E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    Originally posted by polonen View Post
    lainataan aihetta:

    inpa antaa vikakoodin: 2 ignition circuit ZK1 / belt tensioner driver

    auto e39 525d -03 ja airbag valo palaa.....kyllä tässä hajuilla ollaan mistä tuo johtuu,mutta osaako joku sanoa kummasta penkistä tuo herja tulee?
    No tuohan on sanottu ihan selvästi vikakoodissa, eli kuskin penkin
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • markokan
      Newbiemmer
      • Mar 2015
      • 2
      • Kajaani

      Airbag varoitusvalo palaa kokoajan

      Airbag valo siis palaa ja tarkistettiin korjamolla vikoja.

      Vikakoosi näyttää ohjainboksia.
      Apukuskin penkin mattoanturi ok.

      Bemaorilta tilasin käytetyn ohjainboksin (75 eur), uusi olisi maksanut 580 eur.
      Ohjainboksi sijaitsee keskikonsolin alla ja takaosan ilmasuuttimet irroittamalla näkeen sen tyyppinumeron. Kaikki vähän erilaisia, kun eri määrä airbaggejä yms. varusteita.

      Boksin vaihto ja kaikki ok.
      - - - - - - - - - -
      Nyt E60 530D 2004, E39 528i- 1999 ja Volvo V70 MK3 2008

      EX:
      E39 530D 1999
      MB 220 CDI W203 2003
      E60 530D 2003.

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        Originally posted by HTK12 View Post
        No tuohan on sanottu ihan selvästi vikakoodissa, eli kuskin penkin
        Samaa anto itellä, ja syy on turvavyön lukkon patruuna, sen kun vaihtaa/tai jollain muulla ohittaa ja nollaa koodit niin ei pala enään.

        Itse vaihdoin kyseisen osan
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1660
          • Vähäkyrö

          Mulla sytty viime viikolla bägin valo. Kattoin koodit ja nollasin. Oli vajaan viikon hyvä ja sytty taas. Koodia en tarkasti muista, mutta oli aika lähellä ZKE phase 1 ja ZKE phase 2. Eli joku kolmikirjaiminen lyhenne ja phase 1 ja 2.

          Mikä tuo nyt voi olla, kun ei kerro tarkemmin esim. kiristäjä vasen tms.?

          Comment

          • sakke525tds
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 56
            • Haukipudas

            Itsellä myös sytyttelee valoa välillä.
            Inpa antaa herjan joka ulkomuistista meni jotenkin näin. Resistant too large.driwe side. Fault its not sporadic.
            E39 530d vm99
            Itse mietin aiheuttaako jälkiasennus xenonit moista..
            ..X5..
            Ex-530d manual.individual passenger car...

            Comment

            • estervainaa
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 665
              • Kuopio

              Itsellä myös bagin valo palaa.

              Inpa antoi seuraavat koodit saksaksi:
              80 Versorgungspannung
              error frequency 2 (jännitteen tarjonta?)

              112 Sitz-Beleguns-Erkennung
              error frequency 238
              Unterbrechung Sitzmatte (apukuskin istuinmaton häiriö)?

              11 Zuenkreis ZK10 / Sicherheits-Batterie-Klemme 1
              error frequency 203
              Widerstand zugross (Virtakaapelin pauku lauennut ja oikosulussa?)

              Yritin nollata muttei onnistunut. Pitää vaihtaa kokeilla tuo istuinmatto saada kuntoon ja vaihtaa ehjä virtakaapelin paukku. Ilmeisesti airbagin ohjausmoduulin väärä ohjelmaversio tms voisi tehdä nuo samat viat, nänin ainakin netin ihmeellisistä syövereistä eilen luin?
              -89 "m5" rataprojekti
              -02 transporter syncro
              -01 e53 3.0i
              -93 318is rataprojekti nro II

              Comment

              • sakke525tds
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 56
                • Haukipudas

                Originally posted by sakke525tds View Post
                Itsellä myös sytyttelee valoa välillä.
                Inpa antaa herjan joka ulkomuistista meni jotenkin näin. Resistant too large.driwe side. Fault its not sporadic.
                E39 530d vm99
                Itse mietin aiheuttaako jälkiasennus xenonit moista..
                itselleni vastaten.penkin alta löytyikin pellepelottoman vastusviritys
                vaihdoin halogeenipolttimot niin toistaiseksi pysyi merkkivalo sammuksissa.
                seuraavaksi liitellä takasin kiristyspatruunalle menevät kaapelit.
                Liekköhän penkinlämmitimen johtoja kun musta ja punainen johto meni penkin syövereihin.

                valo syttyi taas.herjasi turvavyön kiristimen liian pientä vastusta.tilalle vaihto osa uudella liittimellä niin viat hävisi toistaiseksi. Vika oli vissiin siinä liittimessä mikä tökätään siihen kiristinpatruunaan.
                Last edited by sakke525tds; 28-04-2015, 16:43. Reason: vika havaintoja
                ..X5..
                Ex-530d manual.individual passenger car...

                Comment

                • vaisailk
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 15

                  E39 apukuskin tunnistinmaton vastuarvot tms...

