Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Mistä sopivat takajouset M-technic alustaiseen 540i:hin? Tai mikä on osanumero? Realoem ei ole yhteistyöhaluinen: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0857
    esim. tuo



    Itselläni on tuo sarja, ei paha, saisi takaa pudottaa enemmän.
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9997
      • KVLA

      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Mistä sopivat takajouset M-technic alustaiseen 540i:hin? Tai mikä on osanumero?]
      Nuo merkkiketjun kautta tulevat/tilatut jouset tulee "autokohtaisina".Eli varustelutaso vaikuttaa siihen mitkä jouset autoon alustanumeron perusteella tilattaessa tehtaalta tulee.

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        Tänään sammui E39 ihan yhtäkkiä mitään varoittamatta keskelle tietä. Virrat pois ja uudelleen starttaus niin matka jatkui. Kotona luin vikakoodit joita löytyi seuraavasti:

        160 Engine throttle position controller jammed briefly, duty factor < 1s exceeded
        161 Engine throttle position controller jammed permanently, duty factor > 1s exceeded
        008 Air mass flow sensor signal, short circuit to negative or open circuit.

        Mitä mahtaa olla menossa? Moottorina M54B22, vuosimallia 2003. Ajettu n. 145tkm.

        Vikakoodit poistui ja moottori toimii taas hienosti, mutta arvelluttaa lähteä pidemmälle lomamatkalle.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • nyk39
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 4
          • Tampere

          Olisi kysymys koskien e39 -96 monitoimirattia ja jälkiasennettua vakkaria.. Mulla on moottori konehuoneessa valmiina, piuhat sisälle vedetty, M5 monitoimiratti löytyy.. Onko kenelläkään kokemusta siitä miten johdot kuuluisi auton sisällä kytkeä? Mitä kautta cruise saa ohjauksen ratilta?

          Edit.. Radion näppäimet kans, miten sais toimimaan?

          Comment

          • BMW_Harrastaja
            BTCF Member
            • Dec 2012
            • 819
            • Oulu area

            96:ssa siellä pitäisi olla MFL-modul, jota ei uudempien rattien kanssa enää tarvita, joten ohittamalla sen ja kytkemällä karvat oikeaan järjestykseen rattiin sen pitäisi alkaa toimia. Olettaen, että muuten kaikki on oikein.

            Ja jos siis kaikki kytkennät on tekemättä, niin kannattaa opiskella kytkennät esim. täältä: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
            Last edited by BMW_Harrastaja; 14-07-2015, 16:48.
            BMW driver and owner since 2000.

            Comment

            • Jani_88
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 367
              • jkl

              Raidetangonpäätä vaihtaessa se holkki siitä navasta jäi kiinni niveleen. Pitäiskö tuo holkki jotenkin lähtee siitä vanhasta nivelestä irti? Saako jostain uuden holkin tilalle jos ei lähde ehjänä pois?

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by Jani_88 View Post
                Raidetangonpäätä vaihtaessa se holkki siitä navasta jäi kiinni niveleen. Pitäiskö tuo holkki jotenkin lähtee siitä vanhasta nivelestä irti? Saako jostain uuden holkin tilalle jos ei lähde ehjänä pois?
                Se on ihan normi kartiokiinnitys. Ulosvetäjällä vaan irti.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Jani_88
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 367
                  • jkl

                  Yhdelläkään ulosvetäjällä ei sitä irti saatu...

