Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baier4ever
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 560
    • Jurva

    Originally posted by tmth View Post
    kuva alkuperäisestä kasausjärjestyksestä.

    Siis sinullako nyt tuo prikka nro. 7 jumittaa laakerin? Omastani ainoa prikka mikä on pois jätetty, on nro.8, joka kuuluisi alkuperäisen iskarin kierteen juuressa olevaan kartiomaiseen osaan. Tosin mulla on ta-technix tolpat.
    Tuo kuvan 7. prikka tolpan ylimmän lautasen ja laakerin välissä ollessa paikallaa laakeri heiluu kuvan osoittamiin suuntiin.

    Ja kuvan mukaisesti kasattu
    Last edited by baier4ever; 03-01-2014, 19:49.
    Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
    Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

    Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
    ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
    E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

    Comment

    • säkkij
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 299
      • Rauma

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Bilstein B4 on tarkoitettu vakio jousille, eli alkuperäistä vastaavat iskarit. Kannattaa ennemmin ostaa vaikka joku kokonainen H&R cupkit setti, missä tulee madalletulle alustalle tarkoitetut iskarit mukana.
      No niinpä tietenkin, hyvä kuin kysyin. Tuota cupkittiä haaveilinkin, kun entisessä autossa oli se ja tykästyin siihen mutta en löytänyt sitten sellaista touringiin sopivaa. Eli onko sitä tehty tuohon toukkaan?
      E30 325i Cabrio '87
      E61 525d M-Sport LCI

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        Pystyykö E39 M-sport jousia ostamaan jostain uutena järkevään hintaan? Entä mikä valmistaja tekee E39 madallusjousia, jotka pudottavat vakiosta vain max. 25 mm? Eibach prokit jouset on edessä sakanneet jo sen verran, että pudotusta on kertynyt vakioiskareilla 50 mm ja pitäs kesällä varmaan ruuvata alle jotain, millä sais tuon ylemmäs + tietty uudet iskarit.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

          Originally posted by Bomb5 View Post
          Pystyykö E39 M-sport jousia ostamaan jostain uutena järkevään hintaan? Entä mikä valmistaja tekee E39 madallusjousia, jotka pudottavat vakiosta vain max. 25 mm? Eibach prokit jouset on edessä sakanneet jo sen verran, että pudotusta on kertynyt vakioiskareilla 50 mm ja pitäs kesällä varmaan ruuvata alle jotain, millä sais tuon ylemmäs + tietty uudet iskarit.


          Mulla olis 2001 530i M-Sportista puretut ryhdikkäät ja aika uuden näköset jouset ylimääräsenä(ei ruostetta yms.), paa privaa jos kiinnostaa.

          H&R:ltä saa jousia jotka tiputtaa vain hieman. Miksei uudestaan eibach pro kitiä ?
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Bomb5
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 726
            • Kivijärvi

            Originally posted by Peltsii View Post
            Mulla olis 2001 530i M-Sportista puretut ryhdikkäät ja aika uuden näköset jouset ylimääräsenä(ei ruostetta yms.), paa privaa jos kiinnostaa. H&R:ltä saa jousia jotka tiputtaa vain hieman. Miksei uudestaan eibach pro kitiä ?
            Kattelin, että H&R ei tee ainakaan enää OE Sport-jousia E39:ään. Ne olisi kai vastanneet M-Sport mittoja, vai saako näitä vielä jostain? Vähiten laskeva H&R näyttäisi olevan se 40/15 setti, mikä on aika vastaava kuin Eibachin prokitin todellinen pudotus. Tykkään tuosta Eibachin tuntumasta ja mietinkin, että laittasko vaan uusiks semmoset. Laitan sulle privaa vielä, niin tietää sitten mitä ne vieterit kustantais.
            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

            Comment

            • Rockwell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 1713
              • Helsinki

              Pielmeierilta tilasin M-Sport jouset 540:seen 146€/pari.

              Vaihdoin ne sunnuntaina ja omaan makuun jäi kyllä liian ylös. Aikaisemmin oli KAW vieterit 20-50 merkinnällä. Iskareina on KAW tarralla jäykkyys säädettävät ilmeisesti Konit?
              Nykyinen korkeus tuntuu siltä kun ajaisi maasturilla. Kyytiinkin joutuu lähes kiipeämään.
              Last edited by Rockwell; 25-04-2012, 22:18.
              BMW F31 330d M-Sport -13
              ex. BMW F21 116i -13
              ex. BMW 540i(g) Touring -01
              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
              ex. BMW 316g -99
              ex. BMW M5 Touring -92
              ex. BMW 535i -91
              ex. BMW M5 -91
              ex. BMW 325i Touring -90

              Comment

              • jeepster
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 127
                • uusimaa

                Onko vakio ja m-sport etuiskareiden pituus eri?
                vaihdoin edellisen omistajan vaihtamat monroe reflex käytettyihin sachs advantage iskareihin, koska ne mielestäni tuntuivat jäykemmiltä.
                Jos antoi molempien tulla ulos itestään, kaasun painamana, niin iskarinvarren ulostulo oli molemmissa sama?
                Vai onko noi advantaget vakiot? olin uskossa että ne vastaisi m-sport iskareita. ainakin ne alumiinisina on paljon kevyemmät kuin rautaiset monroet, ettei turhaa vaihtanut.

                edessä tuossa on punaiset h&r jouset (-40mm?) mitä mahtaa olla takana, alkujaan tuon pitäis olla m-sport 2 alustalla (s705a)
                kaaresta keksiöön mitattuna edessä 35cm ja takana 36cm
                -00 530d manuaali siis ja omaan silmään vois takaalta olla himpun verran matalempi.

