Originally posted by SushiX
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Imusarjan sisältä/alta kuuluu kolkotusta lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä ja sitten kun auton sammuttaa niin kolkotus kuuluu hetken vielä kovempaa. Kellään tietoa mistä kolkotus voisi johtua? Kierroksia kun nostaa nii ääntä ei enään kuulu. voiko imusarjan sisällä olla jotain mikä on irti? :think
Comment
-
-
Originally posted by Olpppae View PostImusarjan sisältä/alta kuuluu kolkotusta lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä ja sitten kun auton sammuttaa niin kolkotus kuuluu hetken vielä kovempaa. Kellään tietoa mistä kolkotus voisi johtua? Kierroksia kun nostaa nii ääntä ei enään kuulu. voiko imusarjan sisällä olla jotain mikä on irti? :think- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostSelvä, vähän veikkasinkin, että siellä on, mutta nyt se o varmistettu..
Joudun kyl esittää vielä tyhmää ja kysyä, että muuta ei tosiaan tarvi tehdä kun laittaa uusi hihna paikalleen ja se säätää kireyden itse? Sillä en oikein enää tähän aikaan tajunnut tuota, että miten sitä pitäisi puristaa kasaan, että se kiristää sen?BMW X3 E83 2.5i Automatic
Comment
-
-
Originally posted by Dankova View PostJoo itsestään kiristyy. Piirrät vaikka paperille sen hihnan kulkureitin niinkuin itse tein niin menee uusi hihna oikeaa reittiä
Ja kannattaa varmaan kaikki tiivisteet (vesipumpun ja termarin) kastaa vanhassa jäähdytin nesteessä?E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostSelvä.. Täytyy piirtää tosiaan paperille se.. Huomen aamusta osien vaihtoon, katotaan tuleeko mitn vai ei
Ja kannattaa varmaan kaikki tiivisteet (vesipumpun ja termarin) kastaa vanhassa jäähdytin nesteessä?
Juu mikäs siinä kastamaan vaan! Ainakin hyvin kannattaa puhdistaa ne pinnat mitä vasten tiivisteet tulee.
Mulla ois huomenna myös ohjelmassa vesipumpun vaihto omaan baijeriin.
Kato samalla myös muut laakerit onko väljää kun hihna on poissa...BMW X3 E83 2.5i Automatic
Comment
-
-
Originally posted by Dankova View PostHyvin se onnistuu
Juu mikäs siinä kastamaan vaan! Ainakin hyvin kannattaa puhdistaa ne pinnat mitä vasten tiivisteet tulee.
Mulla ois huomenna myös ohjelmassa vesipumpun vaihto omaan baijeriin.
Kato samalla myös muut laakerit onko väljää kun hihna on poissa...
Tämä kysymys liittyy pääasiassa M60 moottoriin, mutta kysytään kuiteskin täällä se..
M60 koneen päällä on se muovinen kansi akustiikkaa varten osa 1 (http://www.realoem.com/bmw/showparts...46&hg=11&fg=55).. Voiko sen sisälle laittaa jtn äänieristettä ja eristääkö se edes ääntä eli onko mitn hyötyä laittaa sen sisälle jtn äänieristettä?E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostSelvä.. Hetken päästä menossa hommiin.. Täytyy kattoo tosiaan samalla laakerit, että onko väljää.. Jos on niin täytyypi vaihdella viimestään kesällä nekin..
Tämä kysymys liittyy pääasiassa M60 moottoriin, mutta kysytään kuiteskin täällä se..
M60 koneen päällä on se muovinen kansi akustiikkaa varten osa 1 (http://www.realoem.com/bmw/showparts...46&hg=11&fg=55).. Voiko sen sisälle laittaa jtn äänieristettä ja eristääkö se edes ääntä eli onko mitn hyötyä laittaa sen sisälle jtn äänieristettä?sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostSelvä.. Hetken päästä menossa hommiin.. Täytyy kattoo tosiaan samalla laakerit, että onko väljää.. Jos on niin täytyypi vaihdella viimestään kesällä nekin..
M60 koneen päällä on se muovinen kansi akustiikkaa varten osa 1 (http://www.realoem.com/bmw/showparts...46&hg=11&fg=55).. Voiko sen sisälle laittaa jtn äänieristettä ja eristääkö se edes ääntä eli onko mitn hyötyä laittaa sen sisälle jtn äänieristettä?
Ja jopa hieman eristää jotain äänen tynkää.
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostSelvä.. Täytyy piirtää tosiaan paperille se.. Huomen aamusta osien vaihtoon, katotaan tuleeko mitn vai ei
Ja kannattaa varmaan kaikki tiivisteet (vesipumpun ja termarin) kastaa vanhassa jäähdytin nesteessä?
