Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fubar
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 189
    • Kuopio

    Originally posted by Fubar View Post
    Auttakaapas uutta e39 omistajaa. Tuossa äsken pihalla uuttaa hankintaa ihmettelin ja huomasin että en saa parkkeja autoon palamaan missään valokatkaisijan asennossa..
    Onko tuossa nyt sitten joku automatiikkajuttu että auton mielestä ei ole tarpeeksi pimeää parkkien polttamiselle (näissä on kai joissain ollut tällaistakin älyä?)? Auto 520d -01 eli facelift ja lyhyissä xenonit jossa sillä nyt mitään merkitystä on.
    Ihmetytti se että siinä valokytkimen keskiasennossakaan ei parkit pala edessä eikä takana? Auto ei kuitenkaan herjaa mitään parkkivaloista, ainoastaan herjaa sumuvalosta joka onkin vasemmalla edessä palanut.
    Onko nyt jokin vika päällä vai onko tämä vain ominaisuus?
    Olisiko tähän parkkiongelmaan kenelläkään neuvoa? Voiko valomoduli hajota niin että parkit eivät toimi? Auto ei edelleenkään herjaa mitään parkkivaloista.
    Toisena ihmetyksen aiheena on herja rekisterikilven valoista, jooihin vaihdon uudet polttimot, mutta herja ei poistunut vaan yhä käskee ne tarkistamaan. Mikähän tähän on syy? Polttimot ovat oikeanlaiset (teho ja jännite) ja vasta ostetut.

    edit.. No nyt ne parkit alkoi toimimaan kuin taikaiskusta.. Mitään en ainakaan mielestäni tehnyt.
    Ainoastaan tuo rekisterikilven valo ongelma enää päällä, kun sumuvalon polttimonkin vaihdoin..
    Last edited by Fubar; 10-06-2015, 19:22. Reason: Tilanteen päivitys
    E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

    Comment

    • Attekun
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1407
      • Saarijärvi

      Onko ei-servossa ratin kääntömäärä tosiaan hieman alle 1,5 kierrosta keskikohdalta toiseen äärilaitaan? Tuntuu niin nopealta, servottomaan seiskaan verrattuna ainakin.

      Auto on todella herkkä tien epätasaisuuksille ja hyökkii eri suuntiin. Ensin ajattelin katsoa ohjauskulmat kun oli renkaat syöpyneet aika epätasaisesti. Jos siitä ei apua löydy, onko se kaikkien etupään nivelien ja puslien jumppa edessä?
      Toyota Alphard MS
      Peugeot e-2008
      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

      Comment

      • harriba
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 420
        • Espoo

        Originally posted by Attekun View Post
        Onko ei-servossa ratin kääntömäärä tosiaan hieman alle 1,5 kierrosta keskikohdalta toiseen äärilaitaan? Tuntuu niin nopealta, servottomaan seiskaan verrattuna ainakin.

        Auto on todella herkkä tien epätasaisuuksille ja hyökkii eri suuntiin. Ensin ajattelin katsoa ohjauskulmat kun oli renkaat syöpyneet aika epätasaisesti. Jos siitä ei apua löydy, onko se kaikkien etupään nivelien ja puslien jumppa edessä?
        Omaan E39:siin (170k km) tehty vuoden sisään:

        Uraherkkyyttä: Etupään alatukivarret uusittu
        Jarrutettaessa täristi rattia ja venkoili: Etupään reaktiotangot uusittu
        Auto vaihtaa urissa suuntaa: Takakelkan puslat uusittu

        Nyt menee suht hyvin suoraan, 17'' 45-profiilin renkaalla syvät uranreunat vielä hiukan tuntuvat.

        Mistään noista ei katsuri vielä huomautellut mitään.
        Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
        X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

        Comment

        • asis
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 1138
          • Joensuu

          16.9 näytöllisessä soitin/navi systeemissä ei toimi mitkään ajotietokoneen näyttämät, eli keskikulutus tai range jne. Näyttäävät koko ajan nollaa. Mistä voisi johtua?
          E39 540iA M-Sport Imolarot II
          E36 323i touring
          Volvo V70 2.4D mk3
          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
          Honda Civic 1.4 4d ES
          Chevy Caprice Classic
          ex:
          E32 730iA
          E39 528i Calypsorot metallic
          E36 325i x2

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4980
            • Paimio

            Originally posted by asis View Post
            16.9 näytöllisessä soitin/navi systeemissä ei toimi mitkään ajotietokoneen näyttämät, eli keskikulutus tai range jne. Näyttäävät koko ajan nollaa. Mistä voisi johtua?
            Toimivat kuitenkin mittariston näytössä?
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • änd1
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 31
              • Iisalmi

              Originally posted by TheRipper View Post
              No nuo kummatkin on eri toiminnossa kuin pyyhkiät. Uskaltaisin väittää että kytkin on hajonnut...yhdistää vain nopeimmassa asennossa ja silloinkin vain ajoittain.

              Toki voihan vika olla muuallakin, mutta jotenkin tuntuisi että tuo olisi loogisin vaihtoehto.
              Eipä ollut vaikutusta toimivalla viikselläkään. Mistähän tuosta enää osaa vikaa ettiä?
              E: varmasti toimivalla releelläkin kokeiltu ja sama lopputulos.
              Last edited by änd1; 10-06-2015, 18:27.

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Auto 530d touring 2001.

