memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hampsu
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 253
    • Lappeenranta/Helsinki

    Vanoksen tiivisteet on vaihdettu ja läjäys edessä.
    Joissain ohjeissa sanotaan, että olisi hyvä nollata moottorin (?) adaptaatiot.

    Voiko nuo nollata Inpalla ja jos voi, miten?
    Vai onko aiheellista? Ymmärsin ,että ekat pari sataa kilsaa pitäisi ajaa vedättelemättä moottoria liikaa.
    G21 320xd lci m-sport

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Hampsu View Post
      Vanoksen tiivisteet on vaihdettu ja läjäys edessä.
      Joissain ohjeissa sanotaan, että olisi hyvä nollata moottorin (?) adaptaatiot.

      Voiko nuo nollata Inpalla ja jos voi, miten?
      Vai onko aiheellista? Ymmärsin ,että ekat pari sataa kilsaa pitäisi ajaa vedättelemättä moottoria liikaa.
      Inpassa mootorinohjauksen alta löytyy ihan kohta tuolle adaptioiden nollaukselle.

      Olikohan vikakodien kanssa samassa valikossa jos nyt ei muisti petä.
      Last edited by Muurahainen; 28-10-2019, 08:52.

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        Mikäs kaikki vaikuttaa vakkarin toimintaan 530d:ssä? Kyseessä siis -02 touring manuaalina. DDE:ssä ei ihmeempiä vikakoodeja ja live datan mukaan kaikki kytkimet pelaa(jarru ja kytkinpoljin sekä ratin napit). Ratin I/0 napista syttyy kyllä mittaristoon se vihreä merkkivalo, mutta ei lähde vakkari päälle plussalla eikä miinuksella. Eli mitäs seuraavaksi syyniin? Ja toinen kysymys, mikä näissä on yleensä vialla kun keskuslukon kaukosäätö ei pelaa? Tähänkään liittyen ei vikakoodeja ja avainta koitin jo yön yli pitää sähköhammasharjan laturilla(salmiakki malli). Tasan kerran olen saanut ovet lukkoon kaukosäädöllä, muuten ei mitään eloa.
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11219
          • Oulu

          Mikä boksi mahtaa tuulilasin pyyhkimiä ohjata? :think Pari kertaa on käynyt niin että sadetunnistin päällä ajellessa on pyyhkimet yhtäkkiä tiltannu kokonaan ja ei tapahdu mitään vaikka kuinka räplää vinkkarien vipua. Ei tule nestettä kusijussista taikka pyyhkimen pyyhi tms. Virtojen pois käyttö herättää systeemin takas toimintaan. -99 523 kyseessä

          - Pasi K.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8094
            • Willähde

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Mikä boksi mahtaa tuulilasin pyyhkimiä ohjata? :think Pari kertaa on käynyt niin että sadetunnistin päällä ajellessa on pyyhkimet yhtäkkiä tiltannu kokonaan ja ei tapahdu mitään vaikka kuinka räplää vinkkarien vipua. Ei tule nestettä kusijussista taikka pyyhkimen pyyhi tms. Virtojen pois käyttö herättää systeemin takas toimintaan. -99 523 kyseessä

            - Pasi K.
            https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1262926 Rele?
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Mikä boksi mahtaa tuulilasin pyyhkimiä ohjata? :think Pari kertaa on käynyt niin että sadetunnistin päällä ajellessa on pyyhkimet yhtäkkiä tiltannu kokonaan ja ei tapahdu mitään vaikka kuinka räplää vinkkarien vipua. Ei tule nestettä kusijussista taikka pyyhkimen pyyhi tms. Virtojen pois käyttö herättää systeemin takas toimintaan. -99 523 kyseessä

              - Pasi K.
              General module (GM3) ohjaa relettä, josta sitten johdot menee pyyhkijän moottoriin. Sama GM3 hoitaa myös pissapojan ohjauksen, sillä erotuksella ettei siinä ole relettä välissä. Jos vian saa helposti toistettua, niin vilkaise INPA:lla tuleeko viiksen käskyt perille. 1999/03+ autolle sähkökaaviot on tälläiset:

              Last edited by HTK12; 28-10-2019, 12:40.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11219
                • Oulu

                Originally posted by HTK12 View Post
                General module (GM3) ohjaa relettä, josta sitten johdot menee pyyhkijän moottoriin. Sama GM3 hoitaa myös pissapojan ohjauksen, sillä erotuksella ettei siinä ole relettä välissä. Jos vian saa helposti toistettua, niin vilkaise INPA:lla tuleeko viiksen käskyt perille. 1999/03+ autolle sähkökaaviot on tälläiset:

                Ihan täysin satunnainen vika tuntuu olevan. Pitää lukasta nyt ainakin vikakoodit tuolta general modulelta mitä se sanoo.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • alppiE39
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2019
                  • 106
                  • RIIHIMÄKI