                Ois eibahin jousisarja (luultavimmin -30etu/-20taka) tippuiskos tuo takapää yhtään noiden kanssa?

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by Rockwell View Post
                  Pielmeierilta tilasin M-Sport jouset 540:seen 146€/pari.

                  Vaihdoin ne sunnuntaina ja omaan makuun jäi kyllä liian ylös. Aikaisemmin oli KAW vieterit 20-50 merkinnällä. Iskareina on KAW tarralla jäykkyys säädettävät ilmeisesti Konit?
                  Nykyinen korkeus tuntuu siltä kun ajaisi maasturilla. Kyytiinkin joutuu lähes kiipeämään.
                  Uudet jousethan asettuu ja laskeutuu hieman. Omasta mielestä m-sport on juuri sopivalla korkeudella

                  Comment

                  • turomu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 310
                    • Kuusamo

                    pitäis saada 523 keulaa alemmas
                    Siinä on m-sport jouset mutta ne on 530d lähtöisin ja ilmeisesti kantavammat -> keula vakiokorkeudella.
                    Jos nyt puotan 2-3cm niin vaihtoehtoina tällähetkellä:
                    shmiedmannilta lowtec -35mm 110€
                    Modicars eibach 30mm 146€, toimitettuna http://www.modificars.fi/tuotteet/bm...tation-Wagon-1
                    Modificars h&r -30mm 163€ toimitettuna http://www.modificars.fi/tuotteet/hr...mw-5-ser-E39-3

                    samalla tilaisin shmiedmannilta etu alatukivarren (31121094233) 50€ (muka oem-laatua?)
                    olisko lowtecit ihan ok perheautoon?
                    saa toki tarjota jousia jos jollain on parempaa vaihtoehtoa. H&R ainakin olis varma valinta?
                    Last edited by turomu; 16-05-2012, 11:44.
                    X3 30d M-sport
                    exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                    Comment

                    • Eihdee
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 15
                      • Orimattila

                      e39 touring 02, alustaa.

                      Tiedustelisin asiaa että saako noihin e39 touring ilmapussittomiin malleihin taakse säädettäviä iskareita. Sano edestä iskarit irti ja kattelin ebaysta alustasarjoja ja mitä saksaa ymmärrän niin useissa lukee että ei ole sovi touringeihin kun eteen?

                      http://www.ebay.de/itm/JOM-GEWINDEFAHRWERK-FAHRWERK-BMW-E39-LIMO-TOURING-NEU-/290375397596?pt=DE_Autoteile&hash=item439bb8f0dc

                      Muilla varmasti ollut saman tyylistä ongelmaa ja selvää vastausta en aiemmalla selailulla löytänyt. Auto siis e39 530d touring 02 facelift. EI ilmapusseilla.
                      Kiitos jo etukäteen!

                      Comment

                      • turomu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 310
                        • Kuusamo

                        Ei kokemuksia löytyny e39 + lowtec, muista malleista kyllä ja ei kukaan kehunut.
                        Siispä tilasin 10mm madaltavat jousilautaset. Taidan nappasta samalla 1/2 kiekkaa jousesta, kai sillä pari senttiä alas tullaan.
                        X3 30d M-sport
                        exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Ei paljoa e39:in jousista oikein kierrettä nappailla pois.
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • turomu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 310
                            • Kuusamo

                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Ei paljoa e39:in jousista oikein kierrettä nappailla pois.
                            Tiedän, keskeltä leveämmät kierteet. Kai siitä vähän kärsii ottaa...
                            X3 30d M-sport
                            exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                            Comment

                            • Rudolf.D
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 24
                              • E-P

                              Onkos kenelläkään kokemuksia tollasesta eibach/bilstein B12 kitistä? H&R cupkitistä olikin ketjussa positiivisia kokemuksia. Kumpikohan olisi parempi kun ei haeta mitään rata-ajoon tarkotettua sarjaa vaan pehmeempää kyytiä? Tarkotus olisi saada m-sport 2 korkeuteen tai vähän alemmas. Muitakin sopivia sarjoja voi ehdotella. Autohan oli 530dA sedan. Auto on alunperin m-sport 2, mutta nyt alta löytyy pilipalicoiloverit ja kyyti on sen mukasta
                              Nyt kun noi coiloverit korvaa uudella alustasarjalla niin tarviiko ostaa jotain muuta osaa samalla (muutakin kun yläpään laakerit)?
                              F11 N47

                              Comment

                              • Marko.K
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1193
                                • Helsinki

                                Itsellä oli pari vuotta sitten omassa e39 530d m-sportissa tuo H&R:n cup kit, ihan hyvä alusta ja huomaa jo kyllä eron näihin pilipali alustoihin, vaikka ei sekään ihmeitä maksa verrattuna esim. KW:n alustaan
                                F11 535d -11 367hv/728nm
                                E39 M5 -99 Alpine White II
                                E65 730da -02
                                E60 530da -03
                                E39 530da -03 240hv/600nm
                                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                                E38 740iaL -95
                                E39 530d -99 245hv/528nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