Samaa mieltä kulutuksesta muuten mutta "hiipimällä" tuo vie enemmän kuin pitämällä reipasta matkavauhtia.
Tarkoitin hiipimisellä lähinnä sitä että esim ohitukseen ei heti lähdetä luru pohjassa, vaan tilanteen mukaan ym. Ja jos tulossa on risteys, yritetään ensin suggeroida edelläajava kääntymään sinne . Yleensäkin siis rauhallista menoa välttäen kaikenlaisia äkkinäisiä nopeuden muutoksia. Marssivauhti kuitenkin rajoitusta (ei rajoitinta) vasten.
Toimii pitkässä siivussa, omat enkat 9.3L/100km lahti salo välillä. Mutta ei aina jaksa
Last edited by kalevik; 15-04-2014, 18:31.
Reason: lisäys
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Kuumailmapuhaltimella omani irroitin. Ihan kohtuu kivuttomasti lähti kunhan lämmitti kokoajan kohtaa josta kampesi linssiä.
Voi olla myös semmoisella liimalla joka ei pehmene lämmetessään, mulla nimittäin toisessa autossa orggis Hellat joista en saanut linssejä irti. Toisesta taas lähti helposti, kun pikkusen lämmitti.
Käsitin ettei obc/mid kieltä voi vaihtaa ilman kaapelia ja ohjelmaa. Mitä nuo netin ohjeet jossa puretaan mittariston lukitus ja test-nro10 on jossa voi vaihtaa kieliä. Eli ohjehan oli jotakuinkin; virrat II asentoon->mittariston oikea namiska pohjaan->painetaan vasenta namiskaa josta saadaan vin->vin numeron yksittäiset numerot lasketaan yhteen ja mennään testnro19 ja syötetään yhteenlaskettu summa. Nyt mittaristo on Frei/Unlock tilassa. Sitten vain testnro 10 ja sieltä löytyy JPN-US-GER-SPA-FRA jne ?
Pitääkö paikkaansa?
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Toimii pitkässä siivussa, omat enkat 9.3L/100km lahti salo välillä. Mutta ei aina jaksa
Auton oman keskikulutusmittarin mukaan vai laskettuna? Joskus laskettelin reilua nopeutta Kajaani-Tampere niin ajotietokoneen mukaan 7.8 ja täyteen kun lorautin uudelleen niin laskettu oli muistaakseni 8.3 tai 8.4. Koko Kajaani-Tampere-Kajaani reissu meni just yhdeksään litraan laskettuna jossa siis ehkä 10-15% kaupungeissa ja taajamissa köröttelyä
Auton oman keskikulutusmittarin mukaan vai laskettuna? Joskus laskettelin reilua nopeutta Kajaani-Tampere niin ajotietokoneen mukaan 7.8 ja täyteen kun lorautin uudelleen niin laskettu oli muistaakseni 8.3 tai 8.4. Koko Kajaani-Tampere-Kajaani reissu meni just yhdeksään litraan laskettuna jossa siis ehkä 10-15% kaupungeissa ja taajamissa köröttelyä
Itsellä tuo kulutusmittari on pitänyt uskomattoman tarkkaan paikkaansa.
Käsitin ettei obc/mid kieltä voi vaihtaa ilman kaapelia ja ohjelmaa. Mitä nuo netin ohjeet jossa puretaan mittariston lukitus ja test-nro10 on jossa voi vaihtaa kieliä. Eli ohjehan oli jotakuinkin; virrat II asentoon->mittariston oikea namiska pohjaan->painetaan vasenta namiskaa josta saadaan vin->vin numeron yksittäiset numerot lasketaan yhteen ja mennään testnro19 ja syötetään yhteenlaskettu summa. Nyt mittaristo on Frei/Unlock tilassa. Sitten vain testnro 10 ja sieltä löytyy JPN-US-GER-SPA-FRA jne ?
Pitääkö paikkaansa?
Mielestäni salavalikko vain näyttää valitun kielen, ei pysty muuttamaan :think
Auton oman keskikulutusmittarin mukaan vai laskettuna? Joskus laskettelin reilua nopeutta Kajaani-Tampere niin ajotietokoneen mukaan 7.8 ja täyteen kun lorautin uudelleen niin laskettu oli muistaakseni 8.3 tai 8.4. Koko Kajaani-Tampere-Kajaani reissu meni just yhdeksään litraan laskettuna jossa siis ehkä 10-15% kaupungeissa ja taajamissa köröttelyä
Tuo lukema on auton ilmoittama.
