Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Administrator
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 76
    • Tre

    Originally posted by juse132 View Post
    Tuossa jo joku kyselikin, vaan ei vastausta vielä. Eli siis siis voiko kuivaimessa olevan paineanturin vaihtaa omin voimin ilman "ilmastointihuoltoa". Jonkun tiedon mukaan anturin alla on sulkuventtiili, jonkun tiedon mukaan ei. Mikähän se totuus on?
    Kyllä se järjestelmä tyhjenee silmille jos anturin irrotat täydestä järjestelmästä.
    Jos paineanturi on hajalla ja olet jo uuden ostanut niin vaihto onnistuu kivasti paikassa missä järjestelmä täytetäänkin. Ensin järjestelmä tyhjäksi, anturi pois ja uusi tilalle jonka jälkeen järjestelmän täyttö.

    Comment

    • juse132
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 163
      • Preiviiki

      Hmm....mielenkiintoista

      sillä juurikin eräässä ilmastointialaan erikoistuneessa liikkeessä "tiedettiin", että kyllä siellä venttiili on, eli anturin voi vaihtaa "lennossa". No niin tai näin, miten tuon paineanturin toimintaa voisi testata? Entä kuivain, mikä/mitkä ovat oireet, jos se on tullut tiensä päähän?

      Comment

      • Administrator
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 76
        • Tre

        Originally posted by juse132 View Post
        sillä juurikin eräässä ilmastointialaan erikoistuneessa liikkeessä "tiedettiin", että kyllä siellä venttiili on, eli anturin voi vaihtaa "lennossa". No niin tai näin, miten tuon paineanturin toimintaa voisi testata? Entä kuivain, mikä/mitkä ovat oireet, jos se on tullut tiensä päähän?
        Joko pihautit aineet käsille anturia vaihtaessasi?

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          Haa, menin sitte koheltamaan tuola noita vastuksia irti. totesin että yks vastus ei pihise mitään ja toisesta tuli aikalailla oikea ohmimäärä. nooh, seuraava ropleema oli se että halusin tietysti testata että toimiiko se flekti, eli ohitetettiin kokonaan vastus, vastus pois ja piuhan pätkä tilalle..
          Ja kävi niin että aluksi kun tökkäsi virtaa flektille auton omasta järjestelmästä sulake poksahti heti, toinen sulake tilalle ja taas. ja ekallakin kerralla flekti lähti pyörimään vasta kun kädellä avusti..
          Flekti kyllä muuten pyörii ihan sulavasti käsin.

          Comment

          • bmw523i
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 42
            • lahti

            Originally posted by Terou View Post
            Nyt on flekti vaihdettu ja alkoi pelaamaan. Parin tunnin homma ensikertalaiselta. Ahkeraan tuntuu pyörivän ainakin näin +25C keleillä. Jännä että ilmastoinnin toiminnassa ei ole huomannut mitään ongelmaa vaikka flekti ei ole toiminutkaan.


            Joo mulla 05/97 520i aut.imastoinnilla. kyllä mullakin tuntuu pelittävän vaikka flekti ei taida pyöriä. Sen kyllä huomasin näillä helteillä että kun auto on kunnolla lämmin ja ulkonakin +25 niin tyhjäkäynnillä heitttää kompuran pois päältä eikä kylmää puske. Sitten kun taas lähtee liikenteeseen alkaa taas kylmää tulla. viileemmillä keleillä en huomannut tälläistä ilmiötä. Mietin vaan oisko järjestelmässä joku "ylikuumenemissuoja" et heittää ilmastoinnin pois jos kuumenee liikaa? Ajossa toimii ihan normaalisti.

            Comment

            • rocroc
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 573
              • keminmaa

              Mulla oli kans flekti rikki, moottorin hiilet jumissa+magneeteista osa irronnut, kun uusi moottori maksaa sen 300-420e paikasta riippuen, päätin kokeilla sen korjaamista, mitään menetettävää siinä ei enää ollu.

