Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    Oletteko kokeilleet suositeltuja ilmanpaineita, jotka tuntuvat varsin matalilta. Eräällä foorumilaisella loppui tutinat siihen.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Keimo
      Oletteko kokeilleet suositeltuja ilmanpaineita, jotka tuntuvat varsin matalilta. Eräällä foorumilaisella loppui tutinat siihen.
      Ei ne ainakaan minulla tuohon vaikuta. Mutta toki ne voi ongelman "korjata", sillä jos nivelissä on väljää, niin pehmeä rengas peittää ongelmaa lisäämällä joustoa muualle.
      E39 528iA

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        No, auto on alkanut hutista, pitää vielä laittaa jo vaihdettujen osien lista esille ja nelipyöräsuuntauksen tulokset, niin raati voi kertoa missä on paikat rikki.


        Originally posted by E38

        PS. Voiko sinun E39:n takaluukkuun laittaa myös tavaraa (esim lastenrattaat tai jopa jotain painavampaa?) vai alkaako heti raapia?
        Ot: Mulla on siihen lastenratas käyttöön toinen auto, mutta kyllä tonne e39:siin tulee laitettua säännöllisesti betonia ~100-200kg konttiin, eikä raavi. Tilaa saa tekemällä
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Originally posted by Zoui
          No, auto on alkanut hutista, pitää vielä laittaa jo vaihdettujen osien lista esille ja nelipyöräsuuntauksen tulokset, niin raati voi kertoa missä on paikat rikki.
          Edestä jotain, kun hiukan ratissa vatkaa... vanteet ilmeisesti, kun ei oikei mulle tule enää muuta mieleen.

          Eli vaidettuna, eteen: pyörännavat/laakerit, reaktiotangot, alatukivarret, jarrulevyt/palat. Taakse: alatukivarret, vakaajannivelet. +repullinen muita puslia.

          etu vasen/oikea
          caster v.6,42 o.6,30
          camber v.-0,54 o.-0,48
          auraus v.0,06 o.0,06 yhteensä 0,12
          taka vasen/oikea
          camber v.-2.00 o.-2.00
          auraus v.0,09 o.0,09 yhteensä 0,18
          kulkukulma 0,00
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • exodus
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 774
            • Oulu

            Originally posted by Zoui
            Edestä jotain, kun hiukan ratissa vatkaa... vanteet ilmeisesti, kun ei oikei mulle tule enää muuta mieleen.

            Eli vaidettuna, eteen: pyörännavat/laakerit, reaktiotangot, alatukivarret, jarrulevyt/palat. Taakse: alatukivarret, vakaajannivelet. +repullinen muita puslia.

            etu vasen/oikea
            caster v.6,42 o.6,30
            camber v.-0,54 o.-0,48
            auraus v.0,06 o.0,06 yhteensä 0,12
            taka vasen/oikea
            camber v.-2.00 o.-2.00
            auraus v.0,09 o.0,09 yhteensä 0,18
            kulkukulma 0,00
            sama juttu mullakin, kaikki vaihdettu renkaita myöten ja siltikin vatkasi. Eilen sitten vaihdoin renkaat edestä taakse ja kas kummaa; ei tutinoita ollenkaan.
            Ainoa juttu, että vieläkin ravistaa kevyessä jarrutuksessa. Mitenkäs sulla käyttäytyy kun jarrutat 110:n nopeudesta?
            Listalta puuttuu vielä raidetangonpäät(samaten minultakin), joiden vaihdolla ainakin jenkki-saitin mukaan vika voi myös korjaantua.

            Comment

            • 525TDS Touring
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 483
              • Sahalahti

              Originally posted by E38
              PS. Voiko sinun E39:n takaluukkuun laittaa myös tavaraa (esim lastenrattaat tai jopa jotain painavampaa?) vai alkaako heti raapia?
              Ei raavi täydelläkään kuormalla. Eihän Bemmi oo mikään volvo
              Ex-525TDSa Touring -98
              Ex-MB E220T CDi -02
              E61 520D -09
              F11 518d -16

              Comment

              • E38
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 269
                • HKI,TKU

                Originally posted by Zoui
                Edestä jotain, kun hiukan ratissa vatkaa... vanteet ilmeisesti, kun ei oikei mulle tule enää muuta mieleen.

                Eli vaidettuna, eteen: pyörännavat/laakerit, reaktiotangot, alatukivarret, jarrulevyt/palat. Taakse: alatukivarret, vakaajannivelet. +repullinen muita puslia.
                Niin oletko kokeillut pienempiä vanteita, esim 16"?

