memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    Originally posted by Gize View Post
    Niin tässä on juurikin se että auto jäi nyt paikkaan missä ei ole edes sähköä saatavilla Olisi varmaan pitänyt aiemmin askarrella tuo työkalu mutta ajattelin että on sen lyömällä tultava ja työmaalla kerran viikkoon päivän päätteeksi sitä lätkin kun olin liotellut ensin mömmöillä... Ja nyt ollaan sitten tässä

    Tietysti jos ottais pakun alle ja agregaatin löis kyytiin mutta on siinäkin oma vaivansa...

    Tietysti jos jollain olis edes mitat tuohon työkalun tekoon (joka tähän mottiin sopii) niin vois töissä tehdä työkalun ja käydä sitten vaihtaan remmit ja rullat tuohon En oo ennen tavannut näin tiukkaan jäminyttä viskoa

    edit: onkohan tässä mainitut mitat vastaavat kuin tuossa markettiversiossa?

    Noilla mitoilla kun teet niin pitäisi sopia. Muistaakseni itse tein noilla mitoilla aikoinaan.

    Originally posted by janke View Post
    Mulla oli kans lyöty visko lukitteella kiinni, kun auton ostin. Olihan se lujassa ja muutamatunti sitä hakattiin, mutta jotenkin saatiin lukittua vesipumpun mutterista ja lähti kuitenkin lopuksi irti. Lukite on hyvää kamaa niihin paikkoihin mihin se oikeasti kuuluu, mutta viskonmutteriin
    Itse pyöritän viskon käsin vaan loppuun asti. En kiristä sitä millään työkaluilla. Visko kun itsestään kiristyy, niin ei se voi koskaan pyöriä irti. Toki visko kannattaa pyörittää loppuun asti, muuten voi myös napsahtaa aika tiukkaan kiinni. Näin tehden sen saa aina helposti irti seuraavalla kerralla. Lukitetta tulee käyttää vain siellä missä sitä oikeasti tarvitaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • kalevik
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 959
      • Salo

      Originally posted by Gize View Post
      Niin tässä on juurikin se että auto jäi nyt paikkaan missä ei ole edes sähköä saatavilla Olisi varmaan pitänyt aiemmin askarrella tuo työkalu mutta ajattelin että on sen lyömällä tultava ja työmaalla kerran viikkoon päivän päätteeksi sitä lätkin kun olin liotellut ensin mömmöillä... Ja nyt ollaan sitten tässä

      Tietysti jos ottais pakun alle ja agregaatin löis kyytiin mutta on siinäkin oma vaivansa...

      Tietysti jos jollain olis edes mitat tuohon työkalun tekoon (joka tähän mottiin sopii) niin vois töissä tehdä työkalun ja käydä sitten vaihtaan remmit ja rullat tuohon En oo ennen tavannut näin tiukkaan jäminyttä viskoa
      Oletko lyönyt avaimeen vaiko suoraan mutteriin esim terävällä taltalla?

      Avaimeen kun lyö, menee suurin osa energiasta avaimen liikkeelle saamiseen, eli vaikutus mutteriin melko vaisu. Itse olen joskus avannut vanhalla kannepultilla jota hieman hiottu ettei ihan heti luista siitä mutterin kantilta.
      E61 525i, Suzuki VS1400
      Exät: Jaana, Susanna, Maija

      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        Originally posted by Gize View Post
        Niin tässä on juurikin se että auto jäi nyt paikkaan missä ei ole edes sähköä saatavilla Olisi varmaan pitänyt aiemmin askarrella tuo työkalu mutta ajattelin että on sen lyömällä tultava ja työmaalla kerran viikkoon päivän päätteeksi sitä lätkin kun olin liotellut ensin mömmöillä... Ja nyt ollaan sitten tässä

        Tietysti jos ottais pakun alle ja agregaatin löis kyytiin mutta on siinäkin oma vaivansa...

        Tietysti jos jollain olis edes mitat tuohon työkalun tekoon (joka tähän mottiin sopii) niin vois töissä tehdä työkalun ja käydä sitten vaihtaan remmit ja rullat tuohon En oo ennen tavannut näin tiukkaan jäminyttä viskoa

        edit: onkohan tässä mainitut mitat vastaavat kuin tuossa markettiversiossa?
        Irroitusoljyä mutteriin, jatkovarrella ja vasaralla paukauttaa pari vihaista iskua yltäpäin mutteriin (Ei raivolla ettei vespumppu suutu), hioo toisen 32 lenkin ohueksi jolla pitää vastaan ja toisella lenkillä vääntää auki?
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • Turunpoika
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 132
          • Finland Turku

          Originally posted by Skunkki^ View Post
          Irroitusoljyä mutteriin, jatkovarrella ja vasaralla paukauttaa pari vihaista iskua yltäpäin mutteriin (Ei raivolla ettei vespumppu suutu), hioo toisen 32 lenkin ohueksi jolla pitää vastaan ja toisella lenkillä vääntää auki?
          Kun viellä laittaa kuparitahnaa tai vastaavaa jenkoihin eikä tosiaan hakkaa sitä kiinni, niin lähtee toisi hyvin auki seuraavalla kerralla, kokemusta on.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            Onko "Hella-Behr" syylärit nykyään jotain kiinan kuraa, vai laadukkaampia?

