Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    Joskus katselin niin taisi maksaa tarvikemalliset saksan ebayssä ~150e.
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • Plihal
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 65
      • Seinäjoki

      Itse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
      Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.
      BMW E39

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14452
        • Oulu

        Originally posted by Magirus View Post
        Yllättäen poltti joka kerta 7 sulakkee (20A) kun laittoi ilmastoinnin tulille. En keksinyt muuta syytä kun että sinne tulee hetkellisesti joku jännitepiikki jota tuo sulake ei kestä koska vastus on korvattu johdolla. 25A on nyt sen tilalla ja tuntuu hyvin pelaavan, huutaahan tuo nyt täysillä koko ajan mutta eipähän ainakaan rasita ilmastointia
        E34:ssa kesti sulakkeet, vaikka vastuksen korvasin johdolla. Tosin melkonen volvo fiilis oli ku viikon verran ajelin silleen. 25€ oli vastukselle hinta ja tarvikeliikkeestä tuli ihan orggis boschi.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2171
          • Himas

          Originally posted by Plihal View Post
          Itse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
          Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.
          Et viitsisi laittaa jotain koodia tai tietoa minkälaiset nuo vastukset on?
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • LS1Fmont
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 52
            • Forssa

            Mitähän virkaa mahtaa toimittaa "torque converter" 67326921354 ? Miten tämä mahtaa ohjata flektiä???

            Nyt kun ravistelin piuhoja ja availin ja suljin liittimiä, niin sain aikaiseksi seuraavan tilanteen:

            Kuivaimen painekytkimestä kun ottaa liittimen irti, lähtee flekti pyörimään "täysillä", mutta samalla myös kompuran magneettikytkin aukeaa. Voiko tästä päätellä mikä osa on rikki?
            Last edited by LS1Fmont; 04-07-2011, 11:12.
            Japanese Dailydriver
            Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
            Mustang notch -88 Project??? :think

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Originally posted by LS1Fmont View Post
              Mitähän virkaa mahtaa toimittaa "torque converter" 67326921354 ? Miten tämä mahtaa ohjata flektiä???

              Nyt kun ravistelin piuhoja ja availin ja suljin liittimiä, niin sain aikaiseksi seuraavan tilanteen:

              Kuivaimen painekytkimestä kun ottaa liittimen irti, lähtee flekti pyörimään "täysillä", mutta samalla myös kompuran magneettikytkin aukeaa. Voiko tästä päätellä mikä osa on rikki?

              Ei välttämättä mikään, miksi otit sen irti?
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • LS1Fmont
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 52
                • Forssa

                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Ei välttämättä mikään, miksi otit sen irti?
                Siksi otin irti kun se flekti ei pyöri ilmastointi päällä -> ei tule kylmää.

                Nyt on vaan hassu tilanne kun kompura tippuu pois päältä jos flekti pyörii, eli edelleenkään ei tule kylmää.

                Tilasin uuden paineanturin, mutta oikeasti ei ole harmainta aavistusta missä vika...
                Japanese Dailydriver
                Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                Mustang notch -88 Project??? :think

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Originally posted by LS1Fmont View Post
                  Siksi otin irti kun se flekti ei pyöri ilmastointi päällä -> ei tule kylmää.
                  :
                  Pitäs silti kyllä tulla kylmää?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by LS1Fmont View Post
                    Siksi otin irti kun se flekti ei pyöri ilmastointi päällä -> ei tule kylmää.

                    Nyt on vaan hassu tilanne kun kompura tippuu pois päältä jos flekti pyörii, eli edelleenkään ei tule kylmää.

                    Tilasin uuden paineanturin, mutta oikeasti ei ole harmainta aavistusta missä vika...
                    Kun otat liittimen irti, luulee ilmastoinnin säätöpaneeli (jonne ne johdot menee), että paine on liian korkea. Siksi se sammuttaa kompuran ja kytkee flektin täysille. Tuo siis on tuohon rakennettu suojamekanismi anturin johtojen katkeamisen tai anturin maajohdon irtoamisen varalta.

                    Puhallin vaikuttaa kylmän ilman tuloon lähinnä vain pysähdyksissä kuumalla kelillä, kaupunkiajossa yms. Joten tuossa on joku muu vika. Onko järjestelmä täytetty ja mitattu paineet? Ja myös ymmärretty mitä arvot tarkoittaa...?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • LS1Fmont
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 52
                      • Forssa

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Kun otat liittimen irti, luulee ilmastoinnin säätöpaneeli (jonne ne johdot menee), että paine on liian korkea. Siksi se sammuttaa kompuran ja kytkee flektin täysille. Tuo siis on tuohon rakennettu suojamekanismi anturin johtojen katkeamisen tai anturin maajohdon irtoamisen varalta.