Matkamittaria en ole varsinaisesti tarkistanut, nopeusmittari näyttää GPS-lukema + noin 5 km/h. Lähiaikoina tulossa pidempi reissu, pitää vähän laskeskella, jos muistaa.
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Elikkä alkaa pikkuhiljaa usko loppua tuon vehkeen kanssa.
Autona siis e39 523iA touring (moottori m52tub25) ja kaikki lähti liikkeelle siitä, kun tyttö oli jättänyt hätävilkut päälle päiväksi --> akku tyhjäksi. No ei siinä, pikainen puhelu appiukolle ja apuvirtaa biimeriin. Auto tulille ja lähin heittää lenkkiä että latautuisi edes vähän. No kävin heittää semmosen 10km lenkin ja auto pelasi kuin unelma. Tulin kotiin ja nappasin vielä akun irti ja latasin täyteen jonka jälkeen kävin lyömässä paikalle (en startannut ollenkaan vaan löin kaapelit kiinni). Seuraavana aamuna vaimo lähti lasten kanssa ja soitti jossai vaiheessa et käy huonosti auto, että nykii hirveesti ja tehot kateissa. Käskin ajaa kotiin ja hyppäsin ite rattiin ja huomasin todellakin, että auto katkoo et meinaa sammua ja taas lähtee jne. Ajoin pikkulenkin ja takas parkkiin jossa kävi vielä hetken ja sammui eikä enää käyntiin.
Auto seisoi jokusen päivän ja soitin kaverille että tulisi lukemaan koodit mutta kun yritettiin lukea ei saatu yhteyttä auton aivoihin. No ei auttanut kuin soittaa paikalliseen autohuoltoon ja koodin lukuun niinpä bemu hinattiinki sinne. Huollosta sitten soittivat, että pakonokan anturi olisi entinen ainakin. No eipä siinä käskin vaihtaa anturin ja ilmoitella miten käy. No anturi vaihettin ja huoltomies soitti että auton saa käyntiin mutta kuolee kaasusta. Käy hetken tyhjäkäyntiä ja sammuu. Epäili ilmamassamittaria vialliseksi, joten ostin purkuosista "uuden" ja eipä ollut vika siinä. No nyt alkaa keinot vähissä elikkä auto tosiaan lähtee käyntiin ja käy hetken tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammuu. Kaasun ei voi koskea ollenkaan. Tosiaan vikamuistiin ei jää mitään kun anturikin vaihdettiin.
Itellä nyt ei tule muuta enää mieleen kuin polttoainepumppu. Mietin vain että voiko p-pumppu hajota silleen että ei anna tarpeeksi ainetta koska tarkistin asian ottamalla suodattimelle menevän letkun irti ja pistin virrat päälle ja tällöin ruikkasee (nostaa paineet?) ja starttasin ja ainetta näytti tulevan. En sitten tiedä oliko tarpeeksi? Nyt olisi hyvät ideat tervetulleita
Voi olla myös semmoisella liimalla joka ei pehmene lämmetessään, mulla nimittäin toisessa autossa orggis Hellat joista en saanut linssejä irti. Toisesta taas lähti helposti, kun pikkusen lämmitti.
T Jukka
juurikin näin sitten oli noissa omissakin, kuumailma puhaltimella kun höhötteli niin ennemmin olisi tahtonut muovit sulaa ympäriltä
Kyllä ajo melkoista hiipimistä on jos 'reilusti' alle 10 menee maantiellä.
Normi kaupunkiajossa luokkaa 15-18, tarkoittaa siis ihan tavallista ajoa, ei mitään 'valoista ekana' vetoja.
Tosin itsellä automaatti, joka varsinkin kaupungissa vie vähän extraa.
No itse olen maantiellä ajanut 300km pätkiä noin 8,5-8,9l kulutuksella jossa nopeusrajoitus 100km/h. Mukana täyskaasuohituksia joukossa. Kaupungissa menee sitten sen 12-19l. M62B35 näyttäis vievän ajotietokoneen mukaan kaupungissa 19,8l eli 50hp vähemmän ja yhtä janoinen kuin isolohkoinen versionsa.
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
kummone toi jakohihnan vaihto on? osien hinta? ku vähä jäi vituttaa ex 2.8l passatti ku osat makso 500-600e ja piti purkaa koko auto atomeiks enne ku pääsi hihnan kimppuun.
Ei oo hihnaa. Ketju jakopää ja laahaimet hajoo sieltä. Kokeneemmat kertokoon lisää.
Comment