Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjpl
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 196

    korjattu

    Boxi korjattu tänään onnistuneesti Elektromekalla.
    Kiitokset ja täysi kymppi palvelusta !
    F31 320iA xdrive Msport -13
    F10 520dA -15

    Comment

    • Kaivo
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 866
      • Helsinki/Nurmijärvi

      WSE1, sulla on priva täys! asiaa olis.
      E39 530iA 2001

      Comment

      • Kinner
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 99
        • jyväskylä

        mulla kanssa anturi ongelmaa

        ostin äskettäin 523 vm97 ja nyt on alkanut abs ja luiston esto valot tillittämään,valot palaa heti käynnistäessä ja sammuu parin sekunnin jälkeen sitten kerkeän ajamaan jonkun matkaa jolloin jarrut/luistonesto nykii ja sitte syttyy valot palamaan ja nykiminen loppuu,nopeus mittari valehtelee huomattasti n.15-20km/h eli ei ole kokonaan eloton onko jollain ideoita/kokemuksia tälläisesta?
        käyttis e61 530Da Touring Lci -08
        ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
        PärräSuzuki gsx-r 750-00
        ex e39 523i sedan-97
        ex Kawasaki zzr600-93
        ex e34 525tdsa Touring-92
        ex e34 524td sedan-90
        ex e30 324tdic sedan-88

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Kinner View Post
          ostin äskettäin 523 vm97 ja nyt on alkanut abs ja luiston esto valot tillittämään,valot palaa heti käynnistäessä ja sammuu parin sekunnin jälkeen sitten kerkeän ajamaan jonkun matkaa jolloin jarrut/luistonesto nykii ja sitte syttyy valot palamaan ja nykiminen loppuu,nopeus mittari valehtelee huomattasti n.15-20km/h eli ei ole kokonaan eloton onko jollain ideoita/kokemuksia tälläisesta?
          On. Vikakoodinlukuun mars
          Ja veikataan takavasenta anturia...
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • TKGL
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 260
            • Tampere

            Itsellä ABS/DSC valot syttyi ilman mitään tiettyä kaavaa. Sammui aina käynnistettäessä. Vikakoodit herjas paineanturia. Putsasin liittimen ja nyt on pari päivää ollu OK. Toivottavasti on pysyvä fixaus.

            EDIT 3.9. : Edelleen on pysynyt valot sammuksissa
            Last edited by TKGL; 03-09-2010, 17:18.

            Comment

            • jardahl
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 176
              • Jyväskylä

              Pystyykö anturin tarvitsemaa hammaskehää putsaamaan anturin reiästä, laakeria irroittamatta tai purkamatta?

              Käytin kaikki anturit irti ja puhdistin ne, lähti tosi helposti (auton käyttöönotto 3/03, nyt n.175tkm) Antureiden koloissa ei lampulla tarkasteltuna ollut juurikaan mitään moskaa. Parissa anturissa oli kökköä, ihme kun edes toiminut mitenkään. Nyt abs/asc-valot syttyvät huomattavasti harvemmin, ja silloinkin vaatii pienen töyssyn. Ennen puhdistusta vikakoodit herjasi oikean puolen etu- ja taka-anturia.

              Koko soppa alkoi kun innostuin maalaamaan (vain näkyvältä puolelta) ruosteenväriset levyt ja satulat, näkyivät niin rumasti uusien vanteiden läpi. Alkuun tietysti teräsharjaa ja jarrukliineriä reilusti. Teräsharja ei käynyt lähelläkään mitään johtoja..
              Model S

              Comment

              • jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1375
                • Oulainen

                Originally posted by jardahl View Post
                Pystyykö anturin tarvitsemaa hammaskehää putsaamaan anturin reiästä, laakeria irroittamatta tai purkamatta?
                Ite joskus oon brake cleanerillä pessyt noita pintoja, hangata ei kannata ettei mene vulkanointi pilalle.
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  Originally posted by jardahl View Post
                  Pystyykö anturin tarvitsemaa hammaskehää putsaamaan anturin reiästä, laakeria irroittamatta tai purkamatta?
                  Anturin reiästä vaikka jarrukliineriä napaa pyöritellen ja paineilmaa perään. Etunavassa on pohjalla valumareikä, takana melko suljettu potero.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by jardahl View Post
                    Pystyykö anturin tarvitsemaa hammaskehää putsaamaan anturin reiästä, laakeria irroittamatta tai purkamatta?

