Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vi[[e
    Newbiemmer
    • Jan 2018
    • 12
    • Southern-Savonia

    Originally posted by HTK12 View Post
    Eipä siitä autolle haittaa ole, mutta katsastuksessa ei mene päästöistä läpi. Eli älä tyhjennä, jos meinasit vielä leimata ilman kikkailuja.
    Minkähänlainen katalysaattori tuohon kannattaisi sitten hankkia? Liekkö muuta väliä kun että olis tarpeeksi hengittävä?

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      Originally posted by Vi[[e View Post
      Minkähänlainen katalysaattori tuohon kannattaisi sitten hankkia? Liekkö muuta väliä kun että olis tarpeeksi hengittävä?
      Vaikka ihan alkuperäinen käytetty tai sitten vaikka magnaflow tms yleismallinen jonka joutuu askartelemaan.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Tobbee30
        Newbiemmer
        • Oct 2018
        • 1
        • Masku

        e39 m62 535i vikakoodit ja outo vika

        auto alkoi yhtäkkiä risteyksessä tärisemään reilusti voimakkaimillaan se tapahtuu 800-2500 kierroksen välillä. lisäksi verstaalle ajaessa havitsin kierroksien välillä jäävän 1000-1200rpm paikkeille ennen kuin laski takaisin tyhkäkäynnille asti. vedot koneessa on kaikki tallessa sen verran uskalsi testata mutta ei kyllä yhtään enempää uskalla aja sen verran rajua värinää että koko auto tärisee, moottorin kumityynyt kurkkasin että ok. vikakoodit luettu inpalla.
        lisäksi total air consuption HLM näyttää maksimia 20,75
        ja needed air i.s controler yli arvojen 15.00 viittaisi imuvuotoon mutta 10tkm sitten jakopääremontin yhteydessä kaikki imupuolen tiivisteet usittiin. siinä lista vikakoodeista apuja kaivataan!!!

        -75 aussetzererkennung KAT schaedigend summenfehler
        -67 aussetzererkennung KAT schaedigend zylinder 5
        -68 aussetzererkennung KAT schaedigend zylinder 6
        -69 aussetzererkennung KAT schaedigend zylinder 7
        -70 aussetzererkennung KAT schaedigend zylinder 8
        -213 klopfsensor 4 sensor signal
        Attached Files

        Comment

        • ekkoo1
          BTCF Member
          • Jun 2019
          • 1368
          • Pohjanmaa

          Aussetzererkennung on misfirejä ja ilmeisesti koko kuskin puolen bankilta (5...8), ei ihme jos tuntui että kone hytkyy.

          Klopfsensor on nakutusanturi, joten kenties tuo anturi tai sen piuha olisi mennyt rikki. Silloinhan DME himmaa ennakkoja kun se luulee että moottori nakuttaa.
          E39 540i -96 Ajamisen iloa
          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

          Comment

          • samuxd
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 318
            • Äänekoski

            Mikähän voisi olla probleemana 540 automaattilootassa, ei kytke aina sporttia ja manuaalipuolta päälle, d toimii normaalisti. Silloin kun sportti eikä manuaalipuoli mene päälle mittaristossa palaa kaikki vaihteiston asennon valot PRND. Uudelleen käynnistämällä auton on lähtenyt pelittämään. Eilen luin vikakoodit Inpalla ja ei koodeja vaihteistosta. :think
            E39 540iA -00 käyttis
            E34 525i -91 harraste
            E36 320i -94 jääratakampe

            Comment

            • Gize
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 548
              • Tampere

              Originally posted by samuxd View Post
              Mikähän voisi olla probleemana 540 automaattilootassa, ei kytke aina sporttia ja manuaalipuolta päälle, d toimii normaalisti. Silloin kun sportti eikä manuaalipuoli mene päälle mittaristossa palaa kaikki vaihteiston asennon valot PRND. Uudelleen käynnistämällä auton on lähtenyt pelittämään. Eilen luin vikakoodit Inpalla ja ei koodeja vaihteistosta. :think
              Ei kokemusta eli vähän arvauksena, mutta kepin johdotuksissa häikkää? :think

              En ainakaan itse ensimmäisenä lootaa epäilisi.
              Kulkineet:
              BMW 730dA -03
              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
              BMW 323i -95
              Honda CBR600Fighter
              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

              Comment

              • ekkoo1
                BTCF Member
                • Jun 2019
                • 1368
                • Pohjanmaa

