memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funki
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 375
    • Kouvola

    #46
    saako noista facelift umpioista mitenkää noita linssejä irti?

    vaikka kuinka on ollu uunissa nii ei liikahda mihinkään
    e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
    ex.
    e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
    e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
    e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
    e30 316 -88 (schwarz)

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      #47
      Originally posted by miksero669 View Post
      tunnen itteni aika tyhmäks juuri nyt kummone projekti noi laahaimet on?
      Riippuu siitä onko kone vanos/nonvanos, vanos kone on isompi töinen. Ei kuitenkaan yhdenpäivän homma, itse ei ole vielä tarvinnut tehdä kop,kop
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        #48
        Originally posted by miksero669 View Post
        tunnen itteni aika tyhmäks juuri nyt kummone projekti noi laahaimet on?
        Ihan helvetinmoinen savotta.
        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • timppa811
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 855
          • Pohojammaa

          #49
          Kuumailmapuhaltimella omani irroitin. Ihan kohtuu kivuttomasti lähti kunhan lämmitti kokoajan kohtaa josta kampesi linssiä.

          Originally posted by Funki View Post
          saako noista facelift umpioista mitenkää noita linssejä irti?

          vaikka kuinka on ollu uunissa nii ei liikahda mihinkään

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 959
            • Salo

            #50
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Samaa mieltä kulutuksesta muuten mutta "hiipimällä" tuo vie enemmän kuin pitämällä reipasta matkavauhtia.
            Tarkoitin hiipimisellä lähinnä sitä että esim ohitukseen ei heti lähdetä luru pohjassa, vaan tilanteen mukaan ym. Ja jos tulossa on risteys, yritetään ensin suggeroida edelläajava kääntymään sinne . Yleensäkin siis rauhallista menoa välttäen kaikenlaisia äkkinäisiä nopeuden muutoksia. Marssivauhti kuitenkin rajoitusta (ei rajoitinta) vasten.

            Toimii pitkässä siivussa, omat enkat 9.3L/100km lahti salo välillä. Mutta ei aina jaksa
            Last edited by kalevik; 15-04-2014, 18:31. Reason: lisäys
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              #51
              Originally posted by timppa811 View Post
              Kuumailmapuhaltimella omani irroitin. Ihan kohtuu kivuttomasti lähti kunhan lämmitti kokoajan kohtaa josta kampesi linssiä.
              Voi olla myös semmoisella liimalla joka ei pehmene lämmetessään, mulla nimittäin toisessa autossa orggis Hellat joista en saanut linssejä irti. Toisesta taas lähti helposti, kun pikkusen lämmitti.

              T Jukka
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              • arpuC
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1377

                #52
                Käsitin ettei obc/mid kieltä voi vaihtaa ilman kaapelia ja ohjelmaa. Mitä nuo netin ohjeet jossa puretaan mittariston lukitus ja test-nro10 on jossa voi vaihtaa kieliä. Eli ohjehan oli jotakuinkin; virrat II asentoon->mittariston oikea namiska pohjaan->painetaan vasenta namiskaa josta saadaan vin->vin numeron yksittäiset numerot lasketaan yhteen ja mennään testnro19 ja syötetään yhteenlaskettu summa. Nyt mittaristo on Frei/Unlock tilassa. Sitten vain testnro 10 ja sieltä löytyy JPN-US-GER-SPA-FRA jne ?

                Pitääkö paikkaansa?
                Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                En löydä enää sun luo
                Teitkö sä tän tahallaan?
                Nyt kaikki palaa.

