Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asdf1
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 162
    • interweb

    Sopiiko mikään vaikka noista motonetin vikakoodien luku/nollaus laitteista näihin? Moottori on m52tu. Olis kiva kun sais luettua ja nollattua turhat pois.
    -05 e61 530d msport

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by asdf1 View Post
      Sopiiko mikään vaikka noista motonetin vikakoodien luku/nollaus laitteista näihin? Moottori on m52tu. Olis kiva kun sais luettua ja nollattua turhat pois.
      moottorinojauksesta pystyy ehkä lukemaan, muualta tuskin. itte en rahojani moisiin laittaisi.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • apche
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 94
        • Somalia

        Originally posted by Ramzez View Post
        Iskareita, jousia ja laakereita ei kannata huvin vuoksi vaihtaa. Ne on muutenkin paljon helpompi diagnosoida näissä kuin nivelet.

        Nivelet sen sijaan tuppaavat tulemaan elinikänsä päähän 200 tkm jälkeen tai jos siellä on edellisessä vaihdossa käytetty huonoja tarvikeosia, aiemminkin. Kun kerralla laittaa alustan kuntoon, niin eipä tarvitse enää vuosiin upottaa rahaa siihen suuntaan. Nykypäivänä suuntaus per kerta on satasen luokkaa ja renkaatkin riippuen koosta ja merkistä 350-800€ luokkaa. Jos alusta ei ole tikissä, niin lasku kasvaa hiljalleen paljon suuremmaksi kuin laittaa kaikki heti kuntoon. Yleensä myös siinä vaiheessa kun auto on jo ylhäällä, niin nopeamin vaihtaa kaikki varret kuin joka kerta erikseen purkaa auto tukivarsien vaihtoa varten.
        Tulipa nyt tilattua tuo Lemförderin setti saksanmaalta, sisältäen siis tukivarret ja koiranluut molemmin puolin. Nyt sitten kysymys kuuluu, että mitäs muuta vaihdetaan samaan konkurssiin?
        -

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Jaahas eipä mennyt tämäkään lomalta paluu sitten vahvasti. Alustasta hajosi jotain ~200km ennen kotia (kolisee perkeleesti) ja ihan kotikulmilla sitten taisi revetä ohjaustehostimen korvakko. Mistäs kannattaisi hankki ohjaustehostimen pumppu e39 540:iin? Pikaisella vilkaisulla samaa pumppua ilmeisesti käytetty my e34 V8? Onko sama pumppu servotronic/ ei servotronic autoissa?

          Edit: Vilkaisin pihalla pikaisesti ja ei ole korvakko revennyt vaan rullassa tuntuu klapia ja rulla ei ole suorassa.. Hajosiko pumpun sisältä jotain vai voiko vika olla rullassa?
          Last edited by HTK12; 02-01-2015, 21:34.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by apche View Post
            Tulipa nyt tilattua tuo Lemförderin setti saksanmaalta, sisältäen siis tukivarret ja koiranluut molemmin puolin. Nyt sitten kysymys kuuluu, että mitäs muuta vaihdetaan samaan konkurssiin?
            En tiedä järjestelyistäsi, että miten pääset autoa tiirailemaan, mutta osia odotellessasi voisit tarkastaa, onko raidetanko kokonaisuudessaan kunnossa. Samalla voisit hieman availla lukkomuttereita ja testata, että saat säädöt toimimaan. Tietysti kannattaa muistaa, missä asennossa säätö on nyt.

            Sen jälkeen kannattaa tsekata taka-akseli välyksien varalta. Narinahelat voivat olla tiensä päässä (osa nro. 2), samoin takaylätukivarret (sellaiset bumerangin muotoiset, osa nro. 18). Suorat takatukivarret (ne missä myös aurauksen säätö on, osa nro. 14) kestävät yleensä pisimpään, eikä niitä välttämättä tarvitse aina vaihtaa muiden tukivarsien yhteydessä. Jos auto pitää kolisevaa ääntä, niin takapään koiranluut kannattaa tsekata ja vakaajatangon kumit (eli ne puslat, jotka kiinnittävät vakaajatangon koriin, osa nro. 2).

