Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _racing_
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Inkoo

    Originally posted by _racing_ View Post
    Jaa Onkohan autossa sitten jotain mitä en oo tienny. Missä päin Webasto pitäisi olla? Eikös sen saanu jotenkin ajotietokoneestä päälle? Mikäli nyt on kiinni vielä... Puhelimeenkin näyttäs löytyvän muut osat paitsi itse puhelin.

    Webasto pitäsi olla vissiin pakosarjan vieressä? Joku ilmeisesti ottanut webaston pois joskus kun letkut ja piuhat roikkui siellä.

    Comment

    • pal1kka
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 1
      • jyväskylä

      perä

      Kertokaapa joku käykö 525 bensakoneellisen perä 525 tds:ään? Onko mitään eroja kiinnityksissä tai muussa?

      Comment

      • furi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 135
        • Turku

        Originally posted by SushiX View Post
        Kuulostaa juuri tuolta separaattorin kalvolta.. Vaihda tosiaan myös imusarjan tiivisteet sekä osat 7 & 8.

        Tuo liitin vaikuttaisi menevän johonkin nokan antureista/anturista? Paskat kun luistoneston liitin eli ACS.

        Paremmin sekä nopeammin voit saada vastauksen kasi ongelmista tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=167260
        Antaa liittimen siis roikkua.

        Tilasinpas koko setin, saas nähdä mitä siitäkin tulee. Ainakin nyt auto toimi taas normaalisti.

        Autosta on myös alkanut kuulua kolinaa edestä vasemmalta. Liikkeellelähdössä, pysähdyttäessä, kääntyessä kuuluu kolahdus, olisiko iskarin yläpää vai mikä? Ainakin raidetangon sisä- ja ulkopäät on vaihdettu juuri.
        E61 520dA LCI -08

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2100
          • ǝɓuᴉʌʎH

          Originally posted by furi View Post
          Antaa liittimen siis roikkua.

          Tilasinpas koko setin, saas nähdä mitä siitäkin tulee. Ainakin nyt auto toimi taas normaalisti.

          Autosta on myös alkanut kuulua kolinaa edestä vasemmalta. Liikkeellelähdössä, pysähdyttäessä, kääntyessä kuuluu kolahdus, olisiko iskarin yläpää vai mikä? Ainakin raidetangon sisä- ja ulkopäät on vaihdettu juuri.
          Itsellä kolisi myös, kunnes huomasin, että koiranluun mutteri ei ollut kiristynyt tarpeeksi. Olin siis vaihtanut molemmat jo uusiin, mutta tarvi laittaa pari prikkaa mutterin ja koiranluun alapään väliin, että pysy hiljaa..
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • _Rontti
            BTCF Member
            • Sep 2008
            • 1192
            • Raahe

            e34 535 ja vähäpäästöinen peli kyseessä. käytin leimalla ja co arvot oli tyhjäkäynnillä ja kierroksilla yli sallitun. Tyhjäkäynnillä 0,55 ja yli 2000kierroksilla 0,39 En muista tarkkoja lukemia nyt.
            -Raahe connection-
            E39 LeMans BlueM5
            E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
            E39 523i Montrealblau
            E34 DiamantSchwartz 535i
            Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

            Comment

            • maanmittaaja
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 111
              • Salo

              Originally posted by _Rontti View Post
              e34 535 ja vähäpäästöinen peli kyseessä. käytin leimalla ja co arvot oli tyhjäkäynnillä ja kierroksilla yli sallitun. Tyhjäkäynnillä 0,55 ja yli 2000kierroksilla 0,39 En muista tarkkoja lukemia nyt.
              vai onko kuitenkin maininta, että oltava katalysaattori? mulla sotkivat joskus katsastuksessa vähäpäästöisyyden ja kattipakon keskenään. yhtään muista millä arvoilla sitten pääsee ilman vähäpäästöisyyttä läpi...

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16360
                • Leppävirta

                Originally posted by _Rontti View Post
                e34 535 ja vähäpäästöinen peli kyseessä. käytin leimalla ja co arvot oli tyhjäkäynnillä ja kierroksilla yli sallitun. Tyhjäkäynnillä 0,55 ja yli 2000kierroksilla 0,39 En muista tarkkoja lukemia nyt.
                Originally posted by maanmittaaja View Post
                vai onko kuitenkin maininta, että oltava katalysaattori? mulla sotkivat joskus katsastuksessa vähäpäästöisyyden ja kattipakon keskenään. yhtään muista millä arvoilla sitten pääsee ilman vähäpäästöisyyttä läpi...
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Vaikka olisikin ei vähäpäästöinen, niin kannattaa se korjata silti.

