Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5061
    • Paimio

    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    toi ei käy mulle, toi on erillainen tämä on se mikä mulla on, tuossa sun antamassa linkissä on letkujen paikat väärin.

    https://www.ebay.de/itm/Original-BMW...sAAOSwwnZdgM~4

    Hmmm...

    Mielenkiintoista. Sillä tämän mukaan pitäisi käydä kyllä:
    https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DN11-EUR-02_1998_E39_BMW_535i&diagId=64_0994#64118374994



    Onhan näihin tosin saatavissa korjaussarjojakin näköjään:
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      Originally posted by Haju69 View Post
      Rajusti väärän kokoiset ainakin on. E39 on aika tarkka siitä koosta jos automaattivaihteinen.

      Oikea koko 235/45 17" vanteelle
      Tämä koko ollut jo menestyksellä neljässä viimeisimmässä e39:ssani ja tälläkin hetkellä toisessa samanlaisessa yksilössäni joten vika lienee muualla.

      EDIT: Lahopääni muisti väärin: 225/50-17 on ollut eikä tuo 55-profiili.
      Last edited by -Tapi; 03-11-2019, 19:35.
      ---

      Comment

      • DarkWarder65
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 279
        • Helsinki

        E39 535i M62 1998

        voiko vauhtipyörä tehdä minkään laista tärinää, kun mulla tärisee jonkin verran 60 ja 80 kilsan kohdalla, ei ole renkaat kun vaihdettu talvi fillarit alle ja saman tekee siltikin, ja ratissa ei tärise yhtään tai ravista.

        eikö kukaan tiedä, kun jurinä/tärinä tullut kovemmaksi nyt, kardaani se ei ole kun tukilaakeri kunnossa ja toi ristikon kumi myös kunnossa, niin ei oikein tule muuta mieleen kun toi kaksoismassapyörä, siis jos se voi tehdä tollasta?
        Last edited by DarkWarder65; 04-11-2019, 22:41.
        E39 535i M62 1998

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by -Tapi View Post
          Tämä koko ollut jo menestyksellä neljässä viimeisimmässä e39:ssani ja tälläkin hetkellä toisessa samanlaisessa yksilössäni joten vika lienee muualla.
          Hyvällä tuurilla tuosta jäi vikakoodi.

          Tietääkseni ei ole laskuria tms. ennemmin kosteutta jossain anturissa tai vastaavaa.
          E38 teki vähän tuollaista samaa ennen kuin anturi luovutti kokonaan.

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Hyvällä tuurilla tuosta jäi vikakoodi.

            Tietääkseni ei ole laskuria tms. ennemmin kosteutta jossain anturissa tai vastaavaa.
            E38 teki vähän tuollaista samaa ennen kuin anturi luovutti kokonaan.
            Nyt pääsin tutkimaan ISTA:lla: DSC 000018 Pulse-gear fault.

            Ikävä kyllä ISTAni ei erittele mitä nurkkaa tuo tarkoittaa. Ajelin anturitietoja katsellen ja tällaista löytyi:
            Etuvasen 17,13 km/h
            Etuoikea 17,19 km/h
            Takavasen 18,69 km/h
            Takaoikea 18,75 km/h

            Heti kun vauhtia tulee n. 50 km/h, alkaa tuo näyttö näyttää "not available". Yritin monta kertaa ja lukemat tulee takaisin näyttöön vasta kun auton pysäyttää. Kerran ne jäivät näkyviin kovemmassakin vauhdissa ja tulos oli tämä:

            Etuvasen 79,13 km/h
            Etuoikea 78,13 km/h
            Takavasen 82,88 km/h
            Takaoikea 82,63 km/h

            Takaa tulee siis hieman enemmän nopeutta kuin edestä. En tiedä minkä verran olisi sallittu. Kävi mielessä että olisiko takarenkaiden rungoissa sanomista että ovat ajossa enemmän lytyssä mutta silmällä näyttävät ihan samanlaisilta.

            Samalla tutkailin ohjausakselin asentotunnistinta josta tulee aktiivisesti vikakoodi ettei olisi yhteyttä mutta hyvin se näkyy pelaavan koko ajan.

            EDIT: Olikin ihan väärä rengastus, eli 225/55 ja 235/45 sekaisin.
            Last edited by -Tapi; 03-11-2019, 19:36.
            ---

            Comment

            • SamFor
              Bimmer Rookie
              • Apr 2019
              • 33
              • Hamina

              Huomasin että ajovalojen automaattinen korkeudensäätö on lakannut toimimasta, ei tee päälle laitettaessa enää ylös-alas-liikettä ollenkaan. Tarkistin Inpalla vikakoodit niin siellä oli ajovaloille ainakin signalfehler, sensorfehler hinten ja sensorfehler vorn. Eli ilmeisesti viittaa signaalivirheeseen sekä sensorivirheeseen takana ja edessä? Mistä tätä kannattaisi alkaa tutkimaan?

              Molempien ajovalojen säätö lakkasi siis toimimasta yhtä aikaa. Jokin hurina kuului, kun luin korkeudensäädön vikakoodit ja ajovalot syttyivät. Ilmeisesti tässä testataan toimiiko korkeudensäätö? Voisiko siis olettaa että itse korkeudensäädön moottorit kuitenkin toimivat? Lisätietona vielä, että vaihdoin molempiin ajovaloihin korkeudensäädön tapit vuoden alussa ja tuntuvat olevan vieläkin kunnossa, kun kokeilin heilutella varovasti.

              Oliko oikeanpuoleisten pyörien luona akselien kohdalla jotkin sensorit tähän valojen korkeuden säätöön? Voisiko näillä olla tässä vaikutusta? Tai onko tuolle korkeudensäädölle jotain omaa yksittäistä yksikköä joka ohjaa tuota?

