memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lefis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 29
    • Espoo

    Originally posted by Macke View Post
    Bilstein B12 Pro-Kit 30mm madalluksella on mun mielestä aikalailla samankorkuinen kuin ämmä sportissa ollut alusta, ja onhan tuo ainakin napakampi kuin 300tkm ajettu orkkisalusta. Ei paljoa kokemusta vielä, mutta yhden päivän duuniajoilla ihan jees setti jokapäiväiseen käyttöön. Ei ainakaan amalgaamit irtoa leegoista montuissa.
    Paljon tuli maksamaan kokonaisuudessaan? Kaverilla on audissa 30mm madaltava H&R setti ja ainakaan siinä autossa ei madaltunut liikaa.

    Miten muuten kallistuksenvakaajat? Onko kukaan laittanut tanakampia kallistuksenvakaajia? Omaan autoon pitää varmaan jokatapauksessa vaihtaa iskarit kun luulisin niiden olevan aika loppu, mutta ihan vaan mielenkiinnosta vaikuttaako kallistuksenvakaajat tällasissa autoissa paljonkin esim. kaarrenopeuksiin?

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      Originally posted by Macke View Post
      Bilstein B12 Pro-Kit 30mm madalluksella on mun mielestä aikalailla samankorkuinen kuin ämmä sportissa ollut alusta, ja onhan tuo ainakin napakampi kuin 300tkm ajettu orkkisalusta. Ei paljoa kokemusta vielä, mutta yhden päivän duuniajoilla ihan jees setti jokapäiväiseen käyttöön. Ei ainakaan amalgaamit irtoa leegoista montuissa.
      Viititkö mitata montako senttiä sulla on vanteen keskeltä kaareen edessä ja takana, kun sulla on uudet osat alla? Iteki oon miettiny, jos tuon B12:n laittais ehkä ens kesänä. Nyt on alla nuo Eibachin pro kit jouset alkuperäisten iskareiden kanssa.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        Hintaa tais setille jäädä karvan yli 800 euroa kontaktien kautta tingattuna, ovh Suomenmaassa tollaselle ilmaperseiselle 530d toukalle lienee hieman alle tonnin. Saksan eBaysta setti olis irronnu postikuluineen alle 800 euron, mutta jätetään välillä vähän fyrkkaa Suomeenkin

        Toi mun piha on hippasen epätasainen mutta korkeudet navan keskeltä kaareen oli näköjään jokaisessa kulmassa 34,5 - 35 senttiä. Toi oma tie on kanssa aika pottupeltoa ja suht helposti pääsee sitäkin vielä ajamaan ilman että pohja raapii maata koko ajan, joten aika käyttökelpoisella korkeudella tuo pirssi mun mielestä on.

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          Orkkis M-Sport etäisyys kaaresta napaan on luokkaa 36,5cm edessä.. Ja jos on se vajaa kiloeuro sijoittaa alustaan, niin laittaisin jo säädettävän. Siihen hintaan saa valita joko "premium" -merkkistä ei jäykkyyssäädettävää taikka "ei-premium" -merkkistä korkeus-, jäykkyys- ja yläpään camber-säädöllä olevaa satsia. Itse suosisin (ja olen suosinut) jälkimmäistä vaihtoehtoa, eikä ole tähän mennessä moitteen sijaa löytynyt. Pikemminkin päinvastoin.

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            Omassa tapauksessa taas ei ollut mitään epäilystäkään että sijoittaako käyttöautoon laadukkaan perustoimivan alustan vaiko sitten jonkin joka suuntaan säädettävän halppisalustan. Jos tykkää veivata ja säätää korkeuksia / jäykkyyksiä, niin sittenhän sen pitää olla sellainen mutta itselleni taas tuollainen ei käyttiksessä tuo mitään lisäarvoa. Hakusessa oli orkkista vastaava mieluusti samankorkuinen napakka alusta, ja siihen tuo kitti istuu kuin nyrkki silmään. Camber-säätö tulee varmasti kyllä tarpeeseen jos autoa pitäisi enemmän laskea.

            Mitä vähemmän joutuu käyttörassia ropaamaan niin sen parempi. Harraste/ratavehkeet on sitten erikseen, mutta näillä ikävuosilla mun näkemys varmastikin eroaa suurimmasta osasta nuorempia autoharrastajia.