              Jumiutuneet hiilet oli helppo herkistellä, mutta magneettien kanssa piti hiukan miettiä, purin moottorin täysin osiksi ja liimasin magneetit takaisin tarkalleen niille paikoille missä ne olivat olleetkin, liimana super epoxy, liimallahan ne alunperinkin kiinni olivat olleetkin.

              Reilu 4 viikkoa on korjauksesta ja hyvin tuntuu vielä toimivan, aika näyttää miten korjaus kestää.

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Originally posted by rocroc View Post
                Mulla oli kans flekti rikki, moottorin hiilet jumissa+magneeteista osa irronnut, kun uusi moottori maksaa sen 300-420e paikasta riippuen, päätin kokeilla sen korjaamista, mitään menetettävää siinä ei enää ollu.

                Jumiutuneet hiilet oli helppo herkistellä, mutta magneettien kanssa piti hiukan miettiä, purin moottorin täysin osiksi ja liimasin magneetit takaisin tarkalleen niille paikoille missä ne olivat olleetkin, liimana super epoxy, liimallahan ne alunperinkin kiinni olivat olleetkin.

                Reilu 4 viikkoa on korjauksesta ja hyvin tuntuu vielä toimivan, aika näyttää miten korjaus kestää.
                mitenkäs avasit sen moottorin? :p, itse tuossa kahtelen et pitäs niitä väkäsiä varmaan johonki suuntaan siirrellä, ei viittis vielä rälläköidäkään.
                iha ruosteessa toi moottori, kokonaan lähtee pinnasta maalit, ei siis ihme jos sisäpuolelta olisi magneetit irti. :P

                Comment

                • rocroc
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 573
                  • keminmaa

                  Esim Dremelillä saa ne väkäset auki, kasaan saa joko hitsillä heppaamalla tai sitten poraa pikku ruuveille reijät millä kiinnittää takakannen runkoon.

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Originally posted by rocroc View Post
                    Esim Dremelillä saa ne väkäset auki, kasaan saa joko hitsillä heppaamalla tai sitten poraa pikku ruuveille reijät millä kiinnittää takakannen runkoon.
                    mjees, pitänee huomena sit töiren jälkee varmaanki remelöidä auki ja kahtella jos sit tekis ne ruuviröörit, ois kumminki kiva sillai, ei viittis tol täytelankamigil alkaa tappeelen :>

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      jebujee, nyt on flektin motti purettuna tossa, kyllähän siellä pari magneettia irti on. Ei ihme jos ei pelitä. vielä kun keksis miten nuo käämit saa pois jotta sais näppärästi tilaa liimata ne magneetit takas. :P,
                      Hiiliä on viel jäljel pari senttiä. melkeen uudet siis

                      edit.. innostuin sit tekemään ennen töitä tuon , naapurit varmaa tykkäs ku puol kasilta alkaa kauhee pauke ;D

                      Comment

                      • rocroc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 573
                        • keminmaa

                        Nätisti naputtelee akselin päähän+runsaasti vaikkapa kylmentävää crc:tä sekaan niin pitäisi irrota

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Öyyh, nyt ois liimaukses nuo magneetit.
                          Heii. sitten onkos joku tilannu jostai yksittäisinä noita kyseisiä vastuksia?
                          ei ainaskaan bebekillä ollut lahdessa ja parcon sivuilla vääriä tehoja.

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            heii minä taas!. sain flektin pelaamaan, nyt vielä kun sais jostain toisen vastuksen ehjän ni vois lykkiä autoon kiinni ehjän paketin

                            Comment

                            • Mike_
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 31
                              • Joensuu

                              Siis millä tavalla tuon käämihässäkän pitäisi irrota tuosta moottorista että sopii liimailemaan nuo magneetit paikalleen? Ei tunnu irtoavan millään.

                              Comment

                              • Mike_
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 31
                                • Joensuu

                                Originally posted by rocroc View Post
                                Nätisti naputtelee akselin päähän+runsaasti vaikkapa kylmentävää crc:tä sekaan niin pitäisi irrota
                                Tarkoitatko että pitää naputella siitä käämin puolelta moottorin sisältä sitä akselin päätä? Eli akseli lähtee sitten etupuolelta irti ja käämi tippuu sisäpuolelta pois?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