memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppale
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 140
    • Tuusula

    #76
    Kysytään nyt täälläkin, kun vanos topicki ei tuottanut vastauksia.

    Profiilin autossa "nuukahdusta" liikkeelle lähtiessä. Meinaa sammua ja kaasua pitää sitten painaa reilummin. Todella ärsyttävä "ominaisuus". Tekee vain lämpimällä koneella, Muutenkin tuntuu että alakierroksen vedot kateissa lämpimällä moottorilla. Kylmällä moottorilla toimii hyvin. Autolla ajettu 250tkm ja noin 70tkm sitten tehty vanosremppa,huohotin vaihdettu,haitariputkia,imusarjan kumitulpat. Perushuollot kunnossa. Tulpat vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten.

    Tyhjäkäynti ei heittele kylmänä eikä lämpimänä. Mitään vikakoodeja ei ole. Voiko Inpalla tutkia vanoksen toimintaa tarkemmin? Mistä muualta vikaa voisi etsiä?
    F20 118iA M-sport 2016


    EX E91 335d M-sport 07´
    EX e39 02' 530i touring

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      #77
      Originally posted by Samppale View Post
      Kysytään nyt täälläkin, kun vanos topicki ei tuottanut vastauksia.

      Profiilin autossa "nuukahdusta" liikkeelle lähtiessä. Meinaa sammua ja kaasua pitää sitten painaa reilummin. Todella ärsyttävä "ominaisuus". Tekee vain lämpimällä koneella, Muutenkin tuntuu että alakierroksen vedot kateissa lämpimällä moottorilla. Kylmällä moottorilla toimii hyvin. Autolla ajettu 250tkm ja noin 70tkm sitten tehty vanosremppa,huohotin vaihdettu,haitariputkia,imusarjan kumitulpat. Perushuollot kunnossa. Tulpat vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten.

      Tyhjäkäynti ei heittele kylmänä eikä lämpimänä. Mitään vikakoodeja ei ole. Voiko Inpalla tutkia vanoksen toimintaa tarkemmin? Mistä muualta vikaa voisi etsiä?
      Vanokselta kuulostaa, mutta voisiko nokan anturi tehdä tuota myös? INPA:lla taitaa nähdä vanoksen asennon, mutta ei paljon muuta.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • Samppale
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 140
        • Tuusula

        #78
        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
        Vanokselta kuulostaa, mutta voisiko nokan anturi tehdä tuota myös? INPA:lla taitaa nähdä vanoksen asennon, mutta ei paljon muuta.
        En tiedä onko tuota nokan anturia koskaan vaihdettu. Sen toimintaa ei kaiketi pysty muuten tutkimaan kuin vaihtamalla se?
        F20 118iA M-sport 2016


        EX E91 335d M-sport 07´
        EX e39 02' 530i touring

        Comment

        • Funki
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 375
          • Kouvola

          #79
          Originally posted by Samppale View Post
          En tiedä onko tuota nokan anturia koskaan vaihdettu. Sen toimintaa ei kaiketi pysty muuten tutkimaan kuin vaihtamalla se?
          Ite juuri tällä viikolla vaihoin tohon sigun e39 tuon anturin, kyllä mulla ainaki vikakoodi näkyi siitä ja oireina oli juurikin liikkeelle lähtiessä hieman nypytti sekä joutu enemmän kaasua antamaan.
          e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
          ex.
          e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
          e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
          e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
          e30 316 -88 (schwarz)

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #80
            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
            Vanokselta kuulostaa, mutta voisiko nokan anturi tehdä tuota myös? INPA:lla taitaa nähdä vanoksen asennon, mutta ei paljon muuta.
            Ei se INPA:kaan mikään jeesusohjelma ole, joka kertoisi kaiken suoraan tekstiselityksenä ja kehottaisi vaihtamaan juuri oikean komponentin.
            INPA:n tietoja pitää ymmärtää, jolloin se on lähes täydellinen vianhakutyökalu. INPA yhdistettynä Testo-ohjelmaan todellakin näyttää vanosten toiminnasta kaiken tärkeän, josta pystyy päättelemään jopa tiivisteidenkin kunnon.

