Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    Originally posted by Camo View Post
    Mahtaako BMW:llä olla saatavana jollain osanumerolla tulppia ovipahveihin kahvojen reikiin, kun veivit on poistettu ja sähköikkunat asennettu tilalle?
    Tuossa muutamia, reiän koko selvitykseen ja tuosta valitsemaan
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • SushiX
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 2107
      • ǝɓuᴉʌʎH

      Originally posted by Dj Niksperi View Post
      Tuossa muutamia, reiän koko selvitykseen ja tuosta valitsemaan
      http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...id_dummy_plug/
      Yritin itsekkin eilen ettiä realOEM:sta mutten nopeasti löytänyt. Noh onneksi jollain oli nopeammat silmät ja kädet

      Onko kellään muuten tieoa mistä saisi alumiiniset kynnyslistat kolmenelkkuun? :think
      E90 07 335D
      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

      Comment

      • MrBubbles
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 799
        • Seinäjoki

        Originally posted by SushiX View Post
        Asia harvinaisen selvä. Ilmottele mulle tarkemmat mitat heti kun saat sellaiset käsiisi

        Kiitoksia noistakin mitoista. Täytyy ottaa noi huomioon kun tehdään omaani uusi putkisto. Käytittekö vanhasta pöntöstä sitä putkea myös jossa on ne laipat vai otitteko pelkät laipat käyttöön siitä?

        Muistatko yhtään mitkä sen alkuperäisen takavaimentimet mitat oli? Sillä itsellä ei ole sitä ollenkaan, joten tiedän vaan mittaila nuo putket, että olisi valmiina hetikun saan tilattua tuon vaimentimen

        Käytitte varmaan vanhan vaimentimen kiinnikkeitä kattien jälkeen?

        Et varmaan ulkoo muista, että paljos ne takavaimentimen tuutit kääntyy alaspäin ja suurin piirtein mihin kohtaan autoa ne jää?:think
        Näin toimin! ei käytetty vanhasta vaimentimesta mitään vaan tehtiin puristeliitoksilla koska laipat oli ihan paskana. sen verran kuitenkin viisastuin tuon projektin myötä että ehdottomasti laippaliitokset ensi kerralla. eli kaupasta uudet laipat ja niistä jatkamaan.

        Vanhasta vaimentimesta otettiin kiinnikkeet joo.

        tosi paha sanoa mitään siitä takavaimentimesta. sen verran osaan siitä sanoa että se painaa aivan vitusti.

        Karu tosiasiahan on kuitenkin se, että ei näitä opi kun tekemällä. jokunen vuosi on tullut tehtyä ehkä noin putkisto vuodessa ja sen takia jälki on tuollaista paskaa kun esim tässä.
        No life, no friends, just motorsport!

        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
        -jokunen e30.
        -e28

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2107
          • ǝɓuᴉʌʎH

          Originally posted by MrBubbles View Post
          Näin toimin! ei käytetty vanhasta vaimentimesta mitään vaan tehtiin puristeliitoksilla koska laipat oli ihan paskana. sen verran kuitenkin viisastuin tuon projektin myötä että ehdottomasti laippaliitokset ensi kerralla. eli kaupasta uudet laipat ja niistä jatkamaan.

          Vanhasta vaimentimesta otettiin kiinnikkeet joo.

          tosi paha sanoa mitään siitä takavaimentimesta. sen verran osaan siitä sanoa että se painaa aivan vitusti.

          Karu tosiasiahan on kuitenkin se, että ei näitä opi kun tekemällä. jokunen vuosi on tullut tehtyä ehkä noin putkisto vuodessa ja sen takia jälki on tuollaista paskaa kun esim tässä.
          Täytyy napata myös vanhasta keskipöntöstä omat kiinnikkeet.