            Otin tuommoisen Ebaystä, hinta oli ihan huokeahko, niin jäi vaivaamaan että onko samaa tasoa kuin pari kymppiä halvemmat "huonommat" merkit.
            En oo vielä sen enempää katellu, vähän raotin pakettia, niin Behr luki muovipäädyssä.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Hebbu ///M3
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1625
              • Dallas

              Minä otin sen parikymppiä halvemman. Alavesiletkun lähtö valettu kieroon ja huullosta on 1/4osa kierrosta, muuten suoraa putkea ja siinä kohtaa seinämävahvuus ohuempi. Väkäset mitkä pitää päätyjä, sen näköset että puolentoista vuojen päästä suoristuu.
              Sotkamo Connection

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                Originally posted by bemmeri View Post
                Onko "Hella-Behr" syylärit nykyään jotain kiinan kuraa, vai laadukkaampia?

                Otin tuommoisen Ebaystä, hinta oli ihan huokeahko, niin jäi vaivaamaan että onko samaa tasoa kuin pari kymppiä halvemmat "huonommat" merkit.
                En oo vielä sen enempää katellu, vähän raotin pakettia, niin Behr luki muovipäädyssä.
                Itsellä ainakin on Hella-Behr syyläri toiminut ihan hyvin sigun autossa. Näytti silmämääräisesti ihan ok laatuiselta.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • greivi
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 173
                  • Laihia

                  Egr

                  Kävin kaupassa ja lähdin siittä kotia niin ylämäes laitoin hanaa niin kuulu kauheenpoksahdus ja sen jälkee kuulosti siltä ku olis menny pakoputki katki.
                  Ajoin tiensivuun ja katselin nii egr putki oli pamahtanu paskaks ? Klemmari oli kiinni tiiviisti ja se kaulus mutta putki irti.

                  Mikäs tuollaisen voi aiheuttaa ? Ei se ainakaan ruostunut rikki oo..
                  Edellisen omistajan mukaan egr on tulpattu.

                  Auto 530d -01

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4180

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Itsellä ainakin on Hella-Behr syyläri toiminut ihan hyvin sigun autossa. Näytti silmämääräisesti ihan ok laatuiselta.
                    No ei Behr ollu kiinankuraa, vaan made in south africa.
                    Ihan samanlainen on kaikilta osin, kuin tuo entinen, paitsi 10mm paksumpi kenno(hot climate version), made in germany leima puuttuu ja bmw logo hiottu pois.

                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Gize
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 551
                      • Tampere

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Noilla mitoilla kun teet niin pitäisi sopia. Muistaakseni itse tein noilla mitoilla aikoinaan.

                      Itse pyöritän viskon käsin vaan loppuun asti. En kiristä sitä millään työkaluilla. Visko kun itsestään kiristyy, niin ei se voi koskaan pyöriä irti. Toki visko kannattaa pyörittää loppuun asti, muuten voi myös napsahtaa aika tiukkaan kiinni. Näin tehden sen saa aina helposti irti seuraavalla kerralla. Lukitetta tulee käyttää vain siellä missä sitä oikeasti tarvitaan.
                      Kiitän Eräs puolituttu kuulemma kerran "kiristi" viskon niin että pyöritti vain alulle ja löi koneen käymään, voi olla kiva ottaa irti ensi kerralla

                      Originally posted by kalevik
                      Oletko lyönyt avaimeen vaiko suoraan mutteriin esim terävällä taltalla?

                      Avaimeen kun lyö, menee suurin osa energiasta avaimen liikkeelle saamiseen, eli vaikutus mutteriin melko vaisu. Itse olen joskus avannut vanhalla kannepultilla jota hieman hiottu ettei ihan heti luista siitä mutterin kantilta.
                      Sekä että. Lyömäaseena olen käyttänyt 2kg moskaa sekä 1,5kg moskaa (lyhyttä ja pitkävartista), muurarinvasaraa, timpurinvasaraa sekä kumivasaraa ja vielä on kiinni Viime yönä näin unta että otin noin parin metrin kakkosnelosen pätkän ja sillä humautin sen auki, meneeköhän jo liian ronsiksi kokeilla? Joskus kyllä ollut hyväkin lyömäase

                      Originally posted by Skunkki^
                      Irroitusoljyä mutteriin, jatkovarrella ja vasaralla paukauttaa pari vihaista iskua yltäpäin mutteriin (Ei raivolla ettei vespumppu suutu), hioo toisen 32 lenkin ohueksi jolla pitää vastaan ja toisella lenkillä vääntää auki?
                      Irrotusöljynä käytetty wd40, crc5-56, muutamaa "penetrating oil" sekä näitä rostoff + kylmäjäähdytys mömmöjä, aikalailla koko työpaikan irrotusöljykokoelma on sotkettu tuonne. JA kyllä on ollut vihasia lyöntejä kun menee jo hermo On minulla 32 ohut lenkkikin mutta minnekäs sen tuossa koneessa laittaa jotta vastaan pitelis? Onhan noissa dieseleissä kyllä avainpaikka jolla pidellä vastaan mutta ei tässä ole, olisikin
                      Kulkineet:
                      BMW 730dA -03
                      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                      BMW 323i -95
                      Honda CBR600Fighter
                      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by Gize View Post
                        Kiitän Eräs puolituttu kuulemma kerran "kiristi" viskon niin että pyöritti vain alulle ja löi koneen käymään, voi olla kiva ottaa irti ensi kerralla