                Hälytin huutelee itsekseen. Yöllä yhen aikaan heräsin ekan kerran ulinaan ja toisen kerran aamulla 5 jälkeen. Mistä "vikaa" etsimään?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Illusmare
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 65
                  • Porvoo

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Auto 530d touring 2001.

                  Hälytin huutelee itsekseen. Yöllä yhen aikaan heräsin ekan kerran ulinaan ja toisen kerran aamulla 5 jälkeen. Mistä "vikaa" etsimään?
                  Konepellin tunnistinkytkin taitaa olla se tavallisin syy hälyttimen turhiin hälytyksiin. Omanikin hälyttää usein itsestään ja huvittavinta on että se aina tapahtuu tietyillä parkkipaikoilla.
                  Nykyinen: BMW 540i E39 '97
                  Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    Originally posted by jaykayarel View Post
                    Muutaman vuoden aikana n. 5 kertaa hypännyt sigun 530dA vikakartalle ja ilmoittanut Fuel injection vikaa näytössä. Häviää uudelleenkäynnistyksessä ja vikamuistiin jää varjoilmoituksiin (scanner 1.4:llä) Rail-pressuresta ilmoitus.
                    Tullut reippaassa kiihdytyksessä joka kerta, mutta muistikuvani mukaan tankki on ollut aina tapahtumahetkellä joko lähes tyhjä, tai tupaten täysi
                    Ahdistaakohan tankissa joku huohotus ja/tai se välipumppu (selittäisi ehkä myös ajoittaista vaikeaa tankkaamista...?), vai eikö KP-pumppu enää jaksa?
                    Itse itselleni vastaillen;
                    uusi suodatin ja siirtopumppu tulossa, täytyy kokeilla reippaita kiihdytyksiä sitten niillä.
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9143
                      • Oulu

                      Originally posted by Illusmare View Post
                      Konepellin tunnistinkytkin taitaa olla se tavallisin syy hälyttimen turhiin hälytyksiin. Omanikin hälyttää usein itsestään ja huvittavinta on että se aina tapahtuu tietyillä parkkipaikoilla.
                      Jep. Nappaa anturin liittimen irti, niin homma on sillä hoidettu.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • heikoin
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 29
                        • Suomi

                        Morjes.

                        Pieni ongelma e39 -96 528i manuaalin kanssa. Autolla ajettu -285tkm..

                        Auto on nyt ehkä 10 kertaa viimeisen kolmen kuukauden aikana tehnyt seuraavaa. Kesken ajon nykäisee ja tehot katoaa silmänräpäykseksi. Usein tapahtunut 1. tai 2. vaihteella liikkeelle lähdön jälkeen. Tämän jälkeen toiminut ihan normaalisti. Mutta viimeiset kaksi kertaa nykäisyjä on tapahtunut tasaisessa maantievauhdissa n. 100km ajon jälkeen. Viimeisellä kerralla myös tehot katosivat. Auto reagoi kaasuun todella heikosti. Pystyi kyllä ajamaan liikenteen mukana moottoritievauhtia, eikä pitänyt mitään normaalista poikkeavaa ääntä käydessään. Mutta tehot tuntui kadonneet alle puoleen. Pienellä kaasulla toimi lähes normaalisti. Kaasua pohjaan painaessa ei tapahtunut sitten oikeastaan mitään.

                        Auto seisoi 1,5 tuntia ja tämän jälkeen toimi taas 200km maantieajon ihan normaalisti.

                        Itse epäilen mahdollista imuvuotoa. Polttoainesuodatin vaihdettu viime syksynä.

                        Täytyy alkaa selvittämään vikaa, koska seuraavalla kerralla voi olla, että auto jättää tienpäälle.

                        Olisiko vinkkejä, mitä kannattaisi tarkistaa?

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10001
                          • KVLA

                          Originally posted by heikoin View Post
                          Olisiko vinkkejä, mitä kannattaisi tarkistaa?
                          Mites vaikka vikakoodien lukaisulla aloittaisit.Jos vaikka pukkaisi koodia nokka-akselin asentotunnistin anturista tai IMM:sta tai...

                          Comment

                          • Illusmare
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 65
                            • Porvoo

                            Miten saan irti vakionopeudensäätimen vaijerin itse vakionopeudensäätimen moottorista? Auto on E39 540i vm. 97. Vaikka klipsin painaa sisään nii ei lähde. ainoastaan "kuori" tuli irti itse laitteesta, mutta vaijerin pää ei liikahda mihinkään. Ja sopiiko esim. 523i vak.nop.säädin suoraan tilalle jos sama osanumero, vai onko eri vaijeri?
                            Nykyinen: BMW 540i E39 '97
                            Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

                            Comment

                            • asis
                              BTCF Member
                              • Mar 2009
                              • 1138
                              • Joensuu

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Toimivat kuitenkin mittariston näytössä?
                              Kyllä, mittariston näytössä toimii.
                              E39 540iA M-Sport Imolarot II
                              E36 323i touring
                              Volvo V70 2.4D mk3
                              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                              Honda Civic 1.4 4d ES
                              Chevy Caprice Classic
                              ex:
                              E32 730iA
                              E39 528i Calypsorot metallic
                              E36 325i x2

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                No niin. Uudet pussit tuli vaihdettua. Mitäs seuraavaksi? Oikea puoli oli taas aamulla tippunut alas. Paineakut?
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