Kenelläkään täälä facelift alpina etulippaa autossa kiinni? Mistä olette hommanneet ja miten istuvuus / kiinnitys? Aika heikosti tuntuu olevan saatavilla, ebayssa se pari myyjää joista ainakin toinen lasikuitu..
Mitäs nyt? Käyttistoukan takapenkin keskimmäinen vyö lukittui sisälle kun selkänoja oli kaadettuna, lukkoa veivattu edestakaisin monta kertaa, eikä auta. Katsastuskin muutaman päivän sisällä, niin mitä katsuri sanoo kun ei se selkänoja nouse pystyyn.
EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Mitäs nyt? Käyttistoukan takapenkin keskimmäinen vyö lukittui sisälle kun selkänoja oli kaadettuna, lukkoa veivattu edestakaisin monta kertaa, eikä auta. Katsastuskin muutaman päivän sisällä, niin mitä katsuri sanoo kun ei se selkänoja nouse pystyyn.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Syttyi eilen rivakassa kiihdytyksessä moottorin vikavalo,koneena siis m54b22. Kesken kiihdytyksen tuntui "nykäisy",vedot katosi ja valo syttyi. Ajoin parkkiin ja täristi tyhjäkäynnillä sekä tyhjäkäynti seilasi 500-1000rpm ja tuntui että ei kävisi kaikilla sylintereillä.sammutin,valo ei syttynyt ja kävi ihan normaalisti.kokeilin sitten uudestaan kiihdyttää ja sama juttu,valo vaan ei sammunut enään uudelleen käynnistettäessä mutta käy ihan normaalisti.
Onko tällaisesta kokemusta,ja mikä saattaisi tuon aiheuttaa? Itsellä kävi ensimmäisenä mielessä että jossain puolassa olisi vika
Kuinka tarkkaan tarviis olla samat numerot ku uutta boxia etsin? Varmin olisi varmasti täysin samat numerot, mutta mietin käviskö myös jollain muilla numeroilla? Ebays kaks samoilla numeroilla myynnissä. Hinnat niissä posteineen reilu 200€
Sitten se miksi tarviin mahdollisesti uuden ECUn. Etsittiin pitkään vikaa autosta ja vihdoin taisi löytyä. ECUun oli päässyt ÖLJYÄ! Jostain syystä on ilmeisesti noussut johtosarjaa pitkin öljyt ECUlle. Onko kellään muulla tehnyt näin? Mistähän se öljy sinne nousee? Nyt pitäs saada jotenkin tota johtosarjaa putsattuu ja tutkittuu mistä se öljy tulee :think
Kuinka tarkkaan tarviis olla samat numerot ku uutta boxia etsin? Varmin olisi varmasti täysin samat numerot, mutta mietin käviskö myös jollain muilla numeroilla? Ebays kaks samoilla numeroilla myynnissä. Hinnat niissä posteineen reilu 200€
Sitten se miksi tarviin mahdollisesti uuden ECUn. Etsittiin pitkään vikaa autosta ja vihdoin taisi löytyä. ECUun oli päässyt ÖLJYÄ! Jostain syystä on ilmeisesti noussut johtosarjaa pitkin öljyt ECUlle. Onko kellään muulla tehnyt näin? Mistähän se öljy sinne nousee? Nyt pitäs saada jotenkin tota johtosarjaa putsattuu ja tutkittuu mistä se öljy tulee :think
Ei tarvitse olla samoilla numerolla, kunhan on tarkoitettu vaan samaan moottooriin. Kloonailemaan kuitenkin joudut, että saat ajoneston toimimaan, ellet sitten osta myös muitakin tarvittavia samasta autosta. Tällöin sitten pitää koodata esim. se ajonesto oikeille varusteille. Jos on eri iskutilavuuksisesta koneesta, niin kannattaa fläshätä sinne oikea softa sisään. Jäähdytysnestettä ainakin M62tu:ssa tulee termostaatin johtoja pitkin DME:n päälle. Kannattaa selvittää mistä se tulee, esim. öljynpaineanturilta voisi varmaan tulla.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ei tarvitse olla samoilla numerolla, kunhan on tarkoitettu vaan samaan moottooriin. Kloonailemaan kuitenkin joudut, että saat ajoneston toimimaan, ellet sitten osta myös muitakin tarvittavia samasta autosta. Tällöin sitten pitää koodata esim. se ajonesto oikeille varusteille. Jos on eri iskutilavuuksisesta koneesta, niin kannattaa fläshätä sinne oikea softa sisään. Jäähdytysnestettä ainakin M62tu:ssa tulee termostaatin johtoja pitkin DME:n päälle. Kannattaa selvittää mistä se tulee, esim. öljynpaineanturilta voisi varmaan tulla.
Kiitti vastauksesta.
Oliko eroa automaatti vs manuaali? Saattaa olla että ainakin alkuunsa mahdollisesti ohitetaan tuo ajonesto?
Mikähän ois jarruissa kun tuntuu että ihan ku takapiiri ois poissa pelistä ja poljin menee melkein lattiaan.Ei ihan kauheen hyvin meinaa pysähtyä.
Katsastuksen jälkeen tuli tuo vamma...nestettä on,ei sytytä mitään valoja ja tehostin tuntus toimivan.En oo kerenny tarkemmin vielä tutkia,mutta eikös härövalon pitäs syttyä jos takapiiristä on esim letku paskana?
Ainut mitä viimeaikoina on tehty niin tuon abs-boksin vaihdoin mutta senkin jälkeen toimi ihan normaalisti.Katsastuksen jälkeen tosiaan aloitti ja sielläkin vielä oli hyvät jarrut.
Comment