Eihän se itse Inpan käyttö virtaa vie (paitsi vikakoodien luku joidenkin toimintojen osalta, ABS ja LCM) vaan se kun autossa pitää olla virrat päällä. En ole mitannut, virtalähde muistaakseni näyttää 20-30A arvoja. Pitäisi joskus muistaa katsoa pihtivirtamittarilla akun kaapelista.
Tuohon vaikuttaa auton varusteet (esim. DSP-vahvistin) ja onko valot, sisävalot ja lämmityslaitteen puhallin päällä.
Akun kunto, varaustila ja tietty lämpötila vaikuttaa asiaan, talvella tilanne on yleensä paljon huonompi. Kyllähän kuitenkin vikakoodit hakee ja nollaa ja katsoo jotain juttuja ilman ongelmia.
No sitä mietinkin että ei kai se niin paljoa syö Itse laitan siis toki heti valot, puhaltimen ja mankan pois kun tökkään töpseliin Mietinkin että paljonko Inpa vetää autosta mainitsemissasi asioissa, mutta ilmeisesti aika pieniä virtoja jos muut kuluttimet on tajuttu vetää pois
Originally posted by Hebbu ///M3
Jos sulla on mittari, niin mittaatko paljo restillä juoksee virtaa läpi. Virrat pois päältä.
TJJ Jos viitsit ja sattuu osumaan sulla kaikki yksiin joskus (itsellä ei pihtimittaria) niin kurkkaa samalla huvikseen paljonko inpa todella imee virtaa, eihän sitä tarkemmin tarvi mutta sen ajan mitä kattelet ja siitä laskien esim. tuntikeskiarvo? Uskoisin vahvasti että nämä akun loppumistapaukset tulee pääasiassa näistä radio+puhallin+valot yhdistelmästä (ja kai osa pitää talvella weban päällä että tarkenee)
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
No sitä mietinkin että ei kai se niin paljoa syö Itse laitan siis toki heti valot, puhaltimen ja mankan pois kun tökkään töpseliin Mietinkin että paljonko Inpa vetää autosta mainitsemissasi asioissa, mutta ilmeisesti aika pieniä virtoja jos muut kuluttimet on tajuttu vetää pois
TJJ Jos viitsit ja sattuu osumaan sulla kaikki yksiin joskus (itsellä ei pihtimittaria) niin kurkkaa samalla huvikseen paljonko inpa todella imee virtaa, eihän sitä tarkemmin tarvi mutta sen ajan mitä kattelet ja siitä laskien esim. tuntikeskiarvo? Uskoisin vahvasti että nämä akun loppumistapaukset tulee pääasiassa näistä radio+puhallin+valot yhdistelmästä (ja kai osa pitää talvella weban päällä että tarkenee)
Kyllä se auto itse vie paljon virtaa kun tutkailet sitä INPA:lla. Virrat kun pitää olla II-asennossa niin virtaa kyllä kuluu. Kun luet INPA/ISTA koodit kerralla kaikista moduuleista, niin auto sytyttelee valoja jne. Ei tarvitse pitää valoja, puhallinta ym. päällä, että saa akun tyhjäksi. Huono kuntoisella akulla olleita autoja on saanut kaapeleilla käynnistellä vikakoodienlukemisen jälkeen, jos on ollut enemmän tutkimista. Viimeksi kun E39 retrofittiä koodailin niin virtaa vei 20-30A vaikka puhallin oli pienimmällä ja radiosta äänet minimissään.
Kyllähän hyvä kuntoisella täydellä 100Ah akulla saa melko pitkään E39 tutkia, mutta talvella kannattaa muistaa, että ei akku ei sitten pakkasella lyhyellä ajolla lataudu välttämättä täyteen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kun tuossa joulukuussa tuli BMW:ltä takaisinkutsu koskien airbag moduulin mahdollisia toimintahäiriöitä kolaritilanteissa, niin onko se vaihdettava osa siis ihan ite airbag? Tietäis vähän, että pystyiskö ehdottelemaan vaihtoa odotellessa
Vielä en oo saanu aikaiseksi mennä vaihdattaa, mutta kaippa se pitäs hoitaa pois päiväjärkestyksestä
Kun tuossa joulukuussa tuli BMW:ltä takaisinkutsu koskien airbag moduulin mahdollisia toimintahäiriöitä kolaritilanteissa, niin onko se vaihdettava osa siis ihan ite airbag? Tietäis vähän, että pystyiskö ehdottelemaan vaihtoa odotellessa
Vielä en oo saanu aikaiseksi mennä vaihdattaa, mutta kaippa se pitäs hoitaa pois päiväjärkestyksestä
Pari viikkoa sitten kävin vaihdattamassa E39 530d (2003), vaihtoivat ratista bagin jossa samassa paketissa on kuulemma se koko keskimuoviläkkärä BMW merkin kera. Aikaa meni n. 30min, kaffet ja pullan sai syödä ootellessa
Pari viikkoa sitten kävin vaihdattamassa E39 530d (2003), vaihtoivat ratista bagin jossa samassa paketissa on kuulemma se koko keskimuoviläkkärä BMW merkin kera. Aikaa meni n. 30min, kaffet ja pullan sai syödä ootellessa
Kiitosta, elikkä osa on sit se mitä ajattelinkin ja eihän sen vaihtamiseen kauaa mene
Ajattelin jossain välissä hankkia finnittömät kilvet. Ja vaikka ei hankkisi niin nytkin tuo etupuskurin alkuperäinen kilpiteline on saksalaismitoituksella, eli liian iso.
Saako sitä fiksusti lyhennettyä, vai onko parempi kiinnittää kilpi jotenkin muuten?
16:9 navi ja BM54 BACK näytti radiomoduuli olevan, ongelmana radiokanavien totaalinen kuulumattomuus. Tasainen suhina kuuluu ja hakee nopeasti koko alueen läpi yhtään kanavaa löytämättä. Vaihtelin kokeeksi antennivahvistimen, muttei vaikuttanut asiaan. Kun työnsi antennivahvistimen päästä johdon keskikarvaan rautalangan, kohinan taajuus hiukan muuttui, eli johto lienee ehjä mankalle asti.
Tekeekös nuilla Zimmermanin jarrulaikoilla mitään? Jarrut olisi omaan kohta uusattava ja ebaystä katsellut täysiä jarrukittejä ja normi zimmerit olisi ihan edullisen oloiset :think
Tekeekös nuilla Zimmermanin jarrulaikoilla mitään? Jarrut olisi omaan kohta uusattava ja ebaystä katsellut täysiä jarrukittejä ja normi zimmerit olisi ihan edullisen oloiset :think
Ihan toimivat laikat. Itsekin olen miettinyt, että kesällä varmaan joutuu vaihtamaan kaikki laikat sigun autoon. Onko kenelläkään kokemuksia pinnoitetuista levyistä? Lähinnä kestääkö se pinnoitus? pysyisi levyt siisteinä pidempään.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Sitten semmosta. Onkohan kokemuksia kattokaiteiden poistosta e39 touringista. Tarviiko sinne mitään muita osia kun nuo toisenlaiset listat, ettei esim vesipääse mistään sisälle tms :think
Sitten semmosta. Onkohan kokemuksia kattokaiteiden poistosta e39 touringista. Tarviiko sinne mitään muita osia kun nuo toisenlaiset listat, ettei esim vesipääse mistään sisälle tms :think
Mielenkiintoinen ajatus, eipä ole tullutkaan mieleen että tiellähän ne ovat aina esim. pestessä, vahatessa, lumia harjatessa yms. :think
Comment