Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #91
    Tero,

    Muisti tekee varmasti tepposet mutta, miten vertaisit alustoja, jos otettaisiin vielä mukaan aiemman E39:n M-sport I?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #92
      Originally posted by Clavurion View Post
      Tero,

      Muisti tekee varmasti tepposet mutta, miten vertaisit alustoja, jos otettaisiin vielä mukaan aiemman E39:n M-sport I?
      Joo.

      Pintakovuudeltaan M-sport I ja tuo sinun alustasarja on aikalailla 1:1. Mutta sinun autossa huomasin semmosen, että niissä pienissä tien uomissa auto niiaa silleen (enemmän kuin M-sport I), että se tuntuu itse asiassa ihan mukavalta , niinku jouset ottais enemmän vastaan?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #93
        Parhaan kompromissin löytämiseksi olisi tietysti mukava omassakin vielä tietää, minkälainen olisi iskarit ja jouset päikseen vaihtamalla (M-sport II vs. H&R + Koni FSD). On vaan semmoinen savotta tuo settien vaihto, että ei jaksa aivan harrastuksen vuoksi niitä näprätä. Pitäisi vaan päästä testamaan valmiiksi erilaisilla alustoilla varustettuja E39:ejä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7455
          • Oulu

          #94
          Originally posted by teropa View Post
          Sanoisin, että Clavun alusta on pintakovuusmielessä selkeästi mukavampi ajaa.
          Sama mielikuva tuosta mullekin jäi kun kesällä sitä kokeilin, mutta mitään muuta ei sitten osaakaan sanoa kun tuli aika varovaisesti ajeltua mutkiin ja kuoppiin.

          Tavallaan tykkään tuosta oman M-Sport II:n jämäkyydestä pienissäkin nopeuksissa vaikka parhaimmillaan se tuntuukin olevan vasta noin 100 km/h vauhdeissa. Joskus on kuitenkin tilanteita, kuten talvella "pyykkilaudaksi" tallautunutta lunta, jossa se täristää turhan pahasti läpi.

          Jotenkin kuitenkin uusia Bemareita ajellessa on tullut tunne siitä että ne "imeytyvät" paremmin tiehen, voisikohan tuo tarkoittaa että oman auton iskarit ei ole enää aivan kunnossa?

          Originally posted by teropa View Post
          Enpä sitten tiedä, mikä olisi optimi, jos hakee jämäkkyyttä ja imevyyttä kuitenkin samalla. Ehkä se on tuo M-Sport ilman pintakovuutta, mutta ilman lisääntynyttä löysyyttä muuten. Mikä se olisi?
          Entäs se Hemin kehuma H&R + M-Sport-iskarit? Onko sitä joku vertaillut täällä Oulussa Clavun alustaan tai M-Sport II:een?

          Pitäs järjestää keväällä jonkunlainen E39-alustanvertailumiitti ja ajaa joku sama (lyhyt) testirata mahdollisimman monella erilaisella alustalla (ja renkailla).
          Last edited by Petri.Kekkonen; 11-01-2008, 15:36.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #95
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Entäs se Hemin kehuma H&R + M-Sport-iskarit?
            Liekö Hemi tarkoittanut iskareilla M-sport I vai II, kun noilla vaikuttaa olevan selvä ero?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #96
              Originally posted by Clavurion View Post
              Liekö Hemi tarkoittanut iskareilla M-sport I vai II, kun noilla vaikuttaa olevan selvä ero?
              Toivotaan, että Hemi kertoo sen meille .

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7455
                • Oulu

                #97
                Originally posted by Clavurion View Post
                Liekö Hemi tarkoittanut iskareilla M-sport I vai II, kun noilla vaikuttaa olevan selvä ero?
                Tuostapa en tiedä tarkemmin, mutta luulisi selviävän tästä samasta threadista alkupäästä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=565391

                Eli äkkiseltään vaikuttaisi että ei noita Boge/Sachs M-alustaan sopivia iskareita ole erikseen olemassa alustan I- ja II-versioille, mutta mikähän lie totuus näistä iskareiden eroista? M Sport II -alustassahan piti olla ainakin jäykemmät kallistuksen vakaajat kuin I:ssä, mutta onko eroja myös sekä jousissa että iskareissa?

