memebuy23buy

E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by A-C-R View Post
    Sehän se voi olla, ihmetyttään vaan miksi tämä "halvempi" nollauslaite sanoi viaksi vain "passenger airbag" eikä mitään ohjainlaitteesta... Ja boschhi ei taas mitään matkustajan turvatyynystä.. Ettei vaan turhaan tuu hommattua uutta yksikköä jos vika onkin vain jossain liittimissä. Ja mitähän tuo "Laukaisupiiri 1" tarkoittaa?
    Jos tarkoitat tuota "0B Laukaisupiiri 1 akun erotus Oikosulku (plusjänn.)" niin akun plussa navassa olevan paukun piiriä herjaa. Olisiko liittimessä vikaa kun kerran oikosulkua herjaa, bägijärjestelmän liittimet sulkevat kontaktit jos liitin on irti.
    Mutta en tosiaan tuohon boschin suomennoksiin luottaisi yhtään.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      Originally posted by A-C-R View Post
      Sehän se voi olla, ihmetyttään vaan miksi tämä "halvempi" nollauslaite sanoi viaksi vain "passenger airbag" eikä mitään ohjainlaitteesta... Ja boschhi ei taas mitään matkustajan turvatyynystä.. Ettei vaan turhaan tuu hommattua uutta yksikköä jos vika onkin vain jossain liittimissä. Ja mitähän tuo "Laukaisupiiri 1" tarkoittaa?
      Jos siinä purkissa on oikeasti internal error/ohjainlaitevika päällä, niin silloin siellä on vikamuisti täynnä huuhaa-vikoja ja ainoa oikea vika niissä on silloin tuo internal error -vika. Tuo eeprommin uudelleenohjelmoinnin jälkeen niistä yleensä aina saa nollattua kaikki viat pois eikä yhtään jää jäljelle.

      Noista halvemmista lukijoista ei oikein tiiä osaako ne oikeasti lukea kaikki viat sieltä ja näyttää myös että Boschin vehje lukee vain 4 vikaa sieltä, kun siellä oikeasti niitä on 10 kpl ja bemarin omilla systeemeillä ne saa kaikki näkyville.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • E34M60
        BTCF Member
        • Mar 2012
        • 110
        • Tampere

        Kävin auttamassa kaveria tänään, E39 2001 kyseessä. Airbag-valo palaa koko ajan. Minua ennen autoa oli käytetty kahdella korjaamolla ja kolmella testerillä ja ei saa airbag moduulin yhteyttä. Itse kokeilin carsoftilla ja sama homma, ei mitään yhteyttä airbag moduuliin. Kaveri sanoi tietävänsä, että kaksi sulaketta sille on ja molemmat on piipattu ja todettu ehjiksi.

        Voidaanko todeta, että purkki rikki? Ja missähän ko. purkki mahtaa sijaita?
        E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          Muutama viesti ylempänä lukee, että sijaitsee keskikonsolin alla..
          Takapenkiltä mukiteline ja ilmastoinnin suulakkeet pois, pääsee käsiksi ruuveihin joilla kyynärnoja on kiinni, se irti ja sieltä reijistä saa hylsyllä ja jatkolla sen purkin irti.
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • E34M60
            BTCF Member
            • Mar 2012
            • 110
            • Tampere

            Kiitos tiedoista tähän asti. Nyt on purkki vaihdettu ja se näkyy väylällä, eli homma on edistynyt. Valo toki palaa vielä, kun siellä on yksinkertaisella lukijalla katsottuna kaksi vikaa. Itse pääsen sitä katsomaan viikonloppuna, mutta jos on siitä kyse että vaatii koodausta NCS-Expertillä niin varmaan löytyy Tampereen lähistöltä joku joka sen tekee sopivaa korvausta vastaan? Saa laittaa vaikka privaviestiä tulemaan...
            E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

            Comment

            • E34M60
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 110
              • Tampere

              Minä täällä taas vierailemassa.

              Autossa (E39 525d jostain 2000-2001 taitteesta) on nyt siis vaihdettu Airbag-purkki, vanhempi malli eli 6900727. Homma on muuten OK, mutta antaa kaksi vikaa: oikea ja vasen sivutyyny. Kyseisessä autossa ei noita ole, eli hälyt ovat ihan ymmärrettäviä sinänsä.

