Sopiiko mikään vaikka noista motonetin vikakoodien luku/nollaus laitteista näihin? Moottori on m52tu. Olis kiva kun sais luettua ja nollattua turhat pois.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by asdf1 View PostSopiiko mikään vaikka noista motonetin vikakoodien luku/nollaus laitteista näihin? Moottori on m52tu. Olis kiva kun sais luettua ja nollattua turhat pois.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostIskareita, jousia ja laakereita ei kannata huvin vuoksi vaihtaa. Ne on muutenkin paljon helpompi diagnosoida näissä kuin nivelet.
Nivelet sen sijaan tuppaavat tulemaan elinikänsä päähän 200 tkm jälkeen tai jos siellä on edellisessä vaihdossa käytetty huonoja tarvikeosia, aiemminkin. Kun kerralla laittaa alustan kuntoon, niin eipä tarvitse enää vuosiin upottaa rahaa siihen suuntaan. Nykypäivänä suuntaus per kerta on satasen luokkaa ja renkaatkin riippuen koosta ja merkistä 350-800€ luokkaa. Jos alusta ei ole tikissä, niin lasku kasvaa hiljalleen paljon suuremmaksi kuin laittaa kaikki heti kuntoon. Yleensä myös siinä vaiheessa kun auto on jo ylhäällä, niin nopeamin vaihtaa kaikki varret kuin joka kerta erikseen purkaa auto tukivarsien vaihtoa varten.-
Comment
-
-
Jaahas eipä mennyt tämäkään lomalta paluu sitten vahvasti. Alustasta hajosi jotain ~200km ennen kotia (kolisee perkeleesti) ja ihan kotikulmilla sitten taisi revetä ohjaustehostimen korvakko. Mistäs kannattaisi hankki ohjaustehostimen pumppu e39 540:iin? Pikaisella vilkaisulla samaa pumppua ilmeisesti käytetty my e34 V8? Onko sama pumppu servotronic/ ei servotronic autoissa?
Edit: Vilkaisin pihalla pikaisesti ja ei ole korvakko revennyt vaan rullassa tuntuu klapia ja rulla ei ole suorassa.. Hajosiko pumpun sisältä jotain vai voiko vika olla rullassa?Last edited by HTK12; 02-01-2015, 21:34.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostTulipa nyt tilattua tuo Lemförderin setti saksanmaalta, sisältäen siis tukivarret ja koiranluut molemmin puolin. Nyt sitten kysymys kuuluu, että mitäs muuta vaihdetaan samaan konkurssiin?
Sen jälkeen kannattaa tsekata taka-akseli välyksien varalta. Narinahelat voivat olla tiensä päässä (osa nro. 2), samoin takaylätukivarret (sellaiset bumerangin muotoiset, osa nro. 18). Suorat takatukivarret (ne missä myös aurauksen säätö on, osa nro. 14) kestävät yleensä pisimpään, eikä niitä välttämättä tarvitse aina vaihtaa muiden tukivarsien yhteydessä. Jos auto pitää kolisevaa ääntä, niin takapään koiranluut kannattaa tsekata ja vakaajatangon kumit (eli ne puslat, jotka kiinnittävät vakaajatangon koriin, osa nro. 2).
Jos välyksiä ei ole, niin ei tee pahaa putsata, voidella ja pyrkiä avaamaan kaikki säätöpultit, jottei niitä tarvitse sitten suuntauksessa tapella auki. Joskus esimerkiksi takapään aurauksensäätöpultit (osa nro. 15) voivat olla niin jumissa, etteivät ne aukea ehjänä. Se on parempi todeta omassa kotitallissa mieluummin kuin suuntauspaikassa. Lisäksi E39:ssä saattaa joutua irroittamaan sellaiset muoviset palikat (osa nro. 12) tieltä pois, jotta aurauksen säätöpultteihin pääsee paremmin käsiksi. Nämä muoviosat kiinnittävä pultti yleensä kuitenkin ajan myötä hapettuu ja katkeaa. Pultti tulee yhteen takakelkan pulttiin kiinni, joten kannattaa etukäteen selvittää, saako pultteja ehjänä auki. Jos ei, niin marmorilta tai esim. KL:stä tilaukseen uudet takakelkan pultit (osa nro 5).
