memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    Originally posted by O.K. View Post
    Vaihdoin koiranluut ja huomasin toisen etuiskarin päästäneen mehut pihalle . Eli nyt voisi olla aika vaihtaa E39 touringin sporttialusta johonkin muuhun . Säädettävää alustaa en tarvitse, eli nyt olisi hakusessa hyvä "tavallinen" alustasarja.

    Iskareiksi näyttäisi löytyvän Saksasta Bilstein B8 sprint koko kierros halvimillaan ~650€ + rahti, joka olisi vielä sopuhinta kunnon iskareista.

    Etujousiksi olisi vaihtoehtoina H&R (29791-4) -40mm tai Eibach (E2071-120 / F2069001) -30mm, takana ilmajouset. Eibachia on kehuttu tässä topicissa ja pitäisi kumminkin keulan samalla tasolla nykyisen kanssa. On kai alkuperäiset jouset hiukan kuolleentuneet, kun on keula jo nyt noin 10mm matalammalla kuin alkuperäinen sporttialusta kun äsken mittailin. Toisaalta H&R ja Bilstein-yhdistelmä on muuten kehuttu pari. Hintakin molemmilla sama ~100€. Eli ilmeisesti molempi parempi ja kummat tahansa jouset voisi ottaa alle? Hakusessa ei-pintakova, mutta kumminkin sopivasti jäykkä (ja progressiivinen) jousi, kun nykyinen M-sport-jousi on pinytakova, mutta toisaalta kumminkin turhan löysä kovemmissa mutkissa.
    Paljonko nuo kaikki maksavat yhteensä kotiin toimitettuna?
    Suosittelen kyllä tuota H&R Monotube settiä... Saksata vähän yli 900€ kotiovelle
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      Mulla siis tuo RaceLandin setti pitää töyssyissä ärsyttävää kirskuntaa, mites tuon vaimenemaan vai onko ominaisuus?
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • MakeJ
        BTCF Member
        • Jun 2005
        • 324
        • Hml

        Originally posted by Dunky View Post
        Paljonko nuo kaikki maksavat yhteensä kotiin toimitettuna?
        Suosittelen kyllä tuota H&R Monotube settiä... Saksata vähän yli 900€ kotiovelle
        Alkaa olla iskareiden vaihto edessä ja vähän alkoi kiinnostamaan toi H&R:n monotube setti. Kertokaapa kokemuksia tuosta setistä E39:n touringin alla? Tällä hetkellä alla H&R:n 30/15 jouset ja Bogen iskarit. Tämä setti on toiminut 200tkm hyvin. Ei ole mielestäni yhtään pintakova ja muuten tuntunut hyvältä. Tosin nyt iskarit alkaa olla loppu. Kuinka paljon käytös ja kovuus muuttuisi näillä H&R:n monotubeilla? Saanko korkeuden samaan noilla monotubeilla?
        E60 535dA LCI -07 M-sport
        E39 530dAT -99 "M-sport"

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          Originally posted by MakeJ View Post
          Alkaa olla iskareiden vaihto edessä ja vähän alkoi kiinnostamaan toi H&R:n monotube setti. Kertokaapa kokemuksia tuosta setistä E39:n touringin alla? Tällä hetkellä alla H&R:n 30/15 jouset ja Bogen iskarit. Tämä setti on toiminut 200tkm hyvin. Ei ole mielestäni yhtään pintakova ja muuten tuntunut hyvältä. Tosin nyt iskarit alkaa olla loppu. Kuinka paljon käytös ja kovuus muuttuisi näillä H&R:n monotubeilla? Saanko korkeuden samaan noilla monotubeilla?

          Minimi madallus coilover alustoilla on yleensä 30-40mm luokkaa. Takana voi joskus olla minimi 15-20mm luokkaa. Jos et ole tuota enempää madaltamassa, niin ei ole mitään järkeä ostaa säädettävää sarjaa. Samaan hintaan saat vaikka Bilstein B12 setin...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Bomb5
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 726
            • Kivijärvi

            Autossa on tällä hetkellä vakioalusta + Eibachin Prokit jouset. Kuinka paljon kilometrejä madallusjouset tyypillisesti kestävät normaaliajossa, ennenkuin väsyvät? Saatan vaihtaa ensi kesänä alkuperäiset iskarit Bilsteinin B8:iin. Vaihdanko samalla 100 tkm (7 v) ajetut Eibachit uusiin, tai esim. H&R 30/15:iin? Vaikuttaako iskareiden vaihto vakiosta B8:iin auton korkeuteen mitenkään? Entä kummat pudottavat E39:ä käytännössä vähemmän, Eibachin Prokit vai H&R:n 30/15? Mielellään nostaisin nykyistä hitusen ylemmäksi, ettei tartteisi niin varoa hidasteita ja kynnyksiä. Mittasin, niin vanteen keskeltä lokarin reunaan on edessä ja takana 34 cm. :think
            Last edited by Bomb5; 09-01-2012, 20:03.
            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

            Comment

            • Terno

              Mistä ja mitkä iskarit vanhojen tilalle m-sport alustaan? vai joutuuko poistamaan kaupasta onkun made-in-china coillit?

