Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gize
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 551
    • Tampere

    Originally posted by samuxd View Post
    Starttaa kyllä normaalisti, hieman ehkä nihkeämmin kuin suoraan ajon jälkeen. Akku nyt latingissa yön yli ja katsotaan huomenna mitä sanoo.
    Hmm nyt kun asiasta on puhetta niin tuo meidän toukkakin veti Trans Failsafen päälle syksyllä, vika lähti koodit nollaamalla enkä ole saanut vikaa päälle sen jälkeen kun olen autoa alkanut pitää laturissa kiinni. Enkä saanut vikaa päälle samana päivänäkään tuon koodien nollauksen jälkeen, mutta akkuhan saikin ajosta silloin hyvin virtaa, joten hyvinkin voi sinullakin johtua huonosta akusta.

    Tuossa meillä siis ilmeisesti puhelin kuluttaa virtaa joten täytyy pitää nyt ylläpitolaturia kiinni kun vain satunnaista ajoa.
    Kulkineet:
    BMW 730dA -03
    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
    BMW 323i -95
    Honda CBR600Fighter
    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

    Comment

    • samuxd
      BTCF Member
      • Feb 2012
      • 318
      • Äänekoski

      Originally posted by Gize View Post
      Hmm nyt kun asiasta on puhetta niin tuo meidän toukkakin veti Trans Failsafen päälle syksyllä, vika lähti koodit nollaamalla enkä ole saanut vikaa päälle sen jälkeen kun olen autoa alkanut pitää laturissa kiinni. Enkä saanut vikaa päälle samana päivänäkään tuon koodien nollauksen jälkeen, mutta akkuhan saikin ajosta silloin hyvin virtaa, joten hyvinkin voi sinullakin johtua huonosta akusta.

      Tuossa meillä siis ilmeisesti puhelin kuluttaa virtaa joten täytyy pitää nyt ylläpitolaturia kiinni kun vain satunnaista ajoa.
      Niin ne vaan temppuilut loppu kun pitänyt ylläpitolaturia kiinni yöt. Eipähän tarvinnut vielä aloittaa manualisointia.
      E39 540iA -00 käyttis
      E34 525i -91 harraste
      E36 320i -94 jääratakampe

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by samuxd View Post
        Niin ne vaan temppuilut loppu kun pitänyt ylläpitolaturia kiinni yöt. Eipähän tarvinnut vielä aloittaa manualisointia.
        Sitten selvittämineen mihin virtaa kuluu seisoessa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • ekkoo1
          BTCF Member
          • Jun 2019
          • 1368
          • Pohjanmaa

          Mitäköhän voisi kokeilla seuraavaksi kun -96 e39 540 hörähtää startissa käyntiin ja sammuu samantien (Lyhyt video). Startti siis lienee ok ja kipinää täytyy tulla jonkinlaista kun kerran putkessa asti hörähtää.

          Taustatietona auto on toimivana talliin ajettu, sen jälkeen käytetty imusarja, valley pan ja suuttimet irti, asennettu takaisin uusilla tiivisteillä ja suuttimet uusilla o-renkailla. Paljon on siis kyllä ollut sähköliittimiä ja letkuja irti toki. Pakosarjat on myös vaihdettu mutta tuskin vaikuttaa tähän.

          Ainoa vähän outo oire tuon lisäksi että auto ei pysy käynnissä on se, että bensapumppua ei kuulu käyvän kun virrat kääntää kakkosasentoon. Startatessa ei osaa sanoa käykö pumppu kun on niin paljon mekkalaa.

          Tarkistettuja/kokeiltuja juttuja:
          - akkua ladattu ja kokeiltu apuvirralla (oli päässyt tyhjentymään kun auto seisoi pari viikkoa)
          - INPA:lla luettu ECU ja EWS koodit, ei mitään takaisin tulevia koodeja. DME adaptiot myös nollattu.
          - Kun tuota pumppua ei kuulunut kun virrat käy kakkosasennossa niin epäiltiin toki sitä, kuitenkin esim. INPA:lla kun ohjaat EKP releen päälle niin pumppu kuuluu selvästi
          - Kokeiltu startata niin että EKP releen tilalla on painonappi pohjassa (=pumppu päällä käsiohjauksella kokoajan). Pumppu ei siis ainakaan täysin pimeänä näyttäisi olevan, voi toki tuottaa huonosti painetta.
          - Katsottu ja vaihdettu pumpun sulakkeet 47 ja 31
          - Tulpat oli bensasta kosteat eilisillan monen starttausyrityksen jälkeen, tänään vaihdettu uudet NGK BKR6EK eikä ollut vaikutusta
          - Epäilin aluksi kampiakselin asentotunnistinta mutta ainakin yleismittarilla sensorin resistanssi näytti ~600 Ohm mikä on ilmeisesti ok. INPA:ssa ja mittaristossa näkyy myös rpm:ää startatessa.
          - Kokeiltu startata MAF liitin irti tai ICV liitin irti
          - Tarkisteltu anturien liittimet ja imuletkut, päällepäin ainakin näyttäisi kaikki olevan ok.