Myös camberin säätöpultit taka-akselilla on hyvä pyrkiä löysäämään ja tsekkaamaan, että ne aukeavat. Merkkaa tussilla ensiksi epäkeskopultin asento, niin saat palautettua sen takaisin asentoonsa, jos se sattuu pyörähtämään. Toki säätö ei ole välttämättä kohdallaan lähtökohtaisestikaan, mutta ei kannata turhaan ottaa ylimääräisiä riskejä.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJaahas eipä mennyt tämäkään lomalta paluu sitten vahvasti. Alustasta hajosi jotain ~200km ennen kotia (kolisee perkeleesti) ja ihan kotikulmilla sitten taisi revetä ohjaustehostimen korvakko. Mistäs kannattaisi hankki ohjaustehostimen pumppu e39 540:iin? Pikaisella vilkaisulla samaa pumppua ilmeisesti käytetty my e34 V8? Onko sama pumppu servotronic/ ei servotronic autoissa?
Edit: Vilkaisin pihalla pikaisesti ja ei ole korvakko revennyt vaan rullassa tuntuu klapia ja rulla ei ole suorassa.. Hajosiko pumpun sisältä jotain vai voiko vika olla rullassa?
Tuolla on joitain pumppuja, eivätkä ole hinnaltaan pahoja.
Comment
-
-
Originally posted by eebens View PostKokeiles ottaa hihna irti ja käsin heiluttelet ja pyörittelet. Sillä pitäis selvitä vika.
Tuolla on joitain pumppuja, eivätkä ole hinnaltaan pahoja.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSen jälkeen kannattaa tsekata taka-akseli välyksien varalta. Narinahelat..Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostSamoin takakelkan isot puslat. Ne on melko työläs vaihtaa mutta palkitsee kyllä jos sen homman kehtaa tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostNuo narinahelat on varmasti vaihtokunnossa mikäli ei ole vasta uusittu. Samoin takakelkan isot puslat. Ne on melko työläs vaihtaa mutta palkitsee kyllä jos sen homman kehtaa tehdä.
Jos nosturille pääse ja omistaa ks. hommaan soveltuvan ulosvetäjän niin maks. 1,5h homma. Ja Lemförder on hieman helpompi laittaa paikalleen kun Meyle.Last edited by penari; 03-01-2015, 15:03.F01 730d semivoll
e30 325 turbo m-tech2
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJaahas eipä mennyt tämäkään lomalta paluu sitten vahvasti. Alustasta hajosi jotain ~200km ennen kotia (kolisee perkeleesti) ja ihan kotikulmilla sitten taisi revetä ohjaustehostimen korvakko. Mistäs kannattaisi hankki ohjaustehostimen pumppu e39 540:iin? Pikaisella vilkaisulla samaa pumppua ilmeisesti käytetty my e34 V8? Onko sama pumppu servotronic/ ei servotronic autoissa?
Edit: Vilkaisin pihalla pikaisesti ja ei ole korvakko revennyt vaan rullassa tuntuu klapia ja rulla ei ole suorassa.. Hajosiko pumpun sisältä jotain vai voiko vika olla rullassa?
Tämä selvisi, ylempi kiinnike on lohjennut. Ehdotuksia mistä kohtuu hinnalla ohjaustehostimen pumppu?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTämä selvisi, ylempi kiinnike on lohjennut. Ehdotuksia mistä kohtuu hinnalla ohjaustehostimen pumppu?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTämä selvisi, ylempi kiinnike on lohjennut. Ehdotuksia mistä kohtuu hinnalla ohjaustehostimen pumppu?
Tulevat virosta, noin viikon parin sisään.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Post
Originally posted by eebens View PostEdelleen > http://alvadi.ee/fi/varaosat/bmw/5-e...n-pumppu-uusi/
Tulevat virosta, noin viikon parin sisään.Last edited by HTK12; 03-01-2015, 18:42.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment