Originally posted by zener
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niin, siis paino voi olla päällä, mutta akselin molemmilla puolilla sama paino/asemointi, jolloin ei väännätä kallistusvakaajan tankoa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostKysymys, mikä tekee manuaali laatikossa sen ujeltavan äänen kun on veto päällä, kaiffalla on e39 530 1999 manuaalilaatikko, 1-4 pitää ääntä ja vitonen ei pidä mistä johtuu se ujellus vedon aikana, onko laakeri vai mikä?
Comment
-
-
Originally posted by 523i1996 View PostVoihan p.... nyt vuorostaan termostaatin kotelo vuotaa (tai siltä ainakin omaan silmään näyttää??) ja on vielä vasta viime kuussa huollossa laitettu uusi termostaatin kotelo.
Auttaako tuohon nyt muu kuin kokeilla uutta koteloa?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by 523i1996 View PostVoihan p.... nyt vuorostaan termostaatin kotelo vuotaa (tai siltä ainakin omaan silmään näyttää??) ja on vielä vasta viime kuussa huollossa laitettu uusi termostaatin kotelo.
Auttaako tuohon nyt muu kuin kokeilla uutta koteloa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ostaa alumiinisen niin ei tarvii enää toista kertaa ostaa.
Tosin niistäkin jotku halvat on kieroja mutta oikaisee pinnan jos tarvii.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Kesällä vaihdoin M54:ään BEHR:n thermotronikin ensiasenteisen termarin tilalle, saapa nähdä kuinka käy. Mutta eikös tuo muovinen kotelo muutenkin ole niin pletku, että pulttikehä ajaa sen kantta vasten suoraksi? Pinnat tietysti pitää olla puhtaat ja tiiviste hyvä. Vai halkeeko nuo valmiiksi kierot kotelot juuri siksi, että tulee kiristäessä jännitys kuoreen :thinkExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Ei kai M54:ssä ole noiden termarien kanssa ollut vuoto-ongelmaa. Ikinä ei oo vuotavaa termaria tullut m52tu/m54:ssä omissa autoissa, joissa kyseinen moottori. No ok, siitä sähköliittimestä alkavat mehimään vanhemmiten ja vuotaa johtojen sisään. Mutta ei sieltä termarikopan ja lohkon välistä vuoda.
Eikös se ollut noiden e36 aikaisesten ongelmia(sekä alkupään e39), että jo uutena tarviketermarin koppa vuoti, jos oli kiero?
Laitoin just m54b25:een tarvike Mahlen. Oli laatikossa kuitenkin Behr ja bmw:n leiman kohdalta jotain poltettu/hiottu pois, vastaavan näköinen kuin alkuperäinen termari.
Edit. Onhan tuo sähköinen termari parempi, kun siinä kiertää uratiiviste joka kohdasta.
Last edited by bemmeri; 29-09-2019, 06:44.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Töistä nyt aamulla tullessa motarilla annoin autolle vähän kenkää ja hetken päästä huomasin, että lämpömittari on punasella. Auto sivuun ja 10-15min jäähyttelyn jälkeen salavalikosta lämmöt 90. No jatkoin matkaa lämpöjä seuraillen ja alko heti nousemaan uudestaan vähitellen. 120 asteen kohdalla noin 2km päässä edellisestä "parkkeerauksesta" uudestaan auto sivuun ja hinuri paikalle.
Hinausta ootellessa (ja salavalikon mukaan lämmön tippuessa 85 asteeseen) käytin autoa noin minuutin tyhjäkäynnillä, jolloin lämmöt ei salavalikon mukaan noussut. Eikä myöskään puhaltanu lämmintä ollenkaan. Vesipumppu ja termari muistaakseni noin 50tkm sitte vaihdettu, syyläri 15tkm. Nestettä ei ole kadonnu ja ylä- ja alavesiletkut oli pinkeät ja lämpimät, ei siis tuntunu kovin kuumalta. Autolla minun omistuksen aikana ajettu ~3tkm eikä aikasemmin ole ollu mitään ongelmaa lämpöjen kans.
Eli voiko näistä nyt päätellä onko kyse ilmauksen epäonnistumisesta vai vesipumpusta/termarista? Kansivikaan/pahvin pettämiseen en halua uskoa, mutta kai seki on aina mahollista...
Autolla pitäis päästä taas huomenna liikenteeseen, joten motonetin termari sekä vesipumppu (valeo) taitaa olla tälleen sunnuntaina ainoa vaihtoehto osille.
Anteeksi, jos tuli vähän epäselvää settiä, tälleen ilman yöunia työputken jälkeen ei ole enää ihan täysissä järjissä
Ja siis m52b28 koneella vuodelta -96
Comment
-
-
Originally posted by vakahkon View PostTöistä nyt aamulla tullessa motarilla annoin autolle vähän kenkää ja hetken päästä huomasin, että lämpömittari on punasella. Auto sivuun ja 10-15min jäähyttelyn jälkeen salavalikosta lämmöt 90. No jatkoin matkaa lämpöjä seuraillen ja alko heti nousemaan uudestaan vähitellen. 120 asteen kohdalla noin 2km päässä edellisestä "parkkeerauksesta" uudestaan auto sivuun ja hinuri paikalle.
Hinausta ootellessa (ja salavalikon mukaan lämmön tippuessa 85 asteeseen) käytin autoa noin minuutin tyhjäkäynnillä, jolloin lämmöt ei salavalikon mukaan noussut. Eikä myöskään puhaltanu lämmintä ollenkaan. Vesipumppu ja termari muistaakseni noin 50tkm sitte vaihdettu, syyläri 15tkm. Nestettä ei ole kadonnu ja ylä- ja alavesiletkut oli pinkeät ja lämpimät, ei siis tuntunu kovin kuumalta. Autolla minun omistuksen aikana ajettu ~3tkm eikä aikasemmin ole ollu mitään ongelmaa lämpöjen kans.
Eli voiko näistä nyt päätellä onko kyse ilmauksen epäonnistumisesta vai vesipumpusta/termarista? Kansivikaan/pahvin pettämiseen en halua uskoa, mutta kai seki on aina mahollista...
Autolla pitäis päästä taas huomenna liikenteeseen, joten motonetin termari sekä vesipumppu (valeo) taitaa olla tälleen sunnuntaina ainoa vaihtoehto osille.
Anteeksi, jos tuli vähän epäselvää settiä, tälleen ilman yöunia työputken jälkeen ei ole enää ihan täysissä järjissä
Ja siis m52b28 koneella vuodelta -96
Comment
-
Comment