Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    Originally posted by ruupanen View Post
    Kertokaahan kokemuksia näistä "halppis" TA-Technix/Vmaxx/Raceland säädettävistä alustoista.

    Saako näillä autoon ulkonäköä, mutta samalla voi unohtaa ajettavuuden ?

    Erityisesti 540ia:n omistajien kokemukset kiinnostaa

    niitä alustoja ei ole tehty 540:ä varten. sopii, mutta ei riitä kantavuus. TÜV lapun mukaan maksimi akseli massat etu: 1090kg ja taka: 1200kg.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Geijjo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 406
      • Hell Sinki

      Originally posted by bemu2000 View Post
      niitä alustoja ei ole tehty 540:ä varten. sopii, mutta ei riitä kantavuus. TÜV lapun mukaan maksimi akseli massat etu: 1090kg ja taka: 1200kg.
      onko mahdollista saada pelkät etutolpat tohon 540:iin,tai leimasta läpi niillä?ton ilmapussihässäkän takia en tartteis kun etutolpat
      Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
      e39 ///M5 ZzZ
      e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
      F11 530da M-Sport
      Hurley-Durley x2
      Koliseva connection
      Itä-helsingin koiraverkko connection

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        Originally posted by Geijjo View Post
        onko mahdollista saada pelkät etutolpat tohon 540:iin,tai leimasta läpi niillä?ton ilmapussihässäkän takia en tartteis kun etutolpat

        mitkä siinä on akselimassat?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5166
          • Joensuu

          Originally posted by bemu2000 View Post
          niitä alustoja ei ole tehty 540:ä varten. sopii, mutta ei riitä kantavuus. TÜV lapun mukaan maksimi akseli massat etu: 1090kg ja taka: 1200kg.
          Originally posted by Geijjo View Post
          onko mahdollista saada pelkät etutolpat tohon 540:iin,tai leimasta läpi niillä?ton ilmapussihässäkän takia en tartteis kun etutolpat
          Originally posted by bemu2000 View Post
          mitkä siinä on akselimassat?
          E39, 540ia:n rekisteriotteen ja tyyppikilven mukaan etuakselin massa on: 1080 ja takasen 1185 kg. Eli tuohan menee nipinnapin alle

          Ilmoitetut massat 1996 vuosimallin autosta.
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • H4ck
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 659
            • Helsinki/Eesti

            Autoni on 39 528iA vm96 ja olen kaverilta ostamassa M jouset, 4kpl yhteensä, mitkäs pumput mun pitäisi ostaa? Vaikuttaa muutenki nuo vanhat aika väsyneiltä.

            Yks myisi meilkein uudet Sasch (sport) pumput eteen ja niihin kuullema sopii nuo M jouset hyvin..Sit pitäis viel taakse saada jotain..
            Varaosat, huolto ja maalaus.

            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

            Comment

            • bmwmtuning
              Newbiemmer
              • May 2008
              • 22
              • Parkano

              Autoni on BMW E39 535i 10/96. Olen ostanut autooni K.A.W madallusjouset 60/40mm. Eteen tarvitsisi löytää vielä iskunvaimentimet 60mm madallusta varten. Mistäs sellaiset löytäisin? Käykö M-tech iskarit vai mitkä? Tietoa tarvittaisiin...
              Last edited by bmwmtuning; 07-04-2010, 22:50.
              BMW miehen tiellä pitää...

              Comment

              • JuhLa
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 94
                • Rovaniemi

                540 madallus+edc

                Autona e39 540 lisäksi alkuperäiset edc-iskarit. Aikas vähän tietoa löytyy tuolle alustalle, vai onko tuo nyt niin ihmeellinen. Eli takana ei ole kumipalkeita vaan tavalliset jouset.

                Soitin fk:n täydellisistä alustasarjoista vai olikohan ihan korkeuttasäädetäviä ja niillä ei ollut tuohon sopivaa? Pelkästään kumipalkeellisiin olisi ollut ja eivät olleet ikinä kuulleetkaan tuosta mikä tuosta autosta löytyy? Onko jollaki ihan käytännönkokemusta sopiiko noista fk:n sarjoista mikään?

