memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1277
    • Kajjjaani

    Originally posted by zener View Post
    Miksi ei? Olenkai minä ainakin vaihtanut... Helpompikin ilman auton nostamista.
    Jaahas, mulla ainaki vakaaja väänsi sen verta vastaan että ei olisi onnistunu paino päällä, nosturilla plug & play. Mutta kokeilemallahan se selviää.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Niin, siis paino voi olla päällä, mutta akselin molemmilla puolilla sama paino/asemointi, jolloin ei väännätä kallistusvakaajan tankoa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1277
        • Kajjjaani

        Tuli vielä mieleen, että ei olisi ensimmäinen kerta kun sen koiranluun jommankumman pään kierretangon joutuu katkasemaan laikalla kun ei saa auki ruosteen vuoksi. Voipi olla tila kortilla jos on rengas paikallaan, ehkä.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • vakahkon
          Newbiemmer
          • Aug 2019
          • 8
          • Oulu

          Kiitos kaikille vastanneille! Pitääpä käyttää auto rampeilla ja kokeilla onnistuuko.

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            E39 535i M62 1998

            Kysymys, mikä tekee manuaali laatikossa sen ujeltavan äänen kun on veto päällä, kaiffalla on e39 530 1999 manuaalilaatikko, 1-4 pitää ääntä ja vitonen ei pidä mistä johtuu se ujellus vedon aikana, onko laakeri vai mikä?
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              Kysymys, mikä tekee manuaali laatikossa sen ujeltavan äänen kun on veto päällä, kaiffalla on e39 530 1999 manuaalilaatikko, 1-4 pitää ääntä ja vitonen ei pidä mistä johtuu se ujellus vedon aikana, onko laakeri vai mikä?
              Eiköhän se laakeri ole.

              Comment

              • 523i1996
                Newbiemmer
                • Jul 2019
                • 2
                • Mikkeli

                Voihan p.... nyt vuorostaan termostaatin kotelo vuotaa (tai siltä ainakin omaan silmään näyttää??) ja on vielä vasta viime kuussa huollossa laitettu uusi termostaatin kotelo.

                Auttaako tuohon nyt muu kuin kokeilla uutta koteloa?
                Attached Files

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 943
                  • Mustio

                  Originally posted by 523i1996 View Post
                  Voihan p.... nyt vuorostaan termostaatin kotelo vuotaa (tai siltä ainakin omaan silmään näyttää??) ja on vielä vasta viime kuussa huollossa laitettu uusi termostaatin kotelo.

                  Auttaako tuohon nyt muu kuin kokeilla uutta koteloa?
                  Onko sinne työnnetty jotai liimaa väliin? Kyllä se pitää tiiviste pinta putsattuna ja uusin tiivarein
                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8282
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by 523i1996 View Post
                    Voihan p.... nyt vuorostaan termostaatin kotelo vuotaa (tai siltä ainakin omaan silmään näyttää??) ja on vielä vasta viime kuussa huollossa laitettu uusi termostaatin kotelo.

                    Auttaako tuohon nyt muu kuin kokeilla uutta koteloa?
                    Noi muoviset termostaattikotelot on kaikki kieroja jo uutena ja pitäyys täysin tuurista kiinni. Noita saa myös alumiinisena.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Ostaa alumiinisen niin ei tarvii enää toista kertaa ostaa.
                      Tosin niistäkin jotku halvat on kieroja mutta oikaisee pinnan jos tarvii.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14578
                        • Oulu

                        Useamman febi bilsteinin muovisen laittanu m52:een ja ei oo vielä ollu ongelmaa.:think
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          Kesällä vaihdoin M54:ään BEHR:n thermotronikin ensiasenteisen termarin tilalle, saapa nähdä kuinka käy. Mutta eikös tuo muovinen kotelo muutenkin ole niin pletku, että pulttikehä ajaa sen kantta vasten suoraksi? Pinnat tietysti pitää olla puhtaat ja tiiviste hyvä. Vai halkeeko nuo valmiiksi kierot kotelot juuri siksi, että tulee kiristäessä jännitys kuoreen :think
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            Ei kai M54:ssä ole noiden termarien kanssa ollut vuoto-ongelmaa. Ikinä ei oo vuotavaa termaria tullut m52tu/m54:ssä omissa autoissa, joissa kyseinen moottori. No ok, siitä sähköliittimestä alkavat mehimään vanhemmiten ja vuotaa johtojen sisään. Mutta ei sieltä termarikopan ja lohkon välistä vuoda.
                            Eikös se ollut noiden e36 aikaisesten ongelmia(sekä alkupään e39), että jo uutena tarviketermarin koppa vuoti, jos oli kiero?

