Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -jartza80-
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 85
    • Kirkkonummi

    Tuli tuossa eilen revittyä depon enkelit keulilta ja laitettua orkkis hellat tilalle. Sellainen ongelma vaan tuli esiin että lyhyet eivät toimi ollenkaan, pitkät kyllä. Sulakkeet ok, eli onko joku rele vika vaiko LKM?
    E34 535i -89
    E46 318i Touring -02
    E36 323i Touring -97

    Comment

    • Juhi$
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 1268
      • Laukaa

      Originally posted by Pikkuvelii View Post
      Saakohan tollasia jostain? Pakko saada!
      Tälläset löyty ebaystä: http://global.ebay.com/search/?Query...iew=0&SortBy=1
      Vois kuvitella noita vielä saavan marmoriltakin

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

        Originally posted by Pikkuvelii View Post
        Saakohan tollasia jostain? Pakko saada!
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • marjatsalo.15
          BTCF Member
          • Oct 2011
          • 612
          • Siuntio

          no nyt taas lisää ongelmia ton 535 -90 kanssa.. elikkä nyt kun ajaa perus rauhassa matalilla kierroksilla, niin välillä teke sellasen pienen pätkäsyn?? mutta sittenkun ajaa jonkin aikaa raskaalla kaasujalalla niin pätkiminen häviää kokonaan.. mutta sitten ku lyö uudestaa taas auton tulille niin tekee samanlailla.. apuja? :think
          -e30 cabriolet m20b25 -86
          -e30 2d m50b25 turbo -85
          -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
          -e36 325i sedan -94
          -e90 320d -06

          http://instagram.com/jmarjatsalo/

          Comment

          • H3NE
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 146
            • Pohjois- Karjala

            Originally posted by marjatsalo.15 View Post
            no nyt taas lisää ongelmia ton 535 -90 kanssa.. elikkä nyt kun ajaa perus rauhassa matalilla kierroksilla, niin välillä teke sellasen pienen pätkäsyn?? mutta sittenkun ajaa jonkin aikaa raskaalla kaasujalalla niin pätkiminen häviää kokonaan.. mutta sitten ku lyö uudestaa taas auton tulille niin tekee samanlailla.. apuja? :think
            onko käynnistymisessä ongelmia? Itellä oli m50b25 kampiakselin asentotunnistimessa hetkellistä vikaa jonka takia nykäisi melko terävästi matalilla kierroksilla kun katko sytytystä ja bensansaantia.. Sai elvytettyä jokskin aikaa kun käytti rajottimella.
            E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
            E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
            EX. E39 528i montrealblau
            EX. E34 525 -91 calypsorot

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16361
              • Leppävirta

              Originally posted by marjatsalo.15 View Post
              no nyt taas lisää ongelmia ton 535 -90 kanssa.. elikkä nyt kun ajaa perus rauhassa matalilla kierroksilla, niin välillä teke sellasen pienen pätkäsyn?? mutta sittenkun ajaa jonkin aikaa raskaalla kaasujalalla niin pätkiminen häviää kokonaan.. mutta sitten ku lyö uudestaa taas auton tulille niin tekee samanlailla.. apuja? :think
              Originally posted by 69hene View Post
              onko käynnistymisessä ongelmia? Itellä oli m50b25 kampiakselin asentotunnistimessa hetkellistä vikaa jonka takia nykäisi melko terävästi matalilla kierroksilla kun katko sytytystä ja bensansaantia.. Sai elvytettyä jokskin aikaa kun käytti rajottimella.
              En kyllä rajotinta etsis vian selvittämiseksi

              Mutta niin, onko marjatsalo muita ongelmia? Puutuuko liikkeelle lähdössä että ikäänkuin meinaisi sammua?
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • -jartza80-
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 85
                • Kirkkonummi

                Originally posted by -jartza80- View Post
                Tuli tuossa eilen revittyä depon enkelit keulilta ja laitettua orkkis hellat tilalle. Sellainen ongelma vaan tuli esiin että lyhyet eivät toimi ollenkaan, pitkät kyllä. Sulakkeet ok, eli onko joku rele vika vaiko LKM?
                Sain kuskin puolen lyhyen palamaan, oli hieman hapettuneet liitokset. Mutta apparin puolella ei pala edelleenkään. Kuskin puolelta mitattu jännitteet ja näyttivät yli 13 volttia mutta apparin puolen liittimestä mitattuna jännitteet olivat 11.34 volttia ja parhaimmillaan 11.60 volttia.
                Ilmeisesti apparin puolella ei jännite nouse tarpeaksi korkealle niin ei valokaan pala. Mistä tämä jännitteet pudotus voi johtua?
                E34 535i -89
                E46 318i Touring -02
                E36 323i Touring -97

                Comment

                • H3NE
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 146
                  • Pohjois- Karjala

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  En kyllä rajotinta etsis vian selvittämiseksi

                  Mutta niin, onko marjatsalo muita ongelmia? Puutuuko liikkeelle lähdössä että ikäänkuin meinaisi sammua?
                  Siis tarkoitin että nykiminen loppu joksikin aikaa kun käskytti vähä korkeimmille kierroksille.. Yks aamu se tunnistin sippas sitten kokonaan eikä käynnistyny enää. Lambdahan voi kans aiheuttaa jonkunlaista nykimistä, seilaako kulutusmittari kun ajat tasakaasulla maantienopeuksissa?
                  E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
                  E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
                  EX. E39 528i montrealblau
                  EX. E34 525 -91 calypsorot

                  Comment

                  • Bemsu
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 183
                    • Hyvinkää

                    kysytään kun en vastausta mistään löytänyt..