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              Originally posted by Macke View Post
              Toi mun piha on hippasen epätasainen mutta korkeudet navan keskeltä kaareen oli näköjään jokaisessa kulmassa 34,5 - 35 senttiä.
              Muistaakseni jostain luin, että tuo B12 olisi aavistuksen matalempi kuin Eibach Pro kit + Bilstein B8:t erikseen hankittuna, tiedä sitten. Saattavathan nuo lukemat vielä hieman pienentyä, kun asettuvat kunnolla. Mulla on tällä hetkellä edessä ja takana 34 cm vanteen keskeltä kaareen 100 tkm ajetuilla Pro kit-jousilla ja alkuperäisillä Sachsin iskareilla. Voi olla, että ensi kesänä jotain uusin. Tekisi mieli saada tuota vähän korkeammaksi.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                Ton B12 kitin iskarin pituuksista tuli vielä sellainen kuriositeetti mieleen, että takaiskarit olivat hieman pidemmät kuin M-Sport iskarit ja etutolpat taasen hieman matalemmat kuin M-Sport iskarit. Aikalailla vaaterissa tuo kuitenkin on, että keuliikohan sitten täysin iskussa oleva M-Sport alusta?

                Nyt kun on muutaman sata kilsaa kerennyt jo rullailla erilaisilla tiestöillä, niin vaikuttaa kyllä arkikäyttöön ihan passelilta alustalta. Mutkapätkällä auto menee suht nasakasti sinne mihin ohjastetaan ja näillä Suomen ah niin tasaisilla moottoriteillä jää montuissa niiaaminen huomattavasti pienemmäksi.

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  Originally posted by Macke View Post
                  Nyt kun on muutaman sata kilsaa kerennyt jo rullailla erilaisilla tiestöillä, niin vaikuttaa kyllä arkikäyttöön ihan passelilta alustalta. Mutkapätkällä auto menee suht nasakasti sinne mihin ohjastetaan ja näillä Suomen ah niin tasaisilla moottoriteillä jää montuissa niiaaminen huomattavasti pienemmäksi.
                  Ootko katellu viime aikoina, onko etäisyys navasta kaareen vielä pienentyny, kun jouset on ehtiny enemmän asettua?
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    Aika tarkalleen 34,5 senttiä oli etäisyys mitä just kävin pihalla mittaamassa, ja kilsoja tullu noin 12tkm. Eli aika hyvin pysyny samalla korkeudella kuin asennettaessa ainakin toistaiseksi.

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      Originally posted by Macke View Post
                      Aika tarkalleen 34,5 senttiä oli etäisyys mitä just kävin pihalla mittaamassa, ja kilsoja tullu noin 12tkm. Eli aika hyvin pysyny samalla korkeudella kuin asennettaessa ainakin toistaiseksi.
                      Kiitos tiedosta! Taidan laittaa vaan uudet Eibachit ja Sachsin pumput. Niillä pitäis jäädä vähän korkeammaksi. Lisäksi eteen voisi laittaa 4 mm korotusrenkaat, kun Eibacheilla tuo keula tuntuu laskevan enemmän kuin speksit sanovat.
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • Oxygen
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 103
                        • Pori

                        Mulla onpi seuraava onkelma... autossa siis nämä varusteet

                        S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.
                        S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension

                        toisen puolen iskari sylkenyt nesteet ulos... mut ei se mitään, mut jousi pyörii siinä kun nostaa auton ylös toisellakin puolella missä iskari ok :think onko noi jouset nyt tiensä päässä ja nekin tulisi uusia?

                        mitä tohon nyt tilalle? toi ei siis ole m-sport sarja vissii vaa vaan sport vai mitä toi nyt meinaa?

                        nyt siellä on paikallaan motonetin TRW:eet ja vakio jouset... tuli muuten aika veltto ajaa mut pehmeempi

                        noi vakio jouset ovat n. 40mm korkeemmat ku nuo mitkä siellä olivat, mut ihmetyttää tuo jousien pyöriminen, onko ne vaa painunu kasaan ko iskari ollu rikki :think
                        Last edited by Oxygen; 24-12-2012, 16:00.