                            Laitoin just m54b25:een tarvike Mahlen. Oli laatikossa kuitenkin Behr ja bmw:n leiman kohdalta jotain poltettu/hiottu pois, vastaavan näköinen kuin alkuperäinen termari.


                            Edit. Onhan tuo sähköinen termari parempi, kun siinä kiertää uratiiviste joka kohdasta.

                            Last edited by bemmeri; 29-09-2019, 06:44.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • vakahkon
                              Newbiemmer
                              • Aug 2019
                              • 8
                              • Oulu

                              Töistä nyt aamulla tullessa motarilla annoin autolle vähän kenkää ja hetken päästä huomasin, että lämpömittari on punasella. Auto sivuun ja 10-15min jäähyttelyn jälkeen salavalikosta lämmöt 90. No jatkoin matkaa lämpöjä seuraillen ja alko heti nousemaan uudestaan vähitellen. 120 asteen kohdalla noin 2km päässä edellisestä "parkkeerauksesta" uudestaan auto sivuun ja hinuri paikalle.

                              Hinausta ootellessa (ja salavalikon mukaan lämmön tippuessa 85 asteeseen) käytin autoa noin minuutin tyhjäkäynnillä, jolloin lämmöt ei salavalikon mukaan noussut. Eikä myöskään puhaltanu lämmintä ollenkaan. Vesipumppu ja termari muistaakseni noin 50tkm sitte vaihdettu, syyläri 15tkm. Nestettä ei ole kadonnu ja ylä- ja alavesiletkut oli pinkeät ja lämpimät, ei siis tuntunu kovin kuumalta. Autolla minun omistuksen aikana ajettu ~3tkm eikä aikasemmin ole ollu mitään ongelmaa lämpöjen kans.

                              Eli voiko näistä nyt päätellä onko kyse ilmauksen epäonnistumisesta vai vesipumpusta/termarista? Kansivikaan/pahvin pettämiseen en halua uskoa, mutta kai seki on aina mahollista...

                              Autolla pitäis päästä taas huomenna liikenteeseen, joten motonetin termari sekä vesipumppu (valeo) taitaa olla tälleen sunnuntaina ainoa vaihtoehto osille.

                              Anteeksi, jos tuli vähän epäselvää settiä, tälleen ilman yöunia työputken jälkeen ei ole enää ihan täysissä järjissä

                              Ja siis m52b28 koneella vuodelta -96

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by vakahkon View Post
                                Töistä nyt aamulla tullessa motarilla annoin autolle vähän kenkää ja hetken päästä huomasin, että lämpömittari on punasella. Auto sivuun ja 10-15min jäähyttelyn jälkeen salavalikosta lämmöt 90. No jatkoin matkaa lämpöjä seuraillen ja alko heti nousemaan uudestaan vähitellen. 120 asteen kohdalla noin 2km päässä edellisestä "parkkeerauksesta" uudestaan auto sivuun ja hinuri paikalle.

                                Hinausta ootellessa (ja salavalikon mukaan lämmön tippuessa 85 asteeseen) käytin autoa noin minuutin tyhjäkäynnillä, jolloin lämmöt ei salavalikon mukaan noussut. Eikä myöskään puhaltanu lämmintä ollenkaan. Vesipumppu ja termari muistaakseni noin 50tkm sitte vaihdettu, syyläri 15tkm. Nestettä ei ole kadonnu ja ylä- ja alavesiletkut oli pinkeät ja lämpimät, ei siis tuntunu kovin kuumalta. Autolla minun omistuksen aikana ajettu ~3tkm eikä aikasemmin ole ollu mitään ongelmaa lämpöjen kans.

                                Eli voiko näistä nyt päätellä onko kyse ilmauksen epäonnistumisesta vai vesipumpusta/termarista? Kansivikaan/pahvin pettämiseen en halua uskoa, mutta kai seki on aina mahollista...

                                Autolla pitäis päästä taas huomenna liikenteeseen, joten motonetin termari sekä vesipumppu (valeo) taitaa olla tälleen sunnuntaina ainoa vaihtoehto osille.

                                Anteeksi, jos tuli vähän epäselvää settiä, tälleen ilman yöunia työputken jälkeen ei ole enää ihan täysissä järjissä

                                Ja siis m52b28 koneella vuodelta -96
                                Kansi tuskin. Eiköhän siellä ole jostain päässyt ilmaa järjestelmään.

                                Comment

                                Working...
                                X