Vikakoodin luvussa voi herjata anturin signaalista ja silti vika löytyy konehuoneesta eli boxista. Omassa herjas pahimmillaan jopa kolmesta anturista, mutta ainut toimenpide oli boxin juotosten korjaus. Kokonaiskulut oli kaikkineensa selkeästi alle 200€.
Eli löytyiskö vikakoodien lukijoita lahden seudulta? Oireet ABS ja ASC valot palaa ja nopeus ja kulutusmittari mykkinä.puh.0408295096 niin ja autona 04/99 523i
Vekatronics vaasasta. Aikaisempaa kokemusta ko firmasta työpaikan kautta ja homma aina toiminut. Elektromekaa tuntuvat täällä suosivan, mutta mun tapauksessa olis remppaus venynyt liikaa.
Ajelin muutaman päivän ajan ilman boxia ja ei ilmenyt mitään ongelmia, ei edes automaattiloota herjannut.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
E39 ABS ja ASC+T valot päällä? ElektroMeka korjasi tunnissa!
Avasin boxin WSE1:n ohjeiden mukaan ja huomasin et kolvaaminen ja korjaus jää ElektroMekan hoidettevaksi! Valmiiksi purettuna ja itse Sammatissa paikan päällä 1h! Ja taas toimii! Myös maadoitus vahvistettu! Loistavaa! 120€! Ja ei voi muka korjata? Tavallisilla vaarin kolveilla älkää lähtekö yrittämään! Tina ja langatkaan ei ole todellakaan Bilteman hyllyltä!
Aamuisin valot eivät palaneet, mutta syttyivät noin 5km ajelun jälkeen! Sitten ne eivät enään sammuneetkaan ja nopeusmittari ei toiminut enään, vaikka vaihdoin uuden VDO-merkkisen ABS-anturin kuskin puolelle ja taakse!
No niin, nyt sit alko palamaan ASC ja ABS valot kojetaulussa, kulutusmittari ja nopeusmittari toimii kanssa mutta automaattiloota ei vaihtanut kolmosta isommalle. Ihmettelin motarilla kun kierrokset huitelee neljässä tonnissa ja vauhtia reilu sata.
Ilmeisesti tän threadin perusteella ABS anturi paskana, ehkä oikea taka koska luin et se vaikuttais myös laatikon toimintaan.
Lisäks se on tehnyt sellasta välillä, alko jo viime kesänä et noin 90 vauhdissa ikäänkuin joku räpsähtää, loota ei tiedä laittasko pinempää vai isompaa, kestää noin puol sekkaa, auto nykäsee ja sen jälkeen toimii ok. ihan kuin joku sähköjutska tilttais vai voisko tää just johtuu tosta viallisesta anturista. Toivottavasti johtuu, automaattirempat vissiin aikas kalliita.
Tarvii varmaan avautua sitten täällä kun paljon suitsutettu Elektromeka ei vastaa viesteihin, puheluihin eikä vastaajaan jätettyihin viesteihin.
Lähetin E39 ABS/ASC-yksikön korjattavaksi 10.5 maanantaina, korjaus piti suorittaa keskiviikkona ja ajattelin saavani boksin matkahuollossa takaisin jo perjantaiksi... Mitään ei kuulu. Aloin soittelemaan ja lähetin viestejä, viime viikon perjantaina 28.5 Voitto Seppälä soittaa ja sanoo että boksissa ei ollut tyyppivikaa ja on yrittänyt korjata sitä muilla tavoin. Kertoo, että testaaminen on hidasta kun pihassa ei ole autoa missä sitä voi aina kokeilla.
Kerron tarvitsevani boksia joka tapauksessa sai hän sen korjattua tai ei. Voitto lupaa testata vielä yhtä korjausta ja lähettää sen matkahuollossa lauantaina 29.5 toimi se tai ei.
Keskiviikkona 2.6 lähetän tekstiviestin ja kysyn "miten boksi on lähetetty kun ei ole kuulunut mitään" ei vastausta....
Torstaina 3.6 soitan, ei vastausta, soitto menee vastaajaan johon jätän viestin, että tarvitsen boksin takaisin.... Nyt on perjantai-ilta eikä Voitosta ole kuulunut mitään... Alkaa ***uttamaan jo aika rankasti.
Viikon päästä on pitkä lomareissu edessä ja runsaasti autolla ajamista eikä autossa toimi nopeusmittari saatika vakionopeussäädin.