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5424
                          • Oulu

                          Mitä jousia suosittelisitte E39 528 sedaniin jossa M-sport alusta? Mielessä kävi Eibach sportline mutta mitä kattelin kuvia niin menee kyllä liian linttaan. Olisiko kellään kokemuksia Pro kitistä? Madaltuuko miten paljon ja millainen ajaa?

                          Saa myös ehdottaa muita plug&gay jousisettejä =) Vähän liian lulla toi M-sport omaan makuun ja hieman matalempi saisi olla.

                          Comment

                          • ämsport
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 118
                            • Pori

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Mitä jousia suosittelisitte E39 528 sedaniin jossa M-sport alusta? Mielessä kävi Eibach sportline mutta mitä kattelin kuvia niin menee kyllä liian linttaan. Olisiko kellään kokemuksia Pro kitistä? Madaltuuko miten paljon ja millainen ajaa?

                            Saa myös ehdottaa muita plug&gay jousisettejä =) Vähän liian lulla toi M-sport omaan makuun ja hieman matalempi saisi olla.


                            Click image for larger version

Name:	20111115_120451.jpg
Views:	1
Size:	102.4 KB
ID:	4825889

                            Eibach sportline 50/40 ja Bilstein Sprint.

                            Comment

                            • Lefis
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 29
                              • Espoo

                              Valinnan vaikeus

                              Itselläni on nyt etuiskarit niin jäässä/paskana jne. että pitää hankkia uudet. Kiinnostais laittaa bilstein B6:set koska ovat vakiokorkuiset mutta jämäkämmät, kuulemma. Onko jollain kokemuksia? Entä onko mitään järkeä maksaa originaalisachseista yhtä paljon kun B6:sta?

                              Toisaalta kiinnostaisi MIETO madallus AINAKIN EDESTÄ kun nää aina tuntuu keulivan vai onko mulla joku huonontien alusta?
                              H&r cup kitti ois edullinen mutta mietityttää toi 40/15, onko liian matala? Onko kellään kuvia? Entä eibachin madallusjouset? tossa edellisen viestin kuvassa ainakin ihan liian matala.
                              Paras ois semmonen millä vois ajella yhtä huolettomasti eikä 16 tuumasetkaan näyttäis ihan tyhmiltä alla.

                              Kuvia ylipäätään on jotenkin hankala löytää tarpeeksi että laittakaa ihmeessä tänne jos teiltä kuvia löytyy. Ihan mahdotonta keksiä mitä tonne alle tunkis.

                              edit: ainiin voiko esim etupäähän iskeä m-sport jouset ja taakse tavalliset vai meneekö ihan metsään?
                              Last edited by Lefis; 31-01-2013, 20:45.

                              Comment

                              • ämsport
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2011
                                • 118
                                • Pori

                                Originally posted by Lefis View Post
                                Itselläni on nyt etuiskarit niin jäässä/paskana jne. että pitää hankkia uudet. Kiinnostais laittaa bilstein B6:set koska ovat vakiokorkuiset mutta jämäkämmät, kuulemma. Onko jollain kokemuksia? Entä onko mitään järkeä maksaa originaalisachseista yhtä paljon kun B6:sta?

                                Toisaalta kiinnostaisi MIETO madallus AINAKIN EDESTÄ kun nää aina tuntuu keulivan vai onko mulla joku huonontien alusta?
                                H&r cup kitti ois edullinen mutta mietityttää toi 40/15, onko liian matala? Onko kellään kuvia? Entä eibachin madallusjouset? tossa edellisen viestin kuvassa ainakin ihan liian matala.
                                Paras ois semmonen millä vois ajella yhtä huolettomasti eikä 16 tuumasetkaan näyttäis ihan tyhmiltä alla.

                                Kuvia ylipäätään on jotenkin hankala löytää tarpeeksi että laittakaa ihmeessä tänne jos teiltä kuvia löytyy. Ihan mahdotonta keksiä mitä tonne alle tunkis.

                                edit: ainiin voiko esim etupäähän iskeä m-sport jouset ja taakse tavalliset vai meneekö ihan metsään?

                                Eibachilta on se prokit (mustat jouset) ainakin kahdessa edellisessä mersussa se laski todella hillitysti ja oli ihan hyvä ajaa.Iskareina mulla ei ole ollut muita kuin noita B8 tolppia jotka ovat ainakin pakkasilla kuin lattaraudat.

                                Comment

                                Working...
                                X