            Jos välyksiä ei ole, niin ei tee pahaa putsata, voidella ja pyrkiä avaamaan kaikki säätöpultit, jottei niitä tarvitse sitten suuntauksessa tapella auki. Joskus esimerkiksi takapään aurauksensäätöpultit (osa nro. 15) voivat olla niin jumissa, etteivät ne aukea ehjänä. Se on parempi todeta omassa kotitallissa mieluummin kuin suuntauspaikassa. Lisäksi E39:ssä saattaa joutua irroittamaan sellaiset muoviset palikat (osa nro. 12) tieltä pois, jotta aurauksen säätöpultteihin pääsee paremmin käsiksi. Nämä muoviosat kiinnittävä pultti yleensä kuitenkin ajan myötä hapettuu ja katkeaa. Pultti tulee yhteen takakelkan pulttiin kiinni, joten kannattaa etukäteen selvittää, saako pultteja ehjänä auki. Jos ei, niin marmorilta tai esim. KL:stä tilaukseen uudet takakelkan pultit (osa nro 5).

            Myös camberin säätöpultit taka-akselilla on hyvä pyrkiä löysäämään ja tsekkaamaan, että ne aukeavat. Merkkaa tussilla ensiksi epäkeskopultin asento, niin saat palautettua sen takaisin asentoonsa, jos se sattuu pyörähtämään. Toki säätö ei ole välttämättä kohdallaan lähtökohtaisestikaan, mutta ei kannata turhaan ottaa ylimääräisiä riskejä.

            Comment

            • eebens
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 18
              • Oulu

              Originally posted by HTK12 View Post
              Jaahas eipä mennyt tämäkään lomalta paluu sitten vahvasti. Alustasta hajosi jotain ~200km ennen kotia (kolisee perkeleesti) ja ihan kotikulmilla sitten taisi revetä ohjaustehostimen korvakko. Mistäs kannattaisi hankki ohjaustehostimen pumppu e39 540:iin? Pikaisella vilkaisulla samaa pumppua ilmeisesti käytetty my e34 V8? Onko sama pumppu servotronic/ ei servotronic autoissa?

              Edit: Vilkaisin pihalla pikaisesti ja ei ole korvakko revennyt vaan rullassa tuntuu klapia ja rulla ei ole suorassa.. Hajosiko pumpun sisältä jotain vai voiko vika olla rullassa?
              Kokeiles ottaa hihna irti ja käsin heiluttelet ja pyörittelet. Sillä pitäis selvitä vika.



              Tuolla on joitain pumppuja, eivätkä ole hinnaltaan pahoja.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by eebens View Post
                Kokeiles ottaa hihna irti ja käsin heiluttelet ja pyörittelet. Sillä pitäis selvitä vika.



                Tuolla on joitain pumppuja, eivätkä ole hinnaltaan pahoja.
                Kävin vielä vilkaisemassa niin alin pultti on tippunut matkalle, mutta sen kiinnityskorva on ehjä. Ylemmästä kiinniikkeestä en ole aivan varma onko ehjä. Huomenna pitää jatkaa selvittelyä. Pimeällä pihalla hieman hankala nähdä. Takana on vielä yksi pultti, jonka kunto pitää huomenna tarkistaa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Sen jälkeen kannattaa tsekata taka-akseli välyksien varalta. Narinahelat..
                  Nuo narinahelat on varmasti vaihtokunnossa mikäli ei ole vasta uusittu. Samoin takakelkan isot puslat. Ne on melko työläs vaihtaa mutta palkitsee kyllä jos sen homman kehtaa tehdä.
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Fastpiksu View Post
                    Samoin takakelkan isot puslat. Ne on melko työläs vaihtaa mutta palkitsee kyllä jos sen homman kehtaa tehdä.
                    Riippuen asianomaisen auton tyypistä Sedanissa takakelkan puslat vaikuttaisivat kestävän pidempään kuin Touringissa. Ei toki haittaa käydä niitä läpi, mutta ne eivät välttämättä ole vaihtokunnossa.