                Originally posted by samuxd View Post
                Mikähän voisi olla probleemana 540 automaattilootassa, ei kytke aina sporttia ja manuaalipuolta päälle, d toimii normaalisti. Silloin kun sportti eikä manuaalipuoli mene päälle mittaristossa palaa kaikki vaihteiston asennon valot PRND. Uudelleen käynnistämällä auton on lähtenyt pelittämään. Eilen luin vikakoodit Inpalla ja ei koodeja vaihteistosta. :think
                Kannattaa varmaan vielä lukea moottorinohjauksen ja mittariston koodit varuiksi. Jännä että ei ole vielä heittänyt transmission failsafea kehiin. Laatikon kyljessä on vaihteenilmaisin mokkula jonka on tarkoitus kertoa laatikon ohjausboksin kautta eculle/mittaristolle missä pykälässä mennään.

                Jos pääset auton alle helposti niin ainakin nuo laatikon kyljen liittimet kannattaisi tarkistaa. Piuhat tulevat ylös apukuskin puolelta moottorin takana nippuna, sieltä voi koittaa tarkistaa etteivät ole irronneet klipsuista ja päässyt sulamaan pakosarjoihin tms.

                Kepin juuresta sen ympärysmuovin alta löytyy jotain piuhoja myös mitä voi tarkistaa että ovat kunnossa.
                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                Comment

                • Worldfuture
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 324
                  • Forssa

                  Huomasin tänään että kun auton käynnistää kylmänä, niin tupsautti aika hyvät valkoset savut, muuten ei sen kummemmin savuta. Mistäs tämmönen johtuu? Koneena M54B30.
                  Ja onko nuo lambdat vai mitkä noissa molemmissa pakosarjoissa?Takimmainen on öljystä märkä, kun venakopantiiviste vuotaa ilmeisesti, mutta ei luulisi olevan syypää tuohon ekaan vikaan?

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4978
                    • Paimio

                    Originally posted by Worldfuture View Post
                    Huomasin tänään että kun auton käynnistää kylmänä, niin tupsautti aika hyvät valkoset savut, muuten ei sen kummemmin savuta. Mistäs tämmönen johtuu? Koneena M54B30.
                    Ja onko nuo lambdat vai mitkä noissa molemmissa pakosarjoissa?Takimmainen on öljystä märkä, kun venakopantiiviste vuotaa ilmeisesti, mutta ei luulisi olevan syypää tuohon ekaan vikaan?
                    Valkoinen höyry monesti kertoo että jäähdytinnestettä vuotaa palotilaan. Kannentiiviste?
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Worldfuture View Post
                      Huomasin tänään että kun auton käynnistää kylmänä, niin tupsautti aika hyvät valkoset savut, muuten ei sen kummemmin savuta. Mistäs tämmönen johtuu? Koneena M54B30.
                      Ja onko nuo lambdat vai mitkä noissa molemmissa pakosarjoissa?Takimmainen on öljystä märkä, kun venakopantiiviste vuotaa ilmeisesti, mutta ei luulisi olevan syypää tuohon ekaan vikaan?
                      Haiseeko se savu? Ellei, niin sitten on vesihöyryä. Tämä on ihan normaalia koska pakoputkistoon kertyy vettä. Ei ole miten harvinaista, että ihan vesipisaroita lentää ulos pakoputkesta. Jos se olisi öljyä sen haistaa, samoin jäähdytysnesteen haistaa kyllä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Wildchild
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2016
                        • 251
                        • Päijät-Häme

                        Originally posted by Worldfuture View Post
                        Huomasin tänään että kun auton käynnistää kylmänä, niin tupsautti aika hyvät valkoset savut, muuten ei sen kummemmin savuta. Mistäs tämmönen johtuu? Koneena M54B30.
                        Ja onko nuo lambdat vai mitkä noissa molemmissa pakosarjoissa?Takimmainen on öljystä märkä, kun venakopantiiviste vuotaa ilmeisesti, mutta ei luulisi olevan syypää tuohon ekaan vikaan?

                        Oma M54B25 "höyryää" myös aika usein, kun on paljon pätkäajoa. Huomasin puoltoistavuotta sitten mutta ei oo hävittäny nesteitä niin luulis että on vaan vesihöyryä.


