Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    Originally posted by tompson82 View Post
    Eli pitäsköhän ton ilmastoinnin kytkimen jäädä pohjaan kun sen painaa päälle? Auto on ollu mulla vasta hetken eli en tiedä miten napin pitäs käyttäytyä. nappia kun painaa niin kompura pyörähtää mutta ei jää päälle.
    ei kuulu jäädä.. oiskohan aineet vähissä?
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • eXon91
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 56
      • Hollola

      Mitähän letkuja m40b18 imusarjan alla mahtaa olla ja niiden sisähalkaisijat, sillä imusarjan alla kuulemma pieni bensavuoto mutta itse en ole huomannut mitää tutkimalla
      E46 330d 2002

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16360
        • Leppävirta

        Originally posted by tompson82 View Post
        Eli pitäsköhän ton ilmastoinnin kytkimen jäädä pohjaan kun sen painaa päälle? Auto on ollu mulla vasta hetken eli en tiedä miten napin pitäs käyttäytyä. nappia kun painaa niin kompura pyörähtää mutta ei jää päälle.
        Originally posted by baijeri88 View Post
        ei kuulu jäädä.. oiskohan aineet vähissä?
        Enpäs aivan sata varmaksi enää muista mutta mielestäni semmonen tuntuma että "vanhemmissa" nappi jää pohjaan/ylös kun taas "uudemmissa" se on vain painonappi jota klikataan ja nappiin syttyy valo sen merkiksi onko päällä vai ei.

        Ainakin joihinkin nappeihin hytissä tuo täsmäsi kuten penkinlämppärin säätimiin. Sitä en muista tarkalleen missä vuosimalleissa se vaihtui. Mutta vahvasti ajatellen 90-91 taitteessa.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Haju69 View Post
          Enpäs aivan sata varmaksi enää muista mutta mielestäni semmonen tuntuma että "vanhemmissa" nappi jää pohjaan/ylös kun taas "uudemmissa" se on vain painonappi jota klikataan ja nappiin syttyy valo sen merkiksi onko päällä vai ei.
          .
          jep. vanhemmissa nappulat jäävät pohjaan ja uudemmissa pelkkä painonappi.. omia kokemuksia -91, nappi jää pohjaan ja -94 mikrokytkin
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14440
            • Oulu

            Ja jos on IHKA, niin nappi jää pohjaan.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Originally posted by peto2 View Post
              jep. vanhemmissa nappulat jäävät pohjaan ja uudemmissa pelkkä painonappi.. omia kokemuksia -91, nappi jää pohjaan ja -94 mikrokytkin
              Itse tuota muistelen silleen että itsellä oli -90 535i ja kaverilla -91 535i niin noissa jo oli oli ne erimalliset napit verrattuna keskenään.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16360
                • Leppävirta

                Originally posted by zener View Post
                Ja jos on IHKA, niin nappi jää pohjaan.
                Enpä taas muista oliko tämä IHKA nyt manuaalinen vai automaaginen. Mutta esmerkiks tuossa viimosessa E34 kosketuksessa oli manuaalinen ilmastointi ja siinä ei jäänyt nappi pohjaan. Valo vain syttyi on/off merkiksi. Auto oli -95

                Ja sama homma siinä aiemmassa -90 535 ja kaverin -91 vastaavassa. Molemmissa manuaalinen ilmastointi. Mielestäni itselläni jäi nappi pohjaan mutta kaverilla ei ja sillä oli se valo siinä napissa.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • baijeri88
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 958
                  • Mikkeli

                  Originally posted by peto2 View Post
                  jep. vanhemmissa nappulat jäävät pohjaan ja uudemmissa pelkkä painonappi.. omia kokemuksia -91, nappi jää pohjaan ja -94 mikrokytkin
                  mulla -90 ja nappi ei jää pohjaan, tosin jälkiasennusilmastointi
                  E36 Cab Atlantisblau
                  E92 325i


                  eX:
                  E39 525i, E36 325i
                  E34 Sedan Alpinweiss II
                  , 316 -87 & 316i -90

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14440
                    • Oulu

                    IHKA = Automaatti Ilmastointi
                    IHKR = Manuaali Ilmastointi
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • tompson82
                      Newbiemmer
                      • May 2012
                      • 6
                      • Kuusankoski

                      Originally posted by zener View Post
                      Ja jos on IHKA, niin nappi jää pohjaan.