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                Originally posted by MakeJ View Post
                Alkaa olla iskareiden vaihto edessä ja vähän alkoi kiinnostamaan toi H&R:n monotube setti. Kertokaapa kokemuksia tuosta setistä E39:n touringin alla? Tällä hetkellä alla H&R:n 30/15 jouset ja Bogen iskarit. Tämä setti on toiminut 200tkm hyvin. Ei ole mielestäni yhtään pintakova ja muuten tuntunut hyvältä. Tosin nyt iskarit alkaa olla loppu. Kuinka paljon käytös ja kovuus muuttuisi näillä H&R:n monotubeilla? Saanko korkeuden samaan noilla monotubeilla?
                Vaimon touringissa ollut viime kesästä asti ko alusta ja eipä ole minulla eikä vaimolla pahaa sanottavaa tuosta alustasta. Korkeuden saa kyylä kohdilleen jos ja kun ei halua tontittaa maahan asti. Tänään juuri tuli testattua toimivuutta lumisella ja liukkaalla kelillä ja ei ollut pinta pehmeyden takia mitään ongelmia pidon kanssa Suosittelen, siis
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8004
                  • Vantaa

                  Originally posted by Terno View Post
                  Mistä ja mitkä iskarit vanhojen tilalle m-sport alustaan? vai joutuuko poistamaan kaupasta onkun made-in-china coillit?
                  Jos ei Coili-sarjaa halua, niin ite vieläkin kutoskoneiseen suosittelen H&R Cup Kittiä... Itsellä tuli M-Sport II alustan tilalle aikoinaan ex-528:iin.
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • Terno

                    Originally posted by mailman View Post
                    Jos ei Coili-sarjaa halua, niin ite vieläkin kutoskoneiseen suosittelen H&R Cup Kittiä... Itsellä tuli M-Sport II alustan tilalle aikoinaan ex-528:iin.
                    Jaa, no kiitokset. Oliko paljon korkeus eroa?Mites aykkyys? Toi M-Sport alusta toimii täällä maalla oikeastaan just bueno.Sopivan matala, eli kotia pääsee, ei liian kova kun joutuu ajelemaan muuallakin kun kesto päälysteillä. Ja coileille ei ole mitään käyttöä....

                    -Jarno

                    Comment

                    • DriveFast
                      BTCF Member
                      • Apr 2010
                      • 165
                      • Turku

                      Originally posted by mailman View Post
                      Jos ei Coili-sarjaa halua, niin ite vieläkin kutoskoneiseen suosittelen H&R Cup Kittiä... Itsellä tuli M-Sport II alustan tilalle aikoinaan ex-528:iin.
                      Itsellä sama alusta ja oon kyl ollut erittäin tyytyväinen.. Madallus itsellä 50/40, jolloinka talvella leikitään välillä lumiauraa.. Sopivan jäykkä alusta Suomen olosuhteisiin, eli epätasaisuudet tuntuvat kyllä jonkinverran, mut ei oo kuitenkaan mikään pintakova nypyttäjä, ei narise / pohjaa ja on raskaammalla diisselimotillakin kiva ajettava mutkapätkillä.. :P
                      Last edited by DriveFast; 09-01-2012, 16:11.
                      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                      Exät:
                      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8004
                        • Vantaa

                        Originally posted by Terno View Post
                        Jaa, no kiitokset. Oliko paljon korkeus eroa?Mites aykkyys? Toi M-Sport alusta toimii täällä maalla oikeastaan just bueno.Sopivan matala, eli kotia pääsee, ei liian kova kun joutuu ajelemaan muuallakin kun kesto päälysteillä. Ja coileille ei ole mitään käyttöä....
                        M-Sport alustaan verrattuna tuo Cup Kitti ei tipahtanut liikaa. Itse olen myöskin käytännöllisyyden ystävä, vieläkin. Eli ei mitään liian matalaa, jotta käyttömukavuus menee
                        Eli mittoja en muista, mutta ehkä joku 20/10 M-Sporttia matalampi taisi tulla setillä jonka H&R sanoo tiputtavan muistaakseni tuon 50/40 (ja tuo ilmoitus on ns. normi alustaiseen E39:iin, erikseen taitaa jollain pienellä präntillä olla että M-Sportissa madallus on pienempi).