          Keskivaimenninkin painaa ihan mukavasti. Helppoa ei ole ite pidellä sitä ylhäällä kun laittaa pultteja laipoista läpi

          Ei tuo jälki omasta mielestä huonoa ole, parempaa kuin mitä itse saisin edes vuoden opettelulla
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • Jansu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 315
            • Pori

            onko m5b25 alkuperäisellä ja jollain tarvikeperäpöntöllä(martelius supersprint jne) tehollista eroa? Älyttömän painava se ainakin on vakiona.
            -E34 525ia Touring
            -E36 323ia Touring ///M

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by Jansu View Post
              onko m5b25 alkuperäisellä ja jollain tarvikeperäpöntöllä(martelius supersprint jne) tehollista eroa? Älyttömän painava se ainakin on vakiona.
              Sen verran nopeuttaa autoa, mitä painosäästöstä tulee... pakoputkistolla lienee mahdollista muutama hepo saada lisää tai menettää jos pakosarjoista alkaen vaihtaa.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • SushiX
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 2107
                • ǝɓuᴉʌʎH

                Auto vetelee omiansa sekä on väljyyttä rattia heiluttaessa sekä ihmetyttää se kun kääntyy vasemmalle niin vilkku palautuu normaalisti pois päältä, mutta kun kääntyy oikealle niin rattia joutuu kääntämään vasemmalle reilummin ennenkun vilkku palautuu. Mistä nämä voisi johtua? Enemmän syynä on varmaankin renkaat jotka on jo melkein sakot ellei sakot, pintaa varmaan just 2mm sekä etten ole vielä kerennyt alustan (Reaktiotangot & tukivarret) osien vaihdon jälkeen käydä säädättämässä aurauskulmia. Jälkimmäiset osat on vaihdettu juuri vkl, sitä ennen käyty aurauskulmat säädättämssä kun kaikki muut edellä mainitut alustan osat on vaihdettu.

                Alustaan on vaihdettu kaikki raidetangot, koiranluut, reaktiotangot, tukivarret eteen, apusimpukka helalla.

                Etu sekä takapään puslat on ainakin ihan väsähtäneet samoin kuin myös kallistuksenvakaajan puslat myös. Auto kolisee myös vähän kun ajaa kuoppiin, tosin tuo taitaa johtua väsyneistä puslista enemmänkun iskareista?

                Ratti on joku momon todella pieni ratti, joten ajattelin johtuuko tuo vilkku plus väljyys siitä tai siitä, että se on asennettu vinoon eikä suoraan tai niin, että renkaat on vinossa, mutta ratti suorassa?:think
                Last edited by SushiX; 21-09-2011, 18:37. Reason: lisäys
                E90 07 335D
                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  Kumpi termostaatti sigun autoon, 88-asteinen vai 92-asteinen? :think Mietin tuota 92-asteista, jos sen paiskos paikoilleen. Keksiikö joku mitään syytä miksi kannattaisi laittaa ennemmin 88-asteinen? Tuleeko kesällä ongelmia ton 92-asteisen kanssa tms?

                  Comment

                  • SushiX
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 2107
                    • ǝɓuᴉʌʎH

                    Originally posted by zeneg View Post
                    Kumpi termostaatti sigun autoon, 88-asteinen vai 92-asteinen? :think Mietin tuota 92-asteista, jos sen paiskos paikoilleen. Keksiikö joku mitään syytä miksi kannattaisi laittaa ennemmin 88-asteinen? Tuleeko kesällä ongelmia ton 92-asteisen kanssa tms?
                    RealOEM:kin antoi 88'C tai 92'C kuten varmaan katsoitkin. Kesällä ehkä mieluummin 88'C talvella ehkä 92'C, mutta eikai sitä puolenvuoden välein jaksa termaria vaihtaa?:think

                    Joku jolla enempi tietoa voi korjata vastauksen. Oman vastaukseni vaan heitin, ei ole siis mitn tarkkaa tietoa miksi noin, itse vaan ehkä laittaisin noin..

