Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jookuj
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 940
    • Kemi

    Tänks! Pitää kokeilla.
    ___________________
    BMW G30 520d -17
    ----------------------------------------------------------------------
    MB c350 -11
    BMW F11 M550D -14
    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
    MB w211 -07
    BMW e39 525i -01
    BMW e36 325i -93
    BMW e36 320i -92

    Comment

    • miksero669
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 48
      • turku

      tuli imuroituu auto niin hyvin et jäi toi pelkääjän airbag valo palaa? vai mikä toi valo ny on ku o punane ukkeli vöissä kiinni ja pallo naamas? foorumeil paljon puhuttu penkin tunnistematost mut en jaksa uskoo siihe ku ei tullu polvella penkkii runnottuu. mut onko toi valo niin et pitää nollata? mistä se voi johtua? penki takaosas o jotai piuhoi ja keskellä penkkii enkä niis mitää ihmeellist nähny.

      edit: virrat ky lyö pääl ni valo palaa 5sec sammuu sekunniks ja syttyy taas. voisko tost päätellä et on vaan muistiin jääny?
      Last edited by miksero669; 14-06-2014, 21:05.

      Comment

      • HerraHuu
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2012
        • 355
        • Keski-Suomi

        Originally posted by miksero669 View Post
        tuli imuroituu auto niin hyvin et jäi toi pelkääjän airbag valo palaa? vai mikä toi valo ny on ku o punane ukkeli vöissä kiinni ja pallo naamas? foorumeil paljon puhuttu penkin tunnistematost mut en jaksa uskoo siihe ku ei tullu polvella penkkii runnottuu. mut onko toi valo niin et pitää nollata? mistä se voi johtua? penki takaosas o jotai piuhoi ja keskellä penkkii enkä niis mitää ihmeellist nähny.

        edit: virrat ky lyö pääl ni valo palaa 5sec sammuu sekunniks ja syttyy taas. voisko tost päätellä et on vaan muistiin jääny?
        Penkin alla oleviin liittimiin olet varmaankin osunut. Aika herkästi saa valon syttymään jo pelkällä penkinkin liikuttamisella. Kokeile nollata, saattaa hävitä kokonaan. Tai sitten on lämmitysmatto ratkennut penkin sisältä, uusi ei suhteettoman kallis ole. Vikakoodia luettaessahan sen syypään näkee että mistä antaa vikakoodin. Täältä foorumilta löytyy hyvin aiheesta tarinaa lisää ja mahdollisia korjauskeinoja, laillisia ja laittomia.


        -e30 2d m10b18

        EX -e53 X5 3.0D
        EX -e39 523i Sedan
        EX -e36 325i Coupe
        EX -e46 323i Sedan
        EX -e36 320i Touring

        Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

        Comment

        • opTA
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 924
          • Suomi

          Originally posted by HerraHuu View Post
          Penkin alla oleviin liittimiin olet varmaankin osunut. Aika herkästi saa valon syttymään jo pelkällä penkinkin liikuttamisella. Kokeile nollata, saattaa hävitä kokonaan. Tai sitten on lämmitysmatto ratkennut penkin sisältä, uusi ei suhteettoman kallis ole. Vikakoodia luettaessahan sen syypään näkee että mistä antaa vikakoodin. Täältä foorumilta löytyy hyvin aiheesta tarinaa lisää ja mahdollisia korjauskeinoja, laillisia ja laittomia.
          PS: ProTip.. mikäli hajonnut, niin foorumilla eräällä käyttäjällä olisi myynnissä just pelkääjänpuolen matto myynnissä, tosin nyt en kidutuksenkaan uhalla muista hänen nimimerkkiään.

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            Originally posted by miksero669 View Post
            tuli imuroituu auto niin hyvin et jäi toi pelkääjän airbag valo palaa? vai mikä toi valo ny on ku o punane ukkeli vöissä kiinni ja pallo naamas? foorumeil paljon puhuttu penkin tunnistematost mut en jaksa uskoo siihe ku ei tullu polvella penkkii runnottuu. mut onko toi valo niin et pitää nollata? mistä se voi johtua? penki takaosas o jotai piuhoi ja keskellä penkkii enkä niis mitää ihmeellist nähny.

            edit: virrat ky lyö pääl ni valo palaa 5sec sammuu sekunniks ja syttyy taas. voisko tost päätellä et on vaan muistiin jääny?
            Omassa oli sama vika, kun jääkiekkomaila osui penkin alla olevaan liittimeen.
            Ilmoitti "belt tensioner... jotain". Puristin liitintä kiinni ja nollasin vikakoodin. Toimii.

            Comment

            • miksero669
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 48
              • turku

              Originally posted by HerraHuu View Post
              Penkin alla oleviin liittimiin olet varmaankin osunut. Aika herkästi saa valon syttymään jo pelkällä penkinkin liikuttamisella. Kokeile nollata, saattaa hävitä kokonaan. Tai sitten on lämmitysmatto ratkennut penkin sisältä, uusi ei suhteettoman kallis ole. Vikakoodia luettaessahan sen syypään näkee että mistä antaa vikakoodin. Täältä foorumilta löytyy hyvin aiheesta tarinaa lisää ja mahdollisia korjauskeinoja, laillisia ja laittomia.
              tosiaa noi liittimet ku kävin läpi ni olivat kyl ihan väljän olosia kiinnitykset yms kaikki iha nitkuja ja hölsky joka suuntaa

              Comment

              • Morriz
                BTCF Member
                • Nov 2005
                • 1614
                • Honkajoki

                Minkäslaisia kulutuksia muilla on 530i manuaalilla? Tuntuu, että varsin nätistä saa ajella matkaa, että alle 9l/100km pääsee :think 245/40/18 joka kulmassa ja painavat 9x18 replicat vanteina.
                -NO FARMS NO FOOD-

                M5 -93 Diamantschwarz
                525i -86 Diamantschwarz
                528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                Comment

                • Jepux
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 22
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by Morriz View Post
                  Minkäslaisia kulutuksia muilla on 530i manuaalilla? Tuntuu, että varsin nätistä saa ajella matkaa, että alle 9l/100km pääsee :think 245/40/18 joka kulmassa ja painavat 9x18 replicat vanteina.
                  Juuri eilen ajoin n900km matkasiivun. Ajotietokoneen kulutus näytti 8.3l/100km.

                  En jaksanut laskea todellista kulutusta, mulle riittää tuo suuntaa-antava tieto.

                  Ja ei, en ajanut pintakaasulla 👀
                  E39 530i ///M-sport
                  Imolarot

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2728
                    • .fi

                    530dA 2000/6 polttaa apukuskin raitisilmasuodattimen alta A8680:ssa olevaa sulaketta (keskimmäinen kolmesta).
                    Kovin vaihtelevasti siinä on sulakkeet kestänyt, muutaman kerran palanut heti vaihdon jälkeen, ja nyt ennen viimeistä paloa kesti +1tkm ajaa :think

                    Jollain tietoa heikosta lenkistä johtosarjassa X2051 takaa?
                    Vinkit mahdollisista liittimistä joista mittailla jännitteitä tms. olisi myös apua, kun en tuota autoa vielä tunne.
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by aae30 View Post
                      530dA 2000/6 polttaa apukuskin raitisilmasuodattimen alta A8680:ssa olevaa sulaketta (keskimmäinen kolmesta).
                      Kovin vaihtelevasti siinä on sulakkeet kestänyt, muutaman kerran palanut heti vaihdon jälkeen, ja nyt ennen viimeistä paloa kesti +1tkm ajaa :think

                      Jollain tietoa heikosta lenkistä johtosarjassa X2051 takaa?
                      Vinkit mahdollisista liittimistä joista mittailla jännitteitä tms. olisi myös apua, kun en tuota autoa vielä tunne.
                      Huohottimen lämmitin (Nr.9) tai sen johdotus noissa on se tyyppipaikka.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2728
                        • .fi

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Huohottimen lämmitin (Nr.9) tai sen johdotus noissa on se tyyppipaikka.

                        Täytyy vielä tarkemmin tutkia ja johtoja puukottaa, mutta jo heiluttelulla sain sulakkeen kestämään, että pystyy auton siirtää parempaan paikkaan.
                        Kiitos nopeasta vastauksesta ja linkistä, kuva helpotti löytämisessä.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • TBM
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 74

                          Hommasin 523i automaattivaihteilla ja tyhmä kysymys kuuluu että onko normaalia että kun auto sammuksissa ja ovet lukittuna vaihteistoon jää palamaan P valo.
                          Eli se pieni valo vaihteiston vieressä.

                          Ensimmäinen automaatti bmw niin pakko kysyä.

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8267
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by TBM View Post
                            Hommasin 523i automaattivaihteilla ja tyhmä kysymys kuuluu että onko normaalia että kun auto sammuksissa ja ovet lukittuna vaihteistoon jää palamaan P valo.
                            Eli se pieni valo vaihteiston vieressä.

                            Ensimmäinen automaatti bmw niin pakko kysyä.
                            Käy katsomassa 20min kuluttua uudestaan, jos vielä palaa niin sitten on jotain vikaa. Palaa sen 16min oikein toimiessaan..
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • duunari76
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 290

                              Varmistelisin tässä tuosta hammer-modista, että löysätäänkö siinä siitä pumpun kannesta ne torxit ja se yks erikoinen pultti, ja naputellaan sitä kantta sitten johonkin päin. Mikä on yleensä se suunta, johon sitä naputellaan?

                              Ja kysytään nyt vielä, että luuletteko että tästä hammer-modista voisi olla apua hukkuneeseen alavääntöön? Toinen vaiva on, että auto ei aina käynnisty "kertapyöräytyksestä", vaan vähän laiskasti parin sekunnin, ehkä jopa 3 sekunnin startin jälkeen.

                              Auto siis 525tds, ajettu yli 420tkm.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by duunari76 View Post
                                Varmistelisin tässä tuosta hammer-modista, että löysätäänkö siinä siitä pumpun kannesta ne torxit ja se yks erikoinen pultti, ja naputellaan sitä kantta sitten johonkin päin. Mikä on yleensä se suunta, johon sitä naputellaan?

                                Ja kysytään nyt vielä, että luuletteko että tästä hammer-modista voisi olla apua hukkuneeseen alavääntöön? Toinen vaiva on, että auto ei aina käynnisty "kertapyöräytyksestä", vaan vähän laiskasti parin sekunnin, ehkä jopa 3 sekunnin startin jälkeen.

                                Auto siis 525tds, ajettu yli 420tkm.
                                Naputtele varovasti ettei mene liikaa. Alkuperäinen kohta kannattaa merkata tarkasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