                        Sekä että. Lyömäaseena olen käyttänyt 2kg moskaa sekä 1,5kg moskaa (lyhyttä ja pitkävartista), muurarinvasaraa, timpurinvasaraa sekä kumivasaraa ja vielä on kiinni Viime yönä näin unta että otin noin parin metrin kakkosnelosen pätkän ja sillä humautin sen auki, meneeköhän jo liian ronsiksi kokeilla? Joskus kyllä ollut hyväkin lyömäase
                        Itse tekisin vain tuon työkalun. Ei ole iso homma lattaraudasta tehdä. Kannattaa muistaa, että tuo visko on kiinni suoraan vesipumpussa, niin ne laakerit ei välttämättä tykkää ihan tolkuttomasta hakkaamisesta. Itsekin yritin omastani ekan kerran irroittaa lyömällä ja totesin homman toivottomaksi 10min jälkeen. Vilkaisin netistä nuo mitat tein työnkalun ja sillä läheti heti auki, tosin oli aika tiukassa. Joku apina oli luultavasti sen kiristänyt aikaisemmin apinamomenttiin käyttäen tuota työkalua. Nyt kun viskon pyörittää loppuun asti, mutta ei kiristä niin sen saa irti ilman tuota työkalua.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 551
                          • Tampere

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Itse tekisin vain tuon työkalun. Ei ole iso homma lattaraudasta tehdä. Kannattaa muistaa, että tuo visko on kiinni suoraan vesipumpussa, niin ne laakerit ei välttämättä tykkää ihan tolkuttomasta hakkaamisesta. Itsekin yritin omastani ekan kerran irroittaa lyömällä ja totesin homman toivottomaksi 10min jälkeen. Vilkaisin netistä nuo mitat tein työnkalun ja sillä läheti heti auki, tosin oli aika tiukassa. Joku apina oli luultavasti sen kiristänyt aikaisemmin apinamomenttiin käyttäen tuota työkalua. Nyt kun viskon pyörittää loppuun asti, mutta ei kiristä niin sen saa irti ilman tuota työkalua.
                          Juu niin taidan tehdä, aina kun kaivaa ns. isompaa lekaa niin kyllähän jotain sitten hajoaa samalla Hauskaa tietysti että moni sanoo että lyömällä lähtee, mutta ei se nyt aina vaan lähde

                          Sigun 323ssa myös Hella-Behr syyläri, vaihdettu joskus 2010-11 välillä muistaakseni ja ok laatuinen mielestäni ja hyvinhän se onkin kestänyt.
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            Originally posted by Gize View Post
                            Juu niin taidan tehdä, aina kun kaivaa ns. isompaa lekaa niin kyllähän jotain sitten hajoaa samalla Hauskaa tietysti että moni sanoo että lyömällä lähtee, mutta ei se nyt aina vaan lähde

                            Sigun 323ssa myös Hella-Behr syyläri, vaihdettu joskus 2010-11 välillä muistaakseni ja ok laatuinen mielestäni ja hyvinhän se onkin kestänyt.
                            Jos se visko on oikein laitettu edellisellä kerralla, niin lähtee kyllä lyömällä. Monen perus pentin jälkeen vaan ei lähde kun kaikki pitää vetää apimomenttiin. Aivan sama onko se pyöränpultti vai visko, kaikki kiristetään niin tiukkaan kun saadaan. Oma lukunsa on sitten ne jotka lutraavat joka paikkaan sitä kierrelukitetta.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • ^^mirkku^
                              Bimmer Rookie
                              • May 2008
                              • 34
                              • Jyväskylä

                              Öljypohja proppu

                              Neuvokaa typerää akkaa!
                              Ostin joulukuussa pitkän autottoman kauden jälkeen e39 525ia -01:sen. Vaihdettiin siihen öljyt ja samalla paljastu et öljypojan proppu(?) on joskus väännetty yli ja sinne oli laitettu jotain jenga teippiä tai jotain sen tapasta. No nyt sitten se tihkuttaa sieltä välistä öljyä... Onko kamala homma tehä siihen uudet jengat yms? Vai kannattaako vaihtaa koko öljypohja?:think
                              e39 525ia -01
                              ex: e34 520i -91
                              ex: e34 520i -90

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4180

                                No ei uutta öljypohjaa tarvii. Vaikka Helocoil tai timesertti?

                                Tai sitten joku ylikokopultti.
                                Esim. Tuosta M12-jengalle.
                                (joo, on aika hintava. mutta maksaa se helicoil korjaussarja jos ei kellään ole lainata, tms.)
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X