              Auto on vuosimallia 2001 tehtaan xenoneilla.
              E53 X5 4.6is -03

              Ex: E39 530i Touring -01

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3232
                • Joensuu

                edelleen tuossa talvimiinassa ongelmana jotta nypyttää kokoajan matka ajossa tasaisella nopeudella ajaessa, mistä moinen vika voisi johtua, ei anna mitään vikakoodia. mahdollista ettei turbiini lukitu?
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                • Worldfuture
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 324
                  • Forssa

                  Originally posted by SamFor View Post
                  Huomasin että ajovalojen automaattinen korkeudensäätö on lakannut toimimasta, ei tee päälle laitettaessa enää ylös-alas-liikettä ollenkaan. Tarkistin Inpalla vikakoodit niin siellä oli ajovaloille ainakin signalfehler, sensorfehler hinten ja sensorfehler vorn. Eli ilmeisesti viittaa signaalivirheeseen sekä sensorivirheeseen takana ja edessä? Mistä tätä kannattaisi alkaa tutkimaan?

                  Molempien ajovalojen säätö lakkasi siis toimimasta yhtä aikaa. Jokin hurina kuului, kun luin korkeudensäädön vikakoodit ja ajovalot syttyivät. Ilmeisesti tässä testataan toimiiko korkeudensäätö? Voisiko siis olettaa että itse korkeudensäädön moottorit kuitenkin toimivat? Lisätietona vielä, että vaihdoin molempiin ajovaloihin korkeudensäädön tapit vuoden alussa ja tuntuvat olevan vieläkin kunnossa, kun kokeilin heilutella varovasti.

                  Oliko oikeanpuoleisten pyörien luona akselien kohdalla jotkin sensorit tähän valojen korkeuden säätöön? Voisiko näillä olla tässä vaikutusta? Tai onko tuolle korkeudensäädölle jotain omaa yksittäistä yksikköä joka ohjaa tuota?

                  Auto on vuosimallia 2001 tehtaan xenoneilla.
                  Muusta en tiedä, mutta edessä ja takana on semmoset sensorit jotka liikkuu sen mukaan mitä auto liikkuu ylös ja alas. Semmoset pienet koiranluut siellä muistaakseni on mitkä sitten liikuttaa. Pitäis olla ihan näkyvillä, ne koiranluut voi olla irronnut, mut kyllä sen pitäis se testi tehdä silti varmaankin kun auton käynnistää. Ja jos kerta joku signaalihäiriö oli.

                  Comment

                  • alppiE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2019
                    • 106
                    • RIIHIMÄKI

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Joko satula on huollettu?
                    Elikkä vasen etu satula avattu ja tsiigailtu, mitään erikoista en huomannu. Painoin polkimesta mäntää vähäsen ulos ja pappareilla takasin sisää, meni ihan kiltisti. Liukutapeista hioin mustan töhnän pois ja pistin vaseliinit. Satulan ku laitoin takas kiinni nii tuntu rengas pyörivän aika vapaasti mutta silti ajon jälkee on pikkusen laahannut.
                    Luulisin itte että jää mäntä jarrutuksen jälkeen vähäsen jumittamaan. Motari ajon jälkeen molemmat levyt kylmät kun ei oo jarruun hirveemmin koskettu.
                    Last edited by alppiE39; 03-11-2019, 13:44.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by alppiE39 View Post
                      Elikkä satula vasen etu satula avattu ja tsiigailtu, mitään erikoista en huomannu. Painoin polkimesta mäntää vähäsen ulos ja pappareilla takasin sisää, meni ihan kiltisti. Liukutapeista hioin mustan töhnän pois ja pistin vaseliinit. Satulan ku laitoin takas kiinni nii tuntu rengas pyörivän aika vapaasti mutta silti ajon jälkee on pikkusen laahannut.
                      Luulisin itte että jää mäntä jarrutuksen jälkeen vähäsen jumittamaan. Motari ajon jälkeen molemmat levyt kylmät kun ei oo jarruun hirveemmin koskettu.
                      Se tavallinen vaseliini sitten siellä turvottaa kumit ja muutenkin muuttuu jarruissa sellaiseksi tahmaksi että alkaa ennemminkin haittaamaan liikettä.

                      Comment

                      • alppiE39
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2019
                        • 106
                        • RIIHIMÄKI

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Se tavallinen vaseliini sitten siellä turvottaa kumit ja muutenkin muuttuu jarruissa sellaiseksi tahmaksi että alkaa ennemminkin haittaamaan liikettä.
                        Tosiaan oli iha jarru vaseliinia millä oon koululla vetässy aina liukutapit

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by alppiE39 View Post
                          Tosiaan oli iha jarru vaseliinia millä oon koululla vetässy aina liukutapit
                          Jaa juu, vaseliiniahan se ei ei ole mutta ollaan oikeissa aineissa ilmeisesti.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Mitä on jarruvaseliini? Ja mihin se on tarkoitettu? Mahdollisia tulkintoja asiasta on useita...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Nyt pääsin tutkimaan ISTA:lla: DSC 000018 Pulse-gear fault.
                              Nyt kun oikein otti silmän käteen päivänvalossa niin korvat punaisina sain lukea takarenkaista 235/45-17 ja etusista 225/55-17. Eli ei tuolla mitään vikaa olekaan ellei kuskin sähläystä lasketa. Takarengaskauppa kutsuu.
                              ---

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Mitä on jarruvaseliini? Ja mihin se on tarkoitettu? Mahdollisia tulkintoja asiasta on useita...


                                Just niihin liukuihin ja muihin
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