                      Puhallin vaikuttaa kylmän ilman tuloon lähinnä vain pysähdyksissä kuumalla kelillä, kaupunkiajossa yms. Joten tuossa on joku muu vika. Onko järjestelmä täytetty ja mitattu paineet? Ja myös ymmärretty mitä arvot tarkoittaa...?
                      Järjestelmä on havaittu tyhjksi talven jäljiltä, sen jälkeen koeponnistettu 15bar paineella ja ei vuotanut. Sen jälkeen laitettu uudet aineet sisälle -> vehkeet tulille ja ilmastointi päälle -> todettu että ei tule kylmää, "joku" pihisee sisäkennossa ja flekti ei lähde pyörimään. Moottoritienopeuksissa (yli 120 km/h) havaittu puskevan lievästi viileätä ilmaa.

                      Mikä sen pihinän aiheuttaa sisäkennossa?
                      Japanese Dailydriver
                      Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                      Mustang notch -88 Project??? :think

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        Originally posted by LS1Fmont View Post
                        Mikä sen pihinän aiheuttaa sisäkennossa?
                        Olisiko expansion valve tukossa/rikki. Se venttiili kuristaa virtauksen niin että paine laskee kennossa jolloin se luonnollisesti kylmenee. Jos venttiilissä on roska, ei se juurikaan virtaa ja vaikka paine laskeekin, ei virtausmäärä riitä sitomaan kaikkea lämpöä aineeseen.
                        ---

                        Comment

                        • BCS-Beemer
                          Newbiemmer
                          • Aug 2010
                          • 16
                          • Vantaa

                          No niin. Siis se flektihän lähtee päälle VASTA kun ilmastoinnin paineet nousee "liian "korkeaksi jolloin lauhduttimelle tarvitaan jäähdytystä.
                          Vaikka flektiä ei olisi ollenkaan ilmastoinnin pitäisi työntää kylmää ilmaa ainakin hetken.
                          Eli oiskohan vika siinä että paineet ei nouse ja sen takia flekti ei pyöri?:think

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            E39:ssä lähtee lauhduttimen puhallin pyörimään heti kun laittaa ilmastoinnin päälle (prefacelift) ja se on kolminopeuksinen, nopeutta lisätään sitten tarpeen vaatiessa eli paineen noustessa (tarvittaessa myös moottorin lämmön noustessa liian korkeaksi). Usein ne hitaammat nopeudet ovat mykkiä johtuen nopeudensäätövastuksien kärähtämisestä.

                            Paljonko sinne laitettiin kylmäainetta? Suhina johtuu usein riittämättömästä kylmäainemäärästä.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • LS1Fmont
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 52
                              • Forssa

                              Originally posted by BCS-Beemer View Post
                              No niin. Siis se flektihän lähtee päälle VASTA kun ilmastoinnin paineet nousee "liian "korkeaksi jolloin lauhduttimelle tarvitaan jäähdytystä.
                              Vaikka flektiä ei olisi ollenkaan ilmastoinnin pitäisi työntää kylmää ilmaa ainakin hetken.
                              Eli oiskohan vika siinä että paineet ei nouse ja sen takia flekti ei pyöri?:think
                              No, toi suhina on nyt sekä viime että tänä kesänä liittynyt siihen että kun se kuuluu, niin kylmän tulo lakkaa. Viime kesänä täytettiin pari kertaa ja kummankin täytön jälkeen toimi hetken kunnes alko kuuluun sihinää sisäkennolta. Tänä kesänä se sihinä alkoi heti täytön jälkeen, eli kylmää ei tullut paikallaan lainkaan. Vain jonkunaikaa motarilla.

                              Antakaahan hyviä vinkkejä asiansa osaavasta ilmastointikorjaamosta eteläsuomessa...

                              Niin se määrä oli muistaakseni 750g mikä katottiin yhdessä asentajan kanssa.
                              Japanese Dailydriver
                              Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                              Mustang notch -88 Project??? :think

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Jürgen_ View Post
                                E39:ssä lähtee lauhduttimen puhallin pyörimään heti kun laittaa ilmastoinnin päälle (prefacelift)
                                9/1998 vanhemmissa on tuollainen heti pyörivä puhallin. Facelifthän tuli vasta 9/2000. Ellet sitten tarkoittanut teknistä faceliftiä.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