                    Comment

                    • penari
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 598
                      • Vihanti

                      Originally posted by Fastpiksu View Post
                      Nuo narinahelat on varmasti vaihtokunnossa mikäli ei ole vasta uusittu. Samoin takakelkan isot puslat. Ne on melko työläs vaihtaa mutta palkitsee kyllä jos sen homman kehtaa tehdä.

                      Jos nosturille pääse ja omistaa ks. hommaan soveltuvan ulosvetäjän niin maks. 1,5h homma. Ja Lemförder on hieman helpompi laittaa paikalleen kun Meyle.
                      Last edited by penari; 03-01-2015, 15:03.
                      F01 730d semivoll
                      e30 325 turbo m-tech2

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Jaahas eipä mennyt tämäkään lomalta paluu sitten vahvasti. Alustasta hajosi jotain ~200km ennen kotia (kolisee perkeleesti) ja ihan kotikulmilla sitten taisi revetä ohjaustehostimen korvakko. Mistäs kannattaisi hankki ohjaustehostimen pumppu e39 540:iin? Pikaisella vilkaisulla samaa pumppua ilmeisesti käytetty my e34 V8? Onko sama pumppu servotronic/ ei servotronic autoissa?

                        Edit: Vilkaisin pihalla pikaisesti ja ei ole korvakko revennyt vaan rullassa tuntuu klapia ja rulla ei ole suorassa.. Hajosiko pumpun sisältä jotain vai voiko vika olla rullassa?

                        Tämä selvisi, ylempi kiinnike on lohjennut. Ehdotuksia mistä kohtuu hinnalla ohjaustehostimen pumppu?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Tämä selvisi, ylempi kiinnike on lohjennut. Ehdotuksia mistä kohtuu hinnalla ohjaustehostimen pumppu?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • eebens
                            Newbiemmer
                            • Jul 2012
                            • 18
                            • Oulu

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Tämä selvisi, ylempi kiinnike on lohjennut. Ehdotuksia mistä kohtuu hinnalla ohjaustehostimen pumppu?
                            Edelleen > http://alvadi.ee/fi/varaosat/bmw/5-e...n-pumppu-uusi/

                            Tulevat virosta, noin viikon parin sisään.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Melko kalliita kun halvinkin on ~30€ kalliimpi kuin Schmiedmanilla. Schmiedmanilla ei tosin ole yhtään varastossa, joten sieltä käytetyn tilaamisen voinee unohtaa. Kannattaako muuten yleensä hankkia edes käytettyä vai suoraan tehdaskunnostettu?


                              Originally posted by eebens View Post
                              Edelleen > http://alvadi.ee/fi/varaosat/bmw/5-e...n-pumppu-uusi/

                              Tulevat virosta, noin viikon parin sisään.
                              Ei ihan vakuuta tuon puodin pumput, kun eivät voi edes valmistajaa niille kertoa. Kuitenkin sellainen osa, että hajotessa matka päättyy, joten ei ihan harakiriä viitsi laittaa. Lisäksi listaavat nuo pumput nyt ihan miten sattuu kun I6 ja V8 käy muka sama pumppu..
                              Last edited by HTK12; 03-01-2015, 18:42.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14440
                                • Oulu

                                Mieluummin kyllä noissa pumpuissa ainakin itse suosin käytettyä ehjää orggis LUK:ia, entä noita tehdaskunnostettuja joista ei tiedä kuin huonoja osia käytetty. Kahteen E39:iin ostanu pumput ja hintaa on kertyny 25-35e.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