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  #53
                  Originally posted by kalevik View Post

                  Toimii pitkässä siivussa, omat enkat 9.3L/100km lahti salo välillä. Mutta ei aina jaksa

                  Auton oman keskikulutusmittarin mukaan vai laskettuna? Joskus laskettelin reilua nopeutta Kajaani-Tampere niin ajotietokoneen mukaan 7.8 ja täyteen kun lorautin uudelleen niin laskettu oli muistaakseni 8.3 tai 8.4. Koko Kajaani-Tampere-Kajaani reissu meni just yhdeksään litraan laskettuna jossa siis ehkä 10-15% kaupungeissa ja taajamissa köröttelyä

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #54
                    Originally posted by jukkae View Post
                    Auton oman keskikulutusmittarin mukaan vai laskettuna? Joskus laskettelin reilua nopeutta Kajaani-Tampere niin ajotietokoneen mukaan 7.8 ja täyteen kun lorautin uudelleen niin laskettu oli muistaakseni 8.3 tai 8.4. Koko Kajaani-Tampere-Kajaani reissu meni just yhdeksään litraan laskettuna jossa siis ehkä 10-15% kaupungeissa ja taajamissa köröttelyä
                    Itsellä tuo kulutusmittari on pitänyt uskomattoman tarkkaan paikkaansa.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8282
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #55
                      Originally posted by arpuC View Post
                      Käsitin ettei obc/mid kieltä voi vaihtaa ilman kaapelia ja ohjelmaa. Mitä nuo netin ohjeet jossa puretaan mittariston lukitus ja test-nro10 on jossa voi vaihtaa kieliä. Eli ohjehan oli jotakuinkin; virrat II asentoon->mittariston oikea namiska pohjaan->painetaan vasenta namiskaa josta saadaan vin->vin numeron yksittäiset numerot lasketaan yhteen ja mennään testnro19 ja syötetään yhteenlaskettu summa. Nyt mittaristo on Frei/Unlock tilassa. Sitten vain testnro 10 ja sieltä löytyy JPN-US-GER-SPA-FRA jne ?

                      Pitääkö paikkaansa?
                      Mielestäni salavalikko vain näyttää valitun kielen, ei pysty muuttamaan :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 959
                        • Salo

                        #56
                        Originally posted by jukkae View Post
                        Auton oman keskikulutusmittarin mukaan vai laskettuna? Joskus laskettelin reilua nopeutta Kajaani-Tampere niin ajotietokoneen mukaan 7.8 ja täyteen kun lorautin uudelleen niin laskettu oli muistaakseni 8.3 tai 8.4. Koko Kajaani-Tampere-Kajaani reissu meni just yhdeksään litraan laskettuna jossa siis ehkä 10-15% kaupungeissa ja taajamissa köröttelyä
                        Tuo lukema on auton ilmoittama.

                        Matkamittaria en ole varsinaisesti tarkistanut, nopeusmittari näyttää GPS-lukema + noin 5 km/h. Lähiaikoina tulossa pidempi reissu, pitää vähän laskeskella, jos muistaa.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • MikaSS
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 202
                          • Kokkola

                          #57
                          Kysytään ny tääläki vielä..

                          Elikkä alkaa pikkuhiljaa usko loppua tuon vehkeen kanssa.

                          Autona siis e39 523iA touring (moottori m52tub25) ja kaikki lähti liikkeelle siitä, kun tyttö oli jättänyt hätävilkut päälle päiväksi --> akku tyhjäksi. No ei siinä, pikainen puhelu appiukolle ja apuvirtaa biimeriin. Auto tulille ja lähin heittää lenkkiä että latautuisi edes vähän. No kävin heittää semmosen 10km lenkin ja auto pelasi kuin unelma. Tulin kotiin ja nappasin vielä akun irti ja latasin täyteen jonka jälkeen kävin lyömässä paikalle (en startannut ollenkaan vaan löin kaapelit kiinni). Seuraavana aamuna vaimo lähti lasten kanssa ja soitti jossai vaiheessa et käy huonosti auto, että nykii hirveesti ja tehot kateissa. Käskin ajaa kotiin ja hyppäsin ite rattiin ja huomasin todellakin, että auto katkoo et meinaa sammua ja taas lähtee jne. Ajoin pikkulenkin ja takas parkkiin jossa kävi vielä hetken ja sammui eikä enää käyntiin.