          Varmaan seuraavaksi pitäisi jotenkin varmistaa että kiskolla on tarpeeksi bensapainetta? Tässä M62B44 harmillisesti ei ole sitä tarkistusventtiiliä kiskolla joten joutuu johonkin väliin ilmeisesti virittämään T-palaa ja mittaria väliin?
          Last edited by ekkoo1; 21-03-2020, 18:16.
          E39 540i -96 Ajamisen iloa
          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            Originally posted by ekkoo1 View Post
            Mitäköhän voisi kokeilla seuraavaksi kun -96 e39 540 hörähtää startissa käyntiin ja sammuu samantien (Lyhyt video). Startti siis lienee ok ja kipinää täytyy tulla jonkinlaista kun kerran putkessa asti hörähtää.

            Taustatietona auto on toimivana talliin ajettu, sen jälkeen käytetty imusarja, valley pan ja suuttimet irti, asennettu takaisin uusilla tiivisteillä ja suuttimet uusilla o-renkailla. Paljon on siis kyllä ollut sähköliittimiä ja letkuja irti toki. Pakosarjat on myös vaihdettu mutta tuskin vaikuttaa tähän.

            Ainoa vähän outo oire tuon lisäksi että auto ei pysy käynnissä on se, että bensapumppua ei kuulu käyvän kun virrat kääntää kakkosasentoon. Startatessa ei osaa sanoa käykö pumppu kun on niin paljon mekkalaa.

            Tarkistettuja/kokeiltuja juttuja:
            - akkua ladattu ja kokeiltu apuvirralla (oli päässyt tyhjentymään kun auto seisoi pari viikkoa)
            - INPA:lla luettu ECU ja EWS koodit, ei mitään takaisin tulevia koodeja. DME adaptiot myös nollattu.
            - Kun tuota pumppua ei kuulunut kun virrat käy kakkosasennossa niin epäiltiin toki sitä, kuitenkin esim. INPA:lla kun ohjaat EKP releen päälle niin pumppu kuuluu selvästi
            - Kokeiltu startata niin että EKP releen tilalla on painonappi pohjassa (=pumppu päällä käsiohjauksella kokoajan). Pumppu ei siis ainakaan täysin pimeänä näyttäisi olevan, voi toki tuottaa huonosti painetta.
            - Katsottu ja vaihdettu pumpun sulakkeet 47 ja 31
            - Tulpat oli bensasta kosteat eilisillan monen starttausyrityksen jälkeen, tänään vaihdettu uudet NGK BKR6EK eikä ollut vaikutusta
            - Epäilin aluksi kampiakselin asentotunnistinta mutta ainakin yleismittarilla sensorin resistanssi näytti ~600 Ohm mikä on ilmeisesti ok. INPA:ssa ja mittaristossa näkyy myös rpm:ää startatessa.
            - Kokeiltu startata MAF liitin irti tai ICV liitin irti
            - Tarkisteltu anturien liittimet ja imuletkut, päällepäin ainakin näyttäisi kaikki olevan ok.

            Varmaan seuraavaksi pitäisi jotenkin varmistaa että kiskolla on tarpeeksi bensapainetta? Tässä M62B44 harmillisesti ei ole sitä tarkistusventtiiliä kiskolla joten joutuu johonkin väliin ilmeisesti virittämään T-palaa ja mittaria väliin?
            Testattiin vielä bensanpaineet suodattimen kohdalta ja nämä ok. Palattiin sitten kiltisti rikospaikalle eli imusarjalle ja käärmekameralla katsottuna näki että yksi imusarjan tiiviste repsotti väärässä paikassa. Imusarja irti ja tiivisteet kunnolla paikalleen niin auton sai jo pikkuhiljaa käyntiin, vaati vielä kaasua että pysyy käynnissä kuitenkin.

            MAF irti käy nyt kohtalaisesti tyhjäkäyntiä, yksi ylimääräinen kalkattava sivuääni kyllä ilmestynyt mikä pitää selvittää seuraavaksi ja hyllystä kokeilla toista MAFia.
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • Markuzzz
              BTCF Member
              • Sep 2018
              • 80
              • Naantali

              Muokataas tää kysymys uusiksi. Eli onko jollain tietoa paljonko kierrokset heittää jos laittais E39 530D manuaalin perään automaatin perän? (luovuttaja myös e39 530d aut.)

              Kemppiperä täytyisi korjata laittamalla ehyt perä.
              Last edited by Markuzzz; 25-03-2020, 15:42.
              None atm
              Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                Originally posted by Markuzzz View Post
                Muokataas tää kysymys uusiksi. Eli onko jollain tietoa paljonko kierrokset heittää jos laittais E39 530D manuaalin perään automaatin perän? (luovuttaja myös e39 530d aut.)

                Kemppiperä täytyisi korjata laittamalla ehyt perä.

