memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    Originally posted by kauko1 View Post
    Missäköhän mahtaa piillä vika kun mittariston ajotietokone ei reagoi viiksen nappiin. Koko rivi siis ihan pimeä, mutta check control kuitenkin rivillä näkyy. Autossa ollut ilmeisesti joskus iso ajotietokone, mutta se on poistettu uuden soittimen tieltä... Voiko viiksen nappi vain olla rikki vai onkohan tämä joku ohjelmointi juttu?
    Ratkaisuhan on tuossa sinun kysymyksessä "poistettu toisen radion tieltä" se ajotietokone on siinä soittimessa.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • kauko1
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 21
      • Vantaa

      Originally posted by Kissvesala View Post
      Ratkaisuhan on tuossa sinun kysymyksessä "poistettu toisen radion tieltä" se ajotietokone on siinä soittimessa.
      Aa nyt tajusin... Ajattelin että varsinainen "tietokone" on jossain auton syövereissä eikä
      soittimeen liitettynä. Myyjä vaan höpisi jotain että näyttö sammui autopesun jälkeen tms. Tais vaan selitellä jotain omiaan. Kiitoksia vastauksesta.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by kauko1 View Post
        Aa nyt tajusin... Ajattelin että varsinainen "tietokone" on jossain auton syövereissä eikä
        soittimeen liitettynä. Myyjä vaan höpisi jotain että näyttö sammui autopesun jälkeen tms. Tais vaan selitellä jotain omiaan. Kiitoksia vastauksesta.
        Ajotietokone on auton mittaristossa, ei sitä ole poistettu. Toki sen asetuksia ei nyt voi muuttaa jos/kun MID (se radion näyttöosa) on poistettu, mutta pitäisi sieltä jotain tietoja tulla nappia painamalla. Ellei sitten kaikkia ole otettu pois käytöstä ennen MID:in poistoa. Akun maan irrotus nollaa tuon asetuksen ja palauttaa kaikki näkyviin.
        E39 528iA

        Comment

        • Janna
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2013
          • 1099
          • Rovaniemi

          -03 530d.
          Tekisi mieleni asennuttaa tuohon webastolle kaveriksi lohko/säteily/letku/what ever-lämmitin haaroittimella ja sitä myöten opitolla ylläpitolaturille.

          Kokemuksia, suosituksia, mitä välttää vai unohtaako koko juttu?
          Akun uusin talveksi, mutta ajot enimmäkseen hieman lyhyitä, joten ei huvittaisi webaston kanssa akkua heti tärvätä..

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            Originally posted by Janna View Post
            -03 530d.
            Tekisi mieleni asennuttaa tuohon webastolle kaveriksi lohko/säteily/letku/what ever-lämmitin haaroittimella ja sitä myöten opitolla ylläpitolaturille.

            Kokemuksia, suosituksia, mitä välttää vai unohtaako koko juttu?
            Akun uusin talveksi, mutta ajot enimmäkseen hieman lyhyitä, joten ei huvittaisi webaston kanssa akkua heti tärvätä..
            Laitoin tuohon meidän vitoon Defa multicharger 1210 laturin. Hyvin on virta riittänyt talvella, vaikka ajot on olleet pääasiassa melko lyhyitä. Eberiä on käytetty päivittäin talvella.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14578
              • Oulu

              Omasta löytyy defan säteilijä, calixin letkulämmitin ja webasto.

              Defa lämmittää öljyä, joten moottorille paras. Calixi enempi mukavuus lämmitin.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Janna
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2013
                • 1099
                • Rovaniemi

                Originally posted by zener View Post
                Omasta löytyy defan säteilijä, calixin letkulämmitin ja webasto.

                Defa lämmittää öljyä, joten moottorille paras. Calixi enempi mukavuus lämmitin.
                itsellä vähän vieroksuttaa tuo säteilylämmitin, kun lohkolämmittimiin aikanaa tottunut.
                Edellisessä oli letkulämmitin, eikä se oikein sykähdyttänyt, kun toimi just niinku piti ja joutu ilman roikkaa aina vartin pitämään että sai hehkuttamaan...

                toki mieli avoimena myös pelkälle ylläpitolaturillekin, lähinnä kokemuksia kaivataan

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14578
                  • Oulu

                  Molempia käytin viime talvena, kun webasto oli telakalla about koko talven.

                  Käynnistymisongelmia ei ollut kummallakaan lämmittimellä. Tuo lähti käymään rikkinäisillä hehkuilla -19c pakkasestakin. Vaati toki kolme starttausta, mutta silti.