                        Originally posted by DriveFast View Post
                        Itsellä sama alusta ja oon kyl ollut erittäin tyytyväinen.. Madallus itsellä 50/40, jolloinka talvella leikitään välillä lumiauraa.. Sopivan jäykkä alusta Suomen olosuhteisiin, eli epätasaisuudet tuntuvat kyllä jonkinverran, mut ei oo kuitenkaan mikään pintakova nypyttäjä, ei narise / pohjaa ja on raskaammalla diisselimotillakin kiva ajettava mutkapätkillä.. :P
                        Joo sopiva kompromissialusta tuo kyllä on, toimii satunnaisesti radalla, että normikäytössä
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • jeepster
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 127
                          • uusimaa

                          Jos kevääksi suunnittelis vaihtavansa uudet iskarit, niin oisko tollanen hr cupkit sopiva, näyttäis saavan tohon 530d:hen 30/15 madaltavaa.
                          Vai hankkiiko vakiota vastaavat?
                          Madalluksella ei oo niin väliä, kunhan säilyy mukavana ajettavana, kadulla vain tolla ajetaan, käsitin että toi hr ois kohtuu mukava vielä.
                          Oliko hyviä ehdotuksia mistä kannattaa tilailla, suomesta vai saksasta?
                          Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla, iskarin yläpäät ja pohjaanlyönti- ja suojakumit varmaankin.

                          Comment

                          • DriveFast
                            BTCF Member
                            • Apr 2010
                            • 165
                            • Turku

                            Originally posted by jeepster View Post
                            Jos kevääksi suunnittelis vaihtavansa uudet iskarit, niin oisko tollanen hr cupkit sopiva, näyttäis saavan tohon 530d:hen 30/15 madaltavaa.
                            Vai hankkiiko vakiota vastaavat?
                            Madalluksella ei oo niin väliä, kunhan säilyy mukavana ajettavana, kadulla vain tolla ajetaan, käsitin että toi hr ois kohtuu mukava vielä.
                            Oliko hyviä ehdotuksia mistä kannattaa tilailla, suomesta vai saksasta?
                            Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla, iskarin yläpäät ja pohjaanlyönti- ja suojakumit varmaankin.
                            Tosiaan itse suosittelen Cup-Kittiä, ainakin 530D:hen.. Nuo halppisalustat säädettävyydestään huolimatta eivät käytännössä tuon massan alla oikein toimi, joten kannattaa hippasen enemmän euroja (+korkeussäädettävyys) uhrata tuon kitin eteen..

                            En osaa sanoa, miten tuo 30/15 madaltaa esim. m-sporttiin nähden, mutta saat ainakin jämäkämmän alustan..
                            Itse tilasin Saksasta, ebaysta löytyy vaihtoehtoja yleensä melko paljon, samalla tietty on hyvä vaihtaa nuo yläpäät, kun tolpat kerran ovat irti, toki pohjaanlyönti-/suojakumit on hyvä vaihtaa samalla, jos orginaalit näyttää aikansa eläneiltä..
                            BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                            Exät:
                            BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                            BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                            Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                            Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                            Comment

                            • Bomb5
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 726
                              • Kivijärvi

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Ajattelin muuten samalla tehdä korotusta keulaan. Iskaritolpan yläpään ja korin väliin mahtuu 6-7mm korotusrengas ja kiinnitysmutterit kiristyy silti koko pituudeltaan. Va onko tuossa suunnitelmassa jotain pielessä?
                              Korotitko etupäätä? Eibachin Prokit-jouset ovat muuten hyvät, mutta haluaisin etupäätä n. 5 mm ylemmäs, niin ei tartteis hidasteissa vetää vauhtia aina täysin pois. Löysin tämmöiset vahvistusrenkaat, jotka samalla korottaisivat etupäätä 3/16", eli n. 5 milliä: http://www.bmpdesign.com/technical/e...wer_damage.php
                              Saakohan vastaavia ostettua Euroopasta ja mitkä paikat tämmöisiä osia myyvät?
                              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Bomb5 View Post
                                Korotitko etupäätä? Eibachin Prokit-jouset ovat muuten hyvät, mutta haluaisin etupäätä n. 5 mm ylemmäs, niin ei tartteis hidasteissa vetää vauhtia aina täysin pois. Löysin tämmöiset vahvistusrenkaat, jotka samalla korottaisivat etupäätä 3/16", eli n. 5 milliä: http://www.bmpdesign.com/technical/e...wer_damage.php
                                Saakohan vastaavia ostettua Euroopasta ja mitkä paikat tämmöisiä osia myyvät?
                                Kyllä korotin, leikkasin reikäsahalla 3mm alumiinista kaksi korotusrengasta/puoli ja laitoin ne iskarin yläpään ja korin väliin.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X