Tänään aamulla kello 7:26 tuli tekstiviesti matkahuollosta että paketti saapunut. Ei tarvinnut edes rahtia maksaa, eli vika ei siis ole korjaantunut. Mutta pääasia että sain boksin ajoissa takaisin. Ymmärrän että intressi on saada laitteet toimimaan että niistä voi laskuttaa, mutta hätäset asiakkaat kuten minä, panikoivat jos ei yhteydenpito pelaa. Ei niin kiire voi olla, ettei yhtä tekstaria kerkiä jossain välissä kirjoittamaan.
Tänään aamulla kello 7:26 tuli tekstiviesti matkahuollosta että paketti saapunut. Ei tarvinnut edes rahtia maksaa, eli vika ei siis ole korjaantunut. Mutta pääasia että sain boksin ajoissa takaisin. Ymmärrän että intressi on saada laitteet toimimaan että niistä voi laskuttaa, mutta hätäset asiakkaat kuten minä, panikoivat jos ei yhteydenpito pelaa. Ei niin kiire voi olla, ettei yhtä tekstaria kerkiä jossain välissä kirjoittamaan.
Pahoittelen kohdallesi osunutta tilannetta, tekstareita ja puheluita tulee joskus sen verran paljon että osa viesteistä hukkuu valitettavasti massaan. Kaikkea mahdollista kysellään; ei ole mahdollista muistaa aivan joka asiaa; tämä näkökulma jää tietysti asiakkaalta huomaamatta, mutta selkeästi -bmw sähköongelmat kohtuuhinnalla kuntoon- sektorilla on tällä hetkellä aivan liian suuri kysyntä. Suurin osa on kyselyitä tulevista töistä, joihin ei ikävä kyllä niihinkään voi vastata kaikkiin koska töitä ei yksinkertaisesti ole mahdollista ottaa lisää.
Eli kyseessä vm-99 e39 ja helteillä alkoi yllättäen (auton seisottua 2 pv auringossa) ABS ja luistonestovalot palaa. Nyt muutamia aikoja seurattua ongelma on nimenomaan lämpötilariippuvainen. Lauataina viileällä kelillä kärsi ajaa joka 15km, mutta tänään jo 5km jälkeen alkoivat valot palaa. Ja palavat uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen, kunnes kone/ABS-boxi on jäähtynyt. Eli viitannee aika varmasti ABS-boxiin...?
Onko kenelläkään viimeisintä tietoa ratkaisumahdollisuuksista ? Eli korjaako esim. Elektromeka näitä vai onko hukkunut jo muihin töihin?
Eli kyseessä vm-99 e39 ja helteillä alkoi yllättäen (auton seisottua 2 pv auringossa) ABS ja luistonestovalot palaa. Nyt muutamia aikoja seurattua ongelma on nimenomaan lämpötilariippuvainen. Lauataina viileällä kelillä kärsi ajaa joka 15km, mutta tänään jo 5km jälkeen alkoivat valot palaa. Ja palavat uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen, kunnes kone/ABS-boxi on jäähtynyt. Eli viitannee aika varmasti ABS-boxiin...?
Onko kenelläkään viimeisintä tietoa ratkaisumahdollisuuksista ? Eli korjaako esim. Elektromeka näitä vai onko hukkunut jo muihin töihin?
No jos nyt ihan ensiksi veisit vikakoodinlukuun niin ei tarvitsisi arvailla...
Vikakoodeja ei ole luettu, kun en ole vielä Laakkoselle raaskinut viedä (löytyisikö Espoon suunnalta lukijaa, tai onko suositella jotain pajaa, jossa laitteet?)....
Mutta jäähdyttelin eilen tuota ABS-boxia kylmäsprayllä -> virrat uudelleen päälle ja valot oli sammuneet.
Muutaman minuutin päästä virrat uudelleen päälle -> valot palaa taas (boxi ilmeisesti lämmennyt kuumasta moottorista)
Uudelleen kylmäspraytä boxin päälle -> virrat päälle ja valot taas sammuneet.
Eli selkeästi tuo minun vikani liittyy boxin lämpötilaan.
Vikakoodeja ei ole luettu, kun en ole vielä Laakkoselle raaskinut viedä (löytyisikö Espoon suunnalta lukijaa, tai onko suositella jotain pajaa, jossa laitteet?)....
Tuo tulee halvemmalla korjatuksi mitä pelkkä vikakoodien luenta kustantaa merkkiliikkeessä.
Comment