Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    Originally posted by SushiX View Post
    Kurkkases missä kunnossa gongi on.. Löytyy kuskin puolen kick paneelin takaa, se kick paneeli joka on ratin alla niinku polkimiin päin. Voi olla vaikka johdot poikki tjn..
    Ei ole ongelma siinä kun muut varotukset se huutelee ihan normaalisti.

    Tuli mieleen semmonen homma, että kun tähän on luonnollisesti vaihdettu "uusi" lkm, niin onkohan niissä sitten se ero, että vaihdon jälkeen ei ole huudellut. Vaikka samalla osanumerolla oli kyllä uusikin lkm.
    Last edited by Purtsi123; 16-09-2012, 17:00.
    E61 525xda -08

    Comment

    • BMW_E34525I
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 14
      • Kuopio

      Ilmoittaakohan bemari että on kilven valo palanu jos laittaa ledit perus hehkulampun tilalle ?

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        Originally posted by BMW_E34525I View Post
        Ilmoittaakohan bemari että on kilven valo palanu jos laittaa ledit perus hehkulampun tilalle ?
        Kyllä ilmoittaa.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • BMW_E34525I
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 14
          • Kuopio

          Originally posted by zener View Post
          Kyllä ilmoittaa.
          Millaista vastusta pitäis laittaa että sais laitettua ilman että se ilmoittaa palaneesta polttimosta ?

          Comment

          • Jucke
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 518
            • Keski-suomi

            Jaahas...haulla ei löytynyt oikein vastauksia. Eli olin lähdössä ämmällä sunnutai-ajelulle mutta autoon istuessa huomasin et
            mittaristossa paloi matkamittarin & tripin valot ja akku oli tyhjentynyt sen verran ettei jaksanut käynnistyä.
            Check control tekstiä heitti myös ajotietokoneen näytölle. Nuo em. valot eivät myöskään sammuneet ennen kuin
            virtoja käytti pois useamman kerran. Vartin päästä autolle palatessa valot oli taas syttyneet itsekseen,
            käytin check control modulea irti niin ei ainakaan vielä äsken olleet syttyneet uudelleen.
            Mistähän mahtaa moinen oireilu johtua, onko kellään ollut vastaavaa?
            E34 ///M5 3.8 '93,
            ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

            Comment

            • ccc
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 505
              • RHMK

              Mitkäs piuhat kyseessä?

              Tämän näköisinä majailee keskikonsolin takaosan alla 540i touringissa.
              Keulan suunnilta tulee, kulkee keskikonsoleiden alla ja pituutensa puolesta olisi taaksepäin menossa pidemmällekin. Pätkäisty edellisen omistajan toimesta syystä tuntemattomasta.

              Vaikuttaisi olevan kaiutin-kaapelia kaksin kappalein, piuhat siis pareittain ja kummastakin yksi ruskea ja toinen ruskea punaisella raidalla. Bentleyn sähkökaaviot kuitenkin kertovat vallan eri värikoodit kaiutinkaapeleille.



              Autossa Hifi-paketti ja ääni kyllä kuuluu mielestäni kaikista kaiuttimista takaata ihan normaalisti...
              F25 X3 setämies-edition
              E36 325 iA Cabriolet
              __________________
              Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Jucke View Post
                Jaahas...haulla ei löytynyt oikein vastauksia. Eli olin lähdössä ämmällä sunnutai-ajelulle mutta autoon istuessa huomasin et
                mittaristossa paloi matkamittarin & tripin valot ja akku oli tyhjentynyt sen verran ettei jaksanut käynnistyä.
                Check control tekstiä heitti myös ajotietokoneen näytölle. Nuo em. valot eivät myöskään sammuneet ennen kuin
                virtoja käytti pois useamman kerran. Vartin päästä autolle palatessa valot oli taas syttyneet itsekseen,
                käytin check control modulea irti niin ei ainakaan vielä äsken olleet syttyneet uudelleen.
                Mistähän mahtaa moinen oireilu johtua, onko kellään ollut vastaavaa?
                Virtalukonpohja?

                Comment

                • maanmittaaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 111
                  • Salo

                  Originally posted by Jucke View Post
                  Jaahas...haulla ei löytynyt oikein vastauksia. Eli olin lähdössä ämmällä sunnutai-ajelulle mutta autoon istuessa huomasin et
                  mittaristossa paloi matkamittarin & tripin valot ja akku oli tyhjentynyt sen verran ettei jaksanut käynnistyä.
                  Check control tekstiä heitti myös ajotietokoneen näytölle. Nuo em. valot eivät myöskään sammuneet ennen kuin
                  virtoja käytti pois useamman kerran. Vartin päästä autolle palatessa valot oli taas syttyneet itsekseen,
                  käytin check control modulea irti niin ei ainakaan vielä äsken olleet syttyneet uudelleen.
                  Mistähän mahtaa moinen oireilu johtua, onko kellään ollut vastaavaa?
                  mulla on sähköt sekoillu urakalla melkeen missä vaa pemaris, kun on lataus menny huonoks ja akussa ollu aina vajaa latinki... kun on akun vaihtanu tai laturipuolen laittanu kuntoon tai molemmat viasta riippuen, niin on autoista tullu iha eri pelejä...