                    Käytin kaikki anturit irti ja puhdistin ne, lähti tosi helposti (auton käyttöönotto 3/03, nyt n.175tkm) Antureiden koloissa ei lampulla tarkasteltuna ollut juurikaan mitään moskaa. Parissa anturissa oli kökköä, ihme kun edes toiminut mitenkään. Nyt abs/asc-valot syttyvät huomattavasti harvemmin, ja silloinkin vaatii pienen töyssyn. Ennen puhdistusta vikakoodit herjasi oikean puolen etu- ja taka-anturia.

                    Koko soppa alkoi kun innostuin maalaamaan (vain näkyvältä puolelta) ruosteenväriset levyt ja satulat, näkyivät niin rumasti uusien vanteiden läpi. Alkuun tietysti teräsharjaa ja jarrukliineriä reilusti. Teräsharja ei käynyt lähelläkään mitään johtoja..
                    Todennäköisesti jomman kumman anturin johto pätkii, eli autoa tunkatessa lienee saanut lopullisen katkoksen, joustoliikehän niitä nitkuttaa koko ajan. Vikakoodit uudelleen lukuun ja kyseinen anturi vaihtoon.

                    Comment

                    • jardahl
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 176
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by jsr85 View Post
                      Ite joskus oon brake cleanerillä pessyt noita pintoja, hangata ei kannata ettei mene vulkanointi pilalle.
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Anturin reiästä vaikka jarrukliineriä napaa pyöritellen ja paineilmaa perään. Etunavassa on pohjalla valumareikä, takana melko suljettu potero.
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Todennäköisesti jomman kumman anturin johto pätkii, eli autoa tunkatessa lienee saanut lopullisen katkoksen, joustoliikehän niitä nitkuttaa koko ajan. Vikakoodit uudelleen lukuun ja kyseinen anturi vaihtoon.
                      Ok, kiitoksia paljon vinkeistä.. Täytyy käydä koodien luvussa ja hakea sitten uutta anturia. Mahdollisesti vielä jarrukliinerihoitoa anturikolon kautta.

                      Ei millään jaksa uskoa että abs-boksi antautuisi juuri samalla hetkellä kun "tuunaa" jarrusatulat. Ensimmäisen kerran tosiaan abs/asc-valot syttyi kun maalailun jälkeen laskin auton alas ja laitoin käyntiin. Auto on ollut mulla nyt n.6kk eikä ole palanut häiriövalot aiemmin.
                      Model S

                      Comment

                      • jardahl
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 176
                        • Jyväskylä

                        No niin, koodit pystyy nyt vihdoin itsekin lukemaan (kiitos jartsa02).
                        Oikea etuanturi vaihdettu tällaiseen: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=400091941592

                        Tuossa ei lukenut mitään merkkiä, mutta ulkomuoto oli liitintä myöten lähes identtinen alkuperäisen (siemens) kanssa, jossain ketjussa joku oli saanut valon sammumaan tuolla lähes ilmaisella anturilla (24€ kuluineen postilaatikkoon tuotuna).

                        Ei muutosta, valot palaa ja herjaa edelleen samaa "Right front speed sensor cable". Live-Datalla oikea etupyörä ei näytä nopeutta, muut kolme näyttää.

                        Täytyy vielä koettaa vaihtaa etuanturit keskenään, jos vika siirtyy vasemmalle niin haen marmoritiskiltä alkuperäisen anturin. Jos vika pysyy oikealla, taitaa joutua boksin korjaukseen (vekatronics vai elektromeka?).

