Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    Originally posted by peto2 View Post
    EWS-DDE paritus
    kerroppas miten käytännössä tapahtuu?
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by _Rontti View Post
      kerroppas miten käytännössä tapahtuu?
      Inpalla, DIS:llä tai Istalla klikataan EWS-DDE alignment.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        Originally posted by peto2 View Post
        Inpalla, DIS:llä tai Istalla klikataan EWS-DDE alignment.
        Aa ok. Eipä oo tämmöstä ennen tarvinu harrastaa, mut kokeillaan! Kiitoksia !
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • heikoin
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 29
          • Suomi

          Moro.

          Kävin taas jokavuotisen perinteen mukaisesti hakemassa vikalistan herra katsastajalta.

          Vasemman etuvalon korkeussäätö sökönä, molemmat tukivarret etu-oikealla väljät, autom.tummentuva peili valunut, oikea takajousi poikki ja tietenkin käsijarru on riittämätön, kuten joka vuosi viiden vuoden ajan

          Kesäloma alkaa sopivasti kahden viikon päästä, niin on sitten pari viikkoa aikaa parsia auto taas tieliikenteeseen sopivaan kuntoon.

          Eniten askarruttaa tuo takajousi, kun autossa on tehtaalta lähtien M-sport alusta. Eli alusta on joitakin millejä matalampi kuin "perus" alusta. Täytyykö ostaa jokin erikoisjousi vai kelpaako hakea tuosta paikallisesta punaisesta marketista ihan perustakajousi?

          Auto on vuoden -96 sedan 528i. Kohta 300tkm rullattu.

          Shmiedmannilla ei näytä olevan kuin vakiojousi eteen ja taakse myynnissä.

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            Originally posted by heikoin View Post
            Moro.

            Kävin taas jokavuotisen perinteen mukaisesti hakemassa vikalistan herra katsastajalta.

            Vasemman etuvalon korkeussäätö sökönä, molemmat tukivarret etu-oikealla väljät, autom.tummentuva peili valunut, oikea takajousi poikki ja tietenkin käsijarru on riittämätön, kuten joka vuosi viiden vuoden ajan

            Kesäloma alkaa sopivasti kahden viikon päästä, niin on sitten pari viikkoa aikaa parsia auto taas tieliikenteeseen sopivaan kuntoon.

            Eniten askarruttaa tuo takajousi, kun autossa on tehtaalta lähtien M-sport alusta. Eli alusta on joitakin millejä matalampi kuin "perus" alusta. Täytyykö ostaa jokin erikoisjousi vai kelpaako hakea tuosta paikallisesta punaisesta marketista ihan perustakajousi?

            Auto on vuoden -96 sedan 528i. Kohta 300tkm rullattu.

            Shmiedmannilla ei näytä olevan kuin vakiojousi eteen ja taakse myynnissä.
            M-sportissa lyhyemmät jouset eiköhän ne saa varaosaputkasta sellaiset tilattua tai sitten ebaysta.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Potilas on -97 ja automaatti-ilmastoinnilla, ilmastoinnin kompressori kytkeytyy päälle noin parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, ei heti startatessa. Ilmastoinnin flekti lähtee pyörimään myös samaan aikaan.

              Lumihiutaleesta ilmastoinnin pois päältä painamisen jälkeen kompressori jää vielä päälle X määräksi aikaa, eli 12v tulee kompuran liittimestä vielä lumihiutaleen sammuttamisen jälkeen. Normaalia? Kuinka monimutkainen järki tuolla sisällä mahtaa olla ja mikä viiveisiin voisi vaikuttaa?

              Puhaltaa kylmää ja ei vikakoodeja, täyttömäärästä ei tietoa, voi olla vajaa tai ylikin.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by heikoin View Post
                Moro.

                Kävin taas jokavuotisen perinteen mukaisesti hakemassa vikalistan herra katsastajalta.

                Vasemman etuvalon korkeussäätö sökönä, molemmat tukivarret etu-oikealla väljät, autom.tummentuva peili valunut, oikea takajousi poikki ja tietenkin käsijarru on riittämätön, kuten joka vuosi viiden vuoden ajan

                Kesäloma alkaa sopivasti kahden viikon päästä, niin on sitten pari viikkoa aikaa parsia auto taas tieliikenteeseen sopivaan kuntoon.

