Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Huohotusletkuun ei kuulu klemmareita. Mitenkäs öljynerotin, onko vaihdettu?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Clavurion View Post
      Huohotusletkuun ei kuulu klemmareita. Mitenkäs öljynerotin, onko vaihdettu?
      Jaa-a, ei ainakaan minun omistussuhteeni aikana. Mistäs tuo löytyy ja onko vaikea vaihtaa?

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2329
        • Espoo

        Ongelmaa pukkaa:

        Auton kello / päivämäärä jumahtaa satunnaisesti + vaihtaa kielen saksaksi. Nyt lisäksi ruvennut jättämään soittimen näyttöä / puhelinta päälle. Autossa siis 4:3 navi / soitin hässäkkä + puhelin.

        Mistä vikaa etsimään?
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Clavurion View Post
          Huohotusletkuun ei kuulu klemmareita. Mitenkäs öljynerotin, onko vaihdettu?
          Originally posted by Ramzez View Post
          Jaa-a, ei ainakaan minun omistussuhteeni aikana. Mistäs tuo löytyy ja onko vaikea vaihtaa?
          Tein omaa selvitystyötä ja irroitin nyt sitten tuon öljynerottimen. Se kieltämättä näytti parhaat päivänsä nähneeltä, mutta se on saatettu kyllä vaihtaa kertaalleen auton eliniän aikana, koska se ei ollut ehkä ihan niin pahan näköinen kuin jotkut netistä löytämäni kuvat suodattimista.

          Samalla irroitin sen ilmanputsarin putken, joka menee turbolle, putsatakseni sen öljystä ja samalla katsoakseni hieman turboakin. Turbo vaikutti asialliselta ja vedotkin on edelleen tallessa ja auto ei savuta, joten kenties tästä selvittiin säikähdyksellä. Öljyvuotokin alkoi vasta hiljattain.

          Miten minulla on kuitenkin sellainen mielikuva, ettei virallisissa ohjeissa puhuta kyseisen filtterin vaihtamisesta mitään??

          Perus säkä tietysti on taas se, että tämä ongelma ilmeni lauantai-iltana ja vasta maanantaina saa osia. Onneksi sentään maanantaina en tarvitse autoa, mutta tiistaina olisi kyllä käyttöä. Täytyy toivoa, että nuo suodattimet ovat tusinatavaraa ja niitä löytyy suoraan KL:n hyllystä.

          Comment

          • Tompd
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 130
            • Ylöjärvi

            Mikäs mahtaa olla pettänyt takapäästä kun huomasin että hanttarin puoli on selvästi matalammalla kun kuskinpuoli. Maasta kaaren keskelle mitattuna kuskin puoli näytti 67cm ja hanttarin puoli 63cm. Vissiin tarvii alkaa kattelemaan molemmille puolin uutta alustaa kun tietääkseni on perässä viellä alkuperäiset M-Sport setit. Mitäs tonne takapäähän kannattaisi alkaa laittaan, mielestäni toi 67cm korkeus on ollut hyvä, auto menee tyylikkäästi hiukan keula matalammalla, edessä taisi ollu muistaakseni 64cm maasta kaaren keskelle.
            Audi R8 V8
            BMW G12 740Le M-Sport

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              Originally posted by Tompd View Post
              Mikäs mahtaa olla pettänyt takapäästä kun huomasin että hanttarin puoli on selvästi matalammalla kun kuskinpuoli. Maasta kaaren keskelle mitattuna kuskin puoli näytti 67cm ja hanttarin puoli 63cm. Vissiin tarvii alkaa kattelemaan molemmille puolin uutta alustaa kun tietääkseni on perässä viellä alkuperäiset M-Sport setit. Mitäs tonne takapäähän kannattaisi alkaa laittaan, mielestäni toi 67cm korkeus on ollut hyvä, auto menee tyylikkäästi hiukan keula matalammalla, edessä taisi ollu muistaakseni 64cm maasta kaaren keskelle.
              Jousi poikki? Tuskin noin paljon tippuu mitenkään muuten.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • Tompd
                Bimmer Rookie
                • Mar 2013
                • 130
                • Ylöjärvi