                  Jarrujen lämppäämisestä

                  Mooro.
                  Laitoin tossa viikko sitte tähän ketjuun jarrujen laahaus ongelmista ja nyt oon sen hokannu et normi ajon jälkeen vasen etu jarrulevy on ihan hyvän kuuma. Oikee etu ihan perus. Kävin kans ajaa parin kilsan lenkin koskematta jarruun ja tällöin levyt ei lämmenny. Eli voiko olla että vasen etu jarru alkaa laahaa vasta lämpimänä? Missä tällöin vois vika olla?
                  Ei täristä jarruttaessa ja ei pahemmin heitä kumpaakaan suuntaan ku jarruttaa.
                  Last edited by alppiE39; 28-10-2019, 14:36.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5142
                    • Paimio

                    Originally posted by alppiE39 View Post
                    Mooro.
                    Laitoin tossa viikko sitte tähän ketjuun jarrujen laahaus ongelmista ja nyt oon sen hokannu et normi ajon jälkeen vasen etu jarrulevy on ihan hyvän kuuma. Oikee etu ihan perus. Kävin kans ajaa parin kilsan lenkin koskematta jarruun ja tällöin levyt ei lämmenny. Eli voiko olla että vasen etu jarru alkaa laahaa vasta lämpimänä? Missä tällöin vois vika olla?
                    Ei täristä jarruttaessa ja ei pahemmin heitä kumpaakaan suuntaan ku jarruttaa.
                    Joko satula on huollettu?
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • alppiE39
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2019
                      • 106
                      • RIIHIMÄKI

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Joko satula on huollettu?
                      Tällä viikolla pitää ottaa auki.
                      Ja ajaa jarrudyno

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by alppiE39 View Post
                        Tällä viikolla pitää ottaa auki.
                        Ja ajaa jarrudyno
                        Itse en kyllä näe mitään hyötyä ajaa jarrudynossa kun siellä kerta yksi nurkka lämpenee. Romut auki ja katsomaan missä vika. Ilman purkamista mahdoton selvittää.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • ekkoo1
                          BTCF Member
                          • Jun 2019
                          • 1369
                          • Pohjanmaa

                          Mikäköhän olisi helpoin tapa saada oikean mittainen kardaani 540 m62 + ZF s5d 320z yhdistelmään? Auto siis alunperin automaatti jossa lyhyt L=1457MM kardaani. Käsittääkseni tuo ZF laatikko on kohtalaisesti lyhyempi kuin 540:n vakio getrag 420 joten 540 manuaalin kardaania tuskin voi käyttää.

                          Vaihdelaatikon luovuttaja on e39 535 v8 jossa manuaalin kardaanin pituus realoemin mukaan L=1746MM, rättinivelen pulttijako LK=96mm ja perän päässä jako/boorit LK=94MM (Z=28). Tästä autosta ei valitettavasti ollut enää kardaania tarjolla.

                          Tullut huomattua että nuo e39 535 manuaalin kardaanit ei kasva puissa, 6-pyttyisiin e39 on toisaalta 1746MM kardaaneja netti täynnä - voiko tällaisesta soveltaa jotenkin? Ei ainakaan heittämällä näytä rättinivelen jako eikä perän kiinnitys täsmäävän?
                          E39 540i -96 Ajamisen iloa
                          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            Originally posted by ekkoo1 View Post
                            Mikäköhän olisi helpoin tapa saada oikean mittainen kardaani 540 m62 + ZF s5d 320z yhdistelmään?
                            Jatkat sitä vanhaa kardania sillä 535i pätkällä. Sorvilla poikki pätkät että tulee haluttu pituus ja reikien koneistus liitettävistä pätkistä ja sitten sisälle sopiva holkki sisään ja hitsaa yhteen. Tasapainotus ja kovaa ajoa.
                            Edit.
                            Eikö muka takapäät ole samanlaisia? Jos ois, niin etupätkät vaihtamalla ois saattanut saada sopivan. Niin ei ei tarvia sorvata/hitsata?
                            Last edited by bemmeri; 28-10-2019, 19:17.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • jouni.325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 2860

                              Missä sijaitsee automaatin tietokone boxsi touringissa?
                              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                              Myös projekti kertomus fasessa

                              Comment

                              • ekkoo1
                                BTCF Member
                                • Jun 2019
                                • 1369
                                • Pohjanmaa

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Jatkat sitä vanhaa kardania sillä 535i pätkällä. Sorvilla poikki pätkät että tulee haluttu pituus ja reikien koneistus liitettävistä pätkistä ja sitten sisälle sopiva holkki sisään ja hitsaa yhteen. Tasapainotus ja kovaa ajoa.
                                Edit.
                                Eikö muka takapäät ole samanlaisia? Jos ois, niin etupätkät vaihtamalla ois saattanut saada sopivan. Niin ei ei tarvia sorvata/hitsata?
                                Niin meinasitko jos yhdistäisi 540 iA takapätkän ja esim. 523i etupätkän? 535i kardaania ei näyttäisi helposti saavan muuta kun uutena marmorilta ehkä.
                                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                                Comment

                                Working...
                                X