Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SJHP44
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 86
    • PKS

    Kiitos Martti!

    Ykkösvaihtoehtona siis nuo susp. II pumput ja 40/15 jousisarja alle. Hintaa tulee kuiten enemmän, kuin H&R:n cup kitille, mistä päästään seuraavaan kysymykseen:
    Verrattaessa Suspension II:sta ja H&R:n 40/15 cup kittiä, onko ominaisuuksissa reilusti eroa? Joku tuttava sanoi, että cup kit olisi kokolailla jäykkä ja pintakova alusta... Itselläni ei tietenkään mitään kokemusta. Tuossa aikaisemmissa postauksissa joku kertoi sellaisen autoonsa laittaneensa, ja oli tykännyt.

    Jos haen suurin piirtein susp. II kaltaista alustaa, niin olisiko H&R:n cup kit hyvä vaihtoehto??
    e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

    Comment

    • jouko
      Newbiemmer
      • Jul 2008
      • 23

      Tässä omat kokemukset (auto 540i):

      Viime syksynä asennettiin alle Bilstein B8:t. Jousina juurikin nuo H&R:t. Talvirenkailla 245/45-17 ihan mukava ajettava
      kelillä kuin kelillä. Kesärenkailla 245/40 ja 265/35 18'' poimii terävät routakuopat etc. Ja täällä Häslingissä huonoa pinnoitetta riittää. 80 km/h ja yli ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset. Voisi sanoa että alusta on sporttisen jämäkkä olematta vielä liian kova. Korkeampiprofiilisilla renkailla olisi suorastaan erinomainen. Auto ei ole enää mikään limusiini vaan selkeästi sportti.

      Rengaspaineet edessä 2,6 takana 2,7

      -j-
      Last edited by jouko; 20-04-2010, 12:29.

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        Originally posted by SJHP44 View Post
        Kiitos Martti!

        Ykkösvaihtoehtona siis nuo susp. II pumput ja 40/15 jousisarja alle. Hintaa tulee kuiten enemmän, kuin H&R:n cup kitille, mistä päästään seuraavaan kysymykseen:
        Verrattaessa Suspension II:sta ja H&R:n 40/15 cup kittiä, onko ominaisuuksissa reilusti eroa? Joku tuttava sanoi, että cup kit olisi kokolailla jäykkä ja pintakova alusta... Itselläni ei tietenkään mitään kokemusta. Tuossa aikaisemmissa postauksissa joku kertoi sellaisen autoonsa laittaneensa, ja oli tykännyt.

        Jos haen suurin piirtein susp. II kaltaista alustaa, niin olisiko H&R:n cup kit hyvä vaihtoehto??
        Minulla ei kokemusta cup-kitistä ole, mutta veikkaisin, että alusta on pikkaisen "sporttisempaan" ajoon suunniteltu ja näin ollen aavistuksen jämäkämpi, kuin esim. tuo 40/15 setti kaverinaan Sachsin Advantaget/Bogen Turbot (jotka siis alkup. M-Sport iskarit). Ja eikös tuo cup-kitti pudota tyyliin 50/30mm, joka on aikalailla yhtenäinen M-Sporttiin tarkoitetun 30/15 setin kanssa? Ainakin kuvissa, mitä olen nähnyt, cup-kitillä varustetut ovat selkeästi matalempia, kuin tolla 40/15 sarjalla tulee.

        Jos siis kriteerit ovat nuo, mitä olet maininnut, suosittelen edelleen tuota 40/15 satsia + M-Sportin vakioiskareita. Meno on aikalailla vakioalustan luokkaa, siis erittäin mukavaa, mutta kaarteissa tulee hieman lisää jämäkkyyttä ja optiikkaan pieni parannus. Jos madallusta et enempää kaipaa, ei tuolla kombolla mene metsään. Hintakaan ei varmaan eroa cup-kitistä mainittavasti, varsinkaan Saksasta tilatessa.

        Taasen jos jämäkkyyttä tai mataluutta haet, kannattanee katseet suunnata cup-kitin tai mainitsemasi 30/15 suuntaan. Siis h&r:n tuotevalikoimassa puhuttaessa, muitakin erittäin hyviä vaihtoehtoja on.

        Comment

        • laine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1501
          • Helsinki

          Originally posted by Martti View Post
          Minulla ei kokemusta cup-kitistä ole, mutta veikkaisin, että alusta on pikkaisen "sporttisempaan" ajoon suunniteltu ja näin ollen aavistuksen jämäkämpi, kuin esim. tuo 40/15 setti kaverinaan Sachsin Advantaget/Bogen Turbot (jotka siis alkup. M-Sport iskarit). Ja eikös tuo cup-kitti pudota tyyliin 50/30mm, joka on aikalailla yhtenäinen M-Sporttiin tarkoitetun 30/15 setin kanssa? Ainakin kuvissa, mitä olen nähnyt, cup-kitillä varustetut ovat selkeästi matalempia, kuin tolla 40/15 sarjalla tulee.

          Jos siis kriteerit ovat nuo, mitä olet maininnut, suosittelen edelleen tuota 40/15 satsia + M-Sportin vakioiskareita. Meno on aikalailla vakioalustan luokkaa, siis erittäin mukavaa, mutta kaarteissa tulee hieman lisää jämäkkyyttä ja optiikkaan pieni parannus. Jos madallusta et enempää kaipaa, ei tuolla kombolla mene metsään. Hintakaan ei varmaan eroa cup-kitistä mainittavasti, varsinkaan Saksasta tilatessa.

          Taasen jos jämäkkyyttä tai mataluutta haet, kannattanee katseet suunnata cup-kitin tai mainitsemasi 30/15 suuntaan. Siis h&r:n tuotevalikoimassa puhuttaessa, muitakin erittäin hyviä vaihtoehtoja on.
          Omassa 540iA -96:ssa on D2:n coilover setti. Toimii hyvin, jäykkyyssäätö 36-portainen ja kenttäänkin pääsee helposti.

          Taitavat olla noi D2:set race.fi:llä tarjouksessa 699e nyt?

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            Onko kukaan mitannut paljonko on vakio m-sport alustasarjalla mitta navasta kaareen, edessä?
            E61 535d -04

            Comment

            • jardahl
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 176
              • Jyväskylä

              Originally posted by AnttiR View Post
              Onko kukaan mitannut paljonko on vakio m-sport alustasarjalla mitta navasta kaareen, edessä?
              sellanen 355-360mm on omassa...
              Model S

              Comment

              • Dalglish
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 468
                • Ylöjärvi

                Originally posted by AnttiR View Post
                Onko kukaan mitannut paljonko on vakio m-sport alustasarjalla mitta navasta kaareen, edessä?
                Mulla oli 365mm ennen kuin madallettiin!

                Comment

                • rainekoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 294
                  • oulainen

                  Käykö M-sport jouset tavallisiin etutolppiin?

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    Originally posted by rainekoo View Post
                    Käykö M-sport jouset tavallisiin etutolppiin?
                    Käy ja on mielestäni erittäin suositeltavat. Itse hankin siis juurikin marmoritiskiltä vakiojousituksen tilalle M-sport -jouset ja vastaavat iskarit Motonetista ja sanoisin että erittäin hyvä. Kommentoin jotain tännekin mutta en nyt päissään jaksa googlata...
                    Taitaa olla M-sport jouset alumiinia toisin kuin nämä H&R:t yms. Korjatkaa jos olen väärässä.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Kentsu View Post
                      Käy ja on mielestäni erittäin suositeltavat. Itse hankin siis juurikin marmoritiskiltä vakiojousituksen tilalle M-sport -jouset ja vastaavat iskarit Motonetista ja sanoisin että erittäin hyvä. Kommentoin jotain tännekin mutta en nyt päissään jaksa googlata...
                      Taitaa olla M-sport jouset alumiinia toisin kuin nämä H&R:t yms. Korjatkaa jos olen väärässä.

                      no ei varmasti ole jouset alumiinia
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Käy ja on mielestäni erittäin suositeltavat. Itse hankin siis juurikin marmoritiskiltä vakiojousituksen tilalle M-sport -jouset ja vastaavat iskarit Motonetista ja sanoisin että erittäin hyvä.
                        Jos asentaa nuo M-sport jouset, niin miten muutoskatsastus tapahtuu? Eikös ne vaadi sen TÜV-lapun eikä noista sellaista taida olla? Vai tarvitseeko edes muutoskatsastaa kun nuo on automallin alkuperäisiä osia?
                        E39 528iA

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Jos asentaa nuo M-sport jouset, niin miten muutoskatsastus tapahtuu? Eikös ne vaadi sen TÜV-lapun eikä noista sellaista taida olla? Vai tarvitseeko edes muutoskatsastaa kun nuo on automallin alkuperäisiä osia?
                          Tuota m-sport jousien vaihtoa kukaan kats.inssi tuskin edes huomaa,jos et erikseen mainitse .Katsastin tuossa tuon E61 :sen ja siinä on H&R jouset keulassa,eikä inssi puhunut mitään kun mataluus on kuitenkin m-sport\alkuperäistä tasoa.
                          Ei muuta kuin m-jouset alle ja leiman hakuun
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by veku View Post
                            Tuota m-sport jousien vaihtoa kukaan kats.inssi tuskin edes huomaa,jos et erikseen mainitse.
                            Tiedä tuosta, olen kahdesti osunut samalle inssille joka jostain syystä valittaa E39:n alkuperäisistä angel eyes valoista. Ei kuulemma saisi olla parkeissa kuin yksi valo/umpio, ekalla kerralla alkoi oikein etsimään toisen ympyrän polttimoa. Tiedä sitten miten esim. Audien joulukuusivalot menee läpi tuolla asemalla...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Alusta pitäisi muutoskatsastaa aina, jos sitä muuttaa. Jos katsastuksessa vaaditaan auton valmistajan osiin lappuja, niin ne saa merkkiliikkeestä.

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Tiedä tuosta, olen kahdesti osunut samalle inssille joka jostain syystä valittaa E39:n alkuperäisistä angel eyes valoista. Ei kuulemma saisi olla parkeissa kuin yksi valo/umpio, ekalla kerralla alkoi oikein etsimään toisen ympyrän polttimoa. Tiedä sitten miten esim. Audien joulukuusivalot menee läpi tuolla asemalla...
                              Umpiossa on kyllä merkintä, mitä valoja minkäkin linssin kohdalla saa palaa. Noiden lisäksi jos löytyy vielä tyyppihyväksyntämerkki, niin asiassa ei oo mitään epäselvää.
                              Last edited by kaol; 25-04-2010, 10:58.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • Kentsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1397
                                • Tuusula

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                no ei varmasti ole jouset alumiinia
                                No näin kun selvinpäin ajattelee niin tuskinpa ne on

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Jos asentaa nuo M-sport jouset, niin miten muutoskatsastus tapahtuu? Eikös ne vaadi sen TÜV-lapun eikä noista sellaista taida olla? Vai tarvitseeko edes muutoskatsastaa kun nuo on automallin alkuperäisiä osia?
                                Tässä on ainakin se asia että mistä inssi tietää tuliko auto tehtaalta m-jousilla vai ei. Ja eipä noihin ole tässä vuosien saatossa kukaan katsastuksessa kiinnittänyt huomiota kun ovat ihan perus mustat eikä madallus ole kummoinen.
                                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