            Samppale: Onko moottorissa oikeat tulpat? Imuvuoto tai nokan asentoanturin vika sopii parhaiten kuvauksiin.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Samppale
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 140
              • Tuusula

              #81
              Originally posted by kaol View Post
              Ei se INPA:kaan mikään jeesusohjelma ole, joka kertoisi kaiken suoraan tekstiselityksenä ja kehottaisi vaihtamaan juuri oikean komponentin.
              INPA:n tietoja pitää ymmärtää, jolloin se on lähes täydellinen vianhakutyökalu. INPA yhdistettynä Testo-ohjelmaan todellakin näyttää vanosten toiminnasta kaiken tärkeän, josta pystyy päättelemään jopa tiivisteidenkin kunnon.

              Samppale: Onko moottorissa oikeat tulpat? Imuvuoto tai nokan asentoanturin vika sopii parhaiten kuvauksiin.
              Boschin FGR7DQP+ tulpat. Edelliset taisi olla NGK:t ja sama ongelma oli niilläkin.
              F20 118iA M-sport 2016


              EX E91 335d M-sport 07´
              EX e39 02' 530i touring

              Comment

              • MikaSS
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 202
                • Kokkola

                #82
                Ei näyttäny tulevan vastausta niin kysytään nyt vielä kerran eli voiko polttoainepumppu olla rikki vaikka lähtee pyörimään koska surina kuuluu penkin alta (todella vaimeasti kuitenkin)? Ei siis tuota tarpeeksi ainetta.. Autona e39 m52tub25 koneella ja näyttäis että alkuperäinen pumppu on vielä paikoillaan. Kilometrejä 294 tkm. joten vaikuttais ainakin kilometrien puolesta että pumppu olisi tullut matkansa päähän
                nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #83
                  Originally posted by MikaSS View Post
                  Ei näyttäny tulevan vastausta niin kysytään nyt vielä kerran eli voiko polttoainepumppu olla rikki vaikka lähtee pyörimään koska surina kuuluu penkin alta (todella vaimeasti kuitenkin)? Ei siis tuota tarpeeksi ainetta.. Autona e39 m52tub25 koneella ja näyttäis että alkuperäinen pumppu on vielä paikoillaan. Kilometrejä 294 tkm. joten vaikuttais ainakin kilometrien puolesta että pumppu olisi tullut matkansa päähän
                  Sun pitäisi saada mitattua bensanpaineet ja siitä voi selvitä sitten pumpun kunto. Mitä oireita autossasi on? Ei sitä pumpunkuntoa korvakuulolla pysty arvioimaan
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Thundra
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 3
                    • Finland

                    #84
                    Vikakoodit E39 520iA 2000

                    Olisi nollausten jälkeen jäänyt tälläiset vika koodit:
                    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    DME -> 82/A8 - Signal, CAN ASC 1
                    D9/B8 - Signal, CAN EGS
                    D6/B8 - Signal, road speed
                    Shadow-memory:
                    82/A8 - Signal, CAN ASC 1
                    D9/B8 - Signal, CAN EGS
                    D6/B8 - Signal, road speed
                    32/14 - Activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
                    85/08 - Signal, CAN ASC 3
                    23/12 - Activation, relay, secondary-air pump
                    3E/12 - Activation, solenoid valve, secondary air
                    7E/12 - Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump
                    7F/02 - Activation, solenoid valve, suction-jet pump

                    EGS -> 82/21 - CAN Timeout ASC
                    80/31 - CAN-Bus check

                    EWS -> 0F/22 - Power on reset

                    ABS -> 70/FF - CAN instrument cluster

                    IKE -> C7/81 - Tank sensor 1, left
                    83/C2 - Speedometer signal
                    F5/84 - No CAN message (ASC1)
                    FB/84 - No CAN message (EGS1)

                    LCM -> 28/1F - Thermal oil-level sensor defect
                    Shadow-memory:
                    46/01 - sporadic error while controling HVAC (LRA) device
                    60/12 - Engine oil level, thermal sensor TOG
                    78/1F - Left low beam light
                    79/1F - Right low beam light
                    7A/1F - Front left side light
                    7B/1F - Front right side light
                    7C/01 - Front left turn signal indicator
                    80/03 - Left high beam light
                    81/01 - Right high beam light
                    8C/1F - Rear left side light
                    8D/14 - Rear right side light
                    8E/1F - Left tail light
                    8F/1C - Right tail light
                    92/1F - Left brake light
                    93/1F - Right brake light

