        E39 525i, E36 325i
        E34 Sedan Alpinweiss II
        , 316 -87 & 316i -90

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2100
          • ǝɓuᴉʌʎH

          Originally posted by Vibaa View Post
          On muuten suht halvan näköinen jarruremppa, itselläni ei kokemusta mutta enemmän noihin palikoihin luottaisin kun motonetin vastaaviin
          Onhan toi. Itse meinasin tilata Schmiedmann:ilta kunnon setin eli kaikki uudet omaani. Menee sellanen tonni koko hoitoon

          EDIT: En kyllä minäkään luottaisi motonetin höpöhöpö osiin..
          Last edited by SushiX; 20-09-2011, 12:54. Reason: lisäys
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2100
            • ǝɓuᴉʌʎH

            Originally posted by baijeri88 View Post
            Juu, kattelin tässä just et jos tilais firman kautta koivuselta tai örumilta.

            Mitäs merkkejä kannattaa suosia. Zimmermannin peruslevyt on varmaa iha hyviä..:think

            Mites boschin jarruosat, tekeekö mitää?

            Minkäsmerkkisiä paloja kannattaa ostaa?
            Kurkkaa Schmiedmann.fi -sivusto ja sieltä haet E34 korisarjaan menevät jarru osat. Itse tilaan tuolta kamat ja jarru osatkin olisi ihan just menossa tilaukseen. Otan suoraan EBD EDC vai mikä hemmetti ny olikaan green tai yellow stuff palat, jäähdytetyt sekä uritetu levyt ja järeemmät satulat
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              Originally posted by SushiX View Post
              Selvä.. Ajan sen heti duunista tullessani

              Olisko kauhean mahdoton juttu saada tarkat mitat niistä putkista, sekä kulmista ja pituuksista? :think

              Itsellä ne kattien laipat on vääntyneet. ylös ja alaspäin ne reunat

              /
              |
              \

              Tuolla lailla, jos tuosta nyt jtn ymmärsi? Meinasin ensin varastaa vanhasta rikkinäisestä keski pöntöstä laipat, mutta parempi hitsaa uudet laipat.

              Olisiko mahdollista saada myös mitat niistä kohdin, mihin ootte hitsanneet kiinnikkeet?
              Ei se mikään mahdottomus ole, mikäli vibaa ehtii tulla meillä käymään jossain vaiheessa. kiinnikkeet otettiin vanhasta vaimentimesta ja ne istu sinne niin hyvin että hirvitti itteäkin.. mutta ulkomuistista heittäisin että kateilta kun lähdetään niin 20cm suoraa, X-putki (tässä kohtaa huom!) kuskinpuolen putkeen sahataan mutkasta sopiva pala että saadaan kääntymään se suoraa takavaimenninta kohti ja apukuskin puolen putkeen 90º mutka että se kääntyy päin sitä toista putkea (myöskin sen takia näin että saadaan se mutkan ulkoseinä käymään lähempänä kiinnityspistettä), ja kuten näkyy niin se on siinä kohtaa vasta taitettu sitten kulkemaan vierekkäin toisen putken vieressä. näillä mennään taka-akselin kohtaan asti josta sitten tehdään mutkat varmaankin noin 10-15º ylöspäin. kun vakiovaimentimesta lähtee vähän alaviistoon ne tuutit. sitten pätkät suoraa ja sit vaan hitsataan vanhaan vaimentimeen putket kiinni. jotenkin näin. vähän tietysti hankala näistä vääntää mitään putkee mutta me otetaan joskus tarkempia mittoja
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              • Cock
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 752
                • Tsadi

                Originally posted by zener View Post
                Ei missään vaiheessa? Hetihän se ei tietenkään lähe pyörimään, vaan vasta sitten kun nesteet on tarpeeksi lämmenny.



                Ex. E32:een laitoin etulevyt+palat. Niille jäi 42e hintaa. Hyvät oli ainakin minun aikana. Ei äännelly eikä hirveesti pölissy. Tilasin ne bandel-autoteileltä.
                Juu, ei se kyllä lähde missään vaiheessa pyörimään. Palaa sen puoli tuntia, ja lämmöt on nousseet yli sinisen. Jos lasit on jäässä, niin ihan pikkiriikkiset reiät tulee tuulilasiin.. toisaalta en mä toukalla talvella ajele, mutta oishan se kiva että vehkeet rokkais niinkuin pitää... :think
                540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                Audi A6 C7 S-Line ABT

                Comment

                • baijeri88
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 958
                  • Mikkeli

                  juu, taidanpa tilata tuolta auteile gödestä.
                  vaihtaa sitten palat jos vinkuu tai muuta ongelmaa.
                  kuitenkin ihan perusajoon tulee. :think
                  E36 Cab Atlantisblau
                  E92 325i


                  eX:
                  E39 525i, E36 325i
                  E34 Sedan Alpinweiss II
                  , 316 -87 & 316i -90

                  Comment

                  • SushiX
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 2100
                    • ǝɓuᴉʌʎH