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Noniin eli mulla on tollanen 530i vm 92 ja siinä on toi bägillinen iso ruma ruori. Tarkoitus oli laittaa kaverin jostain olisko ollut 88 vmallisesta mtech 2 ratti. No akseli on erilainen niin ratti ei sovi. M tech tulee kiinni pultilla ja akseli on ohuempi ja mun autossa on mutterilla ja paksummalla akselilla. Saako muunnoskappaleita/sovitepaloja jostakin hommattua että ton ratin sais tohon?
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5155
                      • Joensuu

                      Originally posted by pal1kka View Post
                      Kertokaapa joku käykö 525 bensakoneellisen perä 525 tds:ään? Onko mitään eroja kiinnityksissä tai muussa?
                      Onko sinun oma autosi 12, vai 24 - venttiilinen?

                      Molemmat perät kyllä TYP188, mutta 24-venttiiliset ovat kehtomallin kiinnityksellä ja TDS perät taas taitavat olla ei kehtomallisia, elivanhalla kiinnityksellä kuten E30 / alkupään E34 520i (525i?).

                      Kaikkein helpoimmalla pääset kun katsot autosi alle, niin näet miten se on kiinni ja pyydät sitten kuvan TDS perästä, niin siitä osaat jo päätellä käykö vai ei...

                      Edit: siis jos kyseessä perän osto / vaihto. Monesti myös TDS perät tahtoo olla jollain todella harvalla välityksellä (2.65tms) ja bensakoneiset sitten jopa 3.73, joka riippuu taas vuosimallista ja onko vitonen suora vai ei.
                      Last edited by ruupanen; 12-09-2012, 18:44.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by Pikkuvelii View Post
                        Noniin eli mulla on tollanen 530i vm 92 ja siinä on toi bägillinen iso ruma ruori. Tarkoitus oli laittaa kaverin jostain olisko ollut 88 vmallisesta mtech 2 ratti. No akseli on erilainen niin ratti ei sovi. M tech tulee kiinni pultilla ja akseli on ohuempi ja mun autossa on mutterilla ja paksummalla akselilla. Saako muunnoskappaleita/sovitepaloja jostakin hommattua että ton ratin sais tohon?
                        Kyllä sen siihen paikalleen pienellä työllä saa. Mutta mitä meinasit tehdä bägille?

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5155
                          • Joensuu

                          Originally posted by Pikkuvelii View Post
                          Noniin eli mulla on tollanen 530i vm 92 ja siinä on toi bägillinen iso ruma ruori. Tarkoitus oli laittaa kaverin jostain olisko ollut 88 vmallisesta mtech 2 ratti. No akseli on erilainen niin ratti ei sovi. M tech tulee kiinni pultilla ja akseli on ohuempi ja mun autossa on mutterilla ja paksummalla akselilla. Saako muunnoskappaleita/sovitepaloja jostakin hommattua että ton ratin sais tohon?
                          Eipä kyllä ole tullut vastaan. Jotkut huimat vaihtaneet rattiakseleita, että saaneet oikean boorituksen.

                          Helpoimmalla pääset kun etit siihen E36:sesta jonkun kivan ja siron bägiratin, niin on plug & play.
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Jucke
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 518
                            • Keski-suomi

                            Mitähän mahtoi hajota tuosta 535:sta, tuli ajettua epähuomiossa kunnon reikään asfaltissa ja kovan jysähdyksen jälkeen auto hyytyi välittömästi.
                            Pari kertaa koitin startata tien sivussa ja sitten käynnistyikin, ajamaan lähtiessä yritti hyytyä taas pari kertaa jonka jälkeen
                            ajoin (n.150m) parkkikselle, kävi todella huonosti tyhjäkäyntiä ja sammuttamisen jälkeen ei enää käynnistynyt.
                            Pyörittää kyllä hyvin startatessa mutta ei yritäkkään käynnistyä.
                            Bensapumpulta ei kuulostanut tulevan minkäänlaista ääntä mitä tuossa ehdittiin kuulostelemaan eikä haise bensalle.
                            Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
                            Last edited by Jucke; 12-09-2012, 21:37.
                            E34 ///M5 3.8 '93,
                            ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                            Comment

                            • BmwPunisher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 7629
                              • Lemu

                              Originally posted by Micce///M View Post
                              Kyllä sen siihen paikalleen pienellä työllä saa. Mutta mitä meinasit tehdä bägille?
                              mitä tämä pieni työ pitäisi sisällään?
                              E70 X5 30d

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by BmwPunisher View Post
                                mitä tämä pieni työ pitäisi sisällään?
                                Rattiakselin vaihto.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