                    ZKE -> 31/01 - Wiper motor blocked, reset contact, wiper relay
                    Shadow-memory:
                    62/01 - Power window motor, rear, driver's side
                    63/01 - Power window motor, rear, passenger's side
                    93/23 - Power up from the GM III

                    SZM -> 07/0B - Heating surface Seat heating left, Open circuit
                    Shadow-memory:
                    17/11 - Lower voltage recognised

                    ------------------------------------------------------------------------

                    Lähinnä nuo kolme ensimmäistä ovat ne kriittisimmät mielestäni.
                    Sillä yllättäen ajossa sytti ensin ASC merkkivalo, sitten ABS merkkivalo ja viimeiseksi Ratas, jossa on huutomerkki, eli varavaihde järjestelmällä käy auto. Mitä vaihdetaan ja korjataan?

                    Comment

                    • jannnu78
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 150
                      • Tampere

                      #85
                      Ei keltasta majoneesia vaan mustaa töhnää

                      Tästä huohotin putkien majoneesistä on tällä palstalla ollut paljon juttua , ja tullut myös paljon aiheesta luettua . Mutta kuvat jotka olen huohotin putkien kylmälimasta majoneesiä nähnyt ovat tosiaan kellertävää töhnää.Nappasin omastta autosa kuvan , ja kuva on siis koneen nokasta johonka huohotin letku kiinnittyy .

                      itse huohotin letku on todella puhdas , mutta tämä kopan päässä oleva letkun suu on oli täynnä mustaa kuonaa , näyttää tuhkalle mutta on märkää töhnää , onko normaalia? ja mistä voi johtua? , esim öljykorkissa taas ei ole mitään jälkiä , ja kun talvella vaihdettiin venttiilin koppan tiiviste niin kehuvat että ylhäältä on kone tosi siisti . Autossa on Winter versio huohotus setti asenettu , ja Teboil Diamond öljyjä käytetty. talvella ollut minkäänlaisia onglmia , eikä ole tarvinnu lyödä keulaa tukkoon .
                      Attached Files
                      Last edited by jannnu78; 19-04-2014, 23:07.

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #86
                        Originally posted by jannnu78 View Post
                        Tästä huohotin putkien majoneesistä on tällä palstalla ollut paljon juttua , ja tullut myös paljon aiheesta luettua . Mutta kuvat jotka olen huohotin putkien kylmälimasta majoneesiä nähnyt ovat tosiaan kellertävää töhnää.Nappasin omastta autosa kuvan , ja kuva on siis koneen nokasta johonka huohotin letku kiinnittyy .

                        itse huohotin letku on todella puhdas , mutta tämä kopan päässä oleva letkun suu on oli täynnä mustaa kuonaa , näyttää tuhkalle mutta on märkää töhnää , onko normaalia? ja mistä voi johtua? , esim öljykorkissa taas ei ole mitään jälkiä , ja kun talvella vaihdettiin venttiilin koppan tiiviste niin kehuvat että ylhäältä on kone tosi siisti . Autossa on Winter versio huohotus setti asenettu , ja Teboil Diamond öljyjä käytetty. talvella ollut minkäänlaisia onglmia , eikä ole tarvinnu lyödä keulaa tukkoon .
                        Näyttää normaalilta. Autolla ei todennäköisesti ole juurikaan ajettu lyhkäisiä pätkiä. Moottorin sisällä olevat höyryt sisältää kaikenlaista kuonaa, jotka tuppaavat sitten tarttumaan paikkoihin, jotka ovat viileämpiä, eikä niissä virtaa öljy.
                        Last edited by kaol; 20-04-2014, 08:42.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          #87
                          Originally posted by jannnu78 View Post
                          Tästä huohotin putkien majoneesistä on tällä palstalla ollut paljon juttua , ja tullut myös paljon aiheesta luettua . Mutta kuvat jotka olen huohotin putkien kylmälimasta majoneesiä nähnyt ovat tosiaan kellertävää töhnää.Nappasin omastta autosa kuvan , ja kuva on siis koneen nokasta johonka huohotin letku kiinnittyy .

                          itse huohotin letku on todella puhdas , mutta tämä kopan päässä oleva letkun suu on oli täynnä mustaa kuonaa , näyttää tuhkalle mutta on märkää töhnää , onko normaalia? ja mistä voi johtua? , esim öljykorkissa taas ei ole mitään jälkiä , ja kun talvella vaihdettiin venttiilin koppan tiiviste niin kehuvat että ylhäältä on kone tosi siisti . Autossa on Winter versio huohotus setti asenettu , ja Teboil Diamond öljyjä käytetty. talvella ollut minkäänlaisia onglmia , eikä ole tarvinnu lyödä keulaa tukkoon .
                          Onko kuva m52 vai m52tu/m54 koneesta? Ainakin jälkimmäisessä on venttiilikopassa putken lähdön kohdalla sisäpuolella sellainen onkalo jonka kautta huohotuskaasut menevät. Kun venttiilikoppa on irti niin kannattaa pestä liuottimella tämä putken lähtö. Varmaan suurimmassa osassa koneista näkymä on tuollainen jos ei ole koskaan pesty.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Bmw523iab
                            Newbiemmer
                            • Aug 2013
                            • 7
                            • Vantaa

                            #88
                            Tossa takaiskarien vaihdon yhteydessä ku nyt joutu takapenkit ja hattuhyllyt purkamaan edestä, ja on noi takakaiuttimet tossa käsissä nyt näppärästi.
                            Niin onko jotain halpaa/järkevää settiä minkä tohon pystyis vaihtamaan nyt samalla ilman modauksia?

                            Autossa on business mankka, eli huonoimmat popit mitä 18v sitte on saanu ni ainakaa huonompaa ne ei sillä menis? Vai onko vaa järkevämpää jättää noi vanhat sinne? Autohifeistä mitään en tiedä, niin fiksumpien mielipiteitä otetaan vastaan
                            Ja autonahan tosiaa toimii sedani

                            Comment

                            • jannnu78
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 150
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by markok View Post
                              Onko kuva m52 vai m52tu/m54 koneesta? Ainakin jälkimmäisessä on venttiilikopassa putken lähdön kohdalla sisäpuolella sellainen onkalo jonka kautta huohotuskaasut menevät. Kun venttiilikoppa on irti niin kannattaa pestä liuottimella tämä putken lähtö. Varmaan suurimmassa osassa koneista näkymä on tuollainen jos ei ole koskaan pesty.

                              Juu m54 koneesta on kyse.Ja tosiaan talvella on koppa ollut irti kun tiiviste vaihdettiin , tässä sen näkee että huollossa ei tehdä kun se mitä on sovittu eikä mitään ylimääräistä asiakkaan auton eteen.

                              Mitenkä tuo Huohottimen kierto/toiminta menee , eli koneesta höyryt lähtee kiertämään putkia pitkin ja päätyvät takaisin koneeseen ?, meneekö ne välissä jonkun filtterin ilmansuodattimen läpitte. Missä muualla olisi akuutein paikka putsata letkut karstasta ?
                              Last edited by jannnu78; 21-04-2014, 12:46.

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                #90
                                Originally posted by jannnu78 View Post
                                Juu m54 koneesta on kyse.Ja tosiaan talvella on koppa ollut irti kun tiiviste vaihdettiin , tässä sen näkee että huollossa ei tehdä kun se mitä on sovittu eikä mitään ylimääräistä asiakkaan auton eteen.

                                Mitenkä tuo Huohottimen kierto/toiminta menee , eli koneesta höyryt lähtee kiertämään putkia pitkin ja päätyvät takaisin koneeseen ?, meneekö ne välissä jonkun filtterin ilmansuodattimen läpitte. Missä muualla olisi akuutein paikka putsata letkut karstasta ?
                                Höyryt menevät separaattorille ja siellä erottuva öljy menee öljypohjaan ja ilma imusarjaan. Mitään suodattimia ei ole. Toinen helposti tukkeutuva paikka on öljyn mittatikun putki, jossa separaattorilta tuleva putki yhtyy tähän.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X