Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tervehdys, ensimmäinen bemari tuli hankittua ja alla vm 01 525i. Muutama kysymys herännyt nyt autoon liittyen. Virrat päälle kääntäessä mittaristossa palaa hetken oilservice inspection sekä punainen ja keltainen ledi. Tämä ilmeisestikin jonkinlainen huoltovalo? Onko tuo valo jokin km/aika sidonnainen vai haisteleeko auto itse öljyn laatua ja päättelee vaihtotarpeen? Kuinkas valon nollaus?
Lisäksi tuon huoltovalon aivan vieressä palaa jokin kellon näköinen symboli samaan aikaan huoltovalon kanssa. Mikäs sen merkitys on? Ohjekirjaa koitin kyllä tavata, mutta vastausta en saanut
Lisäksi, auto on automaagisella laatikolla, joten kuuluko sinne tavan ATF vai joku spesiaaliöljy?
Comment
-
-
Originally posted by HeGee` View PostTervehdys, ensimmäinen bemari tuli hankittua ja alla vm 01 525i. Muutama kysymys herännyt nyt autoon liittyen. Virrat päälle kääntäessä mittaristossa palaa hetken oilservice inspection sekä punainen ja keltainen ledi. Tämä ilmeisestikin jonkinlainen huoltovalo? Onko tuo valo jokin km/aika sidonnainen vai haisteleeko auto itse öljyn laatua ja päättelee vaihtotarpeen? Kuinkas valon nollaus?
Originally posted by HeGee` View PostLisäksi tuon huoltovalon aivan vieressä palaa jokin kellon näköinen symboli samaan aikaan huoltovalon kanssa. Mikäs sen merkitys on? Ohjekirjaa koitin kyllä tavata, mutta vastausta en saanut
Originally posted by HeGee` View PostLisäksi, auto on automaagisella laatikolla, joten kuuluko sinne tavan ATF vai joku spesiaaliöljy?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostAjotapasidonnainen tuo huoltotarpeen ilmaisin on. Kiireesti vaan uutta ölljyä sisään jos jo keltaisella mennään. Valon nollausta ei voi mittaristosta suorittaa.
BMWTips.com
BMW Oil Service reset for 2001 ~ current
No need for reset tool for 2001+ model by: Moko
BMW insp. reset
- Iginition OFF (POS 0)
- Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)
- Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display
- *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service
- Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes
- While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.
Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Originally posted by MaxSound View PostFaceliftiin onnistuu nollaus mittaristosta?
BMWTips.com
BMW Oil Service reset for 2001 ~ current
No need for reset tool for 2001+ model by: Moko
BMW insp. reset
- Iginition OFF (POS 0)
- Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)
- Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display
- *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service
- Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes
- While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.
Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
525Tds E39 tehot hukassa
Joo mulla ois tuommonen E39 525tds M51D25 koneella ja tehot on hukassa. Mistä vois johtua? Egr tukittu ja suodattimet vaihettu. Ahtopaineita on se 0.6bar. Katti/hiukkasuodatin poistettu myös, eikä vaikuttanu mitään. Missä vois olla vika? Itellä alkaa ideat loppua kesken.525Tds E39 -97 Cosmosschwarz Metallic
Ex: 520i E34 -90 Calypsorot Metallic
Honda Accord 1.8i -96
VW Golf Mk4 1.9SDI -00
523i E39 -96 Montreal Blue Metallic
Comment
-
-
Miten ylös jumittunut sähköikkuna saadaan alas?
Vika on moottorissa, kun kytkee toisen moottorin kiinni niin se saa kyllä virtaa ja toimii.
Nostin taas ei lähde irti kun ikkuna on ylhäällä, ja ikkunan kaikkiin kiinnikeisiin ei myös pääse käsiksi jos sitä ei laske. Ja moottorikin on sellaisessa paikassa, että sitäkään ei saa irti yksinään.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by juza97 View PostJoo mulla ois tuommonen E39 525tds M51D25 koneella ja tehot on hukassa. Mistä vois johtua? Egr tukittu ja suodattimet vaihettu. Ahtopaineita on se 0.6bar. Katti/hiukkasuodatin poistettu myös, eikä vaikuttanu mitään. Missä vois olla vika? Itellä alkaa ideat loppua kesken.
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostPuhaltaa kuskille kylmää mut apparille kuumaa. Vesiventtiili rikki/jumis? Sigun e39e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by tansju View PostKilometrejä tietämättä ääni kuluneelle syöttöpumpun määränsäätimelle, hammermodia kehiin ja taas löytyy hukassa olleet konit :pJa 372tkm ajettu auto kyseessä.
525Tds E39 -97 Cosmosschwarz Metallic
Ex: 520i E34 -90 Calypsorot Metallic
Honda Accord 1.8i -96
VW Golf Mk4 1.9SDI -00
523i E39 -96 Montreal Blue Metallic
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostMiten ylös jumittunut sähköikkuna saadaan alas?
Vika on moottorissa, kun kytkee toisen moottorin kiinni niin se saa kyllä virtaa ja toimii.
Nostin taas ei lähde irti kun ikkuna on ylhäällä, ja ikkunan kaikkiin kiinnikeisiin ei myös pääse käsiksi jos sitä ei laske. Ja moottorikin on sellaisessa paikassa, että sitäkään ei saa irti yksinään.
Mutta suosittelen rälläköimään koko romun palasiksi ja korvaamaan ehjällä moottori/nostin setillä.
Ja vika ei itse asiassa ollut moottorissa, vaan ilmeisesti se nostimen muovikotelo, jossa moottori pyörittää ratasta on niin kulunut, että se toimii vain, kun moottori ei ole ruuvattu tiukasti kiinni.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Comment