                        Kun pääsee ajaa kuumaks maantieajossa niin putkesta ei tuu mitään ylimäärästä.
                        Bmw 525iA -02

                        Comment

                        • samuxd
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 318
                          • Äänekoski

                          Originally posted by ekkoo1 View Post
                          Kannattaa varmaan vielä lukea moottorinohjauksen ja mittariston koodit varuiksi. Jännä että ei ole vielä heittänyt transmission failsafea kehiin. Laatikon kyljessä on vaihteenilmaisin mokkula jonka on tarkoitus kertoa laatikon ohjausboksin kautta eculle/mittaristolle missä pykälässä mennään.

                          Jos pääset auton alle helposti niin ainakin nuo laatikon kyljen liittimet kannattaisi tarkistaa. Piuhat tulevat ylös apukuskin puolelta moottorin takana nippuna, sieltä voi koittaa tarkistaa etteivät ole irronneet klipsuista ja päässyt sulamaan pakosarjoihin tms.

                          Kepin juuresta sen ympärysmuovin alta löytyy jotain piuhoja myös mitä voi tarkistaa että ovat kunnossa.
                          Nyt kun luki uudestaan koodit niin sinnehän oli ilmestynyt herjoja alijännitteestä, moneenkin paikkaan. Akun jännite 10,9v inpan mukaan kun oli virrat päällä noin 10min ollut. Voisipa jopa johtua ihan huonosta akusta?:think
                          E39 540iA -00 käyttis
                          E34 525i -91 harraste
                          E36 320i -94 jääratakampe

                          Comment

                          • ekkoo1
                            BTCF Member
                            • Jun 2019
                            • 1368
                            • Pohjanmaa

                            Originally posted by samuxd View Post
                            Nyt kun luki uudestaan koodit niin sinnehän oli ilmestynyt herjoja alijännitteestä, moneenkin paikkaan. Akun jännite 10,9v inpan mukaan kun oli virrat päällä noin 10min ollut. Voisipa jopa johtua ihan huonosta akusta?:think
                            Kyllä nuo ZF laatikot on vissiin tunnettuja siitä että ohjaus häröilee jos jännitteet on huonot. Nyt toki vaikea sanoa että tuliko herjoja vaan siitä kun virrat päällä olet katellut inpaa eilen ja pumput yms. siellä syönyt akkua.

                            Starttaako auto kuitenkin normaalisti kylmänä jne? Kokeile nyt vaikka ainakin laturilla vetää akku täyteen kerran ja nollata koodit.
                            E39 540i -96 Ajamisen iloa
                            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                            Comment

                            • samuxd
                              BTCF Member
                              • Feb 2012
                              • 318
                              • Äänekoski

                              Originally posted by ekkoo1 View Post
                              Kyllä nuo ZF laatikot on vissiin tunnettuja siitä että ohjaus häröilee jos jännitteet on huonot. Nyt toki vaikea sanoa että tuliko herjoja vaan siitä kun virrat päällä olet katellut inpaa eilen ja pumput yms. siellä syönyt akkua.

                              Starttaako auto kuitenkin normaalisti kylmänä jne? Kokeile nyt vaikka ainakin laturilla vetää akku täyteen kerran ja nollata koodit.
                              Starttaa kyllä normaalisti, hieman ehkä nihkeämmin kuin suoraan ajon jälkeen. Akku nyt latingissa yön yli ja katsotaan huomenna mitä sanoo.
                              E39 540iA -00 käyttis
                              E34 525i -91 harraste
                              E36 320i -94 jääratakampe

                              Comment

                              • Worldfuture
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 324
                                • Forssa

                                Originally posted by Wildchild View Post
                                Oma M54B25 "höyryää" myös aika usein, kun on paljon pätkäajoa. Huomasin puoltoistavuotta sitten mutta ei oo hävittäny nesteitä niin luulis että on vaan vesihöyryä.


                                Kun pääsee ajaa kuumaks maantieajossa niin putkesta ei tuu mitään ylimäärästä.
                                Joo ei se taas tänäaamuna mitään pölläyttäny, ja luulis että olis eri väristä jos kannentiiviste vuotaa? Eikä nosta lämpöjä kumminkaan. Pätkäajoa mullakin. Pelästyin vaan kun yhtäkkiä tommosta teki.
                                Edit: nyt se töiden jälkeen sen teki taas, kattelin että on vähän vaahtookin paisarissa. Eli onko nyt sitten kansipahvi menossa/mennyt?
                                Melko sankan valkosen savun se lykkää putkesta kylmänä ( ei kyllä aamulla ennen töitä), ja miksi se tekee sillai vaan kylmänä?
                                Last edited by Worldfuture; 17-03-2020, 18:35.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