                      Mikähän mahtaa olla tuo IHKA??? Auto on -95 520i touring. Nappuloita kun tutkin niin ylimmäisessä (takalasin lämppäri) syttyy valo ja on se ainut "läpinäkyvä", ilmastoinnin ja sisäkierron nappulat on täysin tummia missä en usko lamppua olevan. Ja sisäkierron nappula jää ainakin pohjaan.

                      No niin, sillä aikaa kun tätä rustailin niin olikin tullut jo IHKA kysymykseen selvennys.
                      Last edited by tompson82; 18-06-2012, 20:34.

                      Comment

                      • KanaDimmy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 398
                        • Kalanti

                        Onko muilla ollut ongelmia takaiskarien irroituksessa?

                        Ei ollu aiva yläpää irti, alapään pultti irti ja POP! iskari pois...

                        lekaa,talttaa,paljon paljon lekaa...no success

                        rälläkkää med katkaisulaikka, lekaa lekaa, kaasupoltin...success!

                        en tiedä sitte millä vitulla saa iskarin ehjänä pois vai onko noin maailman kuuluisat FK iskarit vaan poikkeus tapauksia

                        Meni siinä uuden asennuksen yhteydessä yläpäänlaakerin pinnapulttiki poikki, ei muutaku huomenna motonetistä hakia uus ja uudestaan asentelemaan
                        e34 525ia -93

                        Comment

                        • Vibaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 581
                          • Vaasa

                          Originally posted by KanaDimmy View Post
                          Onko muilla ollut ongelmia takaiskarien irroituksessa?

                          Ei ollu aiva yläpää irti, alapään pultti irti ja POP! iskari pois...

                          lekaa,talttaa,paljon paljon lekaa...no success

                          rälläkkää med katkaisulaikka, lekaa lekaa, kaasupoltin...success!

                          en tiedä sitte millä vitulla saa iskarin ehjänä pois vai onko noin maailman kuuluisat FK iskarit vaan poikkeus tapauksia

                          Meni siinä uuden asennuksen yhteydessä yläpäänlaakerin pinnapulttiki poikki, ei muutaku huomenna motonetistä hakia uus ja uudestaan asentelemaan
                          Omat iskarit ovat irronneet aivan suosiolla, mutterit ja pultit irti jonka jälkeen pieni kopautus kumivasaralla iskariin ja plop

                          Tosin et ole ainoa jolla iskarit jumiutunu alapäästä.
                          sigpic
                          E34 530iA

                          Comment

                          • skubbe
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 30
                            • Oulu, Finland

                            Jou

                            Mistäs paikannan ilmastoinnin sulakkeen? ei ainakaan suomi-saksa google-translatella sulakerasian kansi kädessä ottanut löytyäkseen..:think

                            Eilettäin kävin täyttöhuollossa, kompura pyöri ja kaikki oli jeba. Nyt tilanne on toinen eikä kompuralle tule virtasta, vedin suoran johdon +-navalta kompuran töpseliin niin rupes taas rokkaamaan.. kovin on vaan räkäne patentti.

                            Autohan on e34 525tds -93 touring

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2542
                              • Kajaani

                              Originally posted by skubbe View Post
                              Jou

                              Mistäs paikannan ilmastoinnin sulakkeen? ei ainakaan suomi-saksa google-translatella sulakerasian kansi kädessä ottanut löytyäkseen..:think

                              Eilettäin kävin täyttöhuollossa, kompura pyöri ja kaikki oli jeba. Nyt tilanne on toinen eikä kompuralle tule virtasta, vedin suoran johdon +-navalta kompuran töpseliin niin rupes taas rokkaamaan.. kovin on vaan räkäne patentti.

                              Autohan on e34 525tds -93 touring
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36617 Eli sulake nro 29 konehuoneessa näyttäs olevan.
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • skubbe
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 30
                                • Oulu, Finland

                                Kaikki sulakkeet on ehyet, virtaa ei tule. Onko se tuo rele tuola ohjainyksiköllä vai tuolla sulakerasiassa?

                                Napit mittailin ja totesin toimivaksi, samalla onnistuin rikkomaan tuon ohjauspaneelin kiinityshakasenkin..

                                Kohtuu rapiassa kunnossa näytti olevan tuo kompuralle syöttävä virtajohto, näppärästi ahtimen alla. Vaa tuskin se tuo nii kuumana käy että alakaa kupari sulaamaan ja sulakehan se käryää jos se onnistuu runkoon vastaamaan.
                                Last edited by skubbe; 20-06-2012, 11:28.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