                    Originally posted by MrBubbles View Post
                    Ei se mikään mahdottomus ole, mikäli vibaa ehtii tulla meillä käymään jossain vaiheessa. kiinnikkeet otettiin vanhasta vaimentimesta ja ne istu sinne niin hyvin että hirvitti itteäkin.. mutta ulkomuistista heittäisin että kateilta kun lähdetään niin 20cm suoraa, X-putki (tässä kohtaa huom!) kuskinpuolen putkeen sahataan mutkasta sopiva pala että saadaan kääntymään se suoraa takavaimenninta kohti ja apukuskin puolen putkeen 90º mutka että se kääntyy päin sitä toista putkea (myöskin sen takia näin että saadaan se mutkan ulkoseinä käymään lähempänä kiinnityspistettä), ja kuten näkyy niin se on siinä kohtaa vasta taitettu sitten kulkemaan vierekkäin toisen putken vieressä. näillä mennään taka-akselin kohtaan asti josta sitten tehdään mutkat varmaankin noin 10-15º ylöspäin. kun vakiovaimentimesta lähtee vähän alaviistoon ne tuutit. sitten pätkät suoraa ja sit vaan hitsataan vanhaan vaimentimeen putket kiinni. jotenkin näin. vähän tietysti hankala näistä vääntää mitään putkee mutta me otetaan joskus tarkempia mittoja
                    Asia harvinaisen selvä. Ilmottele mulle tarkemmat mitat heti kun saat sellaiset käsiisi

                    Kiitoksia noistakin mitoista. Täytyy ottaa noi huomioon kun tehdään omaani uusi putkisto. Käytittekö vanhasta pöntöstä sitä putkea myös jossa on ne laipat vai otitteko pelkät laipat käyttöön siitä?

                    Muistatko yhtään mitkä sen alkuperäisen takavaimentimet mitat oli? Sillä itsellä ei ole sitä ollenkaan, joten tiedän vaan mittaila nuo putket, että olisi valmiina hetikun saan tilattua tuon vaimentimen

                    Käytitte varmaan vanhan vaimentimen kiinnikkeitä kattien jälkeen?

                    Et varmaan ulkoo muista, että paljos ne takavaimentimen tuutit kääntyy alaspäin ja suurin piirtein mihin kohtaan autoa ne jää?:think
                    E90 07 335D
                    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                    Comment

                    • SushiX
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 2100
                      • ǝɓuᴉʌʎH

                      Originally posted by baijeri88 View Post
                      juu, taidanpa tilata tuolta auteile gödestä.
                      vaihtaa sitten palat jos vinkuu tai muuta ongelmaa.
                      kuitenkin ihan perusajoon tulee. :think
                      Itsellänikin tulee ihan sporttiseen ajoon, tosin tuola aikaisemmin postaamastasi sivulta ei omaani edes löydy jarruja.

                      Kyllä noi green stuffin palat on ainakin paremmat kun vakiot, ainakin uskoisin niin. Ei se ainakaan haittaa, että olisi tehokkaammat jarrut autossa, niitäkun tarvii kuitenkin aina
                      E90 07 335D
                      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                      Comment

                      • baijeri88
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 958
                        • Mikkeli

                        Originally posted by SushiX View Post
                        Itsellänikin tulee ihan sporttiseen ajoon, tosin tuola aikaisemmin postaamastasi sivulta ei omaani edes löydy jarruja.

                        Kyllä noi green stuffin palat on ainakin paremmat kun vakiot, ainakin uskoisin niin. Ei se ainakaan haittaa, että olisi tehokkaammat jarrut autossa, niitäkun tarvii kuitenkin aina
                        totta, mutta itse en nä järkeä sijoittaa yhteen jarrulevyyn saman verran rahaakuin saa koko setin. Noilla vakioillakin on tähän mennessä vielä pysähtyny. Se on sitte eri asia jos tulee radallakin pyörähdetyä
                        E36 Cab Atlantisblau
                        E92 325i


                        eX:
                        E39 525i, E36 325i
                        E34 Sedan Alpinweiss II
                        , 316 -87 & 316i -90

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2100
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          Originally posted by baijeri88 View Post
                          totta, mutta itse en nä järkeä sijoittaa yhteen jarrulevyyn saman verran rahaakuin saa koko setin. Noilla vakioillakin on tähän mennessä vielä pysähtyny. Se on sitte eri asia jos tulee radallakin pyörähdetyä
                          Onhan noi vähän kalliita, mutta elämäkin on. Itsellä kun on oma E34 projektina, jonka päivitän kokonaan uusiks ja kohta on alusta kunnostettu kokonaan. Jarrut menee uusiks myös niin en viitsi turhaan vakioiden kanssa pelleillä

                          Mutta jokainen tavallaan..
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            Originally posted by SushiX View Post
                            Asia harvinaisen selvä. Ilmottele mulle tarkemmat mitat heti kun saat sellaiset käsiisi

                            Kiitoksia noistakin mitoista. Täytyy ottaa noi huomioon kun tehdään omaani uusi putkisto. Käytittekö vanhasta pöntöstä sitä putkea myös jossa on ne laipat vai otitteko pelkät laipat käyttöön siitä?

                            Muistatko yhtään mitkä sen alkuperäisen takavaimentimet mitat oli? Sillä itsellä ei ole sitä ollenkaan, joten tiedän vaan mittaila nuo putket, että olisi valmiina hetikun saan tilattua tuon vaimentimen

                            Käytitte varmaan vanhan vaimentimen kiinnikkeitä kattien jälkeen?

                            Et varmaan ulkoo muista, että paljos ne takavaimentimen tuutit kääntyy alaspäin ja suurin piirtein mihin kohtaan autoa ne jää?:think
                            Muutama lisäkuva mikä ehkä selventää hieman:



                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • Camo
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1662
                              • Lahti

                              Mahtaako BMW:llä olla saatavana jollain osanumerolla tulppia ovipahveihin kahvojen reikiin, kun veivit on poistettu ja sähköikkunat asennettu tilalle?
                              Current:
                              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                              Previous:
                              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                              Comment

                              • SushiX
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 2100
                                • ǝɓuᴉʌʎH

                                Kiitokset

                                Nämä kuvat selventävät kyllä hiukkasen ja tulevat varmasti avun tarpeeseen
                                E90 07 335D
                                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