Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    E39 touring taaemmat takaylätukivarret

    Onko e39 touringin taaemman ylätakatukivarren vaihdossa mitään erityistä huomioitavaa tai niksiä? Kuvien perusteella vaikuttaisi aika suoraviivaisen helpolta hommalta. Uuden sisäpään kiristys tietysti auton ollessa renkaillaan/pyörännapa tunkattuna ylös. Voiko e39 perän nostaa huoletta perämurikan alta ylös kun auton pistää pukeille?
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Madfexx View Post
      Onko e39 touringin taaemman ylätakatukivarren vaihdossa mitään erityistä huomioitavaa tai niksiä? Kuvien perusteella vaikuttaisi aika suoraviivaisen helpolta hommalta. Uuden sisäpään kiristys tietysti auton ollessa renkaillaan/pyörännapa tunkattuna ylös. Voiko e39 perän nostaa huoletta perämurikan alta ylös kun auton pistää pukeille?
      BMW on kieltänyt ainakin e39 sedanissa nostamisen perämurikasta. Itse nostelen apurungon pulttien kohdalta. Eli sopivaan puupalikkaan porataan pultin pään mentävä reikä ja laitetaan tunkin ja apurungon väliin.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        On tullut kyllä murikasta myös tunkattua, vielä on pysynyt ehjänä, josko kuitenkin nyt silmään osuneen jaetun tiedon valossa taidan harventaa sieltä nostelua.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Zoui View Post
          On tullut kyllä murikasta myös tunkattua, vielä on pysynyt ehjänä, josko kuitenkin nyt silmään osuneen jaetun tiedon valossa taidan harventaa sieltä nostelua.
          Käsittääkseni murikka itse kestää nostamisen, mutta sen kiinnityspuslat ei siitä tykkää. Näin ainakin joku väitti. Ei ole ihan simppeli homma vaihtaa ne puslat parkkipaikalla.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Madfexx
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3646
            • Lempäälä

            Originally posted by HTK12 View Post
            BMW on kieltänyt ainakin e39 sedanissa nostamisen perämurikasta. Itse nostelen apurungon pulttien kohdalta. Eli sopivaan puupalikkaan porataan pultin pään mentävä reikä ja laitetaan tunkin ja apurungon väliin.
            Ok, hyvä tietää. Isojen puslien alta olen yleensä aina e28:iakin nostellut. Perämurikasta olisi ollut vain kätevämpi, kun koko perän saa kerralla ilmaan ja pukeille, mutta vältetäänpä sitä nyt sitten tässä tapauksessa. Katselin äsken jonkun YouTube-videon tukivarren vaihdosta, jossa nostivat autoa virheellisesti perämurikan alta.
            Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
            Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

            Comment

            • Tappokinnas
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 187
              • Pori

              Minäkin olen aina nostellut perämurikan alta. Ja taidan tehdä niin jatkossakin
              Bmw e39 528 automatic vm.1998
              Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
              Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
              Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

              Comment

              • BHN
                Newbiemmer
                • Apr 2015
                • 16
                • Nokia

                eikö e39:ssä tosiaan ole jäähdytysnesteen alarajahälytystä.. ?
                Ainakaan anturi ei sattunut silmään kun asentelin syyläriä.
                Jos missä niin näissä se olisi tarpeellinen...

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  Originally posted by BHN View Post
                  eikö e39:ssä tosiaan ole jäähdytysnesteen alarajahälytystä.. ?
                  Ainakaan anturi ei sattunut silmään kun asentelin syyläriä.
                  Jos missä niin näissä se olisi tarpeellinen...
                  Omissa (96,98,03) oli kaikissa, tosin oli myös ns. iso OBC/CC.

                  Ehkä "pienellä" OBC:llä varustetuissa ei ole?

                  EDIT: anturi kohotyyppinen paisarin pohjassa.
                  Last edited by Risto113; 28-07-2015, 15:13. Reason: lisäystä

                  Comment

                  • Suppilovahvero
                    Newbiemmer
                    • Jan 2015
                    • 12
                    • Helsinki

                    Moi! Nyt on tyhmä kysymys. Auto on 528 automaatti. Jonkin aikaa pohjasta, noin puolesta välistä laatikon nesteiden kohalta tiputtaa vettä? Vettä?! oli auto kerran ylhäällä ja huomattiin että tiputtaa, haisteltiin ja maisteltiin niin ei, vettä se on. Nyt jatkuvasti jättää lätäkön ja muutaman kerran oon varmistellu, edelleen vettä. Osaisko joku kertoa että mistä ihmeestä se tulee, ja miksi?