                  Onko joku mitannut tunnistusmattoa yleismittarilla? Millaisia arvoja sieltä pitäs tulla eri kuormilla 0 -100kg:hen? Arvaukseni on tunnistinmatto toimii venymäliuskaperiaattella eli kuormankasvaessa vastusarvo kasvaa.

                  Itte mittasin, mutta se toimi just toisin päin, tyhjänä oli 20 kOhmia ja istuutuessa 10kOhmia. Mutta mittaus toimi molemmin päin, joka tarkoittaa, että diodi maton loppumutkassa ei ollut mittauksissa mukana, eli oliskohan rikki.

                  Comment

                  • -Jo0nas-
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 162
                    • kouvola

                    Mulla anto tälläsen koodin kun
                    ignition circuit 4 side airbag left. ja tosiaan eka nollasin ja pysy parikin päivää poissa valo, mutta sytty taas uudestaan. eli joo vasemmalla puolella vika ja onko jotain mikä näistä tuppaa yleensä sitten menemään? Mikä kannattais ekaks kattoa? ku tuo ei kai viittaa suoraan mihkään toi koodi?

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      Originally posted by -Jo0nas- View Post
                      Mulla anto tälläsen koodin kun
                      ignition circuit 4 side airbag left. ja tosiaan eka nollasin ja pysy parikin päivää poissa valo, mutta sytty taas uudestaan. eli joo vasemmalla puolella vika ja onko jotain mikä näistä tuppaa yleensä sitten menemään? Mikä kannattais ekaks kattoa? ku tuo ei kai viittaa suoraan mihkään toi koodi?
                      No kyllähän se nyt vaan viittaa sivu pussiin. Otat oven johtojenliittimen auki ja putsaat sen jollain sähköröpöllä
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • -Jo0nas-
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 162
                        • kouvola

                        Originally posted by Dunky View Post
                        No kyllähän se nyt vaan viittaa sivu pussiin. Otat oven johtojenliittimen auki ja putsaat sen jollain sähköröpöllä
                        Tämä selvä! Kiitos

                        Comment

                        • estervainaa
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 665
                          • Kuopio

                          Originally posted by estervainaa View Post
                          Itsellä myös bagin valo palaa.

                          Inpa antoi seuraavat koodit saksaksi:
                          80 Versorgungspannung
                          error frequency 2 (jännitteen tarjonta?)

                          112 Sitz-Beleguns-Erkennung
                          error frequency 238
                          Unterbrechung Sitzmatte (apukuskin istuinmaton häiriö)?

                          11 Zuenkreis ZK10 / Sicherheits-Batterie-Klemme 1
                          error frequency 203
                          Widerstand zugross (Virtakaapelin pauku lauennut ja oikosulussa?)

                          Yritin nollata muttei onnistunut. Pitää vaihtaa kokeilla tuo istuinmatto saada kuntoon ja vaihtaa ehjä virtakaapelin paukku. Ilmeisesti airbagin ohjausmoduulin väärä ohjelmaversio tms voisi tehdä nuo samat viat, nänin ainakin netin ihmeellisistä syövereistä eilen luin?
                          Vikakoodit sain nollattua. Tämän jälkeen airbag valo sammui, mutta alkoi vilkkua säännöllisesti, eikä ainakaan heti anna uutta vikakoodia. Statusta jos lukee, niin zundkreise 0-7 on kaikissa mustat täplät i.o, ZK0-ZK5 verbaut ja, mutta ZK6 nein? Mihin tuo viittaisi?

                          Edit: Bagin valo lakkasi vilkkumasta. Jos vika pala, niin pitää kokeilla toimiiko aurinkolipan valo, mikä ilmeisesti viittaisi virtalukon pohjan vikaan.
                          Last edited by estervainaa; 21-05-2015, 12:23.
                          -89 "m5" rataprojekti
                          -02 transporter syncro
                          -01 e53 3.0i
                          -93 318is rataprojekti nro II

                          Comment

                          • Juzbe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1066
                            • Pori

                            Muistanko väärin vai voiko apparin matto näyttää/tarkoittaa myös "belt tensioner" vikaa? Vaihtelin jonkunaikaa sitten toukkaan nahkapenkit ja sen jälkeen valo palanut,näyttää vyön kiristimen vikaa,vaihdettu toisista penkeistä ja sama vika edelleen,liitokset ok.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Juzbe View Post
                              Muistanko väärin vai voiko apparin matto näyttää/tarkoittaa myös "belt tensioner" vikaa? Vaihtelin jonkunaikaa sitten toukkaan nahkapenkit ja sen jälkeen valo palanut,näyttää vyön kiristimen vikaa,vaihdettu toisista penkeistä ja sama vika edelleen,liitokset ok.
                              Ei pitäisi näyttää. Ainakaan inpalla luettuna.

                              Comment

                              • kefjhi
                                Newbiemmer
                                • Jul 2005
                                • 2

                                airbag valon nollaus e39

                                poisto
                                Last edited by kefjhi; 01-06-2015, 14:53.

                                Comment

                                Working...
                                X