                Eniten askarruttaa tuo takajousi, kun autossa on tehtaalta lähtien M-sport alusta. Eli alusta on joitakin millejä matalampi kuin "perus" alusta. Täytyykö ostaa jokin erikoisjousi vai kelpaako hakea tuosta paikallisesta punaisesta marketista ihan perustakajousi?

                Auto on vuoden -96 sedan 528i. Kohta 300tkm rullattu.

                Shmiedmannilla ei näytä olevan kuin vakiojousi eteen ja taakse myynnissä.
                Jousethan pitäisi aina vaihtaa pareittain. Noilla kilometreillä itse vaihtaisin ne iskaritkin, ellei ole vielä vaihdettu. Vaihtamisessa on sen verran hommaa, että itseäni ei ainakaan huvita montaa kertaa purkaa. Viime katsastuksessa todettiin omassa e39:ssä kuskin takajousen olevan poikki, joten vaihdoin molemmat jouset + iskarit + iskarin yläpäät + muut oheishilppeet. Itsellä hieman vähemmän rullattu ja molemmat takaiskarit oli kyllä jo vaihtokunnossa.

                Kyllä Shmiedmannilta saa sportin jousetkin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Agio
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2010
                  • 58
                  • Tampere

                  Originally posted by comanche View Post
                  Mikä on etukelkan kiinnityspulttien oikea kiristysmomentti?
                  77 Nm näyttäis olevan, jos puhutaan samasta asiasta. Eli etuakselin apurungosta.
                  BMW 730DA -06
                  Ex-BMW 530dA Touring -02
                  Ex-BMW 523iA -97

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7398
                    • Oulu

                    Siirsin M52-threadiin, voi poistaa.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 03-07-2015, 21:57.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Xenonin liitin sulanut, saako erikseen uutta vai koko ballasti?
                      Last edited by Bmw Master; 29-11-2020, 13:54.

                      Comment

                      • opTA
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 924
                        • Suomi

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Xenonin liitin sulanut, saako erikseen uutta vai koko ballasti?
                        Vaikkapa tuosta: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...%20Adapteri%22

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by opTA View Post
                          Tuo ei sovi suoraan orggisbalalstiin vaan pitää tinata?

                          Comment

                          • opTA
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 924
                            • Suomi

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Tuo ei sovi suoraan orggisbalalstiin vaan pitää tinata?
                            Ei tarkkaa muistikuvaa mutta väittäisin vahvasti ettei sovi alkuperäisen kanssa, vaatii uuden ballastin.
                            (oli sama homma jokin aika sitten, tosin kerralla vaihdoin johdot+ballastit yht'aikaa uusiin)

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by opTA View Post
                              Ei tarkkaa muistikuvaa mutta väittäisin vahvasti ettei sovi alkuperäisen kanssa, vaatii uuden ballastin.
                              (oli sama homma jokin aika sitten, tosin kerralla vaihdoin johdot+ballastit yht'aikaa uusiin)
                              Have you been looking for used BMW parts for sale? Prussian Motors has everything you need! Click the link above to browse our inventory today.


                              Johdot poikki, tinaus ja kutistesukka päälle?

                              Comment

                              • Illusmare
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 65
                                • Porvoo

                                Originally posted by Ha2 View Post
                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Eturenkaat 225/45/17 ja takana 235/45/17. Häiritseekö steptronicin toimintaa? Auto just hankittu ja huomasin että eriparia etu/takarenkaat.
                                Sanoisin, että aika varmasti steppi sekoilee noilla kumeilla, jos autosi on allekirjoitusessa oleva 525i. Sekoilee alikokoisilla, niin sekoilee varmasti eriparikokoa olevilla kumeillakin. Eteen ja taakse samankokoiset renkaat ja faceliftin kyseessä ollessa oikean kokoisetkin, renkaiden vaihdon jälkeen akku yöksi irti ja laatikko toimii niin kuin sen kuuluukin.
                                Itselläni edessä 235/40R18 ja takana 245/40R18 enkä ainakaan ole huomannut mitään steptronic sekoilua. Enkä oikein löytänyt mitään tietoa eripari rengastuksen aiheuttamista ongelmista. Ainoastaan liian pienistä tai isoista renkaista.
                                Nykyinen: BMW 540i E39 '97
                                Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