                Toinen vaihtoehto h&r:n jouset ja noilla vakiojiskareilla. Mites nuo vakioiskarit kestää madallusta, lähinnä nämä edc-iskarit. Normaalit iskarithan kestää pienen madalluksen. Löytyykö jostain korvaavaa iskaria joka kävisi suoraan paikalle?

                Mites jos nuo edc-iskarit korvaa tavallisilla iskareilla? Alkaako ajotietokone valittamaan jos nuo johot nyppää irti? Lisäksi vanhoissa topiceissa oli kirjotettu noiden edc-iskareiden huollosta briteissä. Löytyyköhän suomesta osaavaa kaveria ja mikä noissa tuottaa sen vaikeuden huoltaa?

                Toivottavati joku osaa neuvoa tietämätöntä.
                e87
                e36

                Comment

                • tuomoo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 97
                  • Kla

                  Olisko jollain tietoa miten toimii Bilstein iskarit+ H&R -40/20mm jouset 530 touringissa?

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by tuomoo View Post
                    Olisko jollain tietoa miten toimii Bilstein iskarit+ H&R -40/20mm jouset 530 touringissa?

                    Nuo on pelkät etu iskarit ja siis Bilstein B4 mitkä on tarkoitettu lähinnä vakio alustalle.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • ockelbo4500
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 926
                      • Sotkamo--Oulu

                      Olisko jollain tietoa miten toimii Bilstein iskarit+ H&R -40/20mm jouset 530 touringissa?
                      Bilstein+H&R on kehuttu yhdistelmä bemareihin. -40 madalluksella vakiomittainenkin iskari menee vielä, jos ei välttämättä halua lyhyempiä. Ostaisin tuohon pakettiin kuitenkin (ainakin eteen) Bilstein B6:set. B8 ois sitten sillä lyhyemmällä varrella, mutta taitaa olla aika jäykkä iskunvaimennin, joten ehkä e39:n tyyliin tuo B6 menis paremmin.
                      BMW E84 X1 18dXdrive -14

                      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                      Ex, E46 320 d Touring -01
                      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                      Comment

                      • tuomoo
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 97
                        • Kla

                        Kiitti. Saisko M Sportin iskaria mistään halvalla? Motonetissä näytti olevan eteen ainakin 150e/kpl. Millainen laatu niissä on?

                        Comment

                        • ockelbo4500
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 926
                          • Sotkamo--Oulu

                          Saisko M Sportin iskaria mistään halvalla? Motonetissä näytti olevan eteen ainakin 150e/kpl. Millainen laatu niissä on?
                          Kannattaa kysyä motonetistä, minkä merkkinen iskunvaimennin tuo on?. Hinnan perusteella kyseessä on jo jokin laadukkaampi merkki. Saattaa hyvinkin olla sachs, jolloin kyseessä lienee käytännössä alkuperäinen iskunvaimennin.
                          BMW E84 X1 18dXdrive -14

                          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                          Ex, E46 320 d Touring -01
                          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                          Comment

                          • SJHP44
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 86
                            • PKS

                            Terve!

                            Oma kuppi myös pöytään....

                            Lueskelin juuri koko ketjun läpi, mutta silmiini ei sattunut (johtuuko sitten väsymyksestä) tietoa seuraavasta asiasta:

                            Autossani ( 530iA -00 ) on M Sport II 0705 -alusta, ja tarkoituksena olisi tehdä alusta uusiksi. Olen ollut ihan tyytyväinen tuohon suspension II:een, ja ominaisuudet saisivat pysyä jokseenkin samanlaisina.

                            Täällä mainitut paketit Sachs tai Bilstein -sport iskareilla ja H&R:n jousilla kiinnostaisivat, mutta typerä kun olen, niin joudun kysymään noihin jousiin liittyen: H&R:n katalogissa on erikseen M Sport alustoille olevia jousia (eli em. Sachsit tai Bilsteinit joko susp. I tai II:ena) esim. 30/15 pudotuksella. Pudottaako tuo M Sporteille tarkoitettu H&R:n jousisetti M sport alustasta vielä sen 30/15 vai onko tuo pudotus ilmoitettu vakioalustaan verrattaessa...??? Mikäli jouset pudottavat sport alustasta vielä sen 30/15, niin silloinhan ollaan keulan osalta jo 50mm pudotuksilla vakioalustaan nähden... Niin matalaa en autostani halua, vaan keulasta puhuttaessa tuohon M sporttiin nähden olisi hakusessa sentin tai korkeintaan kahden pudotus.
                            Eli tulisiko tällöin kyseeseen esim. vakioalustalle tarkoitettu 40/15 -jousisetti ja toimisiko se noilla lyhyemmillä sport iskareilla. (Anteeksi, olen oikeasti tolkuttoman väsynyt ja tämä asia on varmaankin joltain osin käsitelty jo tässä threadissa)

                            Kiitokset jo etukäteen kaikista kommenteista!
                            e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              Originally posted by SJHP44 View Post
                              Terve!

                              Oma kuppi myös pöytään....

                              Lueskelin juuri koko ketjun läpi, mutta silmiini ei sattunut (johtuuko sitten väsymyksestä) tietoa seuraavasta asiasta:

                              Autossani ( 530iA -00 ) on M Sport II 0705 -alusta, ja tarkoituksena olisi tehdä alusta uusiksi. Olen ollut ihan tyytyväinen tuohon suspension II:een, ja ominaisuudet saisivat pysyä jokseenkin samanlaisina.

                              Täällä mainitut paketit Sachs tai Bilstein -sport iskareilla ja H&R:n jousilla kiinnostaisivat, mutta typerä kun olen, niin joudun kysymään noihin jousiin liittyen: H&R:n katalogissa on erikseen M Sport alustoille olevia jousia (eli em. Sachsit tai Bilsteinit joko susp. I tai II:ena) esim. 30/15 pudotuksella. Pudottaako tuo M Sporteille tarkoitettu H&R:n jousisetti M sport alustasta vielä sen 30/15 vai onko tuo pudotus ilmoitettu vakioalustaan verrattaessa...??? Mikäli jouset pudottavat sport alustasta vielä sen 30/15, niin silloinhan ollaan keulan osalta jo 50mm pudotuksilla vakioalustaan nähden... Niin matalaa en autostani halua, vaan keulasta puhuttaessa tuohon M sporttiin nähden olisi hakusessa sentin tai korkeintaan kahden pudotus.
                              Eli tulisiko tällöin kyseeseen esim. vakioalustalle tarkoitettu 40/15 -jousisetti ja toimisiko se noilla lyhyemmillä sport iskareilla. (Anteeksi, olen oikeasti tolkuttoman väsynyt ja tämä asia on varmaankin joltain osin käsitelty jo tässä threadissa)

                              Kiitokset jo etukäteen kaikista kommenteista!
                              Nuo M-Sporttiin tarkoitetut H&R:t pudottaa juurikin tuon luvatun 30/15 verrattuna M-Sportin vakiokorkeuteen = keulasta n. 50mm madallus vakioalustaiseen nähden, kuten ounastelitkin.
                              Vakioalustaan "tarkoitetulla" 40/15 setillä pääset n. 10-15mm alaspäin vakioon M-Sportiin nähden. Ja molemmat jousisetit toimivat hienosti M-Sportin pamppujen kanssa. Jälkimmäinen myös vakioalustan iskareilla.

                              Comment

                              • Martti
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 787
                                • Suomi

                                Sitten vielä omaa pohdintaa, jos joku osaisi avittaa.
                                Mistä/mitkä iskarit keulaan +70mm madallukselle e39 tourinkiin, niin että vielä kestäisivät? B8:a tarjottu, mutta myös arveluita kestävyydestä on esitetty noilla pudotuksilla..?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