                  Jos webasto on kaverina, niin laittaisin sen säteilijän, kun lämmittää öljyt.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2016
                    • Kangasala

                    Mjaa. Minä panostaisin ylläpitolaturiin, mikäli weban esilämmitysominaisuus on käytössä, ja muutenkin . Normitolppien 2h ei tosin riitä akun varaamiseen, joten välillä pitää ajaa oikeesti matkaakin. Weba samuu vasta, kun jäähdytysneste on yli 70c. Viallinen/ohivuotava pää- tai egr-termari aiheuttaa pidempiä weban käyntiaikoja, jolloin taas sitten tarvitaan pidempää latausaikaa.

                    Mutta kun akkua olet ostamassa, osta agm. Valitse malli, joka antaa reippaasti virtaa ulos, yleensä ne ottaa myös suurta latausvirtaa vastaan. Halpikset kannattaa jättää hyllyyn.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      Itellä Calixin letkulämppäri ja oikein hyvin toiminu, sitä vaan täytyy tottua pitämään 15-30min kauemmin päällä kun perinteistä lohkolämppäriä...
                      säteilijäkin ois hyvä, tai oikeastaan molemmat siis. sitte viel se sisähaara ja ylläpitolaturi, niin lähtee vaikka metrisen jääkerroksen alta tulille jos vaan on tarpeeksi arktista naftaa tankissa.

                      Itellä akkuna Exide EA1000, vaikkei agm olekkaan niin todella tyytyväinen olen akkuun ollut!
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • toNmbbA
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2009
                        • 2332
                        • Espoo

                        Originally posted by Janna View Post
                        -03 530d.
                        Tekisi mieleni asennuttaa tuohon webastolle kaveriksi lohko/säteily/letku/what ever-lämmitin haaroittimella ja sitä myöten opitolla ylläpitolaturille.

                        Kokemuksia, suosituksia, mitä välttää vai unohtaako koko juttu?
                        Akun uusin talveksi, mutta ajot enimmäkseen hieman lyhyitä, joten ei huvittaisi webaston kanssa akkua heti tärvätä..
                        Originally posted by tmth View Post
                        Laitoin tuohon meidän vitoon Defa multicharger 1210 laturin. Hyvin on virta riittänyt talvella, vaikka ajot on olleet pääasiassa melko lyhyitä. Eberiä on käytetty päivittäin talvella.
                        Täällä käytössä webasto 4 x päivässä ( 2 ihmistä samalla autolla kulkee töihin) ja lataus hoidettu Ctek mxs 5.0 Polar mallilla.
                        Niin ja siis bensa auto tosin.
                        Last edited by toNmbbA; 10-08-2014, 10:26.
                        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                        Comment

                        • toNmbbA
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2009
                          • 2332
                          • Espoo

                          Nyt kaivattais kanssaharrastajilta neuvoa:

                          Catalytic converter bank 2, lambda vaihdettu ja koodit nollattu, herjaa samaa uudestaan. Uusi nollaus ja tällä kertaa tuli vikakoodiksi: Catalytic converter bank 1 ja bank 2.

                          Onko uusi lambda valmiiksi paskana vai mistä tässä nyt on kyse?

                          m62 moottori siis kyseessä.
                          Last edited by toNmbbA; 11-08-2014, 10:37.
                          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                          Comment

                          • be39dsl
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 27
                            • Vaasa

                            Voisko joku viisaampi kertoa, missä päin autoa ois paikka ja liittimet alk.peräiselle 6 lätyn vaihtajalle 530dA Touringissa, vuosimallia 2002?
                            -02 530dA Touring

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1787
                              • vihti

                              Mikäs vikana kun soittimen näyttö rupes temppuilemaan niin että välillä pimenee ajossa ja ei saa biisejä/radiokanavaa taikka volumea selattua tämän jälkeen, kun sammuttaa soittimen ja käynnistää uusiks ni taas toimii.

                              Auto on 4/96 sedan 523i ja soitin business cd rds, ei ole MID:iä vaan karvalakki information display(ID) näyttö.
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • -KK-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 265

                                Originally posted by toNmbbA View Post
                                Nyt kaivattais kanssaharrastajilta neuvoa:

                                Catalytic converter bank 2, lambda vaihdettu ja koodit nollattu, herjaa samaa uudestaan. Uusi nollaus ja tällä kertaa tuli vikakoodiksi: Catalytic converter bank 1 ja bank 2.

                                Onko uusi lambda valmiiksi paskana vai mistä tässä nyt on kyse?

                                m62 moottori siis kyseessä.
                                Mulla tuli näitä herjoja kun oli MAF viallinen. Kannattaa sen toiminta tarkastaa. Noita herjoja voi tulla mm. jos seokset ei ole kohillaan. Ja tuo yhteinen imupuoli pystyy vaikuttamaan molempiin lohkoihin pakopuolelle.

                                Comment

                                Working...
                                X