                          Auto seisoi jokusen päivän ja soitin kaverille että tulisi lukemaan koodit mutta kun yritettiin lukea ei saatu yhteyttä auton aivoihin. No ei auttanut kuin soittaa paikalliseen autohuoltoon ja koodin lukuun niinpä bemu hinattiinki sinne. Huollosta sitten soittivat, että pakonokan anturi olisi entinen ainakin. No eipä siinä käskin vaihtaa anturin ja ilmoitella miten käy. No anturi vaihettin ja huoltomies soitti että auton saa käyntiin mutta kuolee kaasusta. Käy hetken tyhjäkäyntiä ja sammuu. Epäili ilmamassamittaria vialliseksi, joten ostin purkuosista "uuden" ja eipä ollut vika siinä. No nyt alkaa keinot vähissä elikkä auto tosiaan lähtee käyntiin ja käy hetken tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammuu. Kaasun ei voi koskea ollenkaan. Tosiaan vikamuistiin ei jää mitään kun anturikin vaihdettiin.

                          Itellä nyt ei tule muuta enää mieleen kuin polttoainepumppu. Mietin vain että voiko p-pumppu hajota silleen että ei anna tarpeeksi ainetta koska tarkistin asian ottamalla suodattimelle menevän letkun irti ja pistin virrat päälle ja tällöin ruikkasee (nostaa paineet?) ja starttasin ja ainetta näytti tulevan. En sitten tiedä oliko tarpeeksi? Nyt olisi hyvät ideat tervetulleita
                          nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                          Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                          Comment

                          • Funki
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 375
                            • Kouvola

                            #58
                            Originally posted by Ivl View Post
                            Voi olla myös semmoisella liimalla joka ei pehmene lämmetessään, mulla nimittäin toisessa autossa orggis Hellat joista en saanut linssejä irti. Toisesta taas lähti helposti, kun pikkusen lämmitti.

                            T Jukka
                            juurikin näin sitten oli noissa omissakin, kuumailma puhaltimella kun höhötteli niin ennemmin olisi tahtonut muovit sulaa ympäriltä
                            e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
                            ex.
                            e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
                            e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
                            e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
                            e30 316 -88 (schwarz)

                            Comment

                            • arpuC
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1377

                              #59
                              Originally posted by kalevik View Post
                              Kyllä ajo melkoista hiipimistä on jos 'reilusti' alle 10 menee maantiellä.

                              Normi kaupunkiajossa luokkaa 15-18, tarkoittaa siis ihan tavallista ajoa, ei mitään 'valoista ekana' vetoja.

                              Tosin itsellä automaatti, joka varsinkin kaupungissa vie vähän extraa.
                              No itse olen maantiellä ajanut 300km pätkiä noin 8,5-8,9l kulutuksella jossa nopeusrajoitus 100km/h. Mukana täyskaasuohituksia joukossa. Kaupungissa menee sitten sen 12-19l. M62B35 näyttäis vievän ajotietokoneen mukaan kaupungissa 19,8l eli 50hp vähemmän ja yhtä janoinen kuin isolohkoinen versionsa.
                              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                              En löydä enää sun luo
                              Teitkö sä tän tahallaan?
                              Nyt kaikki palaa.

                              Comment

                              • Keisari
                                BTCF Member
                                • Nov 2008
                                • 165
                                • Himanka

                                #60
                                Originally posted by miksero669 View Post
                                kummone toi jakohihnan vaihto on? osien hinta? ku vähä jäi vituttaa ex 2.8l passatti ku osat makso 500-600e ja piti purkaa koko auto atomeiks enne ku pääsi hihnan kimppuun.
                                Ei oo hihnaa. Ketju jakopää ja laahaimet hajoo sieltä. Kokeneemmat kertokoon lisää.
                                e34 525tds, e30 325tds touring
                                Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                                e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                                Volvo 3 x D24T + B200ET
                                MB 250D x2 vw caddy d
                                Opel ford

                                Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                                Comment

                                Working...
                                X