Miksi tiivisteet pitäisi kastaa? En oikein ymmärrä tuon logiikkaa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi E34:n kanssa tarvitse piirtää sen muistaa / keksii mutta vähän aiheutti eilen T-sport corillan hihna eilen mietitystä. Eikä kädet sitten millään meinanneet mahtua väliin.
Miksi tiivisteet pitäisi kastaa? En oikein ymmärrä tuon logiikkaa.
Olipa taas hieno homma.. Uusi vesipumppu kasattu uudella termarilla ja isketty koneeseen kiinni.. Lähdettiin ilmaamaan järjestelmää..
Kone kävi normi lämpötiloilla, mutta ilmeisesti termari ei auennutkaan (85'c termari) jolloin nesteet rupesi tulemaan säiliöstä ulos..?
Vitun hieno homma.. Pitää ilmeisesti viedä uusi takasin liikkeeseen ja iskeä vanha termari takaisin..
Olisi varmaan pitänyt ensin "keittää" termari, jotta olisi nähnyt aukeaako oikeassa lämpötilassa..
Saako muuten syylärin tyhjennyspropun jotenkin korjattua? Lohkesi pieni palanen ja vuotaa ihan inansa eli tipan tai kaksi sillon tällön..
Termari oli jopa vielä Behr:in kamaa.. Ei ilmeisesti ollutkaan kunnon kamaa..
Syylärin kohdalta silloin tällöin nousi höyryä ja sisälle ei saanut lämmintä ilmaa tekemälläkään.. Höyrysi varmaankin, kun neste ei päässytkään koneeseen ja sieltä sisätiloihin?
Pumppu, eikä syyläri vuoda... Paitsi tyhjennys propun kohdalta tipan joskus..
Koneena kuningas eli M60B40Last edited by SushiX; 06-04-2012, 18:40.E90 07 335D
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostEn tiedä, olen kuullut vain, että tiivisteet pitäisi kastaa, että eivät repeytyisi asentaessa?
Olipa taas hieno homma.. Uusi vesipumppu kasattu uudella termarilla ja isketty koneeseen kiinni.. Lähdettiin ilmaamaan järjestelmää..
Kone kävi normi lämpötiloilla, mutta ilmeisesti termari ei auennutkaan (85'c termari) jolloin nesteet rupesi tulemaan säiliöstä ulos..?
Vitun hieno homma.. Pitää ilmeisesti viedä uusi takasin liikkeeseen ja iskeä vanha termari takaisin..
Olisi varmaan pitänyt ensin "keittää" termari, jotta olisi nähnyt aukeaako oikeassa lämpötilassa..
Saako muuten syylärin tyhjennyspropun jotenkin korjattua? Lohkesi pieni palanen ja vuotaa ihan inansa eli tipan tai kaksi sillon tällön..
Syylärin kohdalta silloin tällöin nousi höyryä ja sisälle ei saanut lämmintä ilmaa tekemälläkään.. Höyrysi varmaankin, kun neste ei päässytkään koneeseen ja sieltä sisätiloihin?
Koneena kuningas eli M60B40
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostEn tiedä, olen kuullut vain, että tiivisteet pitäisi kastaa, että eivät repeytyisi asentaessa?
Koneena kuningas eli M60B40
Haet vaan marmorilta/vast. uuden tyhjennyspropun.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostHmm.. kumma juttu. Kai laitoit termarin oikein päin ? Vai saikohan sitä edes väärinpäin laitettua, näin kuitenkin muistelisin että olisi mahdollista. Laitan privalla muutaman kuvan.. Järjestelmä ilmaa itse itsensä, näin ainakin bmw:n omien ohjeiden mukaan.
Kyseisessä koneessa kun taitaa olla aika helvetin vaikeata saada järjestelmään ilmaa kun moottori itse ilmaa järjestelmän..
Tuleeko nyt termarin 0-rengas termarin ja vesipumpun väliin vaiko termarin ja kotelon väliin?
Jos tiiviste on väärinpäin niin onko siitä haittaa?Last edited by SushiX; 06-04-2012, 19:41.E90 07 335D
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostHmm.. kumma juttu. Kai laitoit termarin oikein päin ? Vai saikohan sitä edes väärinpäin laitettua, näin kuitenkin muistelisin että olisi mahdollista. Laitan privalla muutaman kuvan.. Järjestelmä ilmaa itse itsensä, näin ainakin bmw:n omien ohjeiden mukaan.
Itsellä ei ainakaan ilmannut itsekseen suosiolla. Piti hieman avitella.Last edited by Muurahainen; 06-04-2012, 21:13.
Comment
-
Comment