                        Tuskin anturin liitoskohdan ja boksin välinen johto voi olla poikki...?
                        Last edited by jardahl; 17-09-2010, 00:30.
                        Model S

                        Comment

                        • jc
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 60

                          Nyt ilmeni abs boksin kanssa uusi on ongelma.Aluksi syttyi abs ja luistoneston valot palamaan kun boksi oli lämmennyt tarpeeksi, nopeusmittari meni myös samassa mykäksi.Boksi oli irti ja korjattavana jonka jälkeen nopeusmittari toimii mutta abs ja luistoneston valot palavat edelleen.Boksi "jurisee" myös nyt kokoajan vaikka auto ei olisi edes käynnissä tai avaimet virtalukossa-lopettaa jurinan vasta kun kaapelin irrottaa boksilta.Mikähän tuossa nyt on vialla?Korjaajan mukaan piirilevyn liitokset kunnossa, sekä myös maadoitus korjattu piirilevyllä.Auto 520i-99 touring.Pitääkö tuosta jotenkin erikseen käydä nollaamassa vikakoodit?Ennen boksin takaisinlaittoa oli akku irti parituntia.Onko boksi uusissa?

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by jc View Post
                            Nyt ilmeni abs boksin kanssa uusi on ongelma.Aluksi syttyi abs ja luistoneston valot palamaan kun boksi oli lämmennyt tarpeeksi, nopeusmittari meni myös samassa mykäksi.Boksi oli irti ja korjattavana jonka jälkeen nopeusmittari toimii mutta abs ja luistoneston valot palavat edelleen.Boksi "jurisee" myös nyt kokoajan vaikka auto ei olisi edes käynnissä tai avaimet virtalukossa-lopettaa jurinan vasta kun kaapelin irrottaa boksilta.Mikähän tuossa nyt on vialla?Korjaajan mukaan piirilevyn liitokset kunnossa, sekä myös maadoitus korjattu piirilevyllä.Auto 520i-99 touring.Pitääkö tuosta jotenkin erikseen käydä nollaamassa vikakoodit?Ennen boksin takaisinlaittoa oli akku irti parituntia.Onko boksi uusissa?
                            Pumppu pyörii ilmeisesti kokoajan, boksissa edelleen vikaa tuon pumpun ohjauksen osalta todennäköisesti.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by jc View Post
                              Nyt ilmeni abs boksin kanssa uusi on ongelma.Aluksi syttyi abs ja luistoneston valot palamaan kun boksi oli lämmennyt tarpeeksi, nopeusmittari meni myös samassa mykäksi.Boksi oli irti ja korjattavana jonka jälkeen nopeusmittari toimii mutta abs ja luistoneston valot palavat edelleen.Boksi "jurisee" myös nyt kokoajan vaikka auto ei olisi edes käynnissä tai avaimet virtalukossa-lopettaa jurinan vasta kun kaapelin irrottaa boksilta.Mikähän tuossa nyt on vialla?Korjaajan mukaan piirilevyn liitokset kunnossa, sekä myös maadoitus korjattu piirilevyllä.Auto 520i-99 touring.Pitääkö tuosta jotenkin erikseen käydä nollaamassa vikakoodit?Ennen boksin takaisinlaittoa oli akku irti parituntia.Onko boksi uusissa?
                              Pumpun ohjauksen langoitus on aivan anturilinjojen langoituksen vieressä joten riski sen vioittumiseen korjaustyön yhteydessä on suuri, minullekin on joskus näitä sattunut. Nykyisin ko langoituksen kunto tulee aina tarkistettua. Mikäli noita kultalangoilla tehtyjä langoituksia joutuu korjaamaan on syytä olla erityisen varovainen sillä padi piirilevyn puolella voi irrota herkästi. Myös pumppua ohjaava pääteaste saattaa palaa oikosulkuun jos pumppu on pyörinyt pitkään. Voin korjata tarvittaessa myös sellaisen yksikön mistä on pääteaste palanut tai padit irronneet piirilevyltä.

                              Comment

                              • Jimmny
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2006
                                • 46

                                Samaa surullisen kuuluisaa vikaa myös minun autossani, 520 touring -01. Paikallisessa merkkihuollossa tänään koitettu poistaa vikaa uusilla anturoilla, ei poistunut -> eli todennäköisesti ohjainyksikkö sökönä. Uuden hinta toistatuhatta ekua. Ei hirveästi kiinnosta maksaa moista summaa. Ideoita mistä alkaa uutta/käytettyä toimivaa metsästämään hieman huokeammalla hinnalla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