                EDIT: Tuollahan oli kuvakin Jarde:n tilaamista Sachs M Sport -iskareista: http://www.btcf.fi/forum/attachment....8&d=1143805442
                Last edited by Petri.Kekkonen; 11-01-2008, 16:57.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #98
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Eli äkkiseltään vaikuttaisi että ei noita Boge/Sachs M-alustaan sopivia iskareita ole erikseen olemassa alustan I- ja II-versioille, mutta mikähän lie totuus näistä iskareiden eroista?
                  ZF:n (Sachs, Boge, Lemförder, ZF) osaluettelosta kun aikanaan katsoin, niin M-sport I vastaavat (OEM osanumeron vastaavuus) löytyivät, II:sia vastaavia ei. Eli lienevät nuo tarvikkeena myytävät M-sport I:iä vastaavat. Esim. Schmiedmann:lta löytyy myös erikseen M-sport II:ia.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7455
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    ZF:n (Sachs, Boge, Lemförder, ZF) osaluettelosta kun aikanaan katsoin, niin M-sport I vastaavat (OEM osanumeron vastaavuus) löytyivät, II:sia vastaavia ei. Eli lienevät nuo tarvikkeena myytävät M-sport I:iä vastaavat. Esim. Schmiedmann:lta löytyy myös erikseen M-sport II:ia.
                    Tämä oli täysin uutta ainakin minulle. Kiitos! Jos siis iskareita joskus vaihdan niin homma ei olekaan niin yksikertainen (ja luultavasti myöskään niin halpa) kuin olen luullut.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Palaan vielä tähän aiheeseen.

                      Ajelin tuossa vkl aikana kaverin 530d (pappa-alusta) pari tuhatta kilsaa, ja kyllä oli mukavaa kyytiä. Ei kolinoita, ja mahtava kyyti. Tietysti isommissa vauhdeissa se on "lulla", ja ei ole tiessä niin hyvin kuin haluaisin. Ehdottomasti valitsen sporttialustan ennemmin.

                      Mutta.

                      Mitä osia pitää vaihtaa, jotta saisin alustan jämäkäksi, mutta ilman kolinoita ja madallus pitää olla m-sport II:sen luokkaa. Pitääkö joku säädettävä laittaa. Tai mikähän olis semmonen kombo, joka toimii arkiajossa, mutta on hyvännäkönen eikä yhtä löysä kuin "pappa" ?

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3435
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Itse meinaan tuohon 540 nyt keväällä laittaa tuollaisen D2 alustan. Saas nähä minkälainen tulee. Säätö mahdollisuuksia ainakin on jäykkyyden ja korkeuden suhteen, joten voi olla ihan passeli ratkaisu. autossani ei siis ole M-Sport alustaa vaan aivan vakiot ja aivan lopussa olevat israti ja jouset, nimittäin sen verran niiaa töyssyissä. Kyyti on kyllä pehmeää
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki


                          Onko kellään tuollaisia settejä autossa? Noilla listoilla ei mainita diesel malleja ollenkaan, onko diesel vs. bensa mallien alustasarjoilla millaisia eroja?
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Stiffi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 181

                            Nostetaanpa tätä topiccia ylös. Tässä alustan hienosäätö menossa =) Tällä hetkellä paikallaan H&R 40/15 madallusjouset vakio pumpuilla ja pikkasen kaipais keulaa alemmas mietin vain kärsiikö sinne laittaa madaltavia jousilautasia paikalleen..eikö yleensä vakio pumpuille ole 40mm jo aika maksimi madallus. Vai pitäisikö tuonne laittaa erityyppiset pumput paikalleen?
                            Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

                            Comment

                            • Matula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1706

                              Originally posted by Stiffi View Post
                              Nostetaanpa tätä topiccia ylös. Tässä alustan hienosäätö menossa =) Tällä hetkellä paikallaan H&R 40/15 madallusjouset vakio pumpuilla ja pikkasen kaipais keulaa alemmas mietin vain kärsiikö sinne laittaa madaltavia jousilautasia paikalleen..eikö yleensä vakio pumpuille ole 40mm jo aika maksimi madallus. Vai pitäisikö tuonne laittaa erityyppiset pumput paikalleen?
                              Onko kuvaa lasketusta autosta?

                              Comment

                              • Stiffi
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 181

                                Originally posted by Matula View Post
                                Onko kuvaa lasketusta autosta?
                                Aika vähillä ollu kuvien otto talvikuoseissa aina niin ravassakin =) ei ainaskaan tähän hätään
                                Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