                Okei leikki sikseen: Koska nämä mainitsemasi osat on vaihdettu? Nyt? Jos kuskaat betonia 20" valsseilla niin voiko jotku mainitsemistasi vaihdetuista osista olla kulunnut uudelleen?

                Jos noi palikat on uusia niin sitten varmaan renkaasta on irronnut paino. Tai vanne kiero. Et kai oo menny antaa vaimon ajaa?
                Autotalli:
                -07 Lexus GS300
                -96 Mercedes-Benz SL320
                -79 Wartburg 353W Tourist
                -66 Cadillac Coupe De Ville


                Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by E38
                  Niin oletko kokeillut pienempiä vanteita, esim 16"?

                  Okei leikki sikseen: Koska nämä mainitsemasi osat on vaihdettu? Nyt? Jos kuskaat betonia 20" valsseilla niin voiko jotku mainitsemistasi vaihdetuista osista olla kulunnut uudelleen?

                  Jos noi palikat on uusia niin sitten varmaan renkaasta on irronnut paino. Tai vanne kiero. Et kai oo menny antaa vaimon ajaa?
                  Meillä ei rikkinäistä alustaa korjata pienentämällä vannetta tai paineita

                  Heh, joo, oikeasti olen melko varma että nykyinen hutina johtuu huonoista vanteista (Kiinalaiset kromimökkylät kato), noi alustanosat on vaihdettu tämän alkuvuoden aikana, eikä ne ole uudestaan kulunut rikki. Tai olen mä tolla nyt puolessa vuodessa rullannut ~30tkm, että tiedä sitten.

                  Tolla vehkeellä on kuitenkin paljon ajettu ja tullaan ajamaan, toki myös ymmärrän että leveä 20" kumi käy myös alustan päälle, sitä varten sinne sitä palikkaa vaihdetaan. Tulee tuohon sitten 17" talvikitkat ja kolmiosaiset oz-racinkit.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • JamBBa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 362
                    • Vantaa

                    Originally posted by vaviah
                    No niin. Nyt on etupään pyöräntuennat käyty läpi. Työn teki todella bemareihin erikoistunut ammattilainen. Mitään väljyyksiä ei havaittu. Iskarit olivat kuluneet kylläkin reilusti. Nyt siis edessä uudet iskarit ja koiranluut. Kaikki muu 200 tkm jaettua -97 originaalia. Auto tuntuu ajoltaan kuin uudelta! Kaikki vapina, jarrujen täristys, ratin vatkaus, ym. ovat poissa. En saanut myöskään takapään tutinaa esiin, mutta keli ei toisaalta sallinut ajoa 120 km/h kovin pitkiä matkoja...
                    Jäikö muuten jotain tutinaa iskareiden jäljiltä? Millaista? Olen ostamassa E39:ä, jossa juuri kuvailemasi iskarivamma ja oireet, mutta pitäisi tietää paraneeko iskarien vaihdolla kokonaan, vai varaudunko kauppojen jälkeen tonnin remppaan!?!
                    Say NO to signatures!

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      ...Ja ajatelkaas? Maahantuojaorganisaatio/huollot eivät ole koskaan e39:n tutinoista kuulleetkaan?

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        Originally posted by Hemi
                        ...Ja ajatelkaas? Maahantuojaorganisaatio/huollot eivät ole koskaan e39:n tutinoista kuulleetkaan?
                        Minäkin tuota asiaa kysyin kohteliaasti paikallisen Bmw-jälleenmyyjän huoltotiskillä..mikä vikana voisi olla.."Jaa, ei me oo kyllä kuultu, tai no joo ainakin takapäässä se on monien sattumien summa, jos sellaista tärinää ilmenee". Varmaan näin onkin kun vaan tietäisi ja löytäisi ne "sattumat"
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          eBay-ostos saapui joten (viimeistään) viikonloppuna tietää onko noilla mitään vaikutusta ratin heilumiseen:
                          E39 528iA

                          Comment

                          • hurtta
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 444

                            Originally posted by TJJ
                            eBay-ostos saapui joten (viimeistään) viikonloppuna tietää onko noilla mitään vaikutusta ratin heilumiseen:
                            Paljonkos tuo lysti maksoi ja mistä ostit?

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by hurtta
                              Paljonkos tuo lysti maksoi ja mistä ostit?
                              256,15 euroa sisältäen postikulut.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • creative 22
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 560
                                • Alavus

                                Originally posted by TJJ
                                256,15 euroa sisältäen postikulut.
                                http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile
                                Edullinen satsi!!
                                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                                BMW Freude Am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