                    Omassa M60B40 koneessa termari aukee 85'C lämmöissä muistaakseni
                    E90 07 335D
                    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      Originally posted by zeneg View Post
                      Kumpi termostaatti sigun autoon, 88-asteinen vai 92-asteinen? :think Mietin tuota 92-asteista, jos sen paiskos paikoilleen. Keksiikö joku mitään syytä miksi kannattaisi laittaa ennemmin 88-asteinen? Tuleeko kesällä ongelmia ton 92-asteisen kanssa tms?
                      Itse laittaisin 88-asteisen, luulisi että letkut ym. osat kestäisivät kauemmin, oli sitten vain marginaalisesti tai ei niin omaa mieltä lämmittäisi tämä kylmempi termostaatti paremmin
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • jepe-
                        BTCF Member
                        • Feb 2008
                        • 714
                        • Kotka

                        Originally posted by jepe- View Post
                        Lattiamaton irrotus? Onko mitään huomioitavaa?
                        Tähän mitää ihmeellistä?

                        Ja lisää... Kojelaudan polttimoista, onko kaikki polttimot juotettavia? Esim. lämmönsäädinpaneeliin, valokatkaisijat yms..
                        Alpina B10 3.3 Touring
                        Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                        Comment

                        • Jope86
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 97
                          • Imatra

                          Ajotietokone herjaa Brake lines. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? Edellisen omistajan mukaan taakse menevät putket uusittu, oisko ilmaa linjoissa??
                          _____________________________________________
                          E34 M5
                          ex: E36 325 Coupe M-Sport
                          ex: E34 535 iA
                          ex: E30 318i Touring
                          ex: E36 320 Taxi (SeKaSiKiÖ M52B25)
                          ex: E34 535
                          ex: E34 520 mosselmann turbo
                          ex: E30 320 Taxi
                          ex: E30 316i

                          Comment

                          • waudeville
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 2089
                            • Nokia

                            Originally posted by Jope86 View Post
                            Ajotietokone herjaa Brake lines. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? Edellisen omistajan mukaan taakse menevät putket uusittu, oisko ilmaa linjoissa??
                            todennäköisin syy on se kytkin jarrupolkimen alla lattiassa. maksaa muutamia euroja
                            e34 540ia -94 Batmobile
                            candy-king

                            ex: e32 735i -89
                            e34 525i -89

                            Comment

                            • waudeville
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 2089
                              • Nokia

                              Originally posted by SushiX View Post
                              Auto vetelee omiansa sekä on väljyyttä rattia heiluttaessa sekä ihmetyttää se kun kääntyy vasemmalle niin vilkku palautuu normaalisti pois päältä, mutta kun kääntyy oikealle niin rattia joutuu kääntämään vasemmalle reilummin ennenkun vilkku palautuu. Mistä nämä voisi johtua? Enemmän syynä on varmaankin renkaat jotka on jo melkein sakot ellei sakot, pintaa varmaan just 2mm sekä etten ole vielä kerennyt alustan (Reaktiotangot & tukivarret) osien vaihdon jälkeen käydä säädättämässä aurauskulmia. Jälkimmäiset osat on vaihdettu juuri vkl, sitä ennen käyty aurauskulmat säädättämssä kun kaikki muut edellä mainitut alustan osat on vaihdettu.

                              Alustaan on vaihdettu kaikki raidetangot, koiranluut, reaktiotangot, tukivarret eteen, apusimpukka helalla.

                              Etu sekä takapään puslat on ainakin ihan väsähtäneet samoin kuin myös kallistuksenvakaajan puslat myös. Auto kolisee myös vähän kun ajaa kuoppiin, tosin tuo taitaa johtua väsyneistä puslista enemmänkun iskareista?

                              Ratti on joku momon todella pieni ratti, joten ajattelin johtuuko tuo vilkku plus väljyys siitä tai siitä, että se on asennettu vinoon eikä suoraan tai niin, että renkaat on vinossa, mutta ratti suorassa?:think
                              tohon vilkun palautumiseen on syynä varmaan ratin keskiö, mikä asennettu vinoon ja ratti suoraan(jos siinä vaan on irrotettava keskiö)
                              e34 540ia -94 Batmobile
                              candy-king

                              ex: e32 735i -89
                              e34 525i -89

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14458
                                • Oulu

                                Originally posted by waudeville View Post
                                todennäköisin syy on se kytkin jarrupolkimen alla lattiassa. maksaa muutamia euroja
                                Ennemminki jarrupalojen kuluneisuusanturit jätetty ostamatta/johdot poikki.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