                    Eli mites tosta toukasta saa ton takaiskarin alapään irti? pultin ja prikan oon siitä poies ottanut ja koittanut "suostutella" iskaria irtoamaan mutta tuloksetta..

                    Jollain homman tehneelle vinkkejä? :think
                    BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                    F25 30d M-Sport
                    VW T5 GP R-Line
                    E46 330d M-Sport II

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16361
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Bemsu View Post
                      kysytään kun en vastausta mistään löytänyt..

                      Eli mites tosta toukasta saa ton takaiskarin alapään irti? pultin ja prikan oon siitä poies ottanut ja koittanut "suostutella" iskaria irtoamaan mutta tuloksetta..

                      Jollain homman tehneelle vinkkejä? :think
                      Puukalikka iskaria vasten ja lekalla suostuttelee. Tiukassa osaa olla mutta kyllä se irroitettavaksi on tehty.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Bemsu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 183
                        • Hyvinkää

                        Onkos siinä joku holkki pitämässä vai onko kyseessä muutama milli mitä iskarin tulisi liikkua korin suuntaan?
                        BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                        F25 30d M-Sport
                        VW T5 GP R-Line
                        E46 330d M-Sport II

                        Comment

                        • 525TurboIC
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 663
                          • Pomarkku

                          Iskarista menee holkki n.10mm takakynkän sisään. Lähtee juurikin aikansa lyömällä mut voi olla välillä aika tiukassa.

                          Comment

                          • Bemsu
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 183
                            • Hyvinkää

                            Kiitosta nopeista vastauksista ! Eli voimaa vaan niin irtoaa
                            BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                            F25 30d M-Sport
                            VW T5 GP R-Line
                            E46 330d M-Sport II

                            Comment

                            • kossusukka
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 72
                              • Tuusula

                              E34 520i vuosimallia 1991. Tyhjäkäynti seilaa 1-2k välillä. Samaten mittariston LCD-näyttö jossa kilometritkin lukevat maagisesti vain on pimentynyt. Ennen remppailuita se toimi, nyt ei enään. Mittaristoa ei kuitenkaan ole räplätty.


                              Autoon vaihdettu uusi ECU sillä alkuperäinen ecu hukkasi parista mukista suuttimien signaalin, seuraava ECU jota kokeilin taas oli jotenkin mysteerinomaisesti särki ja ruiski aivan törkeästi bensaa eikä sen myötä käynnistynyt. Nyt viimein sain ecun jolla se ainakin käyntiin lähti. Ajaa ei ole kokeiltu, sillä jarruremppa menossa.

                              Uusimmalla ECUlla kävi vain vähän hassusti. Ensistarttauksella lyhyesti kone ampui takaisin "aika lujaa". Siis se ihan todellakin räjäytti sen löpön takaisinpäin niin että mm. tyjäkäyntiventtiilille menevä letku halkesi. No ne on jo vaihdettu uusiin ja imusarjan puoli on muutenkin silmämääräisesti kuosissa.


                              NIIN, ja mikä diagnostiikkahärveli tuon kaveriksi sopisi? Oma OBD2 lukijalaite ei tuohon saa mitään kontaktia, nähtävästi tuo ritsa käyttää OBD1:stä. Millainen on sopiva kaapeli jolla pääsee mahdollisimman laajasti ronkkimaan ECU:n kertomaa dataa (ja mielellään säätämään jos se tuon OBD1:n yli oikeilla softilla vain onnistuu?).
                              Last edited by kossusukka; 28-08-2012, 22:28.
                              E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                              Kuvia tallielämästä

                              Comment

                              • Vibaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 581
                                • Vaasa

                                Originally posted by kossusukka View Post
                                E34 520i vuosimallia 1991. Tyhjäkäynti seilaa 1-2k välillä. Samaten mittariston LCD-näyttö jossa kilometritkin lukevat maagisesti vain on pimentynyt. Ennen remppailuita se toimi, nyt ei enään. Mittaristoa ei kuitenkaan ole räplätty.


                                Autoon vaihdettu uusi ECU sillä alkuperäinen ecu hukkasi parista mukista suuttimien signaalin, seuraava ECU jota kokeilin taas oli jotenkin mysteerinomaisesti särki ja ruiski aivan törkeästi bensaa eikä sen myötä käynnistynyt. Nyt viimein sain ecun jolla se ainakin käyntiin lähti. Ajaa ei ole kokeiltu, sillä jarruremppa menossa.

                                Uusimmalla ECUlla kävi vain vähän hassusti. Ensistarttauksella lyhyesti kone ampui takaisin "aika lujaa". Siis se ihan todellakin räjäytti sen löpön takaisinpäin niin että mm. tyjäkäyntiventtiilille menevä letku halkesi. No ne on jo vaihdettu uusiin ja imusarjan puoli on muutenkin silmämääräisesti kuosissa.


                                NIIN, ja mikä diagnostiikkahärveli tuon kaveriksi sopisi? Oma OBD2 lukijalaite ei tuohon saa mitään kontaktia, nähtävästi tuo ritsa käyttää OBD1:stä. Millainen on sopiva kaapeli jolla pääsee mahdollisimman laajasti ronkkimaan ECU:n kertomaa dataa (ja mielellään säätämään jos se tuon OBD1:n yli oikeilla softilla vain onnistuu?).
                                Tarvii olla ADS interface että on edes jotain mahkua päästä lukemaan purkkeja, softaksi DIS.
                                sigpic
                                E34 530iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