Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibaa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 581
    • Vaasa

    Originally posted by skubbe View Post
    Kaikki sulakkeet on ehyet, virtaa ei tule. Onko se tuo rele tuola ohjainyksiköllä vai tuolla sulakerasiassa?

    Napit mittailin ja totesin toimivaksi, samalla onnistuin rikkomaan tuon ohjauspaneelin kiinityshakasenkin..

    Kohtuu rapiassa kunnossa näytti olevan tuo kompuralle syöttävä virtajohto, näppärästi ahtimen alla. Vaa tuskin se tuo nii kuumana käy että alakaa kupari sulaamaan ja sulakehan se käryää jos se onnistuu runkoon vastaamaan.
    Onko varmaa että ilmastointi on muuten ehjä, jos jossain vikaa ja järjestelmä ei haluakkaan antaa virtaa kompuralle?
    sigpic
    E34 530iA

    Comment

    • skubbe
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 30
      • Oulu, Finland

      No sehän se on aina vaihtoehto, liekö tuosta mitään vikakoodeja saa otettua?

      Toisaalta mitäpä tuota ilmastoinnilla.. Tuossa kun ajelin maitokaupasta kotia kohti, liikenneympyrästä kun läksin kiihyttämään niin koko auto rupes täristämään ja moottorista rupes kuulumaan metallinen kalkatus.. semmoset äänet tosiaan päästi että ei muuta kun narunjatkeena kotia. Saapa nähä mikä porsi..

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        no mikähän nyt tuli kolminelosee, kun sammu ajosta, eikä lähde käyntiin vaikka kuinka sahaa. Kokeiltu eri bensap. Releellä, ei vaikutusta. oisko bensapumppu mennyt? Vai joku asentotunnistin? auto siis 88vm. 535i. aikaisemmin tehnyt sitä että ei lämpimänä lähtenyt käyntiin, kun vähä aikaa seisoi esim. Kaupan edessä.
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • Jucke
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 518
          • Keski-suomi

          Originally posted by _Rontti View Post
          no mikähän nyt tuli kolminelosee, kun sammu ajosta, eikä lähde käyntiin vaikka kuinka sahaa. Kokeiltu eri bensap. Releellä, ei vaikutusta. oisko bensapumppu mennyt? Vai joku asentotunnistin? auto siis 88vm. 535i. aikaisemmin tehnyt sitä että ei lämpimänä lähtenyt käyntiin, kun vähä aikaa seisoi esim. Kaupan edessä.
          Kyllähän tuo kampi-akselin asentotunnistimen hajoamiselta kuulostaa, voi tietysti olla muukin mutta aika pitkälti samoilla oireilla meni omasta ex-535:sta kyseinen osa.
          E34 ///M5 3.8 '93,
          ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

          Comment

          • jallu^
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 24
            • Toijala

            Meni biimeristä kansipahvi, vienyt nesteitä pikkuhiljaa, nyt pääsi sitten liian vähiin ja keitti. Mitäs kaikkea tiivistettä uuden kansipahvin lisäksi tuonne pitäisi tilailla? Olisi ihan kiva jos olisi antaa ohjeita miten tuosta selviäisi helpoimmalla, kun ei ole näiden nelipyörien koneita tullut roplattua. Ja ideoita miten keksin mistä nuo nesteet katoaa kun ei valuta maahan asti?

            Biili mallia 525iA 1995.
            525iA e34 Sorrentblau
            Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
            H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

            Comment

            • Incarnated
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 450
              • Seinäjoki

              Originally posted by Haju69 View Post
              Enpäs aivan sata varmaksi enää muista mutta mielestäni semmonen tuntuma että "vanhemmissa" nappi jää pohjaan/ylös kun taas "uudemmissa" se on vain painonappi jota klikataan ja nappiin syttyy valo sen merkiksi onko päällä vai ei.