                Netti on pullollaan laskureita, käytä niitä.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  Onko ajovalon lasissa eroa pre facelifissa xenon vai ei xenon? Realoemistakaan en tullut hullua hurskaammaksi.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Carbonfiber View Post
                    Onko ajovalon lasissa eroa pre facelifissa xenon vai ei xenon? Realoemistakaan en tullut hullua hurskaammaksi.
                    Onhan siinä aika paljon kun xenonit on projektorilla ja halgeenit rihlatuilla linsseillä.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5018
                      • Paimio

                      Edit....
                      Ei mitään ymmärsin väärin.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Momoke
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2017
                        • 99
                        • Suomi

                        E39 535 moottorin kannake

                        Terve. En löytänyt aiheesta tietoo niin onko kellää kokemusta e39 535 kuskin puolen moottorin kannakkeen vaihdosta?
                        En saanut kun kaks alinta pulttia kiristettyä ku yksinkertasesti vaan ei mahdu käsi sinne väliin ni tarviiko siitä koko keula purkaa et sais sitä kautta laitettua loput pultit vai pitääkö se moottori nostaa helvettiin sieltä? Oisko jollai kokemusta asiasta?

                        Comment

                        • Ripattila
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 389
                          • Wonderland

                          Mikä on tämä säännöllisesti naksahtava ääni jostain konehuoneen takatilasta, kun puhallin on päällä? Kuuluu sekä auton sisään, että ulkopuolelle. Kun puhaltimen sammuttaa ääni lakkaa.
                          E39 523iA Touring
                          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Ripattila View Post
                            Mikä on tämä säännöllisesti naksahtava ääni jostain konehuoneen takatilasta, kun puhallin on päällä? Kuuluu sekä auton sisään, että ulkopuolelle. Kun puhaltimen sammuttaa ääni lakkaa.
                            Vesiventtiilit?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • sevnie00
                              BTCF Member
                              • Jan 2018
                              • 57
                              • Tampere

                              E39 sähköongelmia (kuskin ovi moduuli sekä takaluukku)

                              Elikkäs kyseessä on 1997 vuoden touringi 39.

                              Vikoina on seuraavat.

                              Kuskin oveen tulee virta mutta kuskin ovesta ei toimi mikään muu ikkuna tai peili kun kuskin omat. Äänikin tulee. Liitokset käyty läpi ja koitettu ottaa hyppypiuhalla P bus linja suoraan korimoduulille eikä vaikutusta. Katkaisijan tilalla kokeiltu purkuautosta ehjää eikä tilanne muuttunut. Myöskään kuskin oven lukko ei seuraa muuta keskuslukitusta mutta esim oven aukiolo anturi ääni ja valot pelaa kyllä ovessa.

                              Sitten takaluukkuun. Joka ilmestyi ilmeisemmin yhtäkkiä. Eli takaluukku ei aukea. Avaus napista pyörittää vaan softclose moottoria muttei avaa luukun lukitusta. Johto sarja käyty pumppujen luota Lukolle saakka läpi ja rele boksista hyppy virtaa antamalla avaa lukon joten vika tuskin on johtosarjassa. Rele vaihdettu ja tarkistettu vika ei siinä... Ja takaluukun lasi aukeaa aina kun avaa ovet lukosta auton mentyä lepotilaan. Ei tee tätä muulloin...

                              Selattu on jenkki foorumejakin aiheisiin liittyen mutta huonosti löytyy tietoa. Muutakun muutama vastaava kuskin oveen liittyen niistäkään ei koskaan ratkaisua kirjoitettuna. Niin josko korona aika sais tänne ihmisiä kerääntymään joilla olis ideoita mikä tuota vaivaa.

                              Comment

                              • Kride
                                Newbiemmer
                                • Mar 2017
                                • 20
                                • Lahti

                                E39 530da 1999 starttaa ei käynnisty lupailee

                                Morjesta, otsikonmukainen vaiva puski päälle. Eli taustana siis juuri vaihdettu laturi joka oli e46 330d;stä, muuten sama laturi mutta liitin vaihdeltiin sopivaksi kun oli eri liitin alkuperäisessä, sitten huomattiin että latausvika ei ollutkaan siinä joten heti perään vaihdeltiin kampiakselin hihnapyörä --> kaikki taas hyvin, sivuäänet poistui ja auto rupesi lataamaan. Auto toimi hyvin ja ajelin omalle hallille pesemään ja sammutin normaalisti auton, jonka jälkeen (15min) koitin käynnistää vaan ei suostunut käynnistymään. Starttaa hienosti, startti pyörii, välillä alussa ns. lupaa jonka jälkeen vaan starttaus jatkuu mutta ei käynnisty. Dieseliä oli aika vähän, joten hain tankkiin lisää, mittarin mukaan nyt noin 15ltr, joten ei pitäisi siitä kiikastaa. Ikinä ennen ei ole vastaavasti tehnyt, aina käynnistynyt hyvin ja ongelmitta. Vikakoodeissa ilmamäärämittari, inpalla luettu, mitään liittyvää koodia ei näyttänyt, kaikki koodit nollattu. Naftaputkia seurailin samaan aikaan kun kaveri starttaili, en havainnut ilmakuplia. Tietäväisempien mielipiteitä/veikkauksia kaivataan!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