Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmww
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 34
    • Kuopio

    Roughness on joka pytyl 800 luokkaa

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      Originally posted by HTK12 View Post
      Vesiventtiilit jumissa.
      miten voi olla kun sinne on vaihdettu uusi korjaussarja. ja mikään ei juminu siesällä enään.
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1368
        • Pohjanmaa

        Originally posted by DarkWarder65 View Post
        miten voi olla kun sinne on vaihdettu uusi korjaussarja. ja mikään ei juminu siesällä enään.
        Voihan ne olla mekaanisesti nyt ok, mutta myös ohjauksen ja sähköjen pitää toimia että säätyy lämmöt. Muuten venttiili möllöttää täysin auki tai täysin kiinni ja lämmöt sen mukaan. Saitko vielä selvitettyä sitä miksi sinne ei tule virtaa?
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by DarkWarder65 View Post
          miten voi olla kun sinne on vaihdettu uusi korjaussarja. ja mikään ei juminu siesällä enään.
          No sitten sinne ei tule ohjausta. Vesiventtiilit on virrattomina auki, eli täysi lämpö. Pumpulla ei ole mitään merkitystä lämmönsäädön kanssa. Vesiventtiileillä säädetään lämpötila. Ei nämä ole hankalia laitoksia selvittää.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Bmww
            Bimmer Rookie
            • Feb 2020
            • 34
            • Kuopio

            M57 530da tyhjäkäynti

            Mistähän voisi johtua kun tyhjäkäynti pysyy kokoajan yli 800kieroksessa tässä inpalla saatua tyhjäkäynnillä Rail-pressure 286
            Pre suply pressure 3.69
            Capisitor voltace uc1 79.06
            Driver freq torgue 56
            Friction torque 38
            Change Air pressure 980
            Capisitor voltace uc2 79.65
            Soll torque 56
            Engine speed 821
            Battery 14.01
            Soll Air mass 415
            Soll charge Air pressure 970
            Ub operating 2107
            Ist Air mass 412
            Act charge Air mass flow 979
            tällästä tyhjä käynillä
            Ja lootassa tyhjä köynillä koneen käynti 801kierosta ja turbiinilla 739

            Comment

            • Gize
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 551
              • Tampere

              Originally posted by Bmww View Post
              Mistähän voisi johtua kun tyhjäkäynti pysyy kokoajan yli 800kieroksessa tässä inpalla saatua tyhjäkäynnillä Rail-pressure 286
              Pre suply pressure 3.69
              Capisitor voltace uc1 79.06
              Driver freq torgue 56
              Friction torque 38
              Change Air pressure 980
              Capisitor voltace uc2 79.65
              Soll torque 56
              Engine speed 821
              Battery 14.01
              Soll Air mass 415
              Soll charge Air pressure 970
              Ub operating 2107
              Ist Air mass 412
              Act charge Air mass flow 979
              tällästä tyhjä käynillä
              Ja lootassa tyhjä köynillä koneen käynti 801kierosta ja turbiinilla 739
              En nyt ole e39ä hetkeen ulkoiluttanut mutta eihän tuo (muistini mukaan) mikään poikkeuksellisen korkea ole?

              Eikö sulla ollut askin kanssa jotain ongelmaa aiemmin?
              Kulkineet:
              BMW 730dA -03
              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
              BMW 323i -95
              Honda CBR600Fighter
              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Tuossa -03 530d manuaalissa ei ole koko mun omistusaikana vakkari toiminut ollenkaan. Vihreä valo kyllä syttyy mittaristoon kun painaa päälle mutta muuta ei tapahdu. Inpalla live-datasta kateltuna ratin napit ja polkimien anturit kaikki toimii. DDE:lle tulee vikakoodi että ei yhteyttä egs:ään ja ISTA:n testissä näyttää switch of conditions:ssa, että vaihde on vapaalla tai kytkin painettu ja kelvollista vaihdetta ei ole valittuna. Auto edellisten omistajien aika ohjelmoitu, voidaanko tästä päätellä että softaajalla on sujahtanut vahingossa automaatin ohjelma DDE:hen ja sen takia ei pelaa kun luulee ettei ole vaihde päällä?
                Pari kuvaa:
                IMG_20200212_202610
                IMG_20200212_203034
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • Bmww
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2020
                  • 34
                  • Kuopio

                  Originally posted by Gize View Post
                  En nyt ole e39ä hetkeen ulkoiluttanut mutta eihän tuo (muistini mukaan) mikään poikkeuksellisen korkea ole?

                  Eikö sulla ollut askin kanssa jotain ongelmaa aiemmin?
                  Joo aski sekoilee vaan luulen että koneessa joku ku ei vejä kunnolla ja tyhjäkäyntikorkeempi ainaki kun entisessä sii ä pysy 750 kohilla tässä kokoajan myös kuumana toi 810+ auuttimissa ol korjaus arvot +-2sisällä

                  Comment

                  • Bmww
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2020
                    • 34
                    • Kuopio

                    Jos sattuu ketään kuka näistä 530d tietää enemmä asustelee kuopiossa tai jyväskylässä tai lähistöllä ni saa laittaa privaa

                    Comment

                    • Bmww
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2020
                      • 34
                      • Kuopio

                      Originally posted by Gize View Post
                      En nyt ole e39ä hetkeen ulkoiluttanut mutta eihän tuo (muistini mukaan) mikään poikkeuksellisen korkea ole?

