Onnistuuko kytkimen ilmaus ihan samalla tavalla kuin jarrujenkin ilmaus polinta pumppaamalla? Vaihdoin jarrunesteet pumppaamalla jokaisesta jarrusta niin kauan, että rupes uutta nestettä tulemaan. Unohdin, että kytkimelle on samat nesteet niin pitäisi se linja vielä tyhjentää vanhasta nesteestä. Vai onko nuon uudet ja vanhat nesteet nyt sekoittuneet keskenään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by lihakimpale View PostOnnistuuko kytkimen ilmaus ihan samalla tavalla kuin jarrujenkin ilmaus polinta pumppaamalla? Vaihdoin jarrunesteet pumppaamalla jokaisesta jarrusta niin kauan, että rupes uutta nestettä tulemaan. Unohdin, että kytkimelle on samat nesteet niin pitäisi se linja vielä tyhjentää vanhasta nesteestä. Vai onko nuon uudet ja vanhat nesteet nyt sekoittuneet keskenään?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Onko kellään tullut imupuolen nokan asentotunnistimen hajoamisen yhteydessä sytytyskatkoskoodeja? Koneena M54B30 ja kylmäkäynnistyksessä hytisi ja tutisi "normaalia" enemmän, pelasi kuitenkin ajossa muutaman kymmenen kilometriä ok. Pikkuhiljaa alkoi tuntumaan pintakaasulla pätkäisyjä ja vedon puutetta. Risteyksestä kiihdyttäessä moottorivikavalo päälle ja tehot kadoksiin. Koodeja löytyi: "65 NW_E-Error, no signal ja error frequency 5" & "241 Burning fail cylinder 4 ja error frequency 1".
Olin vikavalon syttyessä lähes 100% varma, että seuraava puola antautui, nimittäin jokin aika sitten 4:n pytyn puola meni, tappaen auton tienposkeen. Tulpankolo oli öljyinen, joten samalla vaihtui venttiilikopan tiivisteet. Uudeksi puolaksi meni orkkis-Bosch, joten tuo nelospytyn sytytyskatkos raavituttaa päätä että pitääkö tässä nyt nokan asentotunnistimen lisäksi hakea muutakin.Last edited by temekki; 23-08-2017, 19:59.
Comment
-
-
Originally posted by Jasuuu View PostJuuh purettava. Osaatko sanoa kun tekee mittaristotestin niin pitäisikö kaikkien varotusvalojen syttyä? Nyt puuttuu esim abs jne.Originally posted by HTK12 View PostLäheskään kaikki ei syty, kun ko. valon sytyttää moduuli. Mainitaan nyt esim. airbag, jonka valon sytyttää airbagin moduuli. Moottorin, latauksen, ASC/DSC, jarrun ym. ym. merkkivalot ei syty mittaristotestissä.
Eli mitä syitä on että moottorin vikavalo ei pala vaikka pitäisi?
Comment
-
-
Originally posted by Jasuuu View PostNoniin, mittari käytetty fiksauksessa ja ledi oli ehjä.
Eli mitä syitä on että moottorin vikavalo ei pala vaikka pitäisi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Proppu View Posthttp://bmwfans.info/parts-catalog/E3...on_tank_frame/
#15 jäähdyttimen pään klemmari löysällä/poikki kenties? Tarvii käyttää tuulitunneli irti että näkee alle. Tuleeko ylhäältä asti vuoto?
#2 tyhjennysproppu myös toinen mahdollinen, itsellä vuotaa tämä pientä tippaa.
Kiertovesipumpun liitokset myös yksi potentiaalinen vuotokohta. Ylävesiletkun liitos jäähdyttimeen? Siinäpä ne taitaa alkaa olemaan kaikki siinä reunalla..
Nyt sitten uusi jäähdytin tilaukseen, samalla uusi paisari kun sekin on alkuperäinen. Mistä saisi laadukkaat osat järkevään hintaan? KL?
Ja kun purkamaan lähdetään niin samalla öljynsuodattimen jalan tiiviste, apulaitehihnat, ohjaustehostimen letkujen klemmarien vaihto ja ööö.... Mitä vielä samalla tekisi?
Comment
-
-
Originally posted by iKivi View PostAinakin jenkkifoorumilla tuumattiin että ei ole väliä kumminpäin johdot laittaa liittimeenE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostEi näkynyt vuotokohtaa kunnes laitoin "painetta pyttyyn" -> jäähdyttimen päädystä alkoi valumaan neste pihalle. Sieltä kuljettajan puolelta n. puolivälistä jäähdytintä.
Nyt sitten uusi jäähdytin tilaukseen, samalla uusi paisari kun sekin on alkuperäinen. Mistä saisi laadukkaat osat järkevään hintaan? KL?
Ja kun purkamaan lähdetään niin samalla öljynsuodattimen jalan tiiviste, apulaitehihnat, ohjaustehostimen letkujen klemmarien vaihto ja ööö.... Mitä vielä samalla tekisi?
Sitten mitä tulee öljy/ilma/bensa osastoille riippuu millä pidolla auto on, korjataanko vain kun vika tulee päälle vai huoltaako ennakoivasti tiedossa olevat m54 "tyyppiviat".
Jos on kiire osilla niin suomesta tilaisin bemariosat.fi jos orkkisosaa haluaa käyttää. Suht kilpailukykyiset hinnat ja antavat aleprosentin osiin kun laittaa tarjouskyselyä maililla ja useimmiten osat löytyvät varastosta niin toimitus on nopeaa.
Jos on aikaa odottaa niin itse olen tilaillut orkkisosat bmwautoparts.net sivuilta, osat reilusti halvempia kuin suomessa ja aleprossa nousee portaittain ostoskorin mukaan. Osat tulee 2 viikon sisään kotiovelle.
Hyvänlaatuisia tarvikeosia olen tilaillut profiteile.de sivuilta, fiksut hinnat ja osat täältä myös 2 viikon sisään saapuneet.e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
197tkm. Vesipumppu vaihdettu edellisen omistajan toimesta jossain 100tkm:n kohdalla. Muuta ei ole tiedossa, itse en ole 9 vuoteen tehnyt mitään jäähdytinpuolelle. Huohotin ja muita letkuja imuvuotojen takia uusittu vuosien aikana.
Juutuubista katselin asennusvideoita, vesipumppu ja termari menee myös uusiksi.
Vuoto sen verran runsas että tilaan osat Suomesta, täytyy ens viikolla saada jo kuntoon.
Comment
-
-
Mites jos kytkee lisävalot tai led barin tälläsen can väylä ohjatun keulille, niin millanen asennussavotta? Pitääkö iibeistä tilata sellainen missä tulee joku johtosarja releineen tms?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
No jos ymmärrät yhtään sähköistä, niin rakentaahan sitä sähkösarjan itsekin, saattaa vaan tulla siivompi valmiilla "asennussarjalla".
Enpä usko, että LCM huomaa releen kelan aiheuttamaa muutosta pitkien valvontapiirissä.Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"
-01 E39 540iA touring
Ex -94 E34 540iA touring
Comment
-
Comment