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Originally posted by Jani_88 View Post
                    Yhdelläkään ulosvetäjällä ei sitä irti saatu...
                    Tuolla ei oo jääny vielä yhestäkään irtoamatta: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3019
                      • Kuopio

                      Originally posted by Jani_88 View Post
                      Raidetangonpäätä vaihtaessa se holkki siitä navasta jäi kiinni niveleen. Pitäiskö tuo holkki jotenkin lähtee siitä vanhasta nivelestä irti? Saako jostain uuden holkin tilalle jos ei lähde ehjänä pois?
                      Holkkia ei myydä irtaallaan eli sorvaus hommiksi menee jos uuden tarvitsee. On joskus todella tiukassa kiinni, mutta irrotusöljyä väliin ja ulosvetäjällä kiristystä niin kyllä se lähtee irti.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Jani_88 View Post
                        Raidetangonpäätä vaihtaessa se holkki siitä navasta jäi kiinni niveleen. Pitäiskö tuo holkki jotenkin lähtee siitä vanhasta nivelestä irti? Saako jostain uuden holkin tilalle jos ei lähde ehjänä pois?
                        Muistaakseni olen kl-osista holkkia kysyny ja vastaus oli että mikä ihmeen holkki. Eli ei saa tietääkseni. En ole kyl muutamaan vuoteen kyseistä osaa metästellytkään.

                        Katkase rälläkällä se tappi holkin ja rungon välistä. Sen jälkeen sopivan kokoinen tuki holkille(hylsy, ruuvipenkki) ja eikun moskalla iskua siihen tappiin. Tai jos prässi löytyy niin aina lyöntiä parempi vaihtoehto.

                        Tuolla konstin pari kertaa olen omasta irrottanu.

                        Comment

                        • nyk39
                          Newbiemmer
                          • Nov 2014
                          • 4
                          • Tampere

                          Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                          96:ssa siellä pitäisi olla MFL-modul, jota ei uudempien rattien kanssa enää tarvita, joten ohittamalla sen ja kytkemällä karvat oikeaan järjestykseen rattiin sen pitäisi alkaa toimia. Olettaen, että muuten kaikki on oikein.

                          Ja jos siis kaikki kytkennät on tekemättä, niin kannattaa opiskella kytkennät esim. täältä: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
                          Mitenkäs kun kyseisessä autossa ei alunperin ole ollut mfl rattia, eli tuskin on sitä moduliakaan..

                          Comment

                          • Jani_88
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 367
                            • jkl

                            Originally posted by Hezman View Post
                            Muistaakseni olen kl-osista holkkia kysyny ja vastaus oli että mikä ihmeen holkki. Eli ei saa tietääkseni. En ole kyl muutamaan vuoteen kyseistä osaa metästellytkään.

                            Katkase rälläkällä se tappi holkin ja rungon välistä. Sen jälkeen sopivan kokoinen tuki holkille(hylsy, ruuvipenkki) ja eikun moskalla iskua siihen tappiin. Tai jos prässi löytyy niin aina lyöntiä parempi vaihtoehto.

                            Tuolla konstin pari kertaa olen omasta irrottanu.
                            Just just, kiitoksia vinkeistä, huomenna kokeillaan. Kyllä välillä tuntuu näissä hommissa, että ei niin pientä asiaa ole etteikö voi mennä vituksi koko touhu

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4978
                              • Paimio

                              Originally posted by Jani_88 View Post
                              Just just, kiitoksia vinkeistä, huomenna kokeillaan. Kyllä välillä tuntuu näissä hommissa, että ei niin pientä asiaa ole etteikö voi mennä vituksi koko touhu
                              Juu nuo holkit on pirullisia...niin kovin helposti lähtevät sieltä liikkeelle varsinkin jos ilman kunnon ulosvetäjää/irroitushaarukkaa touhuaa...kuten itse on tullut tehtyä. Viimeksikin lähti liikkeelle holkki, mutta sijoittamalla ulosvetimen paremmin sain nivelen irtoamaan... Kyllähän se uusi nivel sen holkin sinne takaisin paikkaansa kiristää jos ei satu hajoamaan...sitten onkin uuden (tai siis purkamosta) keskiön metsästys edessä. Noita holkkeja kun tosiaan ei irrallisena saa!
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14353
                                • Oulu

                                Kaikki tuo värkkääminen jää pois, kun ostaa tuon ulosvetäjän. E39:n tapauksessa pakollinen.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