                Ammattilainen en ole, mutta kun painelin molempia puolia alaspäin niin mitään eroa en huomannut, ajossakaan eroa ollut. Noh, tarvii loppu talvesta ottaa auto työn alle kun tuli jo vietyä talvi unille. Kannattaako ostaa ihan uus M-Sport setti taakse vaiko sijottaa suoraa johonkin KW alustaan? Tyytyväinen tohonkin olen kyllä ollut, mutkat menee mukavasti eikä auto tunnu veltolta. Etupäässä onkin joku ei säädettävä sarja ja HR madallus jouset.
                Audi R8 V8
                BMW G12 740Le M-Sport

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Kun olen nyt työskennellyt tuon öljynerottimen kanssa, heräsi sellainen kysymys, että eikös näissä pitäisi olla jonkinlainen lämmityselementti tuossa huohotusletkun välissä? Tämä kyseinen auto sisältää virallisen varustelistauksen mukaan cold climate paketin, mutta kuten kuvasta näkee ja BMWfans:ia katsomalla, eivät osat kuitenkaan ole cold climate versioita. :think Tuossa huohotusletkun päällä oli vain tuollainen pieni eriste (kuvassa oikealla).

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Tompd View Post
                    Ammattilainen en ole, mutta kun painelin molempia puolia alaspäin niin mitään eroa en huomannut, ajossakaan eroa ollut. Noh, tarvii loppu talvesta ottaa auto työn alle kun tuli jo vietyä talvi unille. Kannattaako ostaa ihan uus M-Sport setti taakse vaiko sijottaa suoraa johonkin KW alustaan? Tyytyväinen tohonkin olen kyllä ollut, mutkat menee mukavasti eikä auto tunnu veltolta. Etupäässä onkin joku ei säädettävä sarja ja HR madallus jouset.
                    Nurkka ylös ja rengas pois niin eiköhän ala ongelma selviämään. Veikkaan kanssa katkennutta jousta, kun ei muutakaan tule mieleen mikä tuollaisen aiheuttaisi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Molemmat lyhyet halogeenit pimeni yhtäaikaa, pitkät toimii kyllä. Polttimot on ehjät. Mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä?
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Molemmat lyhyet halogeenit pimeni yhtäaikaa, pitkät toimii kyllä. Polttimot on ehjät. Mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä?
                        LCM ohjaa valoja, joten siellä tai johdotuksissa jotain vikaa. Sulakkeet ehjät?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          LCM ohjaa valoja, joten siellä tai johdotuksissa jotain vikaa. Sulakkeet ehjät?
                          Kun pitkät toimii niin LCM lienee ehjä. Lyhyille ei ole erikseen sulakkeita. Aika fataali suunnittelumoka kun molemmat valot pimenee samanaikaisesti imo.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            Kun pitkät toimii niin LCM lienee ehjä. Lyhyille ei ole erikseen sulakkeita. Aika fataali suunnittelumoka kun molemmat valot pimenee samanaikaisesti imo.
                            LCM ohjaa erikseen pitkät ja lyhyet, eli siitä ei voi päätellä onko LCM ehjä. Yleinen LCM vika on esim. se, että pitkät jää aina päälle. Tälläiseen potilaaseen koodasin toisen käytetyn LCM:n viime talvena. Käytetyllä moduulilla alkoi toimimaan valot normaalisti. LCM:lle on kaksi sulaketta ainakin omassa e39:ssä.
                            Last edited by HTK12; 16-11-2014, 22:10.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • comanche
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 131
                              • Tuusula

                              Originally posted by comanche View Post
                              530d 7/99
                              Retrofittasin Mid-radion retrofit johtosarjalla. Radio toimii hyvin mutta ulommat takavalopolttimot ei pala, toinen etuparkki polttimo ei pala, toinen ajovalo ei pala ja toinen kaukovalo ei pala. Vilkuissakin ongelmaa.

                              Myöskään kojetaulun valot ei pala, säätimestä säätyy vain lcd näyttöjen taustavalo.

                              Sekä ABS/ASC vikavalot syttyi.

                              Valomoduli? Väylä?

                              Edit: Vain pelkääjän oven lukko toimii ja sisäpuhallin ei puhalla. Ikkunat ei aukea muuta kun pelkääjän omasta katkaisjastaan.
                              Sulake F113 näyttää tältä:

                              Selittää ainakin valojen pelleilyn mutta onko yhteyttä ovien lukkojen, ikkunoiden ja sisätilanpuhaltimen toimimattomuuteen?
                              Last edited by comanche; 17-11-2014, 20:13.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                F27=korimoduuli, F28=AGS, F29=Kuskin oven lukon kytkin ja kuskin ovimoduuli F30=ABS/ASC, F76=lämppärin puhallin.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