              Ainakin joihinkin nappeihin hytissä tuo täsmäsi kuten penkinlämppärin säätimiin. Sitä en muista tarkalleen missä vuosimalleissa se vaihtui. Mutta vahvasti ajatellen 90-91 taitteessa.
              Omat kokemukset tukee tätä, 02/90 M20B25 napit jää pohjaan, ja 09/91 M50B25 ei jää, molemmissa behrin manuaalinen ilmastointi

              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

              Comment

              • Jaska.T
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1535
                • TaNpere

                Millainen tiiviste tulee M50-moottorin (525i 1993 toukka) ilmastoinninkompuran päällä olevan putkenlähtölaipan alle? Siis se etummainen laippa jossa on sitten ilmastoinninputkelle lähtö, kuvassa kerron selvästi mistä kyse En viitsi vielä irroittaa laippaa jos siellä on jokin ihme tiiviste kun ei täältä takahikiältä sellaista saa uutta kuitenkaan


                G30 530e Msport
                -------------------------------------------------
                F30 330e Msport
                E60 525d Msport LCI
                E39 530d Touring
                Ex E46 320i coupé
                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                Ex ALPINA B6
                Ex E34 525i Touring
                Ex E36 328i Coupe
                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                Never Drive Faster Than
                Your GuardianAngel Can Fly

                Comment

                • Flanker35M
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 790
                  • Rovaniemi

                  S!

                  Muistaakseni tuossa putkessa on sellanen vihreä tai harmaa O-rengas joka tiivistää.
                  sigpic
                  ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

                  Comment

                  • Jaska.T
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1535
                    • TaNpere

                    Originally posted by Jaska.T View Post
                    Millainen tiiviste tulee M50-moottorin (525i 1993 toukka) ilmastoinninkompuran päällä olevan putkenlähtölaipan alle? Siis se etummainen laippa jossa on sitten ilmastoinninputkelle lähtö, kuvassa kerron selvästi mistä kyse En viitsi vielä irroittaa laippaa jos siellä on jokin ihme tiiviste kun ei täältä takahikiältä sellaista saa uutta kuitenkaan

                    ]
                    Laipan alla musta 16mm o-rengas, putkessa toki vihreä tiiviste aukihan se piti ottaa että sai selville

                    G30 530e Msport
                    -------------------------------------------------
                    F30 330e Msport
                    E60 525d Msport LCI
                    E39 530d Touring
                    Ex E46 320i coupé
                    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                    Ex ALPINA B6
                    Ex E34 525i Touring
                    Ex E36 328i Coupe
                    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                    Never Drive Faster Than
                    Your GuardianAngel Can Fly

                    Comment

                    • _Rontti
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 1192
                      • Raahe

                      Originally posted by Jucke View Post
                      Kyllähän tuo kampi-akselin asentotunnistimen hajoamiselta kuulostaa, voi tietysti olla muukin mutta aika pitkälti samoilla oireilla meni omasta ex-535:sta kyseinen osa.
                      kokeiltu toisella kampi-akselin asentotunnistimella, eipä hyrähdä käyntiin silläkään, ja toisella bensapumpun releellä myös taas kokeiltu. voiko ton anturin toiminnan mitata jotenkin? oiskohan tosta bensapumppu finito sitte?
                      -Raahe connection-
                      E39 LeMans BlueM5
                      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                      E39 523i Montrealblau
                      E34 DiamantSchwartz 535i
                      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                      Comment

                      • Muppe
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 1866
                        • Östermyra

                        Originally posted by _Rontti View Post
                        kokeiltu toisella kampi-akselin asentotunnistimella, eipä hyrähdä käyntiin silläkään, ja toisella bensapumpun releellä myös taas kokeiltu. voiko ton anturin toiminnan mitata jotenkin? oiskohan tosta bensapumppu finito sitte?
                        Eipä tuo ole mikään mahdottomuus. Nimittäin samankaltaisia oireita oli, kun sigun
                        miina aikanaan hyytyi mysteerisesti.
                        E61 530dA M-Sport
                        E39 520iA Touring

                        ex. E34 525iA
                        ex. E34 535iA
                        ex. E34 520i
                        ex. E34 520i
                        ex. E36 320i

                        Comment

                        • _Rontti
                          BTCF Member
                          • Sep 2008
                          • 1192
                          • Raahe

                          Originally posted by Muppe View Post
                          Eipä tuo ole mikään mahdottomuus. Nimittäin samankaltaisia oireita oli, kun sigun
                          miina aikanaan hyytyi mysteerisesti.
                          bensapumppu pyörii kun antaa suoraan sille virtaa. Mutta ei ilmeisesti sillon kun starttaa tai laittaa virrat päälle. mittailin noita kahta kampiakselin anturia, niin nättivät jtn 517 ja 520 , ohmeina. Uudestaan mitattuna auton oma anturi näytti 590ohm,Mitä se pitäis olla oikeasti ?. Mitäs sitten? bensaa tuo ei ilmeisesti saa, kun tulpat ei ainakaan ole märät kun niitä kattelin. missä on dme rele?

                          Pitäskö mittaristossa palaa eml valo, kun laittaa virrat päälle/starttaa? Se ei ainakaan pala missään vaiheessa.

                          Edit. Kävin kaverin 735i mittaamassa tuon kampiakselin anturin, se näytti 630ohmia. sillä varmaan pitäs toimia paremmin toi auto? pitää huomenna kokeilla, joskos se sillä alkas pelaamaan.
                          Last edited by _Rontti; 26-06-2012, 22:03.
                          -Raahe connection-
                          E39 LeMans BlueM5
                          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                          E39 523i Montrealblau
                          E34 DiamantSchwartz 535i
                          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                          Comment

                          • Muppe
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 1866
                            • Östermyra

                            Originally posted by _Rontti View Post
                            bensapumppu pyörii kun antaa suoraan sille virtaa. Mutta ei ilmeisesti sillon kun starttaa tai laittaa virrat päälle. mittailin noita kahta kampiakselin anturia, niin nättivät jtn 517 ja 520 , ohmeina. Uudestaan mitattuna auton oma anturi näytti 590ohm,Mitä se pitäis olla oikeasti ?. Mitäs sitten? bensaa tuo ei ilmeisesti saa, kun tulpat ei ainakaan ole märät kun niitä kattelin. missä on dme rele?

                            Pitäskö mittaristossa palaa eml valo, kun laittaa virrat päälle/starttaa? Se ei ainakaan pala missään vaiheessa.

                            Edit. Kävin kaverin 735i mittaamassa tuon kampiakselin anturin, se näytti 630ohmia. sillä varmaan pitäs toimia paremmin toi auto? pitää huomenna kokeilla, joskos se sillä alkas pelaamaan.
                            Anturien arvoihin en osaa sanoa mitään, kun ei ole onneksi tarvinnut noiden kanssa tapella.

                            Mut tuolta tuolta löytänet etsimäsi releen ja aika lähellä olet jo käynytkin

                            E61 530dA M-Sport
                            E39 520iA Touring

                            ex. E34 525iA
                            ex. E34 535iA
                            ex. E34 520i
                            ex. E34 520i
                            ex. E36 320i

                            Comment

                            • Qeequ
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 993
                              • Ylivieska

                              Eli E34 ajovalo ongelma seuraava, valittaa perävaloista, etuvaloista ja rekisteri kilven valoista ja jarruvaloista, ja kaikissa polttimot ehyenä onko valomoduuli mennyt rikki vai missä vika? voiko 55w normi halogeeni polttimot tehdä kyseistä ongelmaa? - välistä Ei mitään ongelmaa ja sitten yhtäkkiä pomppaa ja valittaa kaikista, oon valokatkaisimen vaihtanut ja yms muuta, ois kiva tietää missä vika mahtaa olla vai onko johtosarjassa häikkää.

                              13xE34
                              1xE39
                              5xE36
                              1xE38
                              1xE32

                              Comment

                              • Vibaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 581
                                • Vaasa

                                Originally posted by Qeequ View Post
                                Eli E34 ajovalo ongelma seuraava, valittaa perävaloista, etuvaloista ja rekisteri kilven valoista ja jarruvaloista, ja kaikissa polttimot ehyenä onko valomoduuli mennyt rikki vai missä vika? voiko 55w normi halogeeni polttimot tehdä kyseistä ongelmaa? - välistä Ei mitään ongelmaa ja sitten yhtäkkiä pomppaa ja valittaa kaikista, oon valokatkaisimen vaihtanut ja yms muuta, ois kiva tietää missä vika mahtaa olla vai onko johtosarjassa häikkää.
                                Valojen korkeudensäätömoottorien liittimet irti taikka konkat väliin
                                sigpic
                                E34 530iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