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4328
                    • Turku

                    Ccc ehkä ne on jotain jälkiasenteisia kaiutinkaapeleita. Ei ainakaan tuossa karvalakissa ollut tuollaisia parijohtoja. Mulla kaiutinjohdot on erillisiä piuhoja, jotka on kierretty toistensa ympäri. Eikä BMW käytä tuollaista parijohtoa missään muussakaan yhteydessä.

                    Comment

                    • Halmi
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2011
                      • 100
                      • Harola

                      Originally posted by jani73 View Post
                      Ccc ehkä ne on jotain jälkiasenteisia kaiutinkaapeleita. Ei ainakaan tuossa karvalakissa ollut tuollaisia parijohtoja. Mulla kaiutinjohdot on erillisiä piuhoja, jotka on kierretty toistensa ympäri. Eikä BMW käytä tuollaista parijohtoa missään muussakaan yhteydessä.
                      Mulla ainakin aina kaijutinjohdot olleet noita toistensa ympäri kiedottuja, kannattaa vaan seurata noita piuhoja ja katsoa mihin menee
                      E46 330da M-sport2 touring
                      E39 520i touring emännän käyttis
                      ex:E34 525i m20
                      ex:E34 540i M-sport Santorinblau

                      Comment

                      • Elementti
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 222
                        • Helsinki

                        Kyllä maistuu hyvältä 5-sarjan kyyti taas pitkästä aikaa

                        Menin ostamaan ison OBC ja viiksen sille, kuvittelin että johdot valmiina.
                        Autossa on siis toimiva CC ja ulkolämpötila-anturillekkin löytyi johdot ja paikka valmiina. Analogi kellon takaa löytyi kummiskin vain ne kuuluisat kolme johtoa .. Yritin vähän googletella, että onko kukaan vaihtanut sinne johtosarjaa ja saako sitä edes toimimaan? Minne se johtosarja menee siis ja onko siinä samassa jotain muitakin johtoja? Kannattaako ruveta edes yrittämään viritellä tuota?

                        Luulis ny että tälläisessä -1993 ja M50 padalla varustetusta löytyis johdot valmiina prkl.

                        Muistelisin että mun vanhassa m20 ja -89 oli kolme johtoa ja silti oli digitaalinen kello??
                        e38 740d '99 Sahara-beige
                        e65 730d ’07 Black-sapphire
                        f01 730d '09 sophisto-grau

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4328
                          • Turku







                          Mä vaihdoin tuon johtosarjan aikanaan. Ei mikään mahdoton homma. Tärkeintä siinä lähinnä se että johtosarja on sopiva. Niitä kannattaa tutkia vaikka etk:sta.

                          Comment

                          • ccc
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 505
                            • RHMK

                            Originally posted by Halmi View Post
                            Mulla ainakin aina kaijutinjohdot olleet noita toistensa ympäri kiedottuja, kannattaa vaan seurata noita piuhoja ja katsoa mihin menee
                            Kiitos kummallekin, josko seuraisin keulaa kohti minne menevät
                            F25 X3 setämies-edition
                            E36 325 iA Cabriolet
                            __________________
                            Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                            Comment

                            • ccc
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 505
                              • RHMK

                              Kertokaapas viisaammat, mistä kohtaa kannattaisi ekana lähteä etsimään katkosta jarrupalojen varoitinjohdoista? Niin edestä, kuin takaatakin.

                              Taustaa sen verran, että laitoin varoitinjohdot tyystin puuttuvien tilalle ja nyt huutaa bremsbeläge-tekstiä aina käynnistäessa ja sammuttaessa... Palat toki OK ja piuhatkin oikeinpäin paikoillaan jne, ilmeisesti siellä nyt jotain jossain poikki kuitenkin.
                              F25 X3 setämies-edition
                              E36 325 iA Cabriolet
                              __________________
                              Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                              Comment

                              • jani73
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 4328
                                • Turku

                                Jos ne varoitinjohtojen autonpuoleiset liittimet on olleet paljaana, niin en lainkaan ihmettele jos niissä kontakteissa on hapettumaa. Eli ensin kannattaa koittaa putsata ne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