                    Comment

                    • BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

                      Originally posted by Suppilovahvero View Post
                      Moi! Nyt on tyhmä kysymys. Auto on 528 automaatti. Jonkin aikaa pohjasta, noin puolesta välistä laatikon nesteiden kohalta tiputtaa vettä? Vettä?! oli auto kerran ylhäällä ja huomattiin että tiputtaa, haisteltiin ja maisteltiin niin ei, vettä se on. Nyt jatkuvasti jättää lätäkön ja muutaman kerran oon varmistellu, edelleen vettä. Osaisko joku kertoa että mistä ihmeestä se tulee, ja miksi?
                      Ilmastoinnilta.
                      BMW driver and owner since 2000.

                      Comment

                      • juha_s
                        Alueaktiivi
                        • May 2008
                        • 447
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Suppilovahvero View Post
                        Moi! Nyt on tyhmä kysymys. Auto on 528 automaatti. Jonkin aikaa pohjasta, noin puolesta välistä laatikon nesteiden kohalta tiputtaa vettä? Vettä?! oli auto kerran ylhäällä ja huomattiin että tiputtaa, haisteltiin ja maisteltiin niin ei, vettä se on. Nyt jatkuvasti jättää lätäkön ja muutaman kerran oon varmistellu, edelleen vettä. Osaisko joku kertoa että mistä ihmeestä se tulee, ja miksi?
                        Ilmastoinnin kondessiovettä?
                        F11 535d xDrive M-Sport -13

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Ei ole ilmeisesti ennen ollut ilmastoitua autoa?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • ADiJA
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2012
                            • 245
                            • Varkaus

                            Elikkäs joku itseensä kyllästynyt kusipää heitti puistonpenkin auton konepellistä läpi, hajottaen ohjaustehostimen nestesäiliön niin että säiliöön pääsee ilmaa, mutta nesteet pysyivät sisällä. Ilkivallan satuttua auton tarkasti vakutusyhtiön tarkastaja, mutta hän eikä minä ei tällöin huomattu säiliön olleen rikki.

                            Huomasin säiliön olevan rikki vasta ajettuani autolla n. 40km kun tunsin ohjauksen jäykistyneen ja avattuani konepellin. Hinautin auton korjaamolle jossa säiliö korjattiin vakuutusyhtiön piikkiin. Mutta itse ohjaustehostin ei siis toimi vieläkään ja käyn asiasta nyt vääntöä vakuutusyhtiön kanssa sen korjaamisesta.

                            Kysymys kuuluukin että onko ohjaustehostimen pumppu voinut ottaa siipeensä sen takia että autolla ajettu kun ohjaustehostimen säiliö ollut paskana? :think
                            Ex:
                            Maxda 626 -99
                            Opel Astra GTC -05

                            NYT:
                            BMW e39 520i -01

                            Comment

                            • erä-koira
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 542
                              • peräkylässä

                              Originally posted by ADiJA View Post
                              Elikkäs joku itseensä kyllästynyt kusipää heitti puistonpenkin auton konepellistä läpi, hajottaen ohjaustehostimen nestesäiliön niin että säiliöön pääsee ilmaa, mutta nesteet pysyivät sisällä. Ilkivallan satuttua auton tarkasti vakutusyhtiön tarkastaja, mutta hän eikä minä ei tällöin huomattu säiliön olleen rikki.

                              Huomasin säiliön olevan rikki vasta ajettuani autolla n. 40km kun tunsin ohjauksen jäykistyneen ja avattuani konepellin. Hinautin auton korjaamolle jossa säiliö korjattiin vakuutusyhtiön piikkiin. Mutta itse ohjaustehostin ei siis toimi vieläkään ja käyn asiasta nyt vääntöä vakuutusyhtiön kanssa sen korjaamisesta.

                              Kysymys kuuluukin että onko ohjaustehostimen pumppu voinut ottaa siipeensä sen takia että autolla ajettu kun ohjaustehostimen säiliö ollut paskana? :think
                              ainakin sillon jos ei ole ollut nestettä on pyörinyt kuivana :think
                              NO FOODS NO FARMS

                              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                              e39 523i vm:97

                              Comment

                              • erä-koira
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 542
                                • peräkylässä

                                millainen homma on vaihtaa eteen reaktio tanko ja ala tukivarsi ja raidetanko sisä ja ulko pää tarkoitus vaihtaa kummallekin puolen nuo osat kunhan ne tulee.

                                ja millainen homma on vaihtaa oikealle puolen olka akseli vetarin kaa?

                                sen tiiän että pitää nelipyörä suuntauksessa käyttää
                                NO FOODS NO FARMS

                                Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                                e39 523i vm:97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