Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2096
    • ǝɓuᴉʌʎH

    Originally posted by Haatainen View Post
    Kertokaas viisaammat, mistä nuoe34:n etusatulat rupeaa takertelemaan, ettei tartte aivan sokkona ruveta korjailemaan.

    Oireina muutaman päivän vähäisten ajojen ja lauhtumisen jälkeen vikinä jarruista liikkeelle lähtiessä ja nyt sitten motarilla rupes ravistamaan sen verran, että luulin renkaan puhjenneen. Oikea etujarru sitten pysähtyessä olikin aikalailla kuuma.
    Männät, liukutapit, jarrulevyt suorat?
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • SushiX
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 2096
      • ǝɓuᴉʌʎH

      Originally posted by dumppi View Post
      eli siis onko se päävirtasulake siellä boksin alla? :think
      Riippuen onko akku konehuoneessa vaiko takapenkin alla.

      FAQ osio kertoo paremmin

      E90 07 335D
      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        Originally posted by SushiX View Post
        Riippuen onko akku konehuoneessa vaiko takapenkin alla.

        FAQ osio kertoo paremmin

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36731
        kiitos!

        (konehuoneessahan se akku on)
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Originally posted by dumppi View Post
          eli siis onko se päävirtasulake siellä boksin alla? :think

          tiskasin tuossa päivällä autoa (pesin myös konehuoneen) niin huomasin että sisävalot oli syttyny ja radiokin oli lähtenyt tulille
          kokeilin sitten vinkkareita niin toimi nekin mutta tosi nihkeesti lähti liikkeelle ja sitten alko jumimaan ja sisävalot välähtelemään. käytin sitten pyyhkijän varret irti ja rasvasin vivustot niin lähti pelaamaan ja toimikin jopa kun kotiin lähdin n.5 km mutta sitten taas pimeni mankka eikä enää toiminu pyyhkijätkään
          Yleisempää taitaa olla tuo boksien alla oleva johtojen liitoskohta... Sitä ei monikaan tiedä tarkistaa. Itse korjasin aikanaan 525i Touringista sisävalojoen toimimattomuuden tuolta. Liitos hupun alla oli aivan hapettunut.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by zener View Post
            Yleisempää taitaa olla tuo boksien alla oleva johtojen liitoskohta... Sitä ei monikaan tiedä tarkistaa. Itse korjasin aikanaan 525i Touringista sisävalojoen toimimattomuuden tuolta. Liitos hupun alla oli aivan hapettunut.
            juu se pitää vielä joutessaan kattoa joskus mutta nyt kuitenkin rupesi toimimaan radio, valot ja ne tärkeimmät eli vinkkarit. rikkinäiseksi luultu keskuslukkokin toimii taas
            ja juurikin tuossa päävirtasulakkeessahan se vika piili:think eipä tullut mieleenkään kattoa kun kerran suurinosa sähkölaitteista kuitenkin toimi:think

            sulakehan oli murtunut kokonaan poikki ja välillä vaan saanut kosketusta.
            tähän hätään en mistään uutta saanut mutta korjasin tuon väliaikaisesti tinalla ja huomenna pitää käväistä uusi ostamassa
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • -olsku-
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 112
              • Kuopio

              lämppärin puhallin

              Eli puhallin pitäs saada irrotettua autosta, joka on vm.92 E34 525 (m50b25). Tämän http://www.nmia.com/~dgnrg/page_15.htm ohjeen mukaan ihan simppeli homma, mutta kun rupesin purkamaan niin tiellä on tässä kuvassa punaisella ympyröity johtopoksi http://imageshack.us/photo/my-images/266/puhallin.jpg/ eikä sitä uskaltanut vääntää ulospäin niin paljoa että mahtuisi työskentelemään. Eli vähän ohjetta olisin vailla miten sen puhaltimen sieltä mielellään ehjänä saisi pihalle.
              E34 540i ///M
              E36 328i
              E46 320d

              Comment

              • MYM5
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1141
                • Joensuu

                Kellään tiedossa 525ix touringin valmistusmäärää?
                Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  Originally posted by MYM5 View Post
                  Kellään tiedossa 525ix touringin valmistusmäärää?
                  4783 kpl jos pappakerhon tilastoihin on luottaminen.

                  EDIT: eikös kaikki Ix:t ole touringeja?
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2538
                    • Kajaani

                    Originally posted by Axum View Post
                    EDIT: eikös kaikki Ix:t ole touringeja?
                    Ei?


                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      No perskele, olen sitten elänyt väärässä luulossa.
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • Roisto
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 2538
                        • Kajaani

                        Wikipediasta kopsattua:

                        525iX
                        The 525iX was the only four-wheel-drive version in the E34 series. It was available both as a sedan and a touring wagon version. This version was equipped with M50B25 engine, and automatic or manual transmission. It features a computer-controlled rear and centre differentials. TXUETAhe centre differential normally would divide 36% torque to the front axle and 64% to the rear axle, but could adjust the ratio according to driving conditions in case wheels of one of the axles started to slip. Only 9366 BMW e34 525iX were made, this model is very rare today.
                        2001 E39 525iA
                        1992 E34 "540i/5"

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          Olikos se nyt niin, että m20 moottorisissa vesipumpun vaihdossa pitää purkaa jakohihnakin pois tieltä? Vai muistankohan väärin. Hihnan joskus vaihdoin, mutta en muista enää oliko se vesipumppu sen alla.

                          Ei jaksa puhaltaa sisälle lämmintä kunnolla tyhjäkäynnillä, niin viittaisko se nyt vesipumpun väsymiseen? Erillistä kiertovesipumppua ei näytä olevan.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7044
                            • Forssa

                            Originally posted by Purtsi123 View Post
                            Olikos se nyt niin, että m20 moottorisissa vesipumpun vaihdossa pitää purkaa jakohihnakin pois tieltä? Vai muistankohan väärin. Hihnan joskus vaihdoin, mutta en muista enää oliko se vesipumppu sen alla.

                            Ei jaksa puhaltaa sisälle lämmintä kunnolla tyhjäkäynnillä, niin viittaisko se nyt vesipumpun väsymiseen? Erillistä kiertovesipumppua ei näytä olevan.
                            Lämpeneekö moottori kuitenkin normaalisti ja pysyy lämpimänä?

                            Kyllä sen pumpun pystyy vaihtamaan ilman hihna pois ottamista mutta pumpun kyljessä jakohihnan kiristin. Ainakin mulla oli e28:ssa ja luulenpa ettei systeemiä ole muutettu e34:een.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              vesiventtiilikö jumii kun ei puhaltanu vanharouva tänään kun kuumaa:think

                              vai ilmaako lie järjestelmässä ku oli nesteet alarajassa ja kun avasin korkin niin kuulu vaan höööörps ja säiliö tyhjeni melkeen kokonaan lisäsin normaaliin rajaan nestettä..

                              onko tuon ilmauksessa jotain erikoista?

                              (m20b20)
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                Originally posted by dumppi View Post
                                vesiventtiilikö jumii kun ei puhaltanu vanharouva tänään kun kuumaa:think

                                vai ilmaako lie järjestelmässä ku oli nesteet alarajassa ja kun avasin korkin niin kuulu vaan höööörps ja säiliö tyhjeni melkeen kokonaan lisäsin normaaliin rajaan nestettä..

                                onko tuon ilmauksessa jotain erikoista?

                                (m20b20)
                                Koputtele sitä vesiventtiiliä. Mahdollisesti siinä vika.

                                M20 ehkä helpoin ilmata. Ei oikein tarvii edes tehdä mitään.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