              Osaako joku koodata tuon purkin niin, että saadaan hälyt pois, vai onko tämä mahdoton paikka ja virheostos?
              E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Tottakai se pitää koodata jotta purkki aktivoi oikeat sytytinpiirit mitkä autosta löytyy.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • MGUarto
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 192
                  • Vantaa-Nissas

                  Jes pääsin minäkin tähän kerhoon.

                  Potilas: 523 -96, Vantaa.

                  Nyt kun nuo pakkaset ovat tulleet niin syttyi palamaan käynnistäessä kun oli 2pv seisonut kylmänä.

                  Eli kun virrat laittaa päälle niin syttyy valo, sitten sammuu sekunniksi ja sitten syttyy ja jää päällle. Vissiin tekee tätä vain kylmänä (alle -10c), koska kun illalla resetoin INPAlla virhekoodin (resistor zk1 > driver belt tensioner) ja laitoin lämpinänä käyntiin niin johan pelas.

                  Sen jälkeen oli 4 käynnistystä lämpimänä (kaupassa, vieraissa, jne.) niin ei syttynyt. Nyt kun oli taas seissyt yön yli niin taas pukkas.

                  Mistäs lähteä vikaa etsimään? Häiritsee toi ylikirkas lamppu. Liitokset kuskin istuimen alla?

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Tarkista sekä kiristimen liitin, että penkin alla oleva.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • Juhi$
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 1268
                      • Laukaa

                      ja kannattaa turvavyön kiristinpatin johdot "poistaa" liittimestä, eli juottaa suoraan yhteen jolloin liitin jää välistä pois, ei enää sytyttele bagin valoa kosketushäiriön takia.

                      Comment

                      • MGUarto
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 192
                        • Vantaa-Nissas

                        Originally posted by Juhi$ View Post
                        ja kannattaa turvavyön kiristinpatin johdot "poistaa" liittimestä, eli juottaa suoraan yhteen jolloin liitin jää välistä pois, ei enää sytyttele bagin valoa kosketushäiriön takia.
                        Kiitos vinkistä

                        Comment

                        • Tuokki2
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 376
                          • hamina

                          tälläistä: Ignition circuit passenger Seat belt pretensioning system is defective

                          penkin alta johtojen korjausta tiedossa? tarkemmat ohjeet kelpaisi
                          Skyline R33 GT-R v-spec
                          Subaru legacy GT spec B -03
                          e39 528ia
                          ski-doo x600rs -07

                          Comment

                          • A-C-R
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 7
                            • Finland, Lahti

                            Unohtupa päivittää tänne. Tosiaan airbag viat lähtivät ohjainyksikköä vaihtamalla. Ei tullut turhaa ostettua, ja löyty suht edullisestikkin kaverin kautta. Kiitos vielä avusta!
                            Nyt:
                            Bmw e39 530d Sedan -99
                            Bmw e39 540i Sedan -01

                            Exät:
                            Bmw e39 528i Touring
                            Bmw e36 328i Sedan
                            Bmw e39 523i Sedan
                            + muutama virhemerkki

                            Comment

                            • plissken
                              Newbiemmer
                              • Jun 2007
                              • 7

                              Autona -99 e39 ja airbag valo jää palamaan käynnistyksen jälkeen.. Airbag testeri ilmoittaa viaksi passenger seat occupancy detector; coding data. Eli pitääkös tuo tunnistematto vaihtaa vai onko muita ehdotuksia vian korjaamiseksi?

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by plissken View Post
                                Autona -99 e39 ja airbag valo jää palamaan käynnistyksen jälkeen.. Airbag testeri ilmoittaa viaksi passenger seat occupancy detector; coding data. Eli pitääkös tuo tunnistematto vaihtaa vai onko muita ehdotuksia vian korjaamiseksi?
                                Tai sitten vika on vain johtosarjassa tai penkin liittimessä. Kunnon testeri olisi kertonut, että onko tunnistinmatto oikosulussa, vai yhteys poikki.
                                Aloita jokatapauksessa vianetsintä penkin liittimestä.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X