                      Eikö sulla ollut askin kanssa jotain ongelmaa aiemmin?
                      Ja aski siis vaihettu toimivasta autosta vaan sama vika pysy pahiten 70-90vauhissa pykältää tosihelpolla pienempåå ja sit saattaa humppaillakki

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Jondis View Post
                        Tuossa -03 530d manuaalissa ei ole koko mun omistusaikana vakkari toiminut ollenkaan. Vihreä valo kyllä syttyy mittaristoon kun painaa päälle mutta muuta ei tapahdu. Inpalla live-datasta kateltuna ratin napit ja polkimien anturit kaikki toimii. DDE:lle tulee vikakoodi että ei yhteyttä egs:ään ja ISTA:n testissä näyttää switch of conditions:ssa, että vaihde on vapaalla tai kytkin painettu ja kelvollista vaihdetta ei ole valittuna. Auto edellisten omistajien aika ohjelmoitu, voidaanko tästä päätellä että softaajalla on sujahtanut vahingossa automaatin ohjelma DDE:hen ja sen takia ei pelaa kun luulee ettei ole vaihde päällä?
                        Pari kuvaa:
                        IMG_20200212_202610
                        IMG_20200212_203034
                        Siltähän tuo vähän vaikuttaisi, että DDE luulee auton olevan automaatti. Seuraavaksi vilkaisisin onko siellä numeroiden perusteella automaatti vai manuaali. Tämäkään toki ei vielä kerro mitään, siellä voi olla eri numero kun mitä sisällä oleva virisofta. Ainut tapa tietää varmasti on ajaa sinne manuaalin softa sisään ja katsoa poistuuko ongelma.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 551
                          • Tampere

                          Originally posted by Bmww View Post
                          Joo aski sekoilee vaan luulen että koneessa joku ku ei vejä kunnolla ja tyhjäkäyntikorkeempi ainaki kun entisessä sii ä pysy 750 kohilla tässä kokoajan myös kuumana toi 810+ auuttimissa ol korjaus arvot +-2sisällä
                          En kyllä huolestuisi vielä ~800 tyhjäkäynnistä jos se olisi ainoa oire, toki jos ei vedä niin kai sieltä jotain vikakoodia pukkaa?

                          Meillä on noita 530da 2kpl mutta niitä en ole nyt ajellut, viimeksi ajelin tuolla 528lla mutta siitäkin on jo pari kk ja luonnollisesti eri kierrokset tyhjäkäynnillä bensamoottorissa.
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            Originally posted by Jondis View Post
                            Tuossa -03 530d manuaalissa ei ole koko mun omistusaikana vakkari toiminut ollenkaan. Vihreä valo kyllä syttyy mittaristoon kun painaa päälle mutta muuta ei tapahdu. Inpalla live-datasta kateltuna ratin napit ja polkimien anturit kaikki toimii. DDE:lle tulee vikakoodi että ei yhteyttä egs:ään ja ISTA:n testissä näyttää switch of conditions:ssa, että vaihde on vapaalla tai kytkin painettu ja kelvollista vaihdetta ei ole valittuna. Auto edellisten omistajien aika ohjelmoitu, voidaanko tästä päätellä että softaajalla on sujahtanut vahingossa automaatin ohjelma DDE:hen ja sen takia ei pelaa kun luulee ettei ole vaihde päällä?
                            Kyllä tuo kuulostaa juuri siltä, että DDE:llä on automaatin softa. Onko tuo alunperinkin ollut manuaali, vai onko myöhemmin manualisoitu?

                            Edit: On näköjään VIN:n perusteella manuaali jo tehtaalta.
                            Last edited by Clavurion; 12-02-2020, 22:02.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Originally posted by Bmww View Post
                              Rail-pressure 286
                              Engine speed 821
                              Eikö tuo toteutuva rail-paine ole hieman alle tavoitteen? Yrittääkö DDE kompensoida tuota nostamalla kierroksia? Ettei se vika nyt kuitenkin ole siinä rail-paineanturissa tai sen johtosarjan liitinpinneissä? Oletko kokeillut paineanturin liitin irrotettuna?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Bmww
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2020
                                • 34
                                • Kuopio

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Eikö tuo toteutuva rail-paine ole hieman alle tavoitteen? Yrittääkö DDE kompensoida tuota nostamalla kierroksia? Ettei se vika nyt kuitenkin ole siinä rail-paineanturissa tai sen johtosarjan liitinpinneissä? Oletko kokeillut paineanturin liitin irrotettuna?
                                Paineanturin liitintä räpläilin mut se ei tuntunu mihinkään vaikuttavan pitää huomenna testata ilman liitintä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