Huohotusletkuun ei kuulu klemmareita. Mitenkäs öljynerotin, onko vaihdettu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ongelmaa pukkaa:
Auton kello / päivämäärä jumahtaa satunnaisesti + vaihtaa kielen saksaksi. Nyt lisäksi ruvennut jättämään soittimen näyttöä / puhelinta päälle. Autossa siis 4:3 navi / soitin hässäkkä + puhelin.
Mistä vikaa etsimään?Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostHuohotusletkuun ei kuulu klemmareita. Mitenkäs öljynerotin, onko vaihdettu?Originally posted by Ramzez View PostJaa-a, ei ainakaan minun omistussuhteeni aikana. Mistäs tuo löytyy ja onko vaikea vaihtaa?
Samalla irroitin sen ilmanputsarin putken, joka menee turbolle, putsatakseni sen öljystä ja samalla katsoakseni hieman turboakin. Turbo vaikutti asialliselta ja vedotkin on edelleen tallessa ja auto ei savuta, joten kenties tästä selvittiin säikähdyksellä. Öljyvuotokin alkoi vasta hiljattain.
Miten minulla on kuitenkin sellainen mielikuva, ettei virallisissa ohjeissa puhuta kyseisen filtterin vaihtamisesta mitään??
Perus säkä tietysti on taas se, että tämä ongelma ilmeni lauantai-iltana ja vasta maanantaina saa osia. Onneksi sentään maanantaina en tarvitse autoa, mutta tiistaina olisi kyllä käyttöä. Täytyy toivoa, että nuo suodattimet ovat tusinatavaraa ja niitä löytyy suoraan KL:n hyllystä.
Comment
-
-
Mikäs mahtaa olla pettänyt takapäästä kun huomasin että hanttarin puoli on selvästi matalammalla kun kuskinpuoli. Maasta kaaren keskelle mitattuna kuskin puoli näytti 67cm ja hanttarin puoli 63cm. Vissiin tarvii alkaa kattelemaan molemmille puolin uutta alustaa kun tietääkseni on perässä viellä alkuperäiset M-Sport setit. Mitäs tonne takapäähän kannattaisi alkaa laittaan, mielestäni toi 67cm korkeus on ollut hyvä, auto menee tyylikkäästi hiukan keula matalammalla, edessä taisi ollu muistaakseni 64cm maasta kaaren keskelle.Audi R8 V8
BMW G12 740Le M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tompd View PostMikäs mahtaa olla pettänyt takapäästä kun huomasin että hanttarin puoli on selvästi matalammalla kun kuskinpuoli. Maasta kaaren keskelle mitattuna kuskin puoli näytti 67cm ja hanttarin puoli 63cm. Vissiin tarvii alkaa kattelemaan molemmille puolin uutta alustaa kun tietääkseni on perässä viellä alkuperäiset M-Sport setit. Mitäs tonne takapäähän kannattaisi alkaa laittaan, mielestäni toi 67cm korkeus on ollut hyvä, auto menee tyylikkäästi hiukan keula matalammalla, edessä taisi ollu muistaakseni 64cm maasta kaaren keskelle.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Ammattilainen en ole, mutta kun painelin molempia puolia alaspäin niin mitään eroa en huomannut, ajossakaan eroa ollut. Noh, tarvii loppu talvesta ottaa auto työn alle kun tuli jo vietyä talvi unille. Kannattaako ostaa ihan uus M-Sport setti taakse vaiko sijottaa suoraa johonkin KW alustaan? Tyytyväinen tohonkin olen kyllä ollut, mutkat menee mukavasti eikä auto tunnu veltolta. Etupäässä onkin joku ei säädettävä sarja ja HR madallus jouset.Audi R8 V8
BMW G12 740Le M-Sport
Comment
-
-
Kun olen nyt työskennellyt tuon öljynerottimen kanssa, heräsi sellainen kysymys, että eikös näissä pitäisi olla jonkinlainen lämmityselementti tuossa huohotusletkun välissä? Tämä kyseinen auto sisältää virallisen varustelistauksen mukaan cold climate paketin, mutta kuten kuvasta näkee ja BMWfans:ia katsomalla, eivät osat kuitenkaan ole cold climate versioita. :think Tuossa huohotusletkun päällä oli vain tuollainen pieni eriste (kuvassa oikealla).
Comment
-
-
Originally posted by Tompd View PostAmmattilainen en ole, mutta kun painelin molempia puolia alaspäin niin mitään eroa en huomannut, ajossakaan eroa ollut. Noh, tarvii loppu talvesta ottaa auto työn alle kun tuli jo vietyä talvi unille. Kannattaako ostaa ihan uus M-Sport setti taakse vaiko sijottaa suoraa johonkin KW alustaan? Tyytyväinen tohonkin olen kyllä ollut, mutkat menee mukavasti eikä auto tunnu veltolta. Etupäässä onkin joku ei säädettävä sarja ja HR madallus jouset.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Molemmat lyhyet halogeenit pimeni yhtäaikaa, pitkät toimii kyllä. Polttimot on ehjät. Mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMolemmat lyhyet halogeenit pimeni yhtäaikaa, pitkät toimii kyllä. Polttimot on ehjät. Mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLCM ohjaa valoja, joten siellä tai johdotuksissa jotain vikaa. Sulakkeet ehjät?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostKun pitkät toimii niin LCM lienee ehjä. Lyhyille ei ole erikseen sulakkeita. Aika fataali suunnittelumoka kun molemmat valot pimenee samanaikaisesti imo.Last edited by HTK12; 16-11-2014, 22:10.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by comanche View Post530d 7/99
Retrofittasin Mid-radion retrofit johtosarjalla. Radio toimii hyvin mutta ulommat takavalopolttimot ei pala, toinen etuparkki polttimo ei pala, toinen ajovalo ei pala ja toinen kaukovalo ei pala. Vilkuissakin ongelmaa.
Myöskään kojetaulun valot ei pala, säätimestä säätyy vain lcd näyttöjen taustavalo.
Sekä ABS/ASC vikavalot syttyi.
Valomoduli? Väylä?
Edit: Vain pelkääjän oven lukko toimii ja sisäpuhallin ei puhalla. Ikkunat ei aukea muuta kun pelkääjän omasta katkaisjastaan.
Selittää ainakin valojen pelleilyn mutta onko yhteyttä ovien lukkojen, ikkunoiden ja sisätilanpuhaltimen toimimattomuuteen?Last edited by comanche; 17-11-2014, 20:13.
Comment
-
-
F27=korimoduuli, F28=AGS, F29=Kuskin oven lukon kytkin ja kuskin ovimoduuli F30=ABS/ASC, F76=lämppärin puhallin.